1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582466 inlägg · 6215 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

« · 1688763 · » Till forumet


Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

T T:

Återremiss blev det.

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Tony A & Co yrkar återremiss. Räcker med en tredjedel för att få igenom det.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
T T: Vad har hänt?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

T T:

Beror på banken isf. Konkurs misstänker jag.

Kan väl ses som positivt att Timrås kommun även har representation från samhällets mer svagbegåvade i de politiska partierna!

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Återremiss...ytterligare två månader till beslut. Vad kan det innebära?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Live-sändning från ST ikväll.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Kongo: Everybody shop NOW!
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Kongo: Jag med. Kul idé!
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
T T: Nu har jag köpt! Smidigt och bra sätt att stödja.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
hubbenorlen: en annan positiv effekt på kassan borde vara att kommunen betalat driftbidrag i efterskott. Så klubben får lägre totalkostnad för arenan och slipper vänta en hel säsong på driftbidraget. Snacka om kassadränering.
Kommentera


Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
hubbenorlen: Det föreningen sagt är att det blir en liten slant över efter att lån och skulder är lösta/betalda.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Kongo: Så inget rörelsekapital blir tillgängligt i och med försäljningen?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
hubbenorlen: Det är inte medräknat och jag tror inte att den tillgångsförsäljningen kommer räknas med i något rörelseresultatet utan bara innebära lägre kostnader i framtiden (vilket påverkar rörelseresultatet).

Totalt 5 mkr i lägre kostnader är budget för kommande säsong.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Är pengarna för arenaförsäljningen inräknade i det här resultatet? Känns inte så bra i så fall.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Två miljoner minus i redovisat resultat. Nu måste blodflödet stoppas för gott. Förre på kansliet, billigare lag och lägre arenakostnaden måste ju hjälpa till på kostnadssidan. Lite sportslig framgång och större publik på det så kan det bli lite plus antar jag. Kämpa!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
kulltorp: Det finns många bra idéer att spåna i. För att det ska bli verkstad gäller ofta att man själv agerar och driver projektet. Är det något man brinner för blir det riktigt kul och en fruktansvärt bra terapi efter exempelvis en förlust. Du eller någon annan som tycker att det här spåret verkar intressant - (både gällande TIK och SK) skriv ett meddelande så ser vi vad som kan göras!
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Har tänkt länge på hur man supoorterklubben jobbar in nya medlemmar. Har själv varit medlem för ett par år sedan men slutade av olika anledningar. Jag har inte hört ett ord från föreningen sen dess.

man kan ju som PH skriver börja med att återkalla gamla medlemmar.

Sedan, varför inte dra ett register på utflyttade Timråbos de senaste 20 åren och skicka ett infoblad och medlemskort.

Andra förslag:

Skaffa ett swischnummer man kan smsa in pengar på fär att stödja antingen supporterklubben eller Timrå IK.

Var aktiva på evenemang i regionen, och då menar jag från hudiksvall till Härnösand.

tappar man innovationen då tappar man kraft.

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JimmyH:
Må så vara, men behandlar man ideellt arbetande människor som skit, ska man skit ha. 
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Per HApps: Synd. För jag tror du hade kunnat bidra till goda ting.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JimmyH:
Nja , jag har gjort min sista gratistimma åt Timrå IK beroende på tre personer. 
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Per HApps: Jag är inte postlådan för kritik till supporterklubben.

Som jag skrev till JobbaPuck... Förmedla dina goda idéer och erbjud att hjälpa till i den mån du kan. För goda idéer har du gott om och har alltid haft. Du har varit viktig i periferin.

Det är som sagt viktigare än någonsin att se framåt nu. Supportrarnas stöd kommer vara mycket viktigt nu och de kommande åren. Växer inte supportandet så växer heller inte klubben.

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

JimmyH:
Nägra spontana funderingar .

1 Gå igenom gamla medlemsregister och gör ett utskick om förnyelse av medlemsskap. 80 medlemmar är inget annat än en skandal och underbetyg. 
Det finns inga ursäkter för denna kräftgång.

2 Vart är marknadsföringen?

Det snackas om Tikare.se och Facebook.

Sämre marknadsföring får man leta efter. Det är inte på sociala medier som dom nya medlemmarna finns. Dom får ni på resor, thai-festivaler, 6:e Juni på Vivstavarv. osv osv.

3. Vart är mervärdet som medlem? Infomail ? Bulletin? ? 

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan:  Betalat för mig och en Leksing
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JimmyH: Jag ska absolut slå Tobbe D en signal och bolla med honom. Finns det nåt man kan göra så ska jag iaf försöka bidra.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JobbaPuck: Det låter som du har många bra tankar och idèer. För dem vidare och hjälp till i den mån du kan.

willysson: Supporterklubben har varit fantastiskt bra under flera perioder och din period och era insatser är definitivt något att vara stolta över.

Nu behöver VI (supportrar och huvudförening) se framåt och jobba för att kravla uppåt igen. Att som supporter åtminstone bli medlem i supporterklubben är en bra start.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

JimmyH: MMM, men det var väldigt få som ville bidra under åren där det gick bra oxå, det har jag en god insyn i.

Jag kan bara svara för tiden då jag var involverad, plus minus ett par år. INGET kommer gratis vad än folk tror. 

Jag har fått höra att resorna var lättare att anordna förr, jag tyckte i vart fall inte att det var en dans på rosor. Tjata ihop första bussen, för att sedan få ett intresse för resan. 

Anledningen till att vi satsade hårt på den fronten var att det skapade "vi-känsla" och utan den blir det oerhört mycket tuffare.

Dalan tjatade sig direkt inte in som 15-16 åring för att hjälpa till nattetid 2 dagar i veckan, Knylan fick om jag inte misstar mig ett telefonsamtal av antingen mig eller Suppe..

Vare sig det är supporterklubb eller huvudförening så är "vi-känslan" det viktigaste, och min vision har alltid varit att det inte ska vara skillnad på HF och SK, utan VI...

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Tillägg i mitt svar till JimmyH: Hann inte redigera slutet på mitt inlägg... Folk tenderar att vara passiva och lite vilsna de gånger de vill hjälpa till i såna samnanhang och då kan det krävas en stark ledning som pekar med hela handen, så att säga.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Jag har inte fejjan och tikare är en rätt sömning sida. Den kan man absolut styra upp bättre. Nästan bortglömd om du frågar mig.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JimmyH: Så enkelt är det inte. För att väcka liv i en slumrade skara krävs några som leder. Nu tycks man dock få gratis draghjälp av just det du nämner. Det är bara att hoppas att så många som möjligt sluter upp på verkligt allvar nu framöver och att det inte bara görs när det är allvar, som under krisen. Att folk fortsätter gå på matcherna, att klacken växer, att medlemmarna blir fler, och att det är nu den viktiga och riktiga VI-känslan förhoppningsvis återuppstår.

De ansvariga i suppklubben har ett guldläge nu. Det gäller att förvalta det. Att knyta näven, ha visioner, nytänk och framtidstro. Visa att man finns och vill synas. Att inte vara främmande för att titta tillbaka på vad som gjordes bra förr, att vara lyhörda, se utanför boxen och försöka knyta upp nya kontakter som kan komma till nytta. Och framförallt... Att även synas irl, utanför de sociala medierna, är nog så viktigt.

Sen att göra det enkla enkelt. Som att exempelvis då som sagt lappa bilar vid SCA-Cupen och första isträningen/hemmamatcher på försäsongen. Kanske t o m en sån "simpel" sak som att bomba brevlådor/inkast med info om medlemsskap kan vara ett alternativ där?

Att återigen få upp ett stånd (kul va!) på typ Hamnyran, Thaifestivalen eller Selånger Marknad skulle vara pricken över. Vet att det såldes väldigt bra med medlemskort, souvenirer och att puckskjutningen inbringade en fin slant.

Om nu folk börjar vakna igen ska det inte vara omöjligt att få tag i ideela krafter som kan avvara tid för sånt jag nämner. Men då måste också de styrande vara på tårna.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan: En hundring är ingenting, jag fixar mitt medlemsskap i Supporterklubben när jag kommer hem! Gå ut med en 'drive' på Facebook också!

Nu kör vi!!
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JobbaPuck: Inbjudan till medlemsmöte har stått både på Tikare och på fejjan i alla fall.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JobbaPuck: Vill vi inte bidra själva får vi det engagemang vi förtjänar. Jag upplever dock att alla kriser väckt upp ett och annat sargat supporterhjärta.
Det har kanske aldrig varit så viktigt att se framåt och att engagera sig som nu.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Knylan: Jag tycker inte det var roligare rent sporstligt än vad det är nu. Det var väl bara året vi gick som det var löjligt kul. Men misärminnena från då är detsamma som nu. Det som var kul var att det fanns en annan sorts VI-känsla i och omkring supporterklubben. Även om man visste att löven skulle pissa på oss så åkte man på resor.

Det är både och det där. Men det måste ju finnas en inbjudan till ett medlemsinitiativ också. Som mötet idag exempelvis. Hade inte en jävla aning. Hade du? Inte ens härinne skrevs det nåt om det förens efteråt. Det känns splittrat överlag i suppleden om man säger så.

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

JobbaPuck: Jo men nog fan fick man en hel del gratis i det att föreningen ändå var på uppgång, även om det var en hel del tunga torskar i avgörande matcher. Peppen att åka ner och se Grums borta och någonstans veta att man kan åka hem med en 9-1-seger (eller vad det nu blev i den klassikern) i bagaget lockar ju lite mer än Mora borta nu och inte ens veta om vi kommer skjuta 15 skott på mål. Sen ska absolut inte arbetsinsatsen hos dom som drev SK då förringas, det jobb som gjordes var en av många delar som gjorde att vi till slut ändå gick upp i ES. 

Det går alltid att göra mer. Att man inte ens skickar ut information om förnyelse av medlemskap visste jag faktiskt inte, men det stämmer ju i och med att jag inte fick någon förra året. Sådant måste göras. Samtidigt så vet jag hur vanskligt det är att ställa krav på människor som jobbar ideellt, framförallt om de kanske upplever att de inte får något stöd från folk. För att orka hålla i så vill man känna att det arbete man lägger ner ger effekt. Jag yrkar hellre på medlemsinitiativ än att det ska riktas kritik mot de som ändå sitter i styrelsen. Det är ju också fruktansvärt lätt att engagera sig i styrelsen om man vill det, bara att höra av sig till valberedningen. Men det görs i väldigt begränsad omfattning.

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Man kanske framstår som lite hård och orättvis mot senare och nuvarande styrelse. Men vad har man haft för nytänk de senaste 15 åren och vad har man byggt vidare på från förr? Som jag ser det så har man monterat ner en hel del bit för bit. Sen är det så att man som ytterst ansvarig får ha i beaktning att det kommer kritik som ett brev på posten såna här gånger. 86 är en skämmig siffra i såna här sammanhang, oavsett omständigheter och rådande tider.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Knylan: Vadå? Hur visste vi att vi skulle gå upp, bara för att Vision-2000 fanns? Vad fick de som jobbade i styrelsen gratis då? Tusengränsen sprängdes på 90-talet. Vi åkte ut mot Nyköping i PlayOff. Hur kul var det? Jag har ringt till avslagna mobiltelefoner. Så var det aldrig förr. Visst var de duktiga under krisen, men före och efter den då? Hur vände man den till nåt positivt? Bara en sån sak som internet. Användes minimalt, men det verkar bevisligen ha funkat 100 gånger bättre.. Var det nåt som fanns då så var det visioner och ett jävla driv!

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JobbaPuck: Den tid du refererar till är ju slutet av 90-talet där Elitserien bara låg några säsonger bort. Framåtanda, förhoppningar. Det är en aspekt. Sedan dess har det i stort sett varit en jävla kamp att få ihop folk och att framförallt hitta människor som är driftiga. Jag har ingen som helst insyn i SK numera men osynliga var ju det sista man var under krisen i vintras.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan: Förr ringde de ansvariga och tjatade ihop en första buss om det var dåligt intresse för nån resa - kan lova att det av bara farten blev både två och tre på det. Vart är supporterfesterna? Ståndet på Hamnyran/Selånger där man sålde medlemskort, souvenirer och körde puckskjutning? Vad är det för mervärde på medlemsskapet? Lappar man billar på typ SCA-Cupen? Hur svårt kan det vara att man genom medlemsregistret postar en förfrågan om förnyat medlemsskap? Osv, osv...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
JobbaPuck: Jaja, gnälljesus. Nog fan har man försökt ordna resor ändå, men intresset har varit svalt. Att överhuvudtaget få ihop till en styrelse när man samtidigt har 86 medlemmar är bara starkt i sig. Styrelsen kan alltid göra mer men det ligger ett ännu större ansvar på oss medlemmar. Sitt inte och grina, bli medlem du också. Tampa tar hem detta inatt ändå.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Och, för att understryka min på många sätt lallande hållning till lagbygget, så tror jag att vi har mycket goda förutsättningar till en fungerande målvaktssida vilket i sig kommer vara viktigare än någonting annat.

Vi släpper Norja och värvar istället Johan Mattsson. Ingen succégaranti på långa vägar men detta kompenserar man genom att också sno med sig den målvaktstränare som haft Mattsson en hel säsong och som bör kunna honom utan och innan. De kan bara fortsätta där de slutade i våras, under den nya premissen att Mattsson kommer vara odiskutabel etta. Det är svårt att ge honom mycket bättre förutsättningar för att lyckas än så.

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan: Syns man inte så finns man inte. De jobbar inte direkt för att ragga medlemmar. Orkar ju knappt anordna resor längre.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

hubbenorlen: Vi får nog vänta något år till innan den typen av värvning kan bli av. Sen så är det ju som det är med den sortens spelare också, det visade ju just Corso om inte annat. Och Vampola. Och Hirschovits. Och Smolenak. Och Pikkarainen. Spelare som levererade (nåja, några av dom iaf) men som inte på något sätt gjorde laget bättre, mycket beroende på att omgivningen låg på en helt annan och lägre nivå. Det var inte deras fel, men det fungerar tydligen dåligt att bygga lag på det sättet, det har vi facit på nu.

Min tolkning av laget som det ser ut i dagsläget är att man vill bygga en trupp anpassad för allsvensk nivå. De spelare som värvats har varit ordinarie i sina tidigare lag och jag tror att samtliga har valt att komma hit för att ta nästa steg i sina karriärer snarare än pengar. Vi är nog attraktiva på så sätt att vi inte har så många gamla uvar som är bofasta i de två första femmorna, vilket så klart också är ett risktagande tillika oerhört spännande. Vi kan för en någorlunda lovande ung spelare erbjuda mycket speltid i en klubb som både har ambition och förutsättningar för att satsa mot SHL inom någon/några säsonger.

Vi har tappat en spelare till en konkurrent som vi ville behålla, Borgman, och har rakt igenom förstärkt med spelare som jag är övertygad om att tidigare klubb ville behålla. Sen har vi tappat topp fyra i interna poängligan, det går ej att förneka men är också svårt att göra så mycket åt. Tre av dem (räknar bort Hult, han levererade som förväntat) tog det steg de behövde ta för att kliva upp ett snäpp i seriesystemet, från att säsongen innan varit betydligt mer blygsamma. Någon borde kunna göra det kommande säsong också, kanske John Westin, kanske Alexander Lindgren, kanske Johan Johnsson.

Sen får vi ju se om det räcker, men det borde kunna räcka en bit åtminstone. Vi kommer inte att vinna PP-ligan i år heller, det kan jag lova redan nu. Men kanske att det kan bli ett mer homogent och effektivt spelande lag. Det finns ändå spelare som kan göra mål, åtminstone har de gjort det tidigare.

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan: Självklart måste man ha bra defensiva centrar. Och som sådan är Molinder ett bra val. Men faktum är ju att vår offensiv består i att tonåringar ska nå sin fulla potential och att gamla trotjänare eventuellt går emot en ny vår.
Det känns lite svajigt.
Det skulle vara så jävla skönt att ha en spelare man visste levererade.
Nån som folk drar efter andan när han får pucken.
Det har vi väl inte haft sedan Corso?
(Murley i all ära, men han var lite för upp och ner)
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

hubbenorlen: Det vet jag icke. Men som jag skrivit tidigare så har Roger varit sugen på att behålla honom redan från dag ett av lagbygget. Att sajna Molle resulterar sannolikt inte att man i ett svep säljer av 500 årskort, det har du helt rätt i, men han har ju andra kvaliteter. Hade det inte varit för att han sannolikt sitter på en lite väl generös lön i egenskap av att hängt med ner från ES så hade man sajnat mycket tidigare än vad som blir fallet nu, om han blir kvar. Avlastningscenter, duktig defensivt, kan döda sekunder i viktiga lägen. Om vi inte sajnar honom så står vi sannolikt bara med Boyce som defensiv center.

Det jag vill ha sagt är att jag förstår att man vill behålla honom, till rätt peng. Men nog skulle man gråta i max tre-fyra sekunder om han inte skulle bli kvar, det ska erkännas. Det råder sannolikt inte någon större brist på hans spelartyp på marknaden heller.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!

Vill inleda detta inlägg med att konstatera att jag inte har något emot Molinder. Har aldrig varit en av dom som tyckt han varit en värdelös spelare (bara inte någon brilliant offensiv spelare)

Med det sagt känns det inte som att Molinder är den spelartypen som skulle behövas till den sista forwards-positionen. Kan det vara så att Nubben har en övertro till de nyförvärv han gjort? (edit: menar på forwardssidan för att förtydliga)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan: Förklarade han varför man hoppades på Molinder? Är jag den enda som tycker att det vore den osexigaste värvningen klubben kunde presentera i det här läget?
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan: nu när du säger det, tror inte jag var medlem förra åre. Nu är det dock inbetalt igen :)
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Rip Kirby: Nu har jag bara haft kontakt med min korrespondent på plats men enligt honom så var det inga direkta nyheter som levererades från mötets gäster. Roger Forsberg, som var på plats i egenskap av gäst, meddelade att man fortfarande hoppades på Molinder men att det även kunde bli aktuellt att plocka in ytterligare en forward längre fram. Då borde alla bli nöjda och Team Molinder och Team Poänggörare kan förhoppningsvis förenas.
Kommentera

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Knylan: Var det ett actionfyllt möte?
Kommentera

« · 1688763 · »