1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581927 inlägg · 6215 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21

« · 2587410 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Tittar på Tingsryd-Mora. Usel hockey. Botten i HA är verkligen usel.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
sargad: håller med... Angående skribenter så var jag faktiskt på gång att publicera böcker. Har manus på datorn... kanske dags snart. Skrev långa romaner som var tänkta att ges ut via nätet eller i tryckt form. Tolkien och King som förebilder och innehållet liknar deras alster. Har alltid haft lätt att skriva så kanske dags.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
JanneH: Fast det är klasskillnad på Kapanens sportchefande jmfrt med Nubbens. Kapanens rockader var frukten av kontakter och kunskap. Det är ju självklart en chansning med varje värvning i den här branschen men Kapanen visste mkt väl vad han gjorde. Lyytinen t.ex, den lite missförstådde finnen som inte riktigt passade in i den finska spelstilen. Men där Kapanen visste grundkapaciteten och såg nåt som matchade SHL mer. Nubben har de sista åren mer värvat som om det vore jag bakom spakarna. Det är väldigt mycket videojugge-värvningar (ni som är lite äldre vet vad jag pratar om) över hans strategi
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
mikenomad: ja synd på Nubben men hur tänkte han egentligen när han tog in Montén? Lagbygget i övrigt är ju också ett skämt och nu har han ju haft en säsong på sig att bygga om och ändå är de lika usla som förra året. Tänk om Kapanens dumpning av LaLeggia och värvningar av MPS, Lyytinen och Rindell inte funkat och laget tvingats kvala... ujujuj vad sågen hade gått varm här inne
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
mikenomad: Tråkigt för Nubben! Men han gjorde ett misstag när han valde tränare! Det får han sota för nu!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Nu börjar det röra på sig i Jönköping, är nog bara timmar kvar för Montén och Nubben. Trist slut för Nubben, undrar om det här är det sista vi ser av honom på elitnivå?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Patrick Polly: Förvisso sant men jag tycker att attityden kunde vara densamma.

Suck, nu låter jag sådär gnällig som jag egentligen inte vill vara 🙂 MEN jag anser att Dahlen kan kliva fram betydligt mer om han vill vara en ledande spelare.

Som tur är har vi andra som jag tycker kliver fram och visar vägen. Utan inbördes ranking räknar jag in dessa främst:
Svensson
Hanzl
MPS
Strömberg
EP
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Synct: Ja, nog försvann Jonte rätt ofta i spelet även i HA.
Sen har han allt som oftast steppat upp och levererat när det väl gäller. Det gjorde han även förra säsongen i slutspelet mot Örebro. Hans poängskörd stod ju sig nästan i toppen av poängliga genom hela slutspelet, fast han bara spelade 7 matcher jämfört med de som kom ända till final.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
UbbeNils: Nä dumt att spela skadad, var så jäkla konstigt ifjol när Hartmann spelade skadad, han var helt öppen med det också efteråt, då var han katastrofalt dålig. Bättre att ge en junior chansen.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Ye.
Spela skadad i en sport som hockey, match efter match. Nä det köper inte jag. Tycker laget kämpar och sliter, och det är så bra lag i serien att man tar ut varann i spelet så det finns inte mycket utrymme för att glänsa.
Bara att fortsätta på den inslagna vägen och kämpa som galärslavar. Med tiden får vi se hur långt det räcker.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Patrick Polly: Det är lättare att vara tiger i HA än i SHL, där har du nog svaret.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kattan: Appropå Jonte: Jonte tycker jag har blivit mer katt och mindre tiger sen Lander kom in. Han var betydligt mer ledande i sin stil när han själv var kapten. Hade gärna sett mer av honom som ledare, han är ju fortfarande assisterande.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
JanneH: Pressen skulle ju kunna lätta vilket innebär att han kan slappna av och ”komma tillbaka” till sitt vanliga jag.

Ja för tillfället känns det inte som vi kan vinna matcher om inte Hanzl är bra.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
JanneH: Lander spelar sannolikt halvskadad, men det kanske är tänkt att skadan läker ihop under landslagsuppehållet. Ungefär som Hartmann gjorde förra hösten.

Antar att det bedöms att en Lander på x% är bra nog för serielunken, samt att torsdag - lördag - torsdag - lördag ger nog med återhämtning.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Patrick Polly: så länge inte Lander spelar halvskadad så lär han ju inte bli bättre av att bli nedpetad. Jonte spelar inte heller så bra som han kan men han har ju i a f börjat producera sedan han sattes ihop med professor Hanzl. Undrar vart i tabellen vi hade legat utan Hanzl? Hua hua
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kattan: Skulle pressen minska på Lander om han fick kliva ur PP och vara center i en tredjelina?

En re-boot för att komma tillbaka starkare senare.

Samtidigt en chans för Lundin att visa upp sig mer.

Jag tycker det börjar bli plågsamt att kolla på vår sk 2A lina både i PP och 5-5.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
JanneH: Det ligger mycket i det. Lander och Jonte. Spelar dom på halvfart så kommer laget spela därefter över tid. Spelar dom på sin högsta nivå är vi med i racet om topp5. Annars inte.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
mikenomad: ja vi kan flytta runt och bygga kedjor hit och dit men när inte vår store härförare spelar som förväntat så är vi ett mittenlag som vinner varannan match typ. Vi har tillräckligt bra lag för att inte falla igenom men när Lander inte är Lander då går vi på halvfart. Hoppas Wedda kan komma in och skruva upp från halvfart till 2/3 dels fart
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Tom Topp: Jag tycker 4e linan allt som oftast gör bra i från sig. Just nu känns det som alla tre där är i bra form.
Lundin tycker jag också ser bra ut och Mieho tror jag faktiskt inte är bättre än vad vi ser nu så jag säger att han också är i form!

Hartman känns däremot inte het just nu och Lander är ett mysterium.

Hållander och EP skulle helt säker spela bättre i en annan omgivning så jag tror faktiskt inte de är ur form. EP var ju fantastisk tillsammans med Hanzl och MPS.

Jag tycker det var surt att splittra dem och tycker inte den kedjan blivit vassare med Dahlén. Förslag
EP-Hanzl-MPS
Dahlen-Lundin-Hållander
OJ-Lander-Hartman
Mieho-EA-Boyce
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Jag tycker nog att laget så här långt har varit stabila och svårslagna! Grunderna sitter där. Det är väl Skellefteå borta som känns som riktigt dåligt. Mycket avgörs av vilka som är mest motiverade den här tiden på säsongen!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kattan: Hållander visar på stigande form tycker jag men det är ju bevisligen omöjligt för någon att prestera i Landers kedja för tillfället. Det måste ju kännas som en bestraffning att spela där i dagsläget.

Dessutom tycker jag MPS gått ner sig lite sedan EP försvann. Dahlén lägger inte lika ofta fina passningar som EP gör är min teori till det.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Error
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Charliejfz: Grattis till seger. Förstår att det var välbehövligt.

Märks att SHL är inne i serielunksperiod nu.
Bläddrade runt lite bland matcherna igår och där var minst ett riktigt dåligt och ofokuserat lag i varje match, oftast två.
Möjligt att matchen Skelet-Lulä höll bättre nivå men jag har inte sett något från den.

Vi har ett par riktigt vassa skribenter här på HS som varmkör motorsågen mellan matcherna ;-)
Nu gör vi en dåligare match mot Rögle men vi skulle kunna göra en grym match men förlora mot typ Colorado med följden att 2-3 spelare borde säljas.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
1-2 är såklart inget katastrofresultat borta mot Rögle som dessutom säkert var lite desperatare än oss. Förlust suger dock alltid och nu får det gärna bli torsdag snart. Men det är inte utan att man börjar undra....vad tynger vår kapten egentligen? Det här är genomgående hans kroppsspråk och uttryck i match efter match....
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
KniveN: Det stämmer bra. I tredje när Timrå gick runt på 3 kedjor så spelade Oliver på Hartmanns plats. Tänkte först det var någon skada på Hartmann, men i BP på Hanzls utvisning var Hartmann inne och lira.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Tom Topp: Kan hålla med om att det är dags att man kör OJ i en lite högre kedja på test. Så man får se vad han går för.

Men sen att ruska om i kedjorna igen vettefan, vi har ju precis gjort det 😅 men gillar tanken med
Dalle - Hanzl - Hållander

Skulle också kunna tänka mig att köra
Dalle - Hanzl - Pääjärvi
EP - Lundin - Hållander
Mieho - Lander - Hartmann
Boyce - EA - OJ
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: hur som helst så är känslan just nu att OJ är mer kreativ än Barre, så det skulle vara kul att se vad han kan göra ihop med Lundin. Även om EA har spelat bra så tycker jag att Albin har en bättre blick för spelet.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Tom Topp: Förstår vad du menar. Men han har fortfarande producerat mer poäng än Lander och Hållander. Ja mer än dom ihop till och med.
Vi får helt enkelt hoppas att det blir bra balans när Wedda kommer in.
I min bok är det nog ändå Mieho som får ryka som extraforward. Han känns mest alibispelare just nu falktiskt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Tom Topp: Hartmann och EA var lysande i kvalet och hade fin kemi. Kan barre köpa den rollen tycker jag det låter bra.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kattan: HV… vad hände i den matchen
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
KniveN: Såg väldigt lite av 3e perioden så det kan jag inte svara på.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
KniveN: själv så börjar jag tröttna på Hartmann. Kan vi vänta varje säsong på att han ska vakna till efter jul? Jag tycker nog att det är dags att flytta upp OJ till tredje, och sen får Hartmann slipa på sin form i fjärde!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Patrick Polly: Är inte av på att sätta in Hållander med Hanzl och Dahlén. Det borde fan lossna för honom snart? Tror chansen är större med Dahlén och Hanzl än Lander kedjan.

Dahlén - Hanzl - Hållander
Pettersson - Lander - Johansson
Pääjärvi - Lundin - Hartmann
Meiho - Andersson - Boyce
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
kattan: spelade inte han i 3e i slutet av matchen?

Men känns lite dumt att sära på 4e, tycker att alla presterar bättre än vad jag trodde innan säsongen.
Visst, 3e kanske kan bli lite bättre, men tror nog att 4e skulle förlora mycket. 🤷🏼
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Vet inte om det diskuterats under matchen, men är det inte dags att testa Oliver längre upp? Eller sabbar man 4e då? Bör byta plats med Meiho, som dock inte är i närheten av att driva på som Oliver gör, så risken att 4e tappar sin edge är hyfsat stor.

Övertygad om att Oliver kan lyfta kedjan med Lundin och Hartmann.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Trender är till för att brytas mot Timrå. 🙃

"Rögle bröt därmed en tre matcher lång förlustsvit."
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Rip Kirby: Ok då, såg bara att de fick 2 poäng, men poängen var att vi fortfarande ligger 7:a. 🤪
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Frölunda vann först efter straffar. Inte alls min avsikt att så att säga peka med hela handen😉, men matchen gick till straffar där David Edstrom gjorde GWG men det var Lasse Johansson i Frölunda som räddade Färjestads sista straff.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
empa11: Hela 4e linan var bra idag. Lägger till Rindell, Svensson, Lundin och till viss del Hållander i det gänget.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
SMÅLAND: På lördag mot LHC så är man på plats. Dä är det full mutter och 3 poäng som gäller!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Är det så enkelt att när Hanzl inte presterar så torskar vi för tillfället?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Ja sambon var nöjd ikväll nu när vi sett Frölunda vinn ikväll 😅
HV har retur mot MIF på tisda o sen möt de oss!
Vi har revansch att erfordra mot LHC!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
SMÅLAND: Japp serien är så ruskigt tight nu. Frölunda vann på sudden mot FBK och vi ligger på 7:e plats. Visserligen så har Frölunda en match mer spelad.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Sputnik: Vi har en jävulsk viktig vecka som vänt!!
HV å LHC å där ska vi VINN!!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
SMÅLAND: Vi ser i allafall ut som att vi drog vinstlotten i att Bernhardt blev kvar i Modo. Han är inte så önskvärd där just nu..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Nubben å Karlina gå hann i hann 😅😅😅
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Modo och Nybro verkar gå lite hand i hand kanske? Smekmånaden kanske är över.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Om det kan vara någon tröst så är det ännu sämre hockey mellan Oskar och Modo!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Peacedog: Du har rätt, det var första målet jag menade.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
Tom Topp:

Helt rätt, vi krigade för dåligt framför kassen för att ge oss chansen att vinna idag.
Låst ämne

« · 2587410 · »