Mathias: inte mig emot. Men en puck i arslet kan jag leva med. Men håll med om att det är lite motsägelsefullt det bror din säger. Först skall Backe "spika" igen och sedan vinner vi "bara" med 4-3. Det om något är en floskel.
Kom igen nu! Nu stödjer vi vårat lag ikväll och sjunger hela matchen lång.
Viktigaste matchen för säsongen.
Ikväll måste "Backe" visa att han håller, billiga baklängesmål ikväll och de är slut för Timrås del. Så snälla Backe spika igen kassen med 4 tums spik ikväll.
Tillkomme dina domslut, så som på planen så och i kommentatorsbåset.
Många mål giv oss i dag.
Men inte till våra motståndare, utom möjligtvis ett tröstmål.
Bevare oss från tripping, highstick, och oschyssta tacklingar.
Inled oss icke i ruffing utan fräls oss ifrån utvisningsbåset. Må pucken glida in i deras mål. Ge våra spelare nerver utav stål. Ty din är planen, din är klubban, och ett slutspel är ett
Uno Gordon: Kan inte Robban bara ställa sig i slottet och kramas så de andra gubbarna kan få hänga in den krysset? Och spruta snö på Liv! Och så kan väl ni i det blåvita laget screena i sidled så blir det här bra skall ni se.
Hoppas som fan på seger idag, men hjärnan säger: tack å bock för den här säsongen. Man hade ett drömläge att knäcka HV genom att ta en match i Jerusalem, men hade inte skuggan av en challe (ti-hi). Nu kommer HV med självförtroendet i topp och med allt att vinna. Är rädd för att det blir en alltför hård nöt att knäcka.
Men, jag hoppas att jag har fel. Nu har man vilat ett par dagar och man bör vara inställda på att tömma sig totalt. Inga spärrar. Dessutom: man vet att HV skitit brunt i de tidigare två matcherna här. Lirar man med frenesi, brutal forechecking och kör raka, distinkta avslut så har man alla chanser. Backe måste dock stå upp på tå direkt från nedsläpp. Ett par kallduschar när HV sticker upp i timråpressen lär bli förödande.
Huamej. Sicket drama. Kan omöjligt koncentrera mig på något som helst arbetsrelaterat. In i kaklet nu, pöjkar. Let's take this to Jerusalem!
lungan: Ikväll blir det inga tavlor ifrån Backe. Styf pangar in en puck. Vi vinner. Och på lördag SKALL Tarvainen flyga med till Jönköping. Allting annat är fullständigt ovidkommande. Då vinner vi även i Jerusalem.
Självklart blir det seger idag, något annat finns inte, Vi ska bara Vinna idag. Match på lördag är ett faktum.
HV kommer spela för att inte förlora medans Timrå kommer köra köra köra. Vi vinner inget snack om saken.
Finns ett frågetecken, och det är Backe, när ska killen sluta släppa in skit mål, kan han vara fokuserad i 60 min är mycket vunnet, han är en mycket bättre målvakt än LIV bara han tror på sig själv. Visa en aggresiv stil i målet idag, Snälla.
Kan Backe slå Liv i matchen mellan målvakterna så vinner vi ikväll. Tycker Backe är på tok för ordinär i sitt målvaktspel precis som man befarade innan detta slutspel.
andyo: Nu slutar vi att koncentrar oss på domaren. Det är bara losers som håller på med sånt. Nu förberer jag mig för att fara till arenan och hjälpa till att heja fram laget till en sjunde avgörande. Ikväll ska slipsarna, hämningarna, och allt fjoll lämnas hemma. Nu ska de köras... publiken ska inte vara en extra spelare som de talas om utan minst två. Kyrkosången i KA ska låta som fågelkvitter i sommarnatten. I jämförelse med åskovädret som komer att upplevas i EON ikväll. Nu dammar vi av det tunga arteleriet. Våra iskrigare ska pumpas så full av adrenalin så de räcker till borta matchen på lördag oxå. Dom ska känna ett rus som dom bara måste få uppleva igen. Och det ska vi fixa åt dom. Nåt annat finns inte just nu Vi är bara 6 ynka vinstmatcher från sm guld nu.
T T: Ja hade han inte dessutom förlängt 3 år!? Han är 5 år yngre än Robban dessutom tror jag han "håller" längre än Robban, Styf kommer krossa Robbans klubbrekord i antal matcher. Jag tror inte att Styf kommer spela för någon annan klubb än TIK.
Styf kapten 2008/2009 (under förutsättning att han själv vill)
andyo: Ljungby eller Göteborg är helt korrekt ungefär sak samma dock har många av oss som följer HV en stark känsla av att Vimmelborg är extremt mån om att inte riskera att få kritik för att ha favoriserat HV vilket inte är någon direkt fördel för oss.
Vimmelborg har grymt ojämn nivå som drabbar båda lagen. Det är väl det som är utmaningen för spelarna som inte vet vad som gäller, dock har han haft en helt egen nivå för vissa spelare i HV som åker ut för ingenting. Det absolut viktigaste är en jämn nivå som gäller alla och hela matchen, då blir det dessutom mindre tjafs och frustration bland spelarna. Vimmelborg har en förmåga att själv hamna i centrum vilket inte är bra fast det blir lätt så om man har olika bedömningsnivå i olika perioder. Vad jag sett hittils har Rönnmark varit den som presterat bäst och inte varit lika synlig som Vimmelborg jämt lyckas med.
Simmalugnt: Ah det laget känner man ju igen när man väl hör namnet, ja men dåså, då är ju Vinnerborg ett superfan av det laget då eftersom han dömer så emot HV71.
Om HV71 blir utslagna av Timrå så måste ju HV få ett tröstpris av nått slag, helst nått som är mer ärofyllt än SM-guldet.
Hoppas få se Lotvonen tackla för första gången sen han kom hit. Blir så trött och se den största tyngsta backen spela som en rädd sengångare. Varken kan tackla skjuta eller rensa framför mål. Challe örfila upp han så han fattar vad som gäller. BARA KRIG INGEN FÅR VIKA NER SIG KOSTA VAD DET VILL SKA BARA KROSSA HV I KVÄLL
Nirvana: Då skulle jag nog säga att det då ligger närmare om HV hade en domare från Göteborg, eftersom både Modo och Frölunda spelar i elitserien, vilket inte sundsvall eller ljungby gör (har dom ett lag ens?)
Skärp dig för fan, HV71 har fan inte haft någon "otur" med Vinnerborg, inte timrå heller för den delen egentligen. Det har väl jämtat ut sig antar jag, istället för att döma riktigt tar han ut ena felaktiga utvisningen åt ena laget som han gör åt det andra, typ. Det tycker domarna är jättebra.
Tycker Rönnmark är den domare som är bäst, eller i alla fall visat bäst "form" i slutspelet av alla. Men om han hade dömt så hade du väl sett nått fel i det också, eftersom han är från stockholm och också hatar Hv71 av nån anledning.
Sitter i start groparna att sticka upp från Uppsala för att på plats försöka få fram en avgörande sjunde, nu jävlar ar det bara att köra, VÅGA VINN, jag kommer att dra mitt strå till stacken....
För mkt silly season nu. Vi ska väl avsluta denna säsong först innan vi blickar mot nästa. Ikväll gäller bara vinst och jag tror banne mig att vi fixar det vi har spelat bra hemma tidigare i slutspelet samtidigt så känner HV att de har en chans till, vinst ikväll med 3-2 ruggigt nervöst på slutet alltså men vi grejar det.
Tänkte spela rätt hårt på er match idag, så va tror ni då om matchen? jag är inne på att spela ettan, ni har ju varit sjukt bra på hemmaplan i slutspelet plus att det är sista chansen nu. Detta borde göra att ni vinner ikväll.
Negonegonegotipstipstips: Timrå-HV....1 - 11.