Olle: Tycker att Svartvadets kommentar gällande Vinnerborg utvisning på Styf i period ett är ett riktigt stolpskott. Varför tycker karln att Vinnerborg är tvungen till att ta en två pga matchens utveckling????? Nä, Svartvadets insats var enligt mig helt bedrövlig men jag håller med om att Rönnqvist inte håller måttet.
RocknRolf2: Håller med till 100% Hade det varit lite känsla för laget skulle han istället funnits på plats med grabbarna. Även jag skulle inte tjura om han drog norrut.
lagge: Många hockey supportrar runtom i landet tycker nog att HV bör flytta till Italien, har sällan skådat så mycket filmningar! Enligt mig borde de straffas på något sätt. Hockey är en sport för ärliga och riktiga män och inte för ett gäng skådisar från Små-land.
mikenomad: "Tack! Hoppas även du inom snar framtid får tillfälle att leva upp till ditt nick...:-)"
Haha... Ja, snacka om schizofren tomte. Att kalla sig för "StoltBrynäsare" och samtidigt ränna runt i samtliga gästböcker och kasta skit på sitt eget lag 50 ggr per dag. Visst är det härligt med trovärdiga och stöttande supportrar.... :-)
Harman: Tycker det var ett bra initiativ att sätta Svartvadet där. Det är ju bättre att han får snacka taktik istället för rönnqvist. Svartvadet vet ju vad han pratar om iaf.
Harman: spela roll? Jag är mer upprörd över att våra egna spelare - Jonte Hedström - sitter i studion till nån annan jävla match när Timrå spelar. Jonte är för övrigt en spelare jag inte skulle sakna om han drog.
Ja nu var en härlig hockeysäsong över, nu blir livet inte detsamma. Nu när man lugnat ner sig lite så måste jag ändå inse att vi har gjort en bra säsong. Har många härliga minnen, allt från individuella prestationer samt underbara laginsatser. Timrå har bjudit på underhållning och spänning fastän säsongen varit full av skador, har man ändå lyckats formera trupperna och överaskat alla s.k. experter. Men hur kan kanal 5 överhuvudtaget sätta Svartvadet som kommentator, kan någon ge mig ett svar på detta! för mig är det tamefan helt otrolig!
En positiv sak är ju iaf att HV har ett eget forum så man förhoppningsvis slipper en invasion av smålandspatrask som ska försöka gnugga in det.
Synd att vi inte får igång ett vettigt PP på dom 3 sista matcherna, det är en mycket stark bidragande orsak till detta sura avslut. Trodde aldrig att jag skulle behöva hålla på clubben men det är ju ett faktum nu.
Finns inget annat att göra än att tacka för en finfin säsong, om allting hade stämt och vi fått medstudsarna så kanske det hade gått, tyvärr fick inte vi det..tack robban,sanny, kalle etc för åren i timrå
lagge: Ja...helt sant! Finns det dessutom någon rättvisa i ishockey så vinner HV guld efter den formidabla säsong laget faktiskt gjort. Outstanding efter 55 omgångar, vi ska inte glömma det!
Ni ska vara stolta över ert lag, ni har gjort en fruktansvärt bra säsong. Fråga återstår hur ni kunde förlora 3 matcher mot vårt jävla skitlag som pissar på klubbmärket 50 ggr per dag.
ja tycker faktist att detta timrå har bevisat bra mycket för dom flesta och ja vill även ge challe en stor eloge som visar att han också kan leda laget å inte bara detta eviga snack om kenta.
nu tar ja sommarlov här i från och kommer tebax nästa år igen med nya förhoppningar tror även att fler en bara ja kan skriva under att man aldrig ska döma ut sitt lag innan de är helt slut
Tillägg. Jag har sett min sista match svensk hockey för den här säsongen (med möjligt undantag för kvalserien). Skiter nåt oerhört i om HV eller Lhc vinner.
Tack Timrå....efter en halvtaskig grundserie har man i slutspelet kännt stor stolthet över det här laget! Tack Sanny Tack Robban Tack KalleK Tack Kokko + övriga som ev lämnar/slutar.
Tamare spel än i trejde perioden har jag fan aldrig sett. Ta pucken och åka upp till blå, släppa den nästan till en icing för att åka och hämta den igen. Repetera. Så snart det finns chans att göra nåt offensivt så väljer man att åka och byta istället. Blir man fälld,eller ramlar så ligger man kvar och tittar istället för att resa sig och spela. Timråspelarna har gjort en bra kvartsfinalserien. Den var över förväntan. Men sedan tycks allt för många varit nöjda med det.
Om Timrå ska kunna vända en match brukar man se spelarna stå i båset under sista perioden. Nu satt alla. Då är det kört. De verkade inte ha fattat att det var vinna eller försvinna. Eller så hägrade semestern. Kanske var några rädda att få möta sin skapare vid ett besök till i helvetet där nere. Jag vet inte.
Skitdålig avslutning på en halvtaskig semifinalinsats. Tack i alla fall för kvartsfinalspelet som gav lite guldkant åt en medioker säsong och hopp inför kvarten. Även om HV var bra så ska Timrå kunna bättre. Inte ett mål i pp på 5 matcher. Fyra raka matcher när man börjar med 0-2 mot vad som kanske är Sveriges just nu bästa hockeylag.
Jag köper om spelarna inte kan bättre. Men jag vill i alla fall se att de försöker. Jag vill se tacklingar. Jag vill se känslor. JAg vill se att man reser sig efter en omkullkörning och sätter fart. Hoppas det kommer nästa säsong. Nu ska jag sörja.
Ett katastrofalt uselt byte sätter jobbig press på laget som slutligen också blir matchavgörande. Timrå spelade kanon fram till HVs ledningsmål.
Nu får vi hoppas att näste sportchef kan hitta vassare backar än Nubben gjorde. Tråkigt att dem vassare sticker och de sämre har fortsatt kontrakt. Backe? Tja, i brist på annat så
Dogsbite: ja tycker timrå gör en riktigt bra match bara de att timrå inte får in den där lilla svarta saken ;P men nu är säsongen slut å dags att blicka framåt.
lagge: Ja du lagge. Det är tur att våra spelare spelar schyst. Jag skulle skämmas över att hålla på HV som har spelare redo för dramaten. Gnällbältet har flyttat 20 mil söderut till Jersusalem, HV´s spelare har nog rekord över att gnälla på domavslut.
lagge: Ja du lagge. Det är tur att våra spelare spelar schyst. Jag skulle skämmas över att hålla på HV som har spelare redo för dramaten. Gnällbältet har flyttat 20 mil söderut till Jersusalem, HV´s spelare har nog rekord över att gnälla på domavslut.
Olle: Håller med. Skit vad dåligt tryck vi hade i tredje. Ingen sak för HV att spela av matchen. All heder åt publik och klack, tänk om spelarna haft samma energi som trummslagaren!!! Grattis HV till en rättvis seger, vi hade tyvärr inget att sätta imot. Fan vad det känns jobbigt nu, har en stor klump i halsen. SKIT!!!
Hypocrisy: Måste verkligen hylla ledningen som drygt en vecka efter att finnkräket släppte bajsbomben har Tommy Samuelsson klar. Det är fan toppklass på det 👏