{297}: Just det jag menar, TIk skulle förmodligen vinna denna match enkelt,men bra målis i VVIK samt totalt avsaknad av det TIK kan göra i sina bästa stunder,Hur var det med det berömda tålamodet som bla, Jonte sa,Äh bullshit om du frågar mig,så less på sååå många lirare i detta lag + the coach förstås.
Det kanske inte är någon spelare som ska bänkad, det kanske är dags att Nubben ställer sig i båset tillsammans med Ante och att man sätter Freddan på läktaren. I bästa fall nu så går Freddan ner på en kedja eller flyttar om lite. Han borde väl försöka se att man kanske ska ha andra ingångar, trafik på mål m.m. det är det man har en coach till.
Villervalla: Japp och nyckeln till framgång är att klara av att spela ett mer varierat spel. Timrå IK är kul att se spela för det har skickliga spelare, men lite mer fysisk hockey skulle inte skada mellan varven. Dribbla mindre, precisa passningar, lägg mera chans puckar på mål, skoningslösa inbrytningar samt att verkligen sätta en heder i att vinna puckarna längs sargerna. In med puck och målvakt om så krävs, grovjobbet måste göras bättre.
roger_sundsvall: Västervik ska inte ha någon heder av detta, överhuvudtaget. De gör vad de kan, efter sina resurser (precis som du skriver), men detta var något helt överjordiskt. Det spelar ingen roll att de gör extremt mycket bra saker i egen zon, det är inte deras försvar som gör att vi tar en majoritet av våra 72 avslut precis där avslut SKA tas. Jag orkar inte ens räkna prickarna på skottkartan, men kolla på andra- och tredjeperioden. Det ser ut som om man smällt av en hagelbrakare MITT i skottsektorn, i båda perioderna.
Det ska inte gå att bara göra ett mål med det där övertaget, och även när vi är där på returerna så studsar det fel. Finns det saker att klaga på? Visst! Men detta SKA INTE GÅ. Det ska inte gå att ta så många avslut, med så mycket folk framför kassen och att pucken åtminstone inte ska leta sig in en endaste jävla gång i andra och tredje. Det är nära på omöjligt detta som sker ikväll.
Villervalla: Ja och han måste väl för fan se att pp-uppställningarna inte funkar, som en dåre upprepar han ändå gång efter gång och förväntar sig ett annat resultat.
Vi kann speckullera till förintelsen ta oss! Vi släpp att för ikväll å blick tä framtiden i VVik på tissda! Vi kom int längre nu... PP måst lossna nu... Hitt på nått nytt förhelvete!!! Å den där jävvla dumphockey gö mig vansinnig! Uppstyckning nu fö fan annas så kann vi släck ner EON på tosda kväll!!
Dexter : superdefensive tråkhockey-karlin. Är du orolig som modolojd att det är detta ni kommer att få bevittna framöver då han verkar vara er nya supercoach 😀 Jag hoppas han skrivit kontrakt med er redan och gärna ett långt.
Greven: in med Reinhardt eller Walli och grisa framför målet, #4 alternativt #85 i första PP, Lööke är sönder läst där så in med Lodin istället och Dahlén och Hartman kvar.
{8906}: Precis då ska de vara blod svett tårar de ska fan i mig kosta mera framför båda målen inte vara så jävla bekväma utan RAKT PÅ MÅL KÄKA PUCK MÅLVAKT HELLA SKITEN SKA IN I MÅL OM DET BEHÖVS FÖR ATT TRISSAN SKA IN
roger_sundsvall: Direktiven är väl att linjedomaren ska stå utanför blålinjen så att det blir avvaktande offside om pucken skulle stoppas av denne, nu var det väl inte här matchen avgjordes men olycklig situation.
Tjena alla Timråsupportrar är ny här på forumet men följt snacket här länge.
Måste skriva av ilskan! Hur i helvete kan vi förlora en sån här match!?!!?!?!. SÅ sjukt dåligt hur ineffektiva Timrå är. Jag känner inte igen laget från grundserien, där man i stor sett gjorde mål på allt, pp var sylvasst osv. Känns som att spelarna vill göra någon jäkla show istället för att trycka in puckar på mål och grisa. FAN bomba på mål behöver inte vara så jävla snyggt!!!
Hur kan regelverket med detta upplägg vara rimligt? Kan någon förklara det för mig... Timrå vinner alltså serien med 22 poäng och varit solklara ledare HELA säsongen men måste spela först kvart, semi och final för att gå upp. VART FAN ÄR RÄTTVISAN I DET? Jävla Västervik som slutade 6 kan alltså slå ut Timrå. Så jävla uppåt väggarna sjukt system!! Varför ska man ens då kämpa och vinna serien?
FYFAN!! Man vill bara lägga ser ner och försvinna. Det värsta av allt om Timrå inte går upp kommer alla spelare försvinna och vi blir nya Modo nästa säsong....
Albin Lundin verkar vara den enda som insett att man måste skjuta högt på Marmeladen. Vi bombar honom i magen och på benskydden som vissa andra är inne på här.
Hockeyguru: Jadu vi kan antingen gräva ned oss och gräma oss. Men kom igen nu hörni, det är fortfarande vi som har övertaget, det är Västervik som är pressade att vinna båda av de återstående mötena och vi behöver endast vinna den ena.
Antingen kan vi ge upp och gnälla på systemet eller så kan vi se det från den ljusa sidan att fan va kul det är med denna spännande hockey igen, bristen på slutspel från ifjol känns verkligen, och trots att en pacemaker kan behövas så är tar jag denna spänning alla dagar i veckan över serielunk. Jag tror att om 3-4 veckor så har Medelpad ett lag i SHL och trots att det känns skit just nu så ska gudarna veta att vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
roger_sundsvall: Det gör han absolut och ikväll besökte han troligast omklädningsrummet och jag kan ana hur det lät. Så kanske det skulle låtet tidigare.
Villervalla: Ibland är det bara så att ligans hetaste spelare bränner 4 frilägen i samma match och då kan man förlora. Jag tror inte det finns på kartan att Lodin gör det igen. Någonsin. I resten av sin karriär.
TikShank: Vad gjorde geniet Karlin rätt ikväll då, tycker du? Karlin ska ha lika stor eloge för hans ”matchcoachande” (vad är det ens för begrepp?) ikväll som Harald ska ha för Horavas klack i luften i match sex i kvarten 2007. Det är helt ofattbara omständigheter som avgör dagens match, de snurrar på tre backpar och fyra kedjor. Vad ska han ens ”matchcoacha”?
”Säg åt Marmenlind att Lodin kommer bränna sina frilägen, och jag spådde redan imorse i frukostpizzan att Westerlund kommer missta en boarding för något domaren faktiskt kommer blåsa på, passa på i läget som uppstår därefter.” Det är liksom på den nivån.
In Nubben we TRUST 🙏❤️ Dä rinn lätt ikväll rabbuslingar! Vi led mä 3-2 å ha matchboll! Vi vann sist i VVik å vi VINN på tisdag! Nu ladd vi tusen.... Timrå IK mot SHL 🙏😇🥰
Ahpl: Jag tar hellre alla dagar i veckan en direkt upp- och nedflyttning vilket är det mest logiska och rättvisa i slutändan. 1:a plats i HA borde gå upp direkt och sista i SHL åker ur. 2-6 i HA kan spela slutspel där vinnaren får möta nästsista laget från SHL....
Spelar igen roll att vi är Timrå och vi ger aldrig upp, det luktar Oskarshamn serien nu. Skjuter 42 skott och gör bara 1 mål, det är för dåligt!!! Det här är den enda chansen att gå upp vill jag påstå. Hela laget försvinner om vi inte lyckas och Timrå kommer harva på i HA i år framöver.
Zäta75: En jävla skitmatch, från början till slut, där Timrå gjorde en massa bra saker och slarvade två gånger. Hade lite oflyt med domarinsatsen - bokstavligt talat - och borde ha hängt nått friläge i alla fall. Snudd på orimligt att nått mål inte slank in.
Men sån är hockeyn. En jävla skitsport stundom.
Det värsta med det här är ju att risken finns att man får höra den där jävla måltutan där nere igen. Jag hade hoppats att vi hört den för sista gången den här säsongen.
Nåväl... Västervik skall alltså lyckas genomföra två bragdmatcher, som denna, för att gå vidare. Inte omöjligt. Men det ska fan mycket till alltså.
Kerstin_k: Problemet är att frustrationen hos Timråspelarna kommer bli värre och värre ju mer tid som går när puckarna inte vill gå in... Och det kommer passa Västervik som handen i handsken och då sitter vi med match 7 och det kommer aldrig gå!
Knylan: Tycker Karlin var jätteduktig. Han coachade grabbarna till att släppa sisådär 20 skott i skottsektorn under en period, helt otroligt vilken demoncoachning.
Olli Hahl: Det som svider extra mycket om Timrå inte grejar detta är att man just vann serien med 22 poäng! Är så j*vla förbannad och frustrerad, kommer inte sova gott nu.
Svordom! Men vi har ändå lyckats vinna tre matcher, varav två i sudden, så vi sitter ännu i förarsätet och är medvetna om att vi kan fixa även s k rysare. Två matchbollar återstår alltså, det kunde ha varit sämre.
Är riktigt less och besviken över kvällens resultat jag också givetvis, men tiden för att vara härinne och ständigt skriva inlägg finns helt enkelt inte.
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp, inte ens när vi leder med 3-2 i matcher. Eller hur? 😎
Knylan: Ja skull vela se Karlinas träninga! Träna täcka skott å stå mitt i slotte mä 4 man. Å vänna spel på sekunden å va nästan 100% effektiva dä! Ett vägvinnande recept! Ha ” Freddan( Fågelholken ) ” någe botemedel mot dä å köp på Apoteke! Ja vill åk å se SHL i Timrå näste säsong!! Gö er PLIKT å VINN på tisdag!! 😇🙏
Jåkkinen: Jo men tyvärr spelar det ingen roll när man inte kan vinna! Förstår verkligen inte hur så många kan sitta lugnt i båten... Timrå äger matcherna men kan inte vinna, det känns allt annat än bra. Det är som att luften gått ur truppen från grundserien där allt gick bra. Tafatta i sina lägen, pp ska vi inte ens prata om!, nej står inte ut med tanken att vi kan förlora det här....
EXPLORERSMÅLAND: Haha, Karlin står o matar slagga mot drugge & co i 60 min sen taktiksnack med saft och kanelbulle medans dom lyssnar på måltutan in i absurdum
Olli Hahl: vi var väl en stolpträff i från att avgöra match 6 i kvalet mot IKO också. Sedan vände serien hem till en match 7 där spelarna hade så mycket ström i klubborna att de skulle kunnat konkurrera ut kärnkraftverket, i just Oskarshamn. Nä ta och vinn på tisdag nu! Orkar fan inte med någe mer "tålamod"