1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581301 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1996957 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Charlie2: 2020/2021!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Är det inför nästa säsong som kvalserien skulle slopas? Så 1:an i HA går upp medan 13 + 14 i SHL får spela kval-matcher mot varandra, där losern åker ut? Har jag fattat rätt då? :I
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: En får " STÅPÄLS "
å dä rinn lätt efter " ZLATANS " vinst inatt 🤟
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Idag för 2 år sedan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Är vi rädd dom sista lagen i SHL..ja troligtvis för dom är på pappret bättre än oss .Är dom rädd för , nej för vi är sämre än dom på pappret ..och inte lite .
Sedan skall det spelas om det och det har vi varit med om ..och det gick både bra och dåligt .
Timrå kommer alltid kriga om en första plats och en SHL plats , , var så säker .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nibbe: Han fick inte så mycket speltid pga inte bland sex backar redan innan Hardegård kom tillbaka.

Om Westlunds utveckling och vidare öde under säsongen har jag inte den blekaste lilla aning. Det är ändå charmigt att ni tror att det är Timrås sportsliga ledning som döljer sig bakom dessa nick här på HS. Detta kan jag dementera! Åtminstone vad gäller mig.

Värst vad vad med brynäsare det börjat komma hit. Förberedelse?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: om nu Brynäs hamnar i ett kval i mars får man anta att det inte är (dom hittills få) bättre prestationerna som fört dom dit. Möjligen har man snarare fortsatt att prestera undermåligt i en majoritet av matcherna. Om så är fallet kan man tänka sig att ett dåligt presterande Brynäs, med en hel säsongs bitchslaps i ansiktet, kan få det jobbigt.

Man kan tänka sig att skribenten tycker att Brynäs ser osedvanligt dåliga ut i år. Kanske t o m att dom ser ännu sämre ut än det Brynäs som avslutade fjolårssäsongen med att typ torska allt efter jul. Och så spekulerar han lite. På samma sätt som man kan spekulera kring t ex Rögle och fundera på om dom är allvarliga utmanare till guldet fram i vår, eller om dom bara inlett säsongen osedvanligt starkt.

Men, du har ju rätt i att ingen i oktober kan v e t a vad som händer i mars. Det är ju sport det handlar om. Pucken är platt och allt det där. Brynäs kanske får en lidnersk knäpp, börjar spela propagandahockey och vinner SM-guld efter att ha slagit ut Oskarshamn i fyra raka. Medan Timrå, Björklöven och Modo sjunker som stenar i tabellen och slutar på delad sistaplats.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: Ni har ett SHL-lag som f.n suger rätt kraftigt, där krisstämpeln hänger i luften. Oavsett några hyggliga insatser ligger ni pyrt till. Det ser hela hockey-Sverige utom möjligen du. Utifrån det kan man sia, inget annat. Hur tänkte du då? Det är ju tydligen dig man ska be om V75-raden, det verkar ju vara du som har förmågan att se hur Brynäs spelar i mars
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det enda enfaldiga jag kan se är ju exakt det du själv säger: när han siar om Brynäs chanser i mars utifrån hur dom presterar idag.
Nåt mer ointressant som försöker framstå som seriöst får man ju leta efter.
Med samma logik kunde han ju isf lika gärna ha siat utifrån hur vi presterat mot Frölunda, LHC, FBK, Djurgården och Oskarshamn. Det är hälften av våra spelade matcher där vi spelat bra, så varför då sia enbart utifrån de sämsta insatserna och bortse från de bästa, om man nu vill försöka analysera på ett objektivt sätt?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Scrolla ner så.ser du mitt inlägg där jag saxat hans Tweet. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nibbe: han platsade inte helt enkelt...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: har dålig koll på er i år men undrar varför ni skickade David Westlund på lån? Hur va hans prestationer? Har ni planer på att ta tillbaka han under säsongen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Hallå! har ni sett den där killen Robin Lindgren som skriver för expressen? Det verkar vara en tjomme med huvudet på skaft!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det skadade ju inte att Tingsryd vände i sista minuten och slog Västerås på bortaplan heller
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sanny "jag skriver bara om SHL och hjärnskakningar" överraskar:

"Veckans… Hiss

Det är en sanslös utveckling och start på säsongen som Timrås Albin Lundin haft med imponerande 23 poäng på elva matcher. Lundin leder poängligan tre poäng före kedjekamraten och storstjärnan Jonathan Dahlén. Tredjelänken i kedjan, Jens Lööke har svarat för 14 poäng vilket betyder att kedjan totalt gjort 57 poäng (!) på elva matcher.
Albin Lundins tidigare poängbästa notering är från 2017-2018 när han svarade för 16 poäng på 51 matcher och fortsätter kedjan producera i en någorlunda takt kan antingen Dahlén eller Lundin sätta tidernas poängrekord i Hockeyallsvenskan.
Det går såklart att argumentera att Lundins enorma poängskörd ligger i att han spelar vid sidan Jonathan Dahlén men det vore såklart att förringa Lundins prestation.
Ser jag till spelare SHL finns det många som skulle må bra av att landa in i Hockeyallsvenskan och få känna ett lugn och en stor tillit för att utvecklas.
Vad gäller Jonathan Dahlén är min fulla övertygelse att han skulle vara en stjärna även i SHL.
Så bra är han."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: Eller så är din retorik, om du inte tar ironi till nya nivåer nu, fullständigt befängd. Enfaldig. Med din logik kan vi ju lägga ner all form av analyserande kring vilka som förväntas prestera och inte. Vilket lag som ser ut att ha störst chans till SM-guld och vilka som riskerar åka ur. Lindgren siar utifrån hur Brynäs presterar n u. Inget annat. Och just nu ser Brynäs jävligt kassa ut för att vara ett SHL-lag. DET är fakta. Men med ditt resonemang kan vi lägga ner en stor del av sportjournalistiken. Då är det helt logiskt att säga att IKO har lika stor chans att vinna SM-guld till våren som FBK har. För nåt annat kan vi ju inte veta i dagsläget
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: Får förtydliga lite igen. Jag ville mest påpeka för de i våran bok som tvivlar på att vi kommer kunna hänga på i toppen i HA och vara med i racet för topp 2. Ville då visa hur andra oberoende sett på vårat spel hittils och att det kanske inte varit så bedrövligt som vissa av oss påpekat.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, du ser. Även den bäste kan missa... 😉
Fast ändå lite allvar i ironin: det går inte att idag med säkerhet säga att vi skulle få det ”väldigt tufft” mot er i ett ev kvalspel.
Vi kan ju lika gärna få det JÄVLIGT tufft.
Eller jävligt lätt. Vem vet?
Jovisstja, Lindgren som är anställd på expressen verkar veta... 🤨
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: Ok, ironi. Jag missade det. Det var en nivå över min t.om
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det förstod jag också. Raljerade bara lite över Lindgrens uttalande, när han bara säger nåt som alla redan vet: oavsett vilket lag från SHL som får kvala så brukar dom få det om inte tufft så iaf ingen enkel resa. Vilket historien väl har bevisat.
Var visst nån mikenomad som tydligen var för dum för att förstå mitt ironiserande svar, men alla kan ju inte vara kloka i er bok....👊😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Spel Alexander " Sasja " Beljavskij i Löven längre?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: Norrlands-matcherna kommer nog avgöra hur det ser ut i toppen, vilket känns ganska spännande.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: Jadu, själv tajjar jag inte till vår insats på hovet för några matcher sen heller
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Över tid kommer både ni och Modo komma före oss. Skrämmande usla insatser från oss emellanåt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Aj aj...Uppsala nollade Umeå ikväll!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
AIS - LÖVEN 1-0
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: Jo det är ju det. Här sitter vi mest och är frustrerade över att laget inte riktigt tar sig ur svackan och börjar bjuda på lite propagandahockey
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jo minns det, kanske inte är så ovanligt men sjukt frustrerande!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: Året vi gick upp hade vi som jobbigast mot Västervik och Troja-Ljungby typ
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vi kan inte spela mot bottenlag. Kristianstad, Västervik och nu Almtuna.

1-0 Ais
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Gladhockeylaget blöven håller 0-0 i tredje mot uppsala
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Uppladdat:

450x300-20191016-1.jpg20191016-1.jpg

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: Du är ju precis så dum som alla skriver
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SHL lag har alltid jättetufft i en kvalserie. Men att Brynäs ligger sist är ett rent mysterium.Med Rödin, Scott, Nicky D mfl borde laget varit minst top tio. Tror LIF, LHC eller Oskars kommer kvala. BIF och Lakers har mycket rutin och kommer lyfta,
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Jadå, jag vet vad du pratar om. Jag har bara ledsnat på folks gnäll. En sak om det gnälls när vi förlorar, då kan jag också gnälla men nu har vi ju faktiskt överträffat åtminstone mina förväntningar med råge. Då tycker jag bara det är tråkigt att sitta och försöka hitta negativa saker.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: Nope va väl inte heller just chanserna vi skulle ha mot er jag ville få fram. Snarare hur andra ser på våra chanser att kunna utmana andra SHL lag till våren. Jag ser eran trupp som starkast om man jämför.mot Leksand, Linköping och Oskarshamn till exempel. Sen så är ni väl själva ganska bra på att såga erat lag själva just nu...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Jag tror du vet vad jag pratar om...:-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Så Lindgren har alltså redan idag förmågan att se hur kvallagen från SHL kommer att se ut och uppträda i mars?
Imponerande....
Du frågade inte om den rätta V75-raden på lördag?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tror det kan bli ett getingbo i år i det negativa kvakträsket. Leksand, Oskarshamn, Linköping och Brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Robin Lindgren som jobbar på expressen svarar så här på påståendet att Brynäs skullle få det tufft i ett kval. Nämner oss som ett hot.
Lindgren som både ser HA och SHL och sitter med mer nyanserade ögon som utomstående än oss svårflörtade supportrar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Statistik ska man inte bry sig i , huvudsaken att man vinner .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Själv har jag lämnat oron att spelet inte kommer hålla. Vi vinner matcher vi skulle förlorat den magiska säsongen 17/18. Just nu är detta laget ett snäpp upp skulle jag vilja säga.

Min lilla kritik jag har kvar ligger fortfarande i att Wahlgren inte håller och att det måste komma in nått i Centerväg för att lyfta kesjan med Hartmann och Ohlsson. 1 assist och 0 mål på 8 matcher håller inte från Wahlgren i en andrakedja i HA. Nubben har ju sagt att han inväntar status på Nässén innan han börjar kolla på värvning men jag tror och hoppas han är aktiv redan nu. Nässén behöver ju tid att få anpassa sig till laget och HA.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Ja, skamgränsen är nådd! Fortsätter vi så här kommer vi bara göra 165 mål den här säsongen! Det är ju 7 färre än vad AIK gjorde ifjol, dock 7 mer än IKO men deras 0-0 mentalitet vet ju alla hur det gick för.

När vi vann 17/18 gjorde vi 134 mål.... 134? Va?! Vänta nu.... ehm, ja men det var ju en ganska dålig säsong vill jag minnas.... den säsongen har man ju inte direkt några glada minnen ifrån.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Hassan: Den lilla hallen borde heta A1 om man ska följa Audis nuvarande modellprogram, mitt tankemönster.

Men jag tänker att du kanske relaterar mer till papper.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Bedrövligt, man skäms nästan. Lyllos Umeåpubliken
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Den ”gladhockey” som blöven producerar har hittills resulterat i 37 mål. Timrås tillknäppta defensivhockey har hittills resulterat i futtiga 35 mål.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Det kommer att ta tid att sätta.detta det förstår man ju.
Ta tex "att spela hockey som publiken gillar".
Gillar man att laget tar poäng eller gillar man bra spel på isen? Det ena utesluter ju inte det andra iofs.
Att sätta ett backspel går ofta ut över offensiven, det blir lätt lite säckhockey.
Det jag helst skulle vilja se just nu är att laget försöker bjuda till mer.på hemmaplan. Då menar jag kampmässigt, tacklingar, 5-0 seger istället för 2-1 mm...ni förstår.
Jag tror att om laget fortsätter vinna och samtidigt bjuder till lite mer hemma, så kommer publiken öka också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Den här intervjun med Ante K gjordes några dagar före säsongsstart. Det hade ju varit intressant att få ta del av de argument som pekar för att utfallet står mer eller mindre i bjärt kontrast till den ursprungliga spelidé/grundspelsidé som fanns. Ni är ju ändå ett gäng som inte ogärna fjärmar er från säsongsinledningens goda resultat och pratar om brister som egentligen varken syns i siffrorna eller blir belysta från tränarhåll.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
dr-nix: Heter den lilla hallen A4?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
JanneH: Arenanamnet är sponsrat. T3 är en internetleverantör som gått ihop med några andra företag och bytt namn till A3.
Kommentera

« · 1996957 · »