1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598467 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
T T: Se till att Andersson betalar sin egen snus annars är konkursen ett faktum.

Avgå Peter Andersson!!1

Så. Jag hann före El Maco.

Timrå Icon: Peter Andersson? Vilka egenskaper har han som lockar? Någon som känner till hans skills får gärna informera.
Annars kan jag tycka att vi haft tillräckligt med assisterande som fått huvudcoach-jungfrusilen i vår förening de senaste åren.

Var någon som skrev att den inte ville ha en ny fågelholk i båset.

Den här killen ser ju iaf ut på denna bild att vara en Perra Junior. 

Redigerad kommentar

Timrå Icon:
Jag kan tycka att vi borde försöka "få hem "

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2579

Timrå Icon: var det inte han som hade snackat skit om timrå i en loge du var i? Eller var det någon annan från modo ledet?

T T: Pjaa varför inte

33 år sedan senast, dags att komma hem kanske?

Kerstin_k: Han är toppkeeper i ES. Hoppas han stannar fast han blev "misshandlad" med speltiden denna säsong.

Bästa nyheten på länge är att man har för avsikt att diskutera framtid med Lundström.

Jag hoppas att han stannar. Toppkeeper i AS.

Modano: härligt att se att du som vanligt är konstruktiv i din kritik!

TikAlltid: Ha ha ja men tur att Nubben han knyta upp världsbacken Moe !

Modano: Som konsekvens av rekontruktionen så har Skatteverket stenkoll på oss iår. Så Hagos blir svår att behålla då vi inte kan fortsätta betala ut hans lön svart, och att betala den vitt är för dyrt då han är eftertraktad i hela världen.

Svart var vår enda möjlighet att få denna superstar till oss i ES från början. 

TikAlltid: Vad ska vi med han till skriv 3år med Tant Hagos och Crippelina så går vi ner och vänder omg.

Den där Petri Kontiola är han något att ha tro? Han borde platsa i 3:e/4:e iaf som avlastare till våra juniorer iallafall, värt att chansa.

Try-out, agera Nubben! 

Hahl Bundy: Norge är hockeyns framtid.

Visste du inte det?

Om nu Donati bröderna är så himla bra som alla tjatar om år ut o år in... varför är dom fortfarande kvar i Norge?

Just sayin.

ersson: Undrar on vår käre Nubben har någon koll på tvillingarna Donati som spelar i norska ligan skall vara 2st kanonspelare vad jag hört någon annan som har någon koll på detta ??

hubbenorlen: Niagara IceDogs, Kapten och Ass kan vi ta !

ersson: yep

dr-nix: Tror jag kommer spendera en hel del tid bland statsen för collegeligorna på EP i dag.

dr-nix: Den här artikeln var det va? :)

dr-nix: Låter intressant!

Några noteringar från dagens artikel i dagbladet (där man pratar med Nubben).

- Tanken är att spela ihop ett lag den här säsongen och att vara med att slåss om en elitserieplats nästa säsong

- 5-6 tränare är aktuella, man hoppas kunna gå vidare med något namn i slutet av veckan. Så en ny tränare kanske är 2-3 veckor bort om allt går bra?

- På målvaktssidan kommer man snacka med Lundström (läs hans agent), stannar han inte blir det nog en utländsk målvakt.

- Man vill ha 9 backar och det kommer nog tillkomma mer juniorer. Persson vill i första hand lira i Elitserien

- Det blir nog 1-3 transatlanter, pga. lönekostnader osv. kommer man leta framförallt i collegeligorna.

Hade länkat till artikeln men verkar som att den inte är upplagd ännu.

El Maco: Nä nu måste vi snart börja värva lite på allvar. Kanske Jimmy kan hjälpa Nubben med lite nya influenser...?

Bragd-Birger: Ni måste förstå att på Kentas tid fanns det inte så bra junisar !

El Maco: Hahaha!
Ja Jähkel och en hojt ur en konservburk är vad som får pojkar att bli män!

Timrå Icon: Nån med Timråhjärta och naturlig pondus som kan driva ut vekheten ur spelartruppen?

Bragd-Birger: Jag håller med HB.
In med en coach med rutin och lite ryt.
Någon riktigt elak engagerad jäkel.
Persbrandt...eller gubben som sitter snett bakom mig på läktaren....

El Maco: Kan tänka mig att han själv anser sig hålla högre klass än att det ska behöva vara aktuellt. Nu var han ju långtidsskadad under föregående säsong men jag har för mig att Nubben inte var helt ointresserad av att lyfta in honom redan inför säsongen som gick. Han blev tillfrågad i någon artikel har jag för mig. Känns kanske inte som att han vill komma in på tryout isåfall, framförallt om han har andra anbud som han säger i artikeln.

Knylan: Varför inte ett try-out?

Hälge: Fan, det måste gå att lösa. Killen köttade sammanlagt in 54 strut på 170 matcher under sina tre sista säsonger i Sundsvall. Johansson skulle bli oerhört intressant att se under kommande säsong.

Angående Oscar Johansson:

Dream Team Hans Särkijärvi!111

Bragd-Birger: Johoru, det tror jag också vore sunt. Jag tycker att det är lite trist att det inte finns några självklara alternativ till den posten, inte som jag kan komma på.

AIK lyfte ju in Rudslätt som sportchef nu, då hade väl han gått bredvid Gozzi ett tag som jag förstått det. Letar man bland gamla spelare som lagt av och som bor kvar i stan så kommer jag inte på fler än Styf (okej, Övik nu då) och Robban. Sen så behöver det så klart inte vara en spelare som nyligen lagt av. Men, ett enormt hockeyintresse och en förmåga att fixa fram lägenheter samt jobb till eventuella spelarfruar. Det borde finnas någon i 060-regionen som sitter på de skillsen.

Bragd-Birger: Ankan!!1!

Vad jag ville med mitt inlägg är att jag vill se nån med attityd o som kan coacha. Ingen fågelholk till.
Om han sen är ung el gammal spelar ingen roll.

Bragd-Birger: Boork el Virus.

Hahl Bundy: Wikegård!!1

Per Bäckman punkt

Är sååå less på fågelholkar.

Mackelito: Jag gillade värvningen av Montén ifjol och jag hade gillat den ännu mer i år. Hade inte haft något emot att man behöll honom. Föreningen har varit så pass sjuk och laget för dåligt sammansatt att jag inte känner att man kan belasta degraderingen på enbart Montén allt för hårt.

Kravspecifikationen är inte att tränaren i fråga måste vara "ung", vilket i hockeysammanhang innefattar att vara under 50 år. Det jag snackar om är ett nytt sätt att tänka, det gäller även föreningen i stort. Och vill man hitta en tränare som är en 'visionär' eller vilket uttryck man nu vill använda och som dessutom vill kliva in i ett förmodat mittenlag i Allsvenskan med utsatt ekonomi så får man nog gräva i det åldersmässigt yngre gardet av tränare. Erfarenhet kostar pengar i den här branschen, ambitioner och vilja kostar desto mindre.

Knylan: Frågan är om inte en yngre, fräsch och modern tränare skulle behöva en dito sportchef. Nubbens kvaliteter borträknade kan vi konstatera att få andra klubbar har kvar sportchefer sedan millenieskiftet. Hockeyn förändras och det är ett väldigt krävande jobb, engagemangs- och tidsmässigt.
Men visst vore det härligt med ett nytt namn i båset. Den här gången ska vi nog dock välja någon med åtminstone ett par års huvudtränarerfarenhet. Det lär bli en tuff säsong.

Knylan:  Ja det ska vara ngn som verkligen brinner før det, och ær på væg upp. Tror inte att en redan etablerad ær det bæsta i detta læget. Nu finns ju Ante som också ær den typen, så ngn med lite mer erfarenhet bør det dock vara, annars kan Ante køra. Tror han skulle klara det bra om han får førtroendet från start.

Knylan: En ung o hungrig likt Tomas Montén? Nja det känns inte som något vi behöver, jag tror mer att unga spelare med lite erfarenhet behöver någon som har rutin.

Redigerad kommentar

Gorkyman: Jag tänker något i stil med Fredrik Söderström i Oskarshamn. En relativt ung tränare med moderna idéer. Det finns. Framförallt tror jag att den sortens tränare är lätta att locka till Timrå, lättare nu än tidigare. Nu står vi inför något nytt, samt att det finns större potential i en sån förening som Timrå IK än då exempelvis Oskarshamn, Troja eller vad fan som helst. Letar man den tränartypen så går det garanterat att hitta guldkorn om man gör riktigt grundlig research.

Bragd-Birger: Skulle gærna se Johan Tornberg, om han nu kan tænka sig ta ett nytt uppdrag !

Knylan: Håller med i dina båda senaste inlägg.

Angående Kenta: hans ovilja att spela juniorer var stundtals närmast komisk. Hellre 8 seniorforwards på isen än att slänga in någon med galler. Inte ens när det drog ihop sig till slutspel och det var skador och slitna spelare och trygg tabellposition slängdes det in någon ur det yngre gardet.

Å andra sidan - vi kanske hade det rätt skralt på juniorsidan under den tiden? Kommer fan inte ihåg. Frågan är dock om han skulle ha lirat in Lander och Pääjärvi såsom Challe gjorde. Tveksamt va?

Hursom, den här nostalgitrippen kan vi nu. Tycker att vi kan nöja oss med att ventilera gamla spelare och tränare vid brasan med barnbarnen, inte nödvändigtvis värva tillbaka alla en-gång-kickande/en-gång-lovande som någonsin passerat klubben. Behövs lite nytänk. Lite magi och briljans. En allsvensk variant av fjolårets lagbygge får mig att rysa.

Gorkyman: Alternativet jag skulle kunna se är att man samkör honom och Ante Karlsson i 1-2 år för att göra Ante helt färdig för att ta över huvudansvaret. 

Jag börjar vänja mig vid tanken. MEN! Det är fortfarande helt orimligt. Hans lönekrav har inte sänkts så pass mycket att det ska vara aktuellt. 

Knylan: Håller med, ser helst ngn annan æn Kenta, æven fast jag gillar honom. Tveksam till hans førmåga att utveckla ungdomarna.

Pjernut: Jag skulle - helt ärligt - vilja se ett fräschare namn. Retrospektrunkande har vi ju sysslat med i överflöd under de senaste åren. Under de 'gyllene åren' så sysslade vi inte med det alls, i princip. Jag satt här och gnällde över att inga spelare återkommer till TIK efter utflykter och sedan - GUD HÖR BÖN - Yared Hagos tre år. Etcetera. 

Vill Lill-Kenta kliva ner en division och jobba långsiktigt med ett lag fyllt av hans mest inflammerade akilleshäl - juniorer - och dessutom göra det till en lön som väldigt många andra lag i Sverige kan överträffa så... absolut. Vill han göra det för kärleken till Timrå IK (som många trodde det handlade om när han drog till HV) så, återigen... absolut.

Jag är tvekis. 

« · 1579199 · »