1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581256 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1994072 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2019-2020
Pinus sylvestri: Det går lite tungt för E.P också bara 1 mål än så länge. Kom hem vettja. 😋
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Bragd-Birger: Om du var tvungen att välja. Guter eller Michael Parks?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Guter går som tåget i Djurgårn också. 0+0 efter 9 matcher. Agera Nubben!!!1
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: Känner spontant att Elias Pettersson har varit hyfsat ok också.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: Kinnvall och Larsson har väl inte misslyckats heller?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2: Didrik har väl en fast plats i HV och Hauke är stabil i Finland.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: EK
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: Man kan väl säga att ingen av dom som varit i Timrå de senaste åren är särskilt framträdande i någon klubb , varken i SHL , HA .
Hur har då Timrå varit i SHL ..sådär och inget topp lag iallafall .
Att bygga lag tar säkert lång tid för oss .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: EK19!❤
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: Johannes Salmonsson tror jag skulle hålla hög nivå i allsvenskan med hans skridskoåkning. Han har ju en riktig skitroll i Oskars. Sen tror jag Erik Karlsson hade passat fint i andralinan som Center istället för Wahlgren.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Samtliga nedan går ganska dåligt i sina respektive klubbar...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Laken: Tveklöst; Erik Karlsson.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Vem skulle ni helst vilja förstärka laget med om spelaren blir tillgänglig?

* Erik Karlsson
* Jacob Olofsson
* Johan Johnsson
* Johannes Salmonsson
* Rickard Palmberg

Hållander är skadad och andra fd TIKare känns inte så troliga.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
modomille: jo det är sant iofs. AIK och Leksand hade varit dom bästa jämförelserna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Öndulat: Vi satsar inte likt vad AIK gjorde eller vad Leksand brukar göra, finns en viss skillnad. Vi satsar men riskerar inte lika mycket.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: för mig handlar HA om unga spelare med potential att utvecklas under säsongens gång, toppat med lite rutin. Att satsa mot SHL likt modo gör nu eller som Leksand gjort sen senast dom åkte ur är en dålig affär och otroligt riskabelt. Att värva allsvensk spets är lite att skjuta sig själv i foten, dyra spelare som absolut kan ta laget till toppen av tabellen men där tar sagan slut. Dom är allsvensk spets som är allsvensk av en anledning,dom saknar det lilla extra som krävs för spel på SHL-nivå. Bättre då att satsa ungt, oprövat och billigt. Visst, man vet inte vad man får, men de behövs bara en klockren träff för avancemang till finrummet, och då har man inte riskerat ekonomin på resan.

Att Dahlén anslöt är såklart en jävla lyckträff, men vi vet inte hur laget hade spelat utan honom. Och vi vet inte vad Nässen hade bidragit med om han inte varit skadad. Det är inte heller rättvist att ta lagets mål minus allt Dahlén varit inblandad i, utan han hade någon annan tagit hans plats och säkert gjort ett antal(inte lika många) poäng också. Speciellt med förutsättningarna våran första kedja faktiskt får i år.

Dessutom antar vi bara att Nubben tippade oss top 5 utan Dahlén i åtanke. Han kan lika gärna vetat att Dahlén varit på väg hem sen april.

Jag tycker Timrå har byggt helt rätt. Vårat enda bakslag är Nässen var skadad och vem vet vad han hade tillfört en andrakedja. Ältandet om att vi åkte ur börjar bli gammalt, vi ligger just nu o toppen och har ligans bästa spelare i laget. Var glad över det vi har och sluta älta det vi kunde ha haft.

/rant over
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Håkkybåkky: Det är den enda vägen, så sant.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Öndulat: Svår avvägning dock. Nubbens topp 5 före J. Dahléns inträde. Nu går laget nästan som tåget med vibbar från säsong 17/18. Många tror på topp 2. Men alla vet att SHL ger inga pengar om det blir lika som sist. Moment 22...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Sant men förhoppningsvis har Nubben lärt sig lite av det och är bättre förberedd den här gången. Kanske inte spikar ett HA-lag inför nästa säsong redan i januari...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Jag vet 2 som inte kommer välja annat SHL lag om vi går upp, Dahlén och Brattström.
Känns ändå som Ohlsson trivs här i Timrå och Följare på Twitter har man ju gått på förut. Lundin har inte varit i närheten av denna produktion innan, han verkar dessutom vara en klok och mogen person så han drar nog inte heller iväg förhastat till annat SHL lag bara sådär utan att överväga Timrå om vi går upp. Kalla mig naiv men det är min magkänsla i allafall.

Kollar vi dessutom på Lööke så har han sagt att det inte är ett misslyckande att ta 1 eller 2 säsonger i HA för att utvecklas mer. Så han räknar jag inte bort heller.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn97: ja men även om vi går upp så lär ju halva truppen skrivit på för andra SHL-lag redan i Januari (eller finska liiga, Schweiz eller KHL). Sist så hade väl Haukeland, Erik Karlsson och Didde m fl redan gjort klar med nya lag långt innan det stod klart att vi var klara för kvalet.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: du älskar att citera styrelsen då dom sa att det finns viktigare saker än hockey. Din tolkning av det är dock totalt felande. Du får det att låta som att styrelsen inte bryr sig om hockey då dom egentligen menade att det är jobbigt som fan just nu, men vi blir iallafall inte bombad av ryssarna. Alla hanterar besvikelse och sorg olika, personen du citerar konstant välde att hantera det genom att fokusera på saker som kunde varit värre. Till exempel konkurshot, vilket styrelsen faktiskt räddade oss ifrån tack vare blygsam satsning.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Håkkybåkky: Hur stärks ekonomin när SHLäventyr inte ger nåt i kassakistan? Utan spelararvoden (J.D, E.P, D.S. mfl.) hade det blivit förlust. Aktieförsäljningen, (som skulle gå till sociala projekt, damlag och ungdomshockey), användes i stället för stt stärka upp det egna kapitalet. Annons och sponsorförsäljningen var ju, ofattbart nog, lägre i SHL än säsongen innan. Och styrelsen har ju uppfattningen att det finns viktigare saker än ishockey. Sen vet vi ju inte hur polisanmälan går heller. Skulle inte förvåna mig om klubben blir skadeståndsskyldig till Walberg. Så summa summarum. Något slags moment 22. Satsar man på att nå SHL tjänar man inga pengar på det. Och satsar man inte når man inte SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Håkkybåkky: mycket bra skrivit
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse1: Viktigt att inte likställa försiktighet med brist på ambition.

SHL-satsningar kräver ekonomiska muskler, något som Timrå inte verkar ha idag. Resultat från senaste säsongen var endast 600k+, och detta med en urbillig trupp. Visst man hade kunnat satsa mer med förhoppning på ett bättre utfall. Men vad hade hänt om man hade haft 5 miljoner mer i spelarbudget, och ändå gått kräftgång (kom ihåg, det var nästan 20 poäng upp till säker mark)?

Med tanke på den ekonomiska historia som finns så tycker jag att ledningen har agerat rätt i att inte gå bort sig i dyra satsningar som sen riskerar att dränera ekonomin och i värsta fall hamna i konkursläge igen.

Jag vill att ledningen lägger fokus på att stärka ekonmin, och när den är tillräckligt stabildå kan man börja prata seriösa SHL-satsningar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Dakkan: Det är det som är problemet med den klubbledning vi har i dag, man är nöjd med att spela i AS och det är ok att utbilda spelare som lämnar för SHL.
Vi behöver en ny ledning med lite ambitioner annars går det nog tyvärr utför för klubben. Tror att de flesta vill se en möjlighet o en ambition att gå upp igen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn97: Lundin kan vi nog också räkna bort.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Är SHL lagen redan ute? Ohlsson blev nyss följd av Skellhell på twitter, förvånar mig inte om de lyckats locka tillbaka han till nästa säsong om vi inte går upp, detta är nackdelen att spela i HA, att varenda lag hör av sig till spelare som presterar under säsongen..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Hockeyallsvenskan - Sveriges första hållbara liga! Då kan man ju inte hålla på att slösa på ass till höger och vänster..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
T T: Vi har fortfarande den bästa AHL värvningen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Dahlen står för en ruskigt snygg skarvpassning som totalt friställer Lundin, och än har han inte fått assisst på den? riktigt irriterande, inte första gången.

Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Löven och Modo AHL-värvar...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Smokey: Om Timjå går upp i Elitserien i vår...ska vi cykla ifrån Smygehuk till EON Arena då mä fickljummen Explorer vid varje stopp på vägen upp?
Äru på???🥂😎😂😂
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
josha840: cmore skulle visa Timrå på försäsong? Ok...annars är sttv helt ok tycker jag...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Alltså, jag hoppades att "tv-sänd" skulle innebära någonting annat än att ST visar den. Tex att Cmore hade haft den på nån extrakanal eller nått.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Snart 20 år sedan man slog vad om att cykla till Isladan, från där nationalsången skrevs om Timrå IK gick upp i Elitserien.

Då VANN man vadet fast det ömmade skapligt där bak. Kanske läge att slå vad igen om inget annat hjälper?
Först med rullator och matchtröja hela sträckan? Får fundera på ett vad om inget annat hjälper.

Ser just nu en massa oskarshamnare som 20 år senare slagit vad om knäppa cykelturer och tagit sig upp...

Skönt i alla fall att premiären snart är här. Ett liv utan is funkar illa. Orka ståplats ett år till!
TIMRÅ IK!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Typ cmore skulle jag tippa på!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
josha840: något annat än tvsänt? Som vad?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: Ok. Hade en liiiiiten förhoppning av TV-sänd skulle innebära någonting annat.

Jag har bokat biljetter till seriepremiären iaf.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
josha840: "Sundsvalls Tidning sänder den på ST.nu, annars kan du se den på plats i arenan."
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Står på ST att matchen ikväll tv-sänds. Någon som vet var?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse på Mon or: Nej enligt uppgift så har lagkapten Berglund smugglat ner Ohårdegård i sin handväska
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2: eniigt Freddan i Timrpåv är laget intakt tills i morrn så när som på Nässén. Glömde han Hardegård?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Vem tror på "....."Skadan" Nässen släpp han och ta hit en Amerikan med sting , så kommer det lite mer publik också .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Pelle Hallin träffade inte krysset med vartenda skott han heller...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Man är ju alltid nyfiken på vad en lagkapten har i handväskan, eller hur Modano??
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Hade gärna sett att man lånar in Karl Henriksson tills Nässén är spelklar, har imponerat på Rangers camp
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Modano: Modano, buga för din nya kapten, Emil Berglund.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Kan inte hitta något sådant undantag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Tror som dig att man kan göra undantag vid långtidsskador.
Låst ämne

« · 1994072 · »