1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581770 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 2019-2020

« · 1985395 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2019-2020
Jockz: Jo men om spelaren är skadad?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Lånekvoten är full
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2: Stressfraktur i ryggen vad gäller Nässen.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Blixten: Du håller inte med mig? Right back at you. Tycker han allt som oftast hittar bra lägen, sen att han inte är någon sniper som sätter dit dem ofta är synd. Men skotteknik är lättare att bli bättre på än spelsinne.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Vad hade han för diagnos ifrån läkaren ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Bakslag för Nässen. Kan bli borta uppemot 2 månader(med Timrås skadehistorik lär det bli längre). Kan man inte låna Raymond under tiden Nässen är på skadelistan?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Värt att testa 😀👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: ..kan man lura hans målsinne genom att måla två magplattor, typ på sargen bakom målen, invid stoparna...?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2: Han är redo och tränade för fullt igår 🙂👍
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Du eller någon som vet status på Dahlen , mörkning av skada , inte fulltränad ,mm.
Är han mindre fulltränad än dom andra ??
Andra problem ?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
RunarUp: Jag håller fullständigt med, men med tillägget att en spelare som är på gränsen till att spela är mindre lämplig som lagkapten. Det är relativt viktig att spelaren inte bara sitter på bänken i mina ögon.
Nu vet jag inte hur mycket speltid Berglund får hos er i vinter, men om han figurerar i typ fjärdekedjan kanske han är mindre olämplig. Är han given i laget spelmässigt ser jag inga som helst problem med att han är lagkapten även om han alltid träffar magplattan...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Precis.
Men det är en rätt vanlig och praktisk filosofi att göra lagets stjärna till kapten. Sen hoppas man att ledaregenskaperna växer fram ur ett tilltänkt ökat ansvarstagande.

Men att som feg-Hamrin välja Zlatan som kapten tycker jag var helt hjärndött. Där var det från början helt utsiktslöst att han skulle börja tänka på någon annan spelare än sig själv.

Så från mitt spelar- och ledarperspektiv så är det mycket bättre att ha en Berglund som kapten än en Zlatan. Övriga jämförelser mellan dessa spelare lämnar jag därhän.

Alltid rött, alltid rätt!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Perreman: Hade Berglund haft det sista lilla extra för att vara poängmaskin så hade han inte spelat HA. Han lyckas ju uppenbarligen komma till lägen så spelinteligens har han. Så nöter han bara skotträning och utvecklar sig där så skulle han kunna bli riktig giftig.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Otto1: hahaha längtar till Berglunds första magskott för säsongen med C på bröstet för att sedan läsa Modanos utdömning
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Perreman: håller inte med. Att åka skridskor mycket o yrar runt på isen. Hur många gånger har han inte varit o köpt hamburgare på läktaren??
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Kolla på hans historik bara, 3 inlägg totalt och alla är om just Berglund och i negativ bemärkelse.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Blixten: Haha tomte. 3/3 inlägg du har gjort handlar om att dissa Berglund.

Du begriper inte hur viktig han är för laget, han lyckades också att hålla stort sätt samma nivå i SHL. Riktig slitvarg, med spelsinne och stort timråhjärta. Han är den enskilt viktigaste spelaren för de lagen vi har haft senaste åren, det är hans förtjänst att vi har haft starka grupper.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Instämmer, tidigare år med Molinder och Larsson var inte heller de mest vassa spelarna vi hade. Jag tror Berglund som C är rätt, han är en kulturbärare och en av dem med mest hjärta och vilja. Tänk tillbaka och minns när han kom tillbaka efter avstängningen i slutet av förra säsongen. Tänk tillbaka och minns kvalet mot KHK förrförra säsongen. Han var och är en arbetshäst och pådrivare, precis en sådan spelartyp som C måste vara. Det är arbetsinsatsen som måste prioriteras, 100% varje match annars kan spelarna lika gärna ställa i nsäsongen. Sen hade det absolut varit ett plus i kanten om poängproduktionen var högre, men det anser jag endast är en bonus.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Blixten: Nu kan det ju i och för sig grunda sig på annat än BARA den faktiska kunskapen på isen.

Jag tänker; inställning, offervilja, hans roll i gruppen, erfarenhet, attityd och personlighet.

Man går nog inte bara på hur många puckar man sätter i krysset...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Emil Berglund som lagkapten vilket jävla skämt. Han är Timrås sämsta spelare o det har han varit i alla år han har spelat i timrå. Det här va droppen. O jag är inte ensam som tycker det i Timrå ladan.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2: Historiskt så är Ångermanlands hockeykullar mycket större än Medelpads. Så det är inte alls konstigt att de är bättre varje år.
Vet inte hur förhållandet ser ut idag.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
FH - avdammad: Apropå totalsåga så är det nog bäst vi har brandsläckarna redo härinne när Modano får se vem som kommer vara Kapten 2019/2020... fniss, fniss
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Något som skulle vara intressant att veta hur många ungdomar som håller på med hockey i Medelpads föreningar jämfört med Ångermanland , ligger vi före eller efter andra län med rekrytering av ungdomar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Tror dock att vi får fram många toppar istället. Tex Ångermanland har större bredd i TV pucken men våra toppar är väldigt bra.(Vet att Ångermanland har toppar i år)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse1: Jag vet att Berglund och Boyce sitter på eftermiddagarna och ringer säsongskortsinnehavare från i fjol som inte har förlängt inför i år.

Men i övrigt har Timrå IK en lååång väg kvar för att kunna bli "rika" och en stor klubb,
Främst medlemsantalet är lågt, det är ju in princip ett bidrag till klubben som supportrarna ger, som det inte har satsats på förrän nu.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Nisse1: men, medge att det känns spännande med Modo etta, Timrå tvåa och Löven fyra i Unibets oddslista? Det är självklart så att de precis som oss supportrar gissar, men de har till skillnad från oss betalt för att tippa bra och riskerar tappa pengar på att göra det dåligt.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Det har verkligen blivit dysterkvistarnas forum för tillfället. Allting är åt helvete trots att inte ens pucken släppts för första seriematchen. Det finns inget enklare än att klaga. Har man fel så kan man alltid jubla med och ingen kommer ihåg vad man sagt tidigare. Har man rätt så kan man frossa i hur oerhört insiktsfull och klok man varit. Kan vi inte vänta med domedagsstämningen åtminstone tills vi har spelat en 15-20 matcher? Jag hävdar inte att ni har fel, jag tycker bara att klubben och spelarna ska få en ärlig chans först innan man börjar totalsåga.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Mora säljer bra med säsongskort ser jag. Hur säljer Timrå IK med Dahlen i laget? Ska man sälja en produkt så ska man kontakta företag och privatpersoner, fysiskt eller via telefon (Inte med en tam förfrågan via mail) Timrå IK säljer inte sig själv längre.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Clay.2: Ja återväxten inom Medelpad verkar ju inte allt för lovande då TV-puckslaget åker ur turneringen tidigt varje år. Får hoppas att en massa kids från Huddinge fortsatt ramlar in på hockey gymnasiet...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
kulltorp: Vad jag och vi ser är att Timrå inte kommer att vara ett stor lag inom svensk hockey , det måste alla inse , att vi kan gå upp igen är inte alls omöjligt inom ett antal år , kanske 5år för att kunna konkurrera med andra lag som har samma mål som oss .
Vi ligger för långt efter.. .på alla plan
Medelpad är för litet .
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
J F K: Ja, det känns som att Timrås marknadsavdelning gav handlingsförlamningen ett ansikte.
Kanske därför man plockar i Romö nu, somethings got to change...
Med den reklam Timrå har i media och de företag vi har i regionen så är sponsordelen en katastrof, anser jag. Även om vi kanske inte kan jämföra med Modos ställning i Övik, så är Timrå, trots Giffers, det lag som syns och hörs mest i etern, i mitt tycke.
Där var det mycket bättre förr.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
SMÅLAND: Är ni nyfikna så ökade också sponsringen rätt mycket för oss, medan vi tyvärr tappade publikt. Men, den var en ganska tydlig ökning av företagens satsning där ni alltså minskade. Våra säljare gjorde någonting så enkelt som att synas mer och träffa fler företag. Dessutom hjälpte det att vi fick in fler egna juniorer då sponsorerna hellre ser det än externa legoknektar.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Inte så konstigt att vi minskade marknadssidan! Vi öppnade ju knappt hannväskan!! Vi ströp öppningen fullständigt!!
Sen den där förbannade aktien...
Nämen dra mig baklänges.....
Ett rikstäckande spritlotteri i veckan hade fyllt kollekthåvarna ordentligt!!!
Ja Modo gjorde det beundransvärt med sin fond...
Själva sprang vi och gömde oss likt Giffers ...
Gick bara väntade på kvale som slutade i moll!!!
Nä....nya tag och ny säsong!
Vi har en lång väg att vandra och vi ska fan inte ta något förgivet för att vi spelat i Elitserien!!!
Jag vill inte se några Fågelholkar på isen och i båse!
Jag vill se äckligt disciplinerat spel i vinter...
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
nectis: Hahahahaha
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Tror Uffe var en av dom privatpersonerna.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Det är mycket märkligt att med alla misstag som gjordes under förra säsongen så sitter i det närmaste alla ledande personer kvar på sin post. Det hade varit lämpligt att börja personal skiftet redan i år. Tror att i stort sätt alla behöver bytas ut mot nytt fräscht blod som brinner för uppgiften.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Det måste vara hundar begravna runt fjolårets ekonomi. Men nu ser vi framåt..
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: ja, Thelin under 30' verkar helt sinnesjukt!
hade väl fått iallafall 31' i Timrå :-)
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik:

Vi fick in nästan 2.2 miljoner. Detta var det privatpersoner bidragit med, sedan fanns det någon deal att företag och stora sponsorer skulle lägga till ovanpå detta för att genomföra en SHL satsning kommande år.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
SMÅLAND: Det första du och Sputnik bör göra till nästa säsong, i eran delad sportchefs roll är att värva Modano som head coach!
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
bar mofftak: Ja du marknadssidan är väl ett kapitel för sig. Man är ju bra fundersam hur vi kunde minska på marknads och försäljningsintäkter förra säsongen, Trots spel i SHL? Men det är klart, det var ju så synd om oss som fick spela i SHL helt plötsligt när vi räknat med spel i HA. Fy vad jobbigt att få jobba lite extra hårt.
Sen den misslyckade aktien som där det skulle gjorts en insamling för enbart spelare istället. Ni som hejar på Modo, hur mycket fick ni in på eran fond som är till för att ni skall kunna styrka eran trupp med spelare?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Kan vara en myt, jag har bara gått på vad folk skrivit plus att Nubben kört med" folk vet inte vad saker kostar i SHL" och dylikt. Jag är som du skeptisk till Nubbens agerande förra säsongen och va tidigt ute med att man borde låna ut spelare till HA istället. Nu kan dock de nya låneavtalen ställt till det lite med tanke på begränsningen av lånespelare i HA. Däremot borde han varit hårdare och sagt till vissa spelare, bättre ni söker annat för ni kommer få svårt att ta plats här i SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik:

Fast det där stämmer inte. Engsund hade kontrakt även detta år och hans lön verkar inte ha indexerats upp. Tror även Modigs hade kontrakt som gällde.

Anledningen till att jag är ganska säker är att jag gillade vad dom visade upp mot er och såg de som potentiella värvningar, men dom hade kontrakt över denna säsong också.

Jag undrar om det är en myt att kontrakten indexeras upp när man går upp, har inte hittat någon info om att detta är sant. Det enda är ju ifall nubben hade skrivit in kalusuler kring lönelyft vid avancement i kontrakten när man förlängde när och låg bra till i serien och tänkte "vi går ju aldrig upp ändå så det är riskfritt och då har vi spelarna i HA nästa år".
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Vet inte om det redan skrivits mitt i all pengaräkning, men idag tränade Dahlén för fullt med "vanlig" tröja i alla fall.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik:
Tror inte det spelar så stor roll, spelarna kostar mer bör de vet att man spelar i SHL.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Jo det stämmer bra det.😁
Ja vi skulle bli ett fantastiskt team.
Vi tar över efter Nubben nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
SMÅLAND: Du va ju på dom med Thelin och Pettersson med om jag inte minns fel? Vad säger du, skall vi aspirera som en framtida sportschefsduo i Timrå du och jag. 😂
Du får sköta löneförhandlingar. Dock betalas lönerna endast i form av byxljummen Explorer. Men det där är ju ditt expertområde. 😉
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Sputnik: Ja ja det minns jag så väl!😉
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
JanneH: Tror inte att AIK slutar topp 3, dom har en väldigt tunn trupp och ingen röd tråd i sitt spel. Center sidan speciellt är väldigt tunn och väldigt oprövad.

Tror nog att VIK blir ett topplag, dom har tillsammans med oss det bästa laget på pappret och dom har imponerat under försäsongen. Samma sak med BIK.
Låst ämne

Sv: Silly Season 2019-2020
Rytter: Leksand, ja. Dom är lite utom tävlan. Alltid i egen liga.
Låst ämne

« · 1985395 · »