wap.hockeysnack.com Visst är det så. Sen brukar det alltid vara någon riktig fin indianare. Man brukar även se att de lättare och yngre brukar komma igång mycket enklare. Om man någon gång sett de 2 första matcherna på Försäsongen så brukar man nästan kunna tro att det är lag från 2a eller 3e ligan som möts. Men det är ändå underhållande att se på. Tror jag feberyrar då jag inte riktigt förstår vad jag skrivit. Eller om jag skrivit det jag ville få fram. Tror dock jag är under 40graders strecket nu och på bättringsvägen.
MorganaLefaey: Matcher så här års brukar inte ge ett smack, det brukar vara något snyggt mål av någon spelare och någon fight. Annars så är det mest tempofattigt och ostrukturerat.
wap.hockeysnack.com Jag sörjer för att jag missar kramforsmatchen, jag menar ett timrå med 3 isdagar och inte en full trupp mot ett modo som har några fler isdagar men som ska spela utan sundström, salle, svarten, hasse och timander måste bli en riktigt rolig match. Iofs så lär de unga få möjlighet att verkligen visa upp sig och det är ju alltid roligt att se.
Ambroo: Jag skippar Kramfors imorrn. Lägger allt krut på SCA-cupen istället.
Det blir för övrigt allt jag ser av försäsongen i år. Känner mig inte motiverad att åka på någon road trip till Leksand eller Skellefteå i år. Schweiz vore fantastiskt men där sätter ekonomin käppar i hjulet.
Det blir desto mer matcher när väl allvaret drar igång.
MÄH, blir det inge försnack om första träningsfighten som äger rum imorgon emot "lillebror", skulle vilja få redan på hur laget formeras då vi saknar en forwardsplats!!!!!
Dessutom vill jag att Jonte sak bli klar nu för alla här har ju sagt att han redan är klar till 100% upptill bevis, vill senast ha pressmeddelandet imorgon, där med basta!!!!
Ambroo: Oj, vi snackar -80-tal nu du. Rolle lirade i BSK Flyers 1988-89, innan han då blev övertalad av Weinstock att komma tillbaka till Timrå. Sedan lirade han kvar där till 1991, för att avsluta i Njurunda 1993. En gammal hjälte och målskytt av det värre slaget är det ju med. 114 mål och 101 ass. på 199 matcher är inte illa alls det. Fan vilken skön story... en lirare i division 2 lirar ut A-algsspelarna i Timrå IK. Alternativt så var det ett kraftigt underbetyg åt det lag som TIK hade då. Jag skulle tro på en mix av båda alternativen.
Uddan: Jag menar det:-) Jag glömmer aldrig (om inte minnet sviker mig alldeles totalt nu...) när han i BSK-tröjan hade lekstuga mot TIK i en DM/träningsmatch för många år sedan. Weinstock som var tränare i Timrå då kunde inte förstå varför Rolle inte var TIK:are och slängde på han den rödvita dressen illa kvickt!
Ambroo: Ja men är han nåt å ha då? Visst han va en av dom bästa ifjol. Men de finns många andra hungriga yngre spelare som kanske är lika bra som Mandy.
Dragan 2k: Frågan är väl vilken risk man tar, eller om man ens tar någon risk om man talas vid via telefon. Om det på förhand bestäms att det är locket på från båda parter så lär det väl inte finnas nån större risk att det kommer ut heller. Allt beror givetvis på att de människor som lever i närheten av dessa även de håller tyst. Men med tanke på hur försvinnande lite det stått att läsa i media om Jonteaffären så verkar man ju ha täppt till de få luckor som fanns på förhand.
Ja, för Timrås del så förväntas man förstärka med ytterligare två forwards. Drömmen där är givetvis Jonte Hedström, där väl ryktena redan placerar honom i TIK, och Kent Manderville, då diskussioner med den kanadensiske centertanken på nytt förs.
Dream Team: Jag undrar hur långt man vågar tänja på gränserna som klubbledare egentligen. Precis som du tror jag man har snackat med honom och hört sig för lite grann. Han hade väl ett rätt generöst kontrakt utformat tidigare och fortsätter säkerligen där man avslutade.
Dock borde det komma besked inom kort tycker man. Trupperna börjar spikas och det är dags för lite matcher.
Dragan 2k: Nej, att höras regelbundet telefonledes över Atlanten är ju knappast något som kan liknas vid att man har förhandlat. Att man haft kontakt har ju bekrätfats. Det ska väl kunna ha gjorts klart hur det blir i de samtalen då.
Uddan: Nja. De har inte förhandlat alls med honom däremot har de haft inofficiella samtal med Jonte utan tvekan. Det är ju trots allt strängeligen förbjudet att officiellt föra samtal mellan spelare under NHL kontrakt och klubb.
Ambroo: Som sagt de är klart timrå har förhandlat me Jonte under denna tid..Dom ha juh inte sagt nåt till media pga anaheim. Men nu är de juh klart me dem så senast fredag står de i tidningen!!!
GävleLasse: Jag syftar mest till att du var inne på imorse att han inte skulle få spela i Europa trots att det redan var klart genom media... På det du nu tar upp så kan jag säga, ja, han är klar och du tror väl inte på fullast allvar att TIK inte har förhandlat med honom under den tid som har varit?
Ambroo: Då ska jag skaffa fakta i ärendet. Intressant dock att du påstår dig ha vetat om i en månad att han är klar för Tallefjantarna med tanke på att man precis fått börja förhandla med honom... ;)
Janken: Hehe..så du har vart taxichaffuör du..hehe...:-) Då kanjag berätta att en resa från taxicentralen till Vinkeln brukar gå på en 87 kr...:-P Kan det stämma?
Helt klart verkar det bli sjukt höga priser på hus. Nu har jag inte riktigt koll på vart huset ligger, men om det är Majorsgatan, så är det väl Södermalm och där har det väl alltid varit dyrt? Iofs så är väl Östermalm på väg att dyra på sig oxå? Det räknas väl till centrum oxå...och det höjer oxå upp priset. Sedan antar jag att TIK struntade i det dära med prutning oxå :-) Dock så kan de nog tjäna i längden på att ha hus till spelare. Får för mig att det ska bli billigare än att ha en bunt lgh till spelare som ska spela t.ex 1 år.
Visst kan huset se bra ut invändigt, som jag skrev sist, men det är juh trots allt hur det ser ut utvändigt som man ser först. Det lurar nog en hel del folk, för det kan juh vara tvärtom oxå, snyggt utvändigt, fin tomt och bra läge men invändigt måste man göra om allt.
TIKbiff: Nu har jag iofs inte varit förbi huset, men känns väl som att bilden kan vara lite missvisande. Dessutom går ju inte ett hus för under två miljoner nästan i de där kvarteren numer. Mycket av priset lär väl bero på ev "tillbehör" som ingår.
Chippen: Njaäää.... Jag skulle säga östermalm.. Utan att avslöja adressen så kan jag minnas från min tid som taxichaufför att gränsen gick ungefär vid Grevebäcken.. D v s söder om bäcken=östermalm, norr om bäcken Södermalm.. Men... Jag kan ha fel. det är hursomhelst en bit från vinkeln... Och priserna Södermalm/Östermalm är väl ganska lika.
Ruckel är att ta i, tror att hela kåken är helrenoverad så det är bara att flytta in, ett måste då den spelare som skall bo där knappast har tid att fixa :-) Men jag håller med om priset,,,hua...tycker det är dryga miljonen för mycket öfr den skokartongen, det är ju inte direkt någon utsikt heller.
Chippen: Det börjar bli sjuka huspriser i Sundsvall nu, men man kan bli bra lurad på en bild. Det kan ju vara nykaklat badrum med en splrrans ny bubbelkopp, bergvärme, nydrånerat, nytt tak mm. Sådana saker höjer priset avsevärt
Janken: Östremalm? Var det inte Södermalm som huset låg på? Iofs, det är en bit från Vinkeltået..men vad fan..så mycket ska det väl inte öka i värde för det? ;-P
Fast jag vet iofs att det är dyrt med hus på Östermalm/Södermalm...men vad fan..lite bättre borde man väl kunna få den summan? Iofs så vet man itne hur det ser ut invändigt, men utvändigt såg det förjekligt ut.
Helt allvarligt, såg bilden på huset som TIK köpt i tidningen idag. Måste nog fan säga att TIK måste juh blitt lurade. 2.5 miljoner för det där rucklet...hehe :-)