1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582254 inlägg · 6215 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14

« · 967129 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Skarin: Kan hålla med dig lite ang Hahl men ytterst lite. Man skall komma ihåg att han spelade väldigt mkt i boxplay.
Tycker han faktiskt var betydligt mera kreativ än tex Tenkrat "dock forward"
Men som du sa: han skall vara hänförare.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
MB: Jag tror han kommer säga antingen:

'Ah, matchen...skit i den, jag ska lira en V5:a nu', eller
'Ja, va faen...så länge man lyckas hålla Moe på bänken får man va nöjd'.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
John K: Jag är väl alltid så positiv som situationen förtjänar... =)

Allvarligt talat så tycker jag inte det finns så mycket att gnälla över. Det är nån spelare jag skulle vilja fick mer speltid och någon mindre typ. Annars tycker jag det ser rätt bra ut trots en del förluster på senare tid.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Precis som en del andra smarta personer härinne så är jag rätt så nöjd över insatsen. Defensivt mycket bra. I offensiven är det lite för svagt. Det måste vara betydligt mer bestämt när chanserna väl kommer. Samtidigt måste vi ju säga att Skellefte hade en hel del tur. Vi gör en helt okej bortamatch.

Tenkrat då? Tja, han var inblandad i en del. Ett par ganska farliga skott och ett friläge där dragningen är helt okej. Men, pucken ska visst upp en bit. Då är det mål där.
Han fick ett byte med Hahl och Pyrre (som inte hade hunnit byta). Det såg rejält och hungrigt ut i anfallszonen. Vidhåller att han bör få chansen med dem och en bättre uppställning i pp.

Hahl då? Tja, jag vet inte om han är den där härföraren till center som vi hade hoppats på. Visst, det blev en flyt-assist idag men mer då? Det är väl Hahl som ska ta tag i det, vara ledaren i pp. Styra och ställa där ute. Det gör han inte. Det är mycket slarv. Pyrre-Hahl-Pärssinen är en grym kedja, en av elitseriens bästa och en fröjd att se. Men Hahl måste kunna vara landslagsmässig även utan Timo. Det är han inte.

Sedan är det både dåligt och olyckligt att det ska drällas i form av Styf. Vi var rejält på gång då. Det får inte bli övermod av en sådan rutinerad spelare. Illa. Trots det är han ju betydligt bättre än exempelvis RJ ikväll, för att vara lite ful i kanten.

Vi kommer få det väldigt, väldigt jobbigt att hamna topp 4. Men det måste gå. Det ska gå.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Olle: Jag förstår inte riktigt vad du inte förstår i mitt resonemang. Vad är det för spel som leder fram till "kanonlägen och spelövertag nästan hela matchen" om man får fråga?
"0 poäng är 0 poäng, hur bra man än spelar" - Med den logiken är ju allt uselt så länge man inte vinner. Det är ju tråkigt. Fan, till och med Detroit är ju usla då också ibland. Som nu senast mot Ottawa - en kanonmatch där tydligen bara det ena laget var bra dårå..

Sedan skriver du först "utmanuvrerade till hörnen i 80% i zon" och sedan "fanns gott om lägen att dra ifrån till både 1 och 0-2 innan SAIK hittade målet". Motsägesfullt? Näää!

Nä det här är inget tillfälle att varva upp. Vi är bättre i 5-5 och har 3 landslagsmän borta. Varav Pärssinen är helt grym och Hedström var klart på väg uppåt. Vi kommer igen
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
MB: Än har jag inte gett upp och jag vet att kunnandet finns i Laget.
Men vårat lag inklusive challe kanske inte får ut det.
Det känns som om laget Timrå går på 85%
Men kanske är det som du säger att vi inte är bättre.
Hahl och Mika P bra idag. Så även Sanny och Lotvonen och Kokko, Regin grym fram till avslut men det kommer väl.

Övriga backar avböjer jag mig att kommenter.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Hassebo: Undra vad Challe ska säga nu då som ursäkt, del gamla vanliga som man hört till leda nu.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Det känns till och med värre att förlora mot SAIK än mot Modo. Pest o kolera. Fy fan!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif:

Men inte får ni väll skälla på Styf, han har snart nytt kontrakt.....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2: Vad du helt plötsligt har blivit positiv nu då, roligt att se! Har du nyligen blivit pappa eller?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
En förmåga jag saknar något så otroligt är Kentas förmåga att få alla spelare att ge 100% varje match. Det är väldigt tydligt att Challe inte har den förmågan.

Det är en av anledningarna till att man har sådanna problem med Skellefteå, några spelare går på 95%.

Fan jag trodde dom gamla divatakterna från förr var borttvättade men jag hade fel verkar det som..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2: Jag håller med dig rockarn. Otroligt!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2: Vadå "spelmässigt bra"? Spelmässigt bra och gå mållös efter kanonlägen och spelövertag nästan hela matchen?!

Jag förstår inte hur man, på något plan, kan vara nöjd med lagets spel i den här matchen, man gör ju inte mål! 0 poäng är 0 poäng, hur bra man än spelar, ibland är man utspelad ibland är man kass. Idag var killarna usla. "spelmässigt bra" är inte att lyckas ta sig in i anfallszon, bli utmanuvrerade till hörnen i 80% av tiden i zon och sedan skjuta utanför eller i magen på målvakten i en hel match.

Håller fullständigt med om att domarna var totalt underkända men det är inte där vi förlorar. Det fanns gott om lägen att dra ifrån till både 1 och 0-2 innan SAIK hittade målet.

Ingen match den här säsongen kommer att vara "3 enkla pinnar", det är väldigt tydligt nu.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
alexx: Både Frölunda och Förrjesta är spelande lag och där känns det som Timrå har större chans att knipa poäng än mot ett flaxande SAIK
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: Äh fan lessnat på laget nu, jag tror att vi helt enkelt inte är bättre , vi har svårt mot bottenlagen hela tiden, laget är otroligt ojämnt,vi kan sprattla till några matcher, mycket pga superfinnarna, men funkar inte dom är vi ruskigt mediokra, kan förlora mot precis vilka som helst när som helst, vi har inga långa toppar, utan är ett jojo-lag.

Slutspel känns inte helt säkert men med finnarna fixar vi det, men längre än kvarten är en stor bonus, sorgligt men sant!!!!

Vi har helt enkelt trott att vi är ruggit bra, men dom matcherna är alldeles för få, vad är det som säger att det ska vända...inget.

Men jag hoppas att jag har ruggigt fel......
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
När matchen står och väger får man inte drälla med pucken som Styf gör...

Annars var det en match med tät defensiv och taskig produktivitet. Tycker egentligen inte att det finns så mkt att anmärka på än brist på effektiviteten. Skönt som fan att vi inte blev 0:ade. Alltid nått att ta med sig!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
alexx: så segrar mot Frölunda och Färjestad borta räknas inte?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
73Sjöbba: Och jag replikerar med caps-lock i nedfällt läge: håller med. Timrå producerar åt helvete för lite. Det är inte en bajsnödig åsikt, det är fakta.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Bragd-Birger: JAG KÖR MED CAPS LOCK TANGENTEN DETTA INLÄGG.
SKELLEFETEÅ GÖR DET BRA DEFENSIVT MEDANS TIMRÅ PRODUCERAR ALLDELES PÅ TOK FÖR LITE.

BAJSNÖDIGT SÄGER DU!!!!!1
BEFOGAT SÄGER JAG.

OVER AND OUT!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
El Maco: timrå kan inte vinna på bortaplan, så himla less
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Jag vet att jag inte är kunnig nog för att beskriva de fel Timrå gör, jag är ingen tränare helt enkelt. Men Timrå har problem, tror man att allt bara kommer fixxa till sig när slutspelet börjar så kommer man bli hyffsat besviken.

Jag tycker TIK fuskar i försvarsspelet, jag orkar inte förklara allt i detalj för jag är inte hundra procent säker på alla termer osv. men ser jag det så tycker man att andra borde märka det också.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: Rakt på mål säger du? Såg att Anson carter var ledig... borde inte det vara en spelare som nubben borde titta på om nu hedström blir borta en längre tid?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Tycker inte Timrå spelade så jävla bra som vissa tycker. Jämn match där Saik sätter sina lägen och Tik passar bort sina.
Visst Saik borta är inte lätt. Men vi ska slå dem.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Olle: Inte bara men till stor del. Visst är ineffektiviteten tråkig, men spelmässigt tycker jag det såg bra ut matchen igenom, även i PP faktiskt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Bragd-Birger: Tricket är att släppa ettan före shift-tangenten.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Olle: Nä, håller med. Alla andra lag kan åka på pisk i Schellefte, men fan inte Timrå! Vi borde ha lett serien med en fjorton, femton pinnar om bara grabbarna skärpt till sig. Vakna Nubben!!1
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: Visst vi var det puckförande laget men vi går ju inte rakt på mål.
Lojt som fan vis avsluten.
Tenkrat när ska du lyckas näta.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2: Man kan inte bara skylla på domarna i den här matchen. Tenkrat har alla möjligheter att göra mål ikväll och Regin likaså. Man kan inte ge beröm för att man "försöker" längre. Timrå har också spelat PP ikväll och hur har det sett ut?

Spelare som Lander, Moe och Päijärvi kan få beröm för att dom försöker, Tenkrat ska producera.

Inte klokt att vi ska hålla på och äventyra tabelläget mot sånna här lag gång efter gång!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Bragd-Birger: Trist som fan detta eftersom det hade slutat 1-1 om Styfen inte hade bjudit bort 2:an. Spelet 5 mot 5 gladde dock, men det är ju trist att vi totalt har tappat vårt boxplayspel som firade triumfer under första halvan av serien.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RTS: Jamenvafan. Det fanns ett motståndarlag på isen också. Dom försvarade sig stenhårt. Så hårt att deras sedvanliga offensiv kom av sig betänkligt.
Men visst hade man velat se ett resolutare anfallsspel.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Inlägget 21.14: "Kompensationer" ska det vara på sista raden.

Avslutar med att önska Lärking den behandling domaren på länken åker på
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Bragd-Birger: Men omständigt så det förslår.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Jävligt surt. Tycker Timrå gör en riktigt bra match. Kontrollerar spelet 5-5 men får en omotiverad mängd utvisningar i arslet. Utvisningar som Schellet tar till vara på snyggt vid 1-0 ska sägas. Sen går man för kvittering och låter Styfen lägga en schlake i egen bur. Surt, var ordet!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Bra gjort av Kricku
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2:

Precis. Dom syns bästa av alla. Lite kroppskontakt och armen åker upp. Riktigt riktigt dålig insatts av dom i kväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Lite sent kanske. men tröstmål räknas också..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: Tycker spelet ser bra ut förutom att man inte sätter chanserna, samt att det blir svårt att spela när en idiotdomare lägger sig i allt
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Vem trodde innan säsongen att man skulle vara överlyclig om de slog Skellefteå...?

Är grymt besviken...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
73Sjöbba: Domare slår klass.

Har sagt det förut men: Domarna tar alldeles för stort utrymme i Elitserien! Varenda jävla match är ju ett inferno i tveksamma situationer och snabba konpensationer. Fyfan. Två domare känns bara dubbelt upp med idioter
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: Nae stod stilla för mig då 2-0. Antagligen för att att ville spy ut sitt missnöje mot Styf samtidigt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: HS går jäkligt segt för mig med
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Olle:

Ja, den sämsta jag sett på länge. Finns inte ett spel alls. Åker omkring och kommer inte till avslut
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2: Är det bara för mig HS går grymt segt?

Nu är det bara se till så att den där flinande finnen med nummer 58 inte får sätta en puck iallafall.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
RocknRolf2:

ja, att den mannen är aktiv är ett under
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
En stillastående backlund och en loj Styf sätter spiken i kistan. Den där situationen speglar väl ungefär hur mycket man vill ikväll. Det är ju för fan inte ens stolpe ut. Regin och Tenkrat är överallt runt målet men inte ens nära. Pinsamt blek insats.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Värdelöst Styf och där gick matchen åt helvete.


Jävligt surt, vi spelar bättre än Saik men förlorar ändå. Skyller dock förlusten en stor del på Lärking.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Dream Team:

Ja, Styf gjorde ett misstag, men vi måste helt klart ha ES sämsta backuppsättning. Finns inte en back som kan göra nåt kreativt med en puck. På sin höjd slå den i rundeln!! Sedan spelar resten av laget totalt oinspirerat. Vinner knappt en närkamp. Visst man är några spelare kort, men klarar man inte av det bättre är det illa.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
arf: Nu tar vi burskydd resten av matchen
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
Dream Team: Riktigt rutinerat av Pär Styf! Pajas!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-01-14
actionleif: Per Styf. Är han inte lite för rutinerad för sådana fasoner?

Kändes precis som om en kvittering var på väg.
Kommentera

« · 967129 · »