1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599492 inlägg · 6212 ämnen

SSK - Timrå IK 2007-11-22

Sv: SSK - Timrå IK 2007-11-22
73Sjöbba: problemet sitter pa backsidan.det duger inte att ha backar som "kastar plånböcker" hela tiden.Vi behver 2 nya backar som både kan skjuta och spela fysiskt-Det är för många som har "hanväskan" med ut på isen

Brödgäng!!

Godnatt.

Det saknas 2 puckskickliga backar punkt slut. Betonghänder som ska spela P.P - det blir ju bara pinsamt.

Nu måste det till ändringar... i formationerma. Ryck hem Strålman omgående innan han fastnar i AHL- träsket

Placera Tenkrat med Pyörälä och Johan A ....

uhahl: AVGÅ CHALLE OCH HELA JÄVLA LEDNINGEN,OCH HALVA LAGET SKÄMS PÅ ER INFÖR ERA SUPPORTRAR BETALA TILLBAKA SISTA LÖNEN FÖR DEN HAR NI INTE FÖRTJÄNAT!!!!!

vafan, tror dom att det blir mål nere i hörnen eller va äre frågan om?? och varför ställer sig backarna bakom eget mål hela tiden i flera timmar, så j*** dåligt

Men vill ni ha lite distans till vår match och vårt läge så kika in till Brynäs bok...där kan man snacka ÅNGEST!

skitsamma nu glömmer vi den här matchen och det är bäst att dom sätter chanserna i fortsättningen annars då vet man inte vad som kan hända.
sticker nu

Realist: Jag är Timråit uti fingerspetsarna,men samtidigt så är ju inte Timrå överlägset nåt annat lag i serien.Alla kan ju slå alla.Sen har jag inte följt den här sidan på nåra dar.Men visst hade väl Jonte helt rätt i sin kritik av Timråpubliken då de tydligen applåderades över en skada hos motståndarlaget.Är det så,så är det ju nästan pinsamt.Jag var som vanligt där och tittade,men jag missade det.

Ice Tea: Som vanligt när vi förlorar är det backarnas fel.... Men de kanske är tänkt att vi ska vinna med 1-0 eller ? Gör man inte fler än ett mål så är de rätt svårt att vinna matcher också. Men vi kanske skulle behöva lite mer offensiva backar ?

dr-nix: Åka ut i kvarten,är själv inte lika säker att vi överhuvudtaget vi går till slutspel.
För med detta ojämna spel slutar vi inte högt upp i tabellen.

fighter: Visst skojar du?

uhahl:

"Timrå just nu Världens ojämnaste lag"

Brynäs just nu Sveriges sämsta lag.Ni har delikata problem jämfört med oss.

mikenomad: Med den här backbesättningen så blir vi inte topp 4 - Vi har ju för f-n inte back som kan slå ett hårt öppnande pass till en sån som Tenkrat ex vis.

Bottenlagens räddningsplanka: Timrå IK.

Realist: Spelar ingen roll, Har man som Robin varit sämsta back i 21 matcher och en egen produkt kliver in och spelar i det närmaste prickfritt efter en långtidsskada ska han fan lira. Vad skickar det för signaler igentligen?.
Samma med Jonte? de få byten Robert carlsson gjorde idag var hans prestation långt bättre än Jontes.
Oscar sunhd hade heller inte många rätt.
Det som stör mig är att Challe inte vågar bänka etablerade spelare när dom är kass, därför får han ingen stabilitet i laget.

Undra om det finns nån annan än Challe som verkligen tycker RJ går in på fyra backpar?

Mathias: Jo det är jag som inte har koll,men Södertälje borta var väl en svår match på förhand

Bissett19: ni vet ju vad ni har att vänta er i alla fall.

Mathias: " Timrå ligger på den övre halvan av bortatabellen om inte jag vet fel." vad fan spelar det för roll skulle vi ligga 3:a 2:a 1:a lr 5:a nu och det blev sluspel skulle vi åka ut i fyra raka. PUNKT SLUT

Man vet inte om man ska skratta eller gråta, Timrå spelar aldrig bra och vinner varannan match, och backarna är alldeles för tragiska och alla dessa bra forwards lallar runt i hörnen, njeee vi ska nog vara skitglad om vi ens tar oss till slutspel.Timrå guldkandidat ? GLÖM DE BLIXTSNABBT !

adde_1337: Jag tycker dom har gjort en riktigt bra säsong så här långt.Jag menar t.ex Färjestad och HV71 är helt enkelt bättre hockeylag så enkelt är det

Realist: Svår och svår, men vad spelar det för roll nu? Med facit i hand så är det bara att konstatera att ett "normalt" TIK skulle ha kört över SSK.

Snoop: Är man bra om man lallar runt i hörnen ?

Realist: FBK och HV ja, men knappast BIF, SAIK, SSK mfl...

Börjar så smått även jag tvivla på Challes förmåga att leda TIK. Jag blir mer och mer rädd att TIK ändå bara är det där steget på karriärsstegen, att vi är nån j-a testdocka för att prova vingarna som huvudtränare liksom. Misstänker att de s.k "stjärnorna" heller inte har den respekten för Challe som de bör ha för en tränare, att han helt enkelt inte förmår förmedla den.

Realist: Timrå kanske kan slå dessa lag i enstaka matcher men i längden är de bättre.Det är bara så

Realist: Det är pinsamt. Faan inte ska vi sjunka lika lågt som cyklopögonens; Hata Timrå och där kan du sitta din jävla f***a
som det skreks i vår isstadion i tisdags 20.11.2007

Hård men fair play - ÅKA och lira sönder motståndarna ska vara vårt adelsmärke !
Ta ut frustrationen på kompos(k)itklubborna istället ;-) GONATT...ny match på lördag ! Alla till ladan SJUNG ut vår kärlek och stöd till laget !!

det är fler än vi som tycker att våra backar är bra.
– Jag tycker att de har ganska slöa backar. Det måste vi försöka utnyttja, sa Södertälje-forwarden Dragan Umicevic inför tredje.

FM: men de fatta väl alla att Timrå har bra forwards, men lallar man runt i hörnen hela matcherna så blir ingenting !

Ambroo: Nej det har du helt rätt i.Men jag tyckte Modo såg vassa ut sist med tanke på att dom saknade ett par nyckelspelare

mikenomad: håller helt med !!!!

Snoop: ja men är dom då bra ???

mikenomad: Touché

Snoop, mfl: Visst kan man önska mer av backarna ibland, men forwards då? De uppträder ju som ett gäng östermalmskärringar som inte vill skita ner naglarna och tappa klacken!

Undrar om Nubben är på backjakt eller om han är nöjd.

Man börjar ju undra om Timrås backar har stelopererat handlederna i somras.

Ambroo: Det är sällan det blir några "överkörningar i Elitserien.Tyvärr har väl Timrå varit deltagare i en sådan i år.1-7 mot Färjestad

Ambroo: ja ja håller med, man måste kräva väldigt mycket mer av Timrås forwards och jag hoppas nubben är ute och kollar runt om de finns några backar som är missnöjd med AHL spel eller så för de här håller inte i ett slutspel.

Realist: Inga bortamatcher í Elitserien är enkla, Rätt. Men det finns inga annat lag i dagsläget vi har större chans av att ta poängi än just SSK.
Med den laguppställning idag har behöver man inte använda sig av ett avvaktande/passivt spel för att vinna. Vi ska åka sönder ett lag som SSK hemma som borta.

Realist: Bra lag, lag som räknas till topplagen för att de agerar som topplag, de "kör över" sämre motståndare gång efter annan. Även i ES...titta på HV t.ex...8-2 borta mot DIF, 6-2 mot SAIK idag etc.

Realist: Återigen, vad har det med saken att göra? Jag begär inte att man ska krossa bara att man ska göra jobbet, det man har betalt för, och det gör man bevisligen inte.

Man måste få ställa krav på detta laget.

Gällande Modomatchen så kan det ju också vara så att vi fick dem att se bättre ut än vad det egentligen var...

mikenomad: ja fy fan HV dom bara trummar på i sin egen lilla serie!

Per HApps: Klart Nubben vill ha hit en back men då ska det ju vara nån som tillför något,eller hur ? Hur många finns det av den klassen på marknaden nu ? Dyker det upp nån kommer nog Nubben vara med och hugga.

mikenomad: Jo helt rätt.Men vi kanske har lite för höga krav på vårt lag?Jag lyssnade en del på dagens match och som jag kunde tolka det så var det ju inte ens nära poäng.

mikenomad: Jag tror du är väldigt rätt ute men det inlägget. Det kan faktiskt vara det bästa som skrivits här på mycket, mycket länge.

Det är bara HV som är bra i serien. Alla andra lag är ungefär lika bra. Vi är bara 2 poäng ifrån andra plats i serien. Ingen katastrof direkt.

mikenomad: lugn...hade vi vunnit idag...ja då hade du aldrig skrivit så där.
Jag tror på Challe. Han är tydlig och har bra analyser. Både före och efter matcherna. Det är ju så jämnt i serien... börja klaga i slutet på serien om vi inte ligger på en säker slutspelsplats. Där borde vi ligga då. Spelarna misslyckades idag att göra mål inte Challe !

RTS: Håller med. Lägg till att Assyriska saknade 4 spelare. Vi har två landslagskedjor men kan som vanligt inte förmå att sätta chanserna. Det luktar divor på ett gäng spelare ikväll. Ja iofs inte bara ikväll. Vad fan håller DOM på med?

Är det ödmjukhet? Orkar vi inte? Är vi inte bättre?

Vi har blivit ett typiskt varannandagslag och besvikelsen är stor, mycket stor.

mikenomad: Hur gick det för HV borta mot Mora? jo Förlust.

Ambroo: Hur många byten gjorde Robban? Han gick iaf rakt in i skiten framför Bjurling. Det saknar jag av övriga spelare.

Realist: Jag skiter egentligen att Tik förlorar idag, Det är sättet man förlorar på som gör mig Tokig.
Man kan kräva betydligt mer av vissa spelare typ nr 71.
Jag kräver dock mer av Challe och att han NU bänkar RJ.
Rj är riktigt bra på en sak och det är burskydd.

Robert Carlsson LW 0 0 0 0 2 02:31 otroligt att han bara får detta i speltid

« · 943299 · »