1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578032 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2017-02-17

1800826 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Jämtlandsfil: JT fick väldigt lite tid, men tyckte inte han jobbade speciellt hårt, eller såg speciellt rapp ut. Almtuna Westlund, tyckte jag gjorde ett stabilt intryck, och spelade enkelt. Blir en bra tillgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Sonnenberg: skulle inte tro... detta är ju 2 spelare som ingen annan ville ha...alltså dom lär inte föra något större väsen ifrån sig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
sargad: Det är långt ifrån orealistiskt att EP spelar med Timrå IK i Hockeyallsvenskan nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
kulltorp:

Säga vad man vill om Modo men dom pissar på oss då det gäller publiksiffror...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Jämtlandsfil: Varken Barnett eller Almtuna-Westlund imponerade. Inte många rätt där. Hoppas dom kommer in i det så snart som möjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Kattgubben:

Haha. Med samma häftiga humör.
Det hade varit nått det
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Precis hemkommen från Ånge där sonens ÖIK U15 tvålat dit hemmalaget ordentligt :)

Lite väl dystopiskt här kan jag tycka, Pantern torskade ju också m.m..
Och visst har det väl gått rätt bra sista månaden ändå...

Men, till mina frågor;
Spelade Barnett? Hur såg han ut?
Almtuna-Westlund, vad gav han för intryck?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Kattgubben: det är både på gott och ont att målvakter nu för tiden är så skolade, blir nästan som robotar ibland. Samma rörelsemönster på allihopa, typ som att instinkterna är bort tränade. Jag personligen saknar det gamla målvaktsspelet där det slängde sig och gjorde desperata försök att rädda även om det inte alltid gick vägen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Heisenberg: Säga vad man vill om det, men vi har trots allt skador på viktiga spelare också. Med brun lins så ser man att vi har dåligt med andra offensiva alternativ, med rosa lins så ser man att de vi har gör det de ska och lite till. Det räckte inte ikväll dock.

Vi är uddlösa i övriga konstellationer, men jag vill tro att vi vilar lite på hanen gällande vissa skadade spelare. Spelare som kommer spela den sekund vi går in i play off-mode. Det är förvisso ett mode vi är i redan nu, men jag gissar att jakten på andraplatsen kontra spela skadade spelare väger över lite i ett avvaktande. Vi behöver ha flax för att andraplatsen ska ske, play off blir det hur som.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Heisenberg: Ja, jag skulle vilja se en målvakt i stil med Ron Hextall i Timrå. 😀 Hade varit riktigt underhållande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
SMÅLAND: Har vårat försvar sviktat hela säsongen? Sist jag kollade var vi ett av lagen som släpper in minst mål i serien men att släppa in mål kanske inte räknas som försvarsspel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
jå1: målvakter känns så överskolade, jag vill se mer känsla och en riktig fotbollsräddning! Eller åtminstone lite mer desperata räddningsförsök vid frilägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
lungan:

På något jäkla vis lyckas AIK i princip alltid samla ihop sig.
Melin är ju en kvalräv och fantastisk tränare och när hovet vaknar till liv kan vilket lag som helst få stryk där. Jag skulle med andra ord också hålla ett varningens finger för AIK inför kvalet, allt handlar ju om fom och den verkar dom pricka.

Lite kuriosa är väll att AIK gått som tåget sedan tjurskallen Steen lämnade och Modo sjunkit som en Steen sedan Steen anslöt
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
kulltorp:... och då lär vi antagligen husera i trakterna av där Modo är nu till det här plankets skribenter fasa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
jå1: Å när ska Mattsson rädda ett friläge?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
kulltorp: Givetvis fortsätter dom att utvecklas på en högre nivå. Orealistiskt att de är kvar nästa säsong.
Möjligen kan vi få låna någon av dom om de går till någon SHL- klubb och inte får till det och blir utan speltid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
kulltorp: Att få dessa 2 herrar att stanna är en utopi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Knylan: ännu mer intressant är att under dessa fyra matcher är det bara deras kedja som har gjort mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Närmare 10 år sedan man var inne och kommenterade något men det är samma järngäng fortfarande märker jag efter att ha bläddrat en sida och känner igen varannan skribent :D tumme

Snacka om lagbygge!

greetings till FrimanSE!


//N
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Snabb kommentar: vi har gjort nio mål på fyra senaste matcherna. Jonathan Dahléns facit de fyra senaste matcherna: nio poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
tjobba: AIK, har spelat en finalserie och verkar taktiskt lunkat på för att ha enorm kraft inför slutspurten! AIK kommer göra en Leksand iår. Det är så det känns just nu!

Ser inte direkt ut att bli lag i Meca race som matchar Timrå! Andraplatsen och en finalserie emot Mora är det som känns mest hoppfullt just nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Jag är ganska säker på att vi inte går upp i år. Vi har för lite spets för det.
Men tänk om Nubben kan få Elias och Jonte att stanna ett år till. Nästa år får vi upp Hållander, och Olofsson är ett år äldre. Backen från Östersund kommer naturligtvis. Vilken talangfabrik!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
SMÅLAND: Sant det, i så fall är den här omgången "nollad", men det ska nog mycket till att BIK släpper poäng i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
{Olle &El Maco)
Jag älskar Timrå över allt annat.
Av andra anledningar gillar jag inte Modo och känner att denna kräftgång bara är bra för den klubben och deras, i många fall, uppblåsta supportrar som tror Modo är laget som all hockey kretsar kring.
Det kommer sluta bra för Modo. Men de kommer att komma tillbaka lite ödmjukare i framtiden. Det är bara bra.
Försök få en AIKare att tycka synd om en Djurgårdare. Du vet vad jag menar El Maco.
Puss på er!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
tjobba: för övrigt får vi inte räkna bort Västervik heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Hur eller hur så får vi vara glada och tacksamma att Västerås slog Pantern ikväll....
Tack!
Nu får vi hoppas på Södertälje imorgon!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
SMÅLAND: Vore skönt att bli tvåa och slippa AIK i slutspelsserien, känns lite som fjolårets Leksand, de går spikrakt uppåt nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
kulltorp: jag tänker inte lägga någon värdering i vad som är viktigt för dig men för mig gäller Timrå IK först och sedan norrlandshockeyn i stort. Och då räknar jag inte Luleå och Skellefteå utan dom sorgliga krakarna Modo som sitter i samma jävla båt som vi gör.

Tänk tillbaka på dom härliga drabbningarna i slutspelen mot Modo, hela Hockeysverige pratade om det stora länsderbyt och all glans låg på Timrå och Modo under en kort fantastisk period. Vi bjöd på den hårdaste och mest känslofyllda hockeyn som elitserien sett på år och dag. Nu slåss vi båda med näbbar och klor för överlevnad medan skitstäder som Växjö, Ängelholm, Örebro och Karlskrona har lag i den högsta serien, nä tiden av skadeglädje har sedan länge ersatts av lokalpatriotism för min del.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
MEN FÖRHELVETE!!!!!!
Det hade ju inte spelat någon roll om vi haft 10 utvisningar mer än Gnaget ikväll....
Vi spelar ju USELT i PP!!!
Vårat försvarsspel har sviktat hela säsongen..
Det kan bli vårat fall i slutaketen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Heisenberg: ja, definitivt såmsta domarinsatsen jag har sett på väldigt länge. Oavsett om jag är färgad eller inte, han kunde lika gärna tagit typ 3 AIK utvisningar i slutet av matchen, istället friar han samtliga. Löjligt fegt är ordet, är han rädd för AIKs kriminella supportrar som alla ser ut att ha mördat någon??
Nej nu ska vi inte vara som Modoliderna och skylla allt på domaren, men det är faktiskt nästan pinsamt hur låg domarnivån kan vara i denna serie.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
kulltorp: jag brukar skita i Modo. Men idag väljer jag att fokusera på deras tragiska situation. Starkt jobbat AJ!

När det gäller vår match har jag sett den påhackig lina på en telefonskärm (pausreflektion - tekniken är fantastisk. Jag minns när man ringde sporten på ST för att få veta slutresultat på 80-talet) men jag tycker AIK var bra. Tufft läge att möta dem nu. Bör tredje var bra. Synd på att i princip alla AIK-mål kändes onödiga på något sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Heisenberg: Särskilt när Pantertanterna också förlorade. Vi hade legat riktigt bra till annars. Nåja, inte så tokigt nu heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
SMÅLAND: idag var det försvaret som svek.....3 mål brukar ju räcka för vinst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Helvete!! Hade suttit så jävla fint med tre poäng ikväll, men det är väl just det... Skit.. Södertälje nästa, vi hade haft ett gyllene läge att gå om Karlskoga.. Helvete!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
1-3.....mot Gnaget denna säsong.....
Nä..
Samarbete med BOOBS!!!
6 matcher återstår.
Med det här spelet pissar SSK på oss på måndag!!!!
FY FAN!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Heisenberg: domaren viker ner sig och ger oss inte chansen till kvittering. Vi har MINST två solklara PP som vi blir rånade på och det där härket till zebra kan ju börja leta ny karriär. Med lite hemmastuds hade vi haft 4 PP från 10 min i tredje och framåt. Fy fan vilken äcklig förlust!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Webmaster: Skitdomare igen, men AIK gör en bra match dock
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Olle: Hahah. Är multiskillad och kan må jävligt dåligt av Timrås förlust men samtidigt må bra av Modos dito. Är det bara jag som kan känna så???
Känns bra med den egenskapen faktiskt. Blir lite som Yin och Yang. Det tar bort den allra värsta ilskan för mig. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Timrå IK - AIK 3-5
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Heisenberg: Ja in med Stene, Emil och Jeremy. Alla goda ting är tre..
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
kulltorp: hur kan modos olycka skänka dig tröst när vi viker ner oss i jakten på topplacering, var fan har du dina prioriteringar i så fall? Så jävla dåligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Vilken skitnödig jävla domare
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Bra in med stenen och Berglund sista 2 dom brukar göra mål Forsberg
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
stoff: nu försöker vi ju iaf men domaren har släppt fyra solklara utvisningar på AIK. Det är en styrka att inte tappa huvudet och spela vidare när domaren är värdelös men nog borde vi haft minst två PP till på de senaste 6 minuterna av hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Heisenberg: ja så är det ju men dom måste fan kunna vinna på egen hand!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
stoff: hoppas panter förlorar också
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
söder över: hade hoppats lite mer på ludvig faktiskt
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
stoff: ...men hörni. ...mitt i allt vår negativitet...titta in en stund i Modoforumet och andas in deras fullständiga panikångest. Sen mår man lite bättre faktiskt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
Det ser inte helhjärtat och vaket ut... någon måste smälla på lite...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2017-02-17
SMÅLAND: det är dags för en timeout och skälla ut spelarna nu, det är dags att vakna och agera i den här matchen nu. Inte stå som några jävla statister.

Domaren kan för övrigt dra åt helvete, två sekvenser i rad när AIK-spelare solklart interferar och kommer undan med det.
Kommentera

1800826 · »