1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11

1245702 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Friman SR:

Njet, dessvärre sover jag inte alls. Man vaknar typ 06:30 varenda morgon och kan inte somna om. Sedan är dagen liksom förstörd. Samma scenario upprepas varenda jävla dag. Jag känner mig som Christian Bales rollfigur i filmen "El Maquinista". Helt slutkörd och utan framtid...

Edit: Men jag besitter en aldrig sinande kärlek till mitt Timrå IK. Den lär aldrig upphöra. en grym jävla stolthet känner jag över denna. Älskar denna förening så mycket...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
DJ Hemp: Sover du ens????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Friman SR:

Men dessa vill jag la inte inte ens ha! Vaknar ju så jävla tidigt nu efter OS och vet fan inte vad man ska göra av tiden. Jag ser absolut ingenting utan mina kontaktlinser och får därför bara ångest av att se ljuset utanför fönstren. Jag bländas av eländet och börjar må illa. Därmed "köjs" jag tills mörkret infaller och längtar bara till mörkrets inbrott. Vinter, kyla och mörker - då trivs denna svarta själ.

Skivtips: Joy Division - Closer (1980).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
DJ Hemp: dööööööö, du få la två timmar till å sova ju...;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Friman SR:

Menar du att Timrå-matchen börjar först 18:30 på kvällen eller??? Hade liksom räknat med en start vid 16-tiden, vet du! Fan vad jobbigt nu, när man vaknar så där jävla tidigt efter OS igen! Inte kul alls...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
T T:

Ha ha, som den Man United-hatare jag är eller? Gifers liksom...

Jaji, det är svårt med det där. Man gillar ju knappast så kallade storlag, men ibland vill man se dessa vinna för att förhindra att andra storlag tar hem spelet. Varför blev man en jävla sportnörd från allra första början egentigen? Ett satans kall, antar jag. På gamla dagar har man nu dessutom börjat åka snowboard. Med Sotji 2014 i sikte. Jag är helt jävla värdelös, men ger inte upp så lätt. Okej, jag stannar där innan man börjar svamla än mer...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
DJ Hemp: Ska du se Blåvitt eller? 18.30 är en lämpligare tid att slå på TV:n....;-) Men jag får slå på förr serru, V75 för satan ju.....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
DJ Hemp: Vid 16-tiden får du se Chelsea-West Ham.       ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Friman SR: samma problem som dig sjukt jobbigt, de ska vara rätt tröjja, precis rätt plats i soffan på dm, en dm fel och vi torskar, får inte gå i på HS i period pausen då torkar vi, lampan vidTV får absolut inte vara tänd då ligger vi under i första perioden, katten får inte hoppa upp i soffan de betyder förlust på något sätt, så släpper ut katten innan match och låser dörren, måste äta i paus två till tredje perioden om jag ska äta, etc etc....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Friman SR:

Ha ha, jag har för länge sedan förstått att du är en grymt ritualstyrd man :) Man har inte åkt med dig till E.ON Arena för inte. Även en idiot som DJ Hemp besitter en viss förmåga till observation. Men det är fan roligt! Ser för övrigt fram emot en och annan seglats nu till sommaren...

Men fan, jag är jävligt ledsen. Har faktiskt inte träffat på någon TIK-are på någon lunch sedan i måndags. Så det lär la gå helt åt pipsvängen i morgon. Vi vet det redan nu och det är väl egentligen ingen idé att slå på TV:n vid 16-tiden då. Torsk och uteblivet slutspel är vad som väntar. Tips: Ful - TIK 3-2...

FORZA TIK...........alltid, alltid...........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
DJ Hemp: Eftersom jag är lite lätt vidskeplig... Göra ritualerna, rätt t-shirt (satan, vilken vann vi med sist? eller den här kan jag inte ha på mig för då förlorade vi ju), väldoften efter morgonduschen måste appliceras exakt på precis rätt sätt för mig (annars går det pipsvängen), lägga ut snusen rätt mellan just de två stolparna på vägen till jobbet (missar jag sätta snuset mellan dom två stolparna går det pipsvängen), rätt keps, rätt strumpor, rätt kalsonger(jävla tvätt eller satan kallingarna rämnar ju, nu måste jag hitta nya), rätt huvudbonad, rätt underrtröja under övertröjan, rätt överrtröja över undertröjan, samma matchtröja som när det gick bra och gick det inte bra sist då så måste en annan matchtröja på så den onda trenden bryts, å eller hemmatröja vid hemmamatch eller bortatröja vid hemmamatch eller precis tvärtom eller hur faaaan gjorde jag då sist när det gick så jävla bra...?

Hempen: Säg att du åt lunch med TIK även innan bussen gick till Fuleå?

Hmmm, jag övertrakkaserar lite, men vidskeplighet och ÄLSKADE TIMRÅ IK är värt en alldeles egen tråd tror jag för det kan inte bara vara jag som är lite coco när det gäller Timrå IK??? Jag fixar en tråd när denna sässe är över och det händer förhoppningsvis inte idag....;-)

FORZA TIK.........alltid, alltid...........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
T T:

Jaji, du menar så! Då är jag med. Som vanligt är man aningen mer trögtänkt så här på nattkröken. Hmmm, fast om MoDo nu hade haft den minsta teoretiska möjlighet att nå slutspelet skulle väl MoDo - Rögle ha blivit morgondagens val av huvudmatch. Nåväl, det var riktigt kul att se reprisen av TIK - DIF och allt detta dividerande om streckstriden kring slutspelets allra sista platser. En jävla positiv känsla tar man med sig till i morgon, då det faktiskt var vi som drog den största vinstlotten. Trots endast en poäng på hemmaplan. Rätt så sjukt nu i efterhand att man satt och deppade i bussen på väg hem för att sedan vålda lite på döda ting under följande promenad mot det egna hemmet. Jaji, livet spelar en lustiga spratt med jämna mellanrum...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
DJ Hemp: Modo-Rögle? Varför då?,,,sa han när han räknade upp sista omgångens matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
T T:

MoDo - Rögle??? Du menar inte att Canal+ ska visa den matchen också, eller...? Nåväl, Timrå-matchen visas la oavsett. Niklas Holmgren... Visst, han är la bra men jag är en aning kluven till den mannen. Varför? Faktiskt av den enkla anledningen att han skrek som fan av upphetsning när Luleå vände 0-3 till 6-3 mot Timrå i början av 2003. Vilket sammanträffande, eller!? Jag glömmer det aldrig. Till slut kände jag mig nödgad att stänga av ljudet på TV:n den gången. "Satans gaphals!". Så gick mina tankar...

Edit: Japp, jag är en långsint jävel. Ï och med den händelsen har jag aldrig riktigt kunna förlåta denne Holmgren...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
DJ Hemp: Lasse Granqvist i all ära (Modo-Rögle? Varför då?) men det är i sådana här matcher man verkligen saknar Niklas Holmgren. Det känns inte som att det kan bli någon riktig YouTube-klassiker utan honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
T T:

Det finns säkert någon som har koll även på detta. Själv har jag bara positiva minnen från denna sekvens. Hela hallen var som i trans och skanderandet av "Kom igen Timrå!" ville aldrig ta slut. Fint nu att ha tagit del av reprisen. Med kommentarer och allt...

För övrigt träffade jag faktiskt på en hel drös med Timrå-spelare när jag lunchade på Sundsvall Tandoori House i måndags. Den första jag kände igen var Fredrik Hynning och sedan föll den ena efter den andra pusselbiten på plats. Till en början var jag stum av beundran, men sedan gick jag fram till de 7-8 spelarnas två bord och föll ner på knä samt utbrast: "I´m not worthy!". I det läget tog Elias Granath till orda. På klingande dalmål svarade han: "Vad fan snackar du om?". Isen var bruten. Vi kom att bli riktigt goda vänner hela gänget. Jag lyckönskade grabbarna inför den stundande resan till Göteborg dagen därpå och de imponerades av min förmåga att formligen vräka i mig kycklingen i den där starka chilisåsen och doppa brödet, det som kallas nan, i samma sås. Det var en riktigt fin upplevelse. Och visst vann de i Scandinavium på tisdagen. Vinst även i morgon och ett firande på indiskt vis lär stunda återigen. Forza Timrå IK, forza!!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Undrar vad tidsrekordet mellan två avbrott ligger på? Åttaminuterssekvensen i tredje i går kändes som en evighet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Någon som vet vart man skulle kunna ladda ner en repris av matchen ifrån? Hittar den ingenstans....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Alltså...förstå vilket liv det hade blivit om man hade plockat Lindbäck. Jag tror inte att spelet hade kunnat komma igång. Folk hade hängt över båset och bankat och skrikit. Herregud...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11

"Caslava sa att pucken nuddade mig". Det där låter inte så övertygande.   :)

Skogs är cool, han bjuder på den.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
T T: Precis så tänkte jag om Bragd-Birger här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
T T: Spud är väl ute och springer? Om det blev en femkilometersrunda för att jogga bort ilskan efter att vi piskade upp dem för ett par omgångar sen så får han väl göra en forrest gump och springa långdistans tills det är nedsläpp i SCA-cupen den här gången.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
El Maco: Forumet på modohockey.se har det mesta kan önska sig. Rekommenderas. Modoiterna här är samlade och torra som vanligt. Ibland känner jag att det är bara spud som har en riktig passion för hockey där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
T T: Du kan väl återkomma och sammanfatta med ett par meningar sen när popcornskålen är tömd?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11

*pling*

Micrat och klart. Nu blir det mysläsning.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11

actionleif: ”- Neeej, MoDo har gjort 3-3 på SSK… eller vänta det är Rögle som gjort 3-3 på Luleå!

:)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
T T: Jag trodde också att det var Skogs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11

T T: det är ju han som jublar och verkar ta åt sig målet när det görs också. Samma gäller Sonnenbergs 20:e kasse där jag tycker det ser ut som att MPS styr in målet men där är jag också osäker.


Svårt att bedöma.

edit: det var Sonnenberg ser jag när jag kollar på reprisen men 2-2 målet ikväll var då tamefan inte lätt att bedöma med den vinkel man har.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Björn Svensson har fått 2-2-målet, Granqvist och Analys-Petter tycker att den styr på Timmy Pettersson men jag tycker att den tar på Skogs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11

Ambroo: okej MK är inte riktigt på Lidströms nivå men han spelarr rejält och har blivit bättre på den offensiva biten också

Rent generellt har ändå Timrå en rätt ung backlinje där flera kan bli bättre. Styf och Caslava är 30, Skogs är 26 nu. Granath och Karlsson är 24. Sonntag och Moe är 22 och Erixon är 20.

Jag undrar dock hur man tänkt göra för att ersätta Caslava om han försvinner till KHL...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
T T: Ja så är det. Det är sällan man ser en center spela så fladdrigt som 13 gör när det går troll för honom. När dessutom MPS verkar ha glömt allt vad defensiv heter så klaffar det inte direkt där...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Ambroo: Varje gång förstalinan missar en målchans är det livsfarligt hemåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
dr-nix: Han hade dock kunnat blivit syndabock MK. Man får inte agera som han gör vid 1-2, men det är historia nu så egentligen så ska man väl inte gnälla.

En som däremot var säkerhetsriskernas säkerhetsrisk var Corso. Att fylla på djupt som tredjegubbe vid 50/50-lägen skapade gång på gång livsfarliga spelvändningar och kostade dessutom även ett mål i arslet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
dr-nix: Challe chansar och tar inte 3-poäng's-flygbolaget, där rök slutspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11

Vad gäller spelarbetyg vill jag berömma Mattias Karlsson som lirat bra på slutet. Jag tror han kommer bli en klar tillgång nästa säsong. Även Hynning har ju avslutat säsongen på ett bra sätt.

Självfallet måste det förstärkas men det finns många spelare som jag tror kan göra bra ifrån sig nästa säsong om dom får bli kvar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Det måste sägas att DIF är riktigt bra. Marcus Nilson gör lite som han vill. De kan ta hem hela skiten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Helt okej presskonf ikväll, Challe var på gott humör :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11

Summan av Timråkardemumman är att vi lever för att kunna slåss en dag till. Det kan bli platt fall på lördag men vi är i alla fall med ända in i 55-matcherskaklet och sämstascenariot är inte längre kvalserien. Helt okej för stunden med chans på slutspelsbonus. Och Timråiterna fnittrar och fnissar som småflickor på Timråforumet medan de magsura surkukarna lyser med sin frånvaro. Inte dumt alls.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Hahl Bundy:

Det spelar ingen roll, Vi VINNER!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
willysson: Elit-Brigaden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
mikenomad: japp .. de skulle kännas som ett sm guld .. hur nu de känns
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Hahl Bundy: Du skulle bli mäkta imponerad ifall dom får ihop en hel färdtjänstbuss till luleå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
The Fat Bastard: Modo kommer skicka minst en buss för att stödja Luleå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
willysson: "Forslund Näsmark och sundin, det är grabbarna det eller vad dom heter."

Hmm, Forsmark kanske (:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Nu ska jag först se reprisen sedan ska jag poppa popcorn och skumma igenom ett par Modoforum.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Blizzard:

Ja, men så är det ju. Han är liksom överallt. Man ser honom alltid i Timrå. Han beställer öl för en hel bataljon i varje paus och anser sig vara värsta kungen för att han alltid visas på TV och håller på mesta mästarna. Jag blir så jävla less på alltihop. Lagom nöjd med en pinne liksom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
liston: nu var det ju inte så att jag ville att vi skulle vara omogna... Men det är SÅÅ skönt för mig att dom kalvar till det i år igen, mest av den anledningen att man fått höra i 2000 år att SM-guldet skulle vara plockmat när dom stora kom hem. Forslund Näsmark och sundin, det är grabbarna det eller vad dom heter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
Otroligt kul att vi är med in i det sista, det trodde man inte för några omgångar sedan.

Hur många ska upp på lördag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2010-03-11
dr-nix:
Helt ärligt så hatar jag faktiskt LHF numera. Deras så kallade fans hatar liksom allt och alla och jag tål dem bara inte just därför. Inte minst hatar jag dem för alla jävla "Hata Timrå"-ramsor genom åren. Satans jävla tråklag som ändå bara åker ut direkt i kvarten - bort!!! VI MÅSTE KNACKA DETTA PATRASK FRÅN SLUTSPELET NU PÅ LÖRDAG!!!11!!1
Kommentera


1245702 · »