1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

« · 1520897 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Bragd-Birger: Olle är, precis som några av oss andra, periodare. Just nu är han inne i ett skov. Det finns perioder då han inte är här på flera dagar också...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
mikenomad: förut var det lite mer diskussion här inne. Då kollade folk på matchen och sedan pratade man om sina intryck. Numera så kollar man på matchen, sen läser man Jimmys blogg och nyhetssajterna och utgår från dessa när man diskuterar. Helst ska alla tycka lika om allting.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Men jösses. Har du brassat iväg tusen tecken till sen 23-snåret? Sover du aldrig? Är det rättshaveristen i dig som håller John Blund stången?

Om folk tycker att man är lite jobbig och irriterande går det faktiskt att ta ett litet steg tillbaka. Alternativet, att fortsätta i din stil och tokdominera forumet likt en Huge på speed är bara självupptaget.

Chill, dammit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Det där är en jävligt märklig inställning man ofta möts av härinne. "Jamenvadårå, gör det bättre själv om du är så jävla bra." Typ. Ehh..nä. Jag är INTE välbetalt hockeyproffs el tränare så det bör jag knappast kunna. Det vore isf högst anmärkningsvärt och ett fruktansvört slöseri med resurser.

Vad jag däremot är, är en nördigt hockey- och framförallt Timråintresserad kille som finner nöje i att diskutera ämnet med likasinnade. Och vad det här är, är en Supportersida där syftet är att man ska ges tillfälle att uttrycka åsikter om sin favoritklubb. Positivt som negativt.

Men ovanstående inställning känns så j-a svensk...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
larsn: jag tror att du har missförstått det här stället, du behöver inte ha facit utan får spekulera själv. Du behöver heller inte veta bättre än tränarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Smokey: det var nästan bättre förr, då lallarna åtminstone var partiellt positiva! Du fortsätter på den inslagna vägen och pratar om allt annat än hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Tror jag hade din brorsa i lumpen. Det var väl också en grå jävel? Någon som vet om Bellan hade sin nya mask i går? Frågor som gnager när man missade en afton i elitserielunken. Och Olles brorsa finns på Wikipedia! Det fan nästan lika stort som Ingmar Bergman.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle:...men du har säkert bättre koll än Monty och de andra halvfigurerna,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Denna säsong har jag sett Jocke i en match, helt ok, och Belissimo i fem matcher där han pendlat mellan strålande och tveksam. Så jag vet inte.. Tror bara att det inte år på målvaktssidan vi kan göra några avgörande förbättringar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
larsn: Så du menar att vi ska bedöma Jocke för hans insatser för ett år sedan men inte hans insatser denna säsong samtidigt dom vi bedömer belissimos insatser från Allsvenskan och inte hans insatser med oss i elitserien?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Hur många matcher såg du Belliisimo i kvalserien? Hur mycket hjälte var kvalseriehjälten efter 6 matcher förra säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
hubbenorlen: lite synd om sebbe . Han har blivit extremt hypad och har mycket att leva upp till
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
hubbenorlen: jag kommer inte endast med negativ kritik men det verkar ofta uppfattas så.

Jag ställde en fråga (notera att jag ställde den till just någon på plats eftersom jag inte var det). Jag fick ett svar som sa att han inte var lika usel som jag ville göra gällande men han kan inte ha varit så bra heller då han bara fick en 1:a av Jimmy.

Jag frågade inte hur länge du varit här, jag antydde att du inte varit här länge eftersom du fortfarande hakar upp dig på det här med att negga på neggare.

Bellissimo har jag kritiserat redan sedan innan vi värvade honom och han har samma brister som jag såg i kvalserien. Så jag baserar inte allt på dom här 6 matcherna.

Jag tycker att det är ganska begränsande att vissa tycker att man ska måsta stå med mössan i handen bara för att vi öppnat säsongen helt ok. Varför ska man inte kunna ifrågasätta belissimo när vi har en kvalseriehjälte på bänken? Varför ska man inte kunna kritisera sebbe bara för att han är en egen produkt (ja, jag tycker att vissa försvarar honom alldeles för mycket bara för att han är en egen produkt)?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
larsn: kan tänka mig att folk tycker det är bekvämt i tvsoffan. Alltid tv sändning. Men dyrt tycker jag inte att detdet är. 2000 kr för 27-28 matcher + ev slutspel eller kvalserie. Billigt nöje. Mycket bekvämt folk i klacken också tyvärr. Men får hoppas på bättring vad det lider.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
söder över: ja jocke gjorde en bra kvalserie med något undantag . För detta är vi honom evigt tacksam . I serien hade han 90,3 i räddningsprocent . Inte så där jätte imponerande . Bellisimo gjorde tvärt om . Var seriens bästa målvakt och förde ett skitlag till kvalserien för att där vara ytterst medioker . Pucken är platt som man säger
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
söder över: Precis min tanke gällande Sebbe. Han var ganska kladdig med pucken redan innan han åkte över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Lacka_64: 4000...inte bra..är det för dyrt? folk för bekväma? fjolårssäsongen(Perra) för dålig?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Problemet är ju att du ENDAST kommer med negativ kritik. Och när du skriver saker som "Kan någon på plats förklara varför sebastian erixon får speltid öht?", så tycker åtminstone jag att det inte är särskilt konstruktivt. Särskilt när det kommer från en person som inte ens ser matchen.
När det gäller din översittarattityd så syftade jag exempelvis på att undrade hur länge jag varit med på Hockeysnack. Eller när du rekommenderar Kramer att börja hålla på ett P12-lag i stället. Sån retorik brukar generellt sorteras in under ämnet härskartekniker.
Herregud, vi har spelat sex matcher och förlorat två. Att döma ut Sebbe och Belissimo så totalt som du gör i det här skedet är faktiskt lite löjligt.
Särskilt med tanke på att vi i grunden spelar så mycket bättre än i fjol. Den här matchen möjligen undantaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
larsn: Självklart i hallen, i klacken. Som alltid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
söder över: Väl skrivet. Detta kan man även tycka är att klaga, men vilken skillnad att läsa. Tack och godnatt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Var du på plats i hallen? Var ni andra där? Var var alla?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
hubbenorlen: ändå var jocke våran matchvinnare för ett halvår sedan... nä målvakts frågan är fortdarande öppen hos mig kanske coacherna måste vara lite kluriga runt hur man väljer målvakt inför matcherna i vinter? Dom har inte mycket gemensamt o det kan vara en tillgång om man vet hur det skall utnyttjas. Efter den här matchen känns det som om man vill se en keeper som inte släpper okontrollerade returer rakt ut i banan till spelare som inte tillhör timrå ik...

Ang sebbe så undrar jag om man redan glömt vem han var innan han drog över till vanc?

De flesta tyckte han var bra men inte redo...
De fick rätt o han fick ett piss år där borta. Han kommer garanterat att höja sig allt eftersom serien tuffar på.
Jag tycker framför allt mig sakna lite fart och offensiva kvaliteer hos sebbe nu... någon defensiv klippa har väl han aldrig varit? Det är väl därför sebbe spelar ihop med Hedman?

Det som är lite trist är att ingen av de yngre gardet riktigt klivit fram ännu. Nervositet över att göra bort sig när laget är så känsligt? Vore skojjigt om carlsson o rohdin tex började sticka ut lite mer. Määän määän än är serien ung och att det ska bli ett sportsligt stålbad visste man redan innan det drog igång.
Man får vara riktigt nöjd med det som har hänt med Hagos under sommaren. O bagarn. O att crippe tar sig. Nordgren behöver en lekamrat på isen... välkommen att kliva fram vem som helst...
Friberg kommer att tuffa igång. Tycker att han ser bättre o bättre ut för varje match som går.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Kramer: Menar du på något sätt att jag skulle vara ensam om att någon gång ha klagat på:

1, spelare 2, tränare 3, hallen 4, parkeringen (den har jag faktiskt aldrig någonsin klagat på, i något sammanhang) 5, läget 6, spelarna?

Om kritik på dom här punkterna gör mig till en hemsk supporter så är jag nog en hemsk supporter också.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

hubbenorlen: Jag ser fram emot att debattera SPELET och mina kritiska synpunkter angående det som sker på isen. Jag tycker att det är tråkigt att du konstant känner dig träffad av någon slags översittarmentalitet från min sida, det är inget jag siktar på att åstadkomma. Jag kan ärligt talat säga att den enda jag medvetet försöker vara lite extra dryg mot är Bragd Birger och det beror på att jag tycker att hans attityd är lika mycket "översittare" som vad du förmodligen tycker om min.

Jag har idag klagat på antalet mål vi släpper in kontra antalet mål vi gör, Belissimos insatser än så länge i serien och i vilken utsträckning Sebastian Erixon borde få speltid. Det här är ämnen som berör spelet och sporten. När du angriper min generella attityd så tycker jag att vi kommer in i ett cirkelresonemang som är tråkigt för alla som måste läsa skiten. Om vi håller oss till det där första så borde vi ha en diskussion.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kramer: Korven är helt ok.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle:  Nä jag var lite orättvis, korven har du aldrig klagat på...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Olle: Jesus. Hur många tecken vräker du ur dig under en matchdag egentligen?
Det enda jag skrev var att det lätt blir för mycket av det negativa.
Och när någon ifrågasätter dig, går du till motattack i en nedlåtande och mästrande ton.
Är du fullkomligt oförmögen att hantera kritik?
Om du nu anser dig ha rätten att klaga precis hur mycket du vill, så får du fan även acceptera att dina åsikter och din retorik ifrågasätts.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

hubbenorlen:

Håller med, var själv på matchen och Belli var bra, backarna gjorde inte sitt jobb o då blev det som det blev.

Gillar hans spelstil och i nuläget tycker jag hellre Lundström kan stå i båset o bara se snygg ut.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kramer: Jag tycker att det är ganska orättvist att du antyder att jag skulle tycka det du just skrev. Tråkigt, lågt och fullständigt onödigt. Det är ju just den här sortens oslipade kritik JAG tycker är överflödig på det här forumet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Kramer: Jag glömde lotterna, Bara jävla nitlotter hela skiten!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Olle: OK martyren , jag håller med , Timrå är värdelöst , dom var värdelösa ifjol , för 5 år sen och 25 år sen.

Bara jävla skitspelare , skittränare , skithall, skitparkering och själva jävla läget på hallen ska vi inte ens prata om!

Förbannade Dynglag!!!!!!!

PS: Korven smakar skit den med!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

hubbenorlen: Naturligtvis var det den biten du valde att ta fasta på, bra där. Varför jag skrev detta och varför det är relevant i diskussionen är nämligen för att det varit likadant i alla år. Det finns ett grundtänk här inne att alla ska vara glada vid vinst (vilket naturligtvis är rätt) men även att 40% ska vara nöjda vid förlust, vidare så ska 60% vara missnöjda men hålla käften (eftersom ingen någonsin vill höra gnäll eller kritik).

Eftersom grundtänket är detta men det aldrig riktigt efterföljs (vi är alla besvikna efter förlust egentligen) så uttrycker 60% sitt missnöje varav 10% gör det ganska högljutt och 5% goes bananas. Här brukar de 40% som är ganska nöjda (eller mindre missnöjda) ofta påpeka att dom här 10% borde hålla käften medan dom här 5% kan agera lite som dom vill.

De 40% som är mindre missnöjda känner man ofta igen på rader som "vi hade otur ikväll" eller "nästa match spikar backe igen!!!1"

De 60% som är missnöjda känner man igen på rader som: "Helvete om Jokela får spela en enda minut till!!" eller "AVGÅ ALLA!!!!!!!!!1".

Av de så har vi ju dom 5% som är mest extrema och de säger oftast saker som "tant hagos kan stanna hemma baka tårta" eller "handväskan flög upp i taket när hagos blev tacklad".

Där har vi dynamiken i stort. Det är så här det är. Lättast vore väl om det bara fick vara så.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
söder över: Håller med om Hedström. Larsson var bra i Röglematchen åtminstone, men han har en betydligt högre kapacitet än vad han har visat upp hittills.
Tycker inte alls att Sebbe är så usel som folk verkar tycka här inne. Och Belissimo släpper förvisso returer, men tycker ändå att han är målvakten vi ska satsa på. Han känns mer som en matchvinnare än Jocke.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Jaja, det räcker nu. Vi vet att du har hängt här länge. Frågan jag ställer mig är dock: Vad fan har det med saken att göra i den här diskussionen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Min syn på individuella nivån säger att jonte var ok. Han skapade en del bra chanser och fick en del bra chanser. Han var inblandad i en hel del.

Jag tjatar vidare om larsson.

Han gör typ 2 bra saker per match sedan skiter det sig. Väger lätt i närkamperna, har svårt att få med sig pucken med fart, krockar med lagkamrater osv. En riktigt ruskig formsvacka?

Jag hoppas att han kommer tillbaka till sitt rätta jag så som bagarn gjort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Men ge er nu, och gå och lägg er. Sov gott och Forza Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Bragd-Birger: Det är sällan jag orkar med din kvasiintellektuella retorik och inte heller denna kväll. Du vet precis vad det handlar om och du har varit med i alla år så varför du finner det nödvändigt att repetera dig gång efter annan, det förstår jag inte.

Skriv ett brev till moderatorerna eller nåt. Jag tycker att jag är hyfsat konsekvent när det gäller att prata hockey i första hand och skitsnack i andra hand, om du och dina gelikar tycker annorlunda så tycker jag definitivt att det borde vara tillräckliga grunder för att stänga av mig från det här forumet ett tag. Det finns ingen anledning att behålla skribenter på det här forumet som drar ner kvalitén på inläggen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Jag tror inte vi kommer längre. Så pretty please, gnäll hur mycket du vill om vad du vill på vem du vill på vilka grunder som helst, för all del.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Det må vara gammalt, men riktigt så antikt som att först klaga och sedan klaga igen på dom som tycker att man klagar? Nä.

Du är allt en liten gnällgubbe du, Olle.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Bragd-Birger: Du har säkert missat en eller två matcher själv i dina dagar, du kan nog sura över en förlustmatch som du inte såg, även du. Det här med att klaga på klagarna är ju så gammalt. Gör något åt det då istället, det kommer alltid att finnas dåliga förlorare.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

Börjar bli orolig över publiksiffrorna , bara marginellt över 4000 idag .

Vad var de han sa i Ex-pressen lillkenta   , att man borde blockera tvsändningarna i lokalområdet . kanske vore nåt .

2000 pers stannar inte hemma för att de är 'dålig parkering'

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

El Maco: jag försöker vara saklig och diskutera hockey och jag har absolut inget emot att bli ifrågasatt men då någon bara klagar tomt för att dom tycker att jag klagar tomt, då är det ju svårt att bemöta det utan att framstå som lite dryg hos någon. Om någon tycker att jag är orättvis mot Belissimo så får man väl förklara vad Belissimo gjorde bra, inte förklara hur dålig jag är på att vara positiv.

Man kan inte bara säga att någon har fel utan att motivera varför. Och om du tycker att jag har en dryg framtoning när jag ifrågasätter detta, då får du tamefan stänga av mig härifrån också. Jag har full respekt för om folk har tröttnat på mina inlägg men jag har neggat här inne sedan 2004, jag tycker att det är lite sent påtänkt att kräva en mer positiv framtoning från mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: På vilket sätt är det bättre att klaga på dom som klagar på dom klagande?
Lite småfestligt i a f att den som känner sig mest kränkt inte var där eller ens såg matchen på TV.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle:Och 70% orkade inte med skiten längre....................snart 71%.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Whatever.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

El Maco: Jag vill minnas att jag skrev att 0-4 och 18 skott inte var tillräckligt bra på hemmaplan mot något lag i elitserien. Sen vet jag inte vilka sorts krav alla andra här inne har, jag tvivlar starkt på att majoriteten av fansen har sänkt sig till en nivå där man kan gå hem med huvudet högt efter 0-4 efter 55 minuter spelade.


Sen vet jag inte vem du tycker att jag har "drygat" mig emot. Menar du hubbe som tycker att det är tråkigt när jag neggar? Eller menar du kramer som tycker att det är tråkigt när jag neggar?

Jag kan inte minnas att jag har drygat mig mot någon som har sett matchen och försöker prata hockey. Jag kan bara minnas att jag drygat mig på några som fortfarande, efter 7-8 år här inne, fortfarande orkar klaga på att folk klagar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Modo såg riktigt heta ut ikväll - HV71 fick på tafsen rejält.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27

superfalle:Råkade bara bli du ,skulle kanske ha deletat nicket före men du fick ju lite kul i alla fall....:o).

Och om ni vill ha lite mer att gnälla på så kan ni kolla in en match med Giffarna  ...var på Gefle-matchen och innan matchen trodde jag ingenting kunde vara sämre än vädret...men det kunde det.

Så Kämpa TIK OCH GIF!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
Olle: Och så tyckte du att laget inte hade kämpat på hela matchen, glöm inte det. Jag har läst exakt vad du skrivit och skrev det jag skrev baserat på det. Om du tycker det är klädsamt eller inte bryr jag mig inte om men jag tycker fortfarande att du ska dra ner på drygandet gentemot folk som såg matchen och inte ser läget lika nattsvart som du.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2012-09-27
73Sjöbba: jo en målskytt var det ja.....det har väl sagts sen midsommar ungefär....
Kommentera

« · 1520897 · »