1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581360 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2006-10-28

776998 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
r8n & ernieeagle: Näe han hade inte ett jävla dugg vettigt att säga, iaf inte i första svaret han skrev. Där skrev han typ att han inte ville kommentera ett brev som innehöll påhopp på Thomas Andersson, vilket jag inte ens var nära att skriva. Sen "avslutade" han sitt mail med att tala om för mig att Thomas Andersson den kvällen han svarade på brevet gjorde sin 600 elitseriematch och att han började 1989.

Men sen när jag i min tur svarade på det & förklarade för honom hur jävla löjlig han var så vart han väl lite mer "pratvänlig". Men helt klart försvarar han ju domarna till 100%, det är ju världsklass på dom enligt honom.

När jag erbjöd mig själv att följa med någon från deras förbund för att gå på en hockeymatch och visa hur jävla illa det kan vara i en match, så sa han att han SJÄLV kunde göra det och att det bara var för mig att ringa han på hans mobilnummer (som han skrev i brevet) så kunde vi bestämma något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Skarin, varför kan du inte ta på dig att trumma 1,5 period.."KONUNGENS ÅTERKOMST" kommer det stå i alla tidningar dan efter.


TIMRÅ IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
T T: Hehe.. det skulle se ut det. Nej, jag gör nog alla en stor tjänst genom att hålla mig borta från trumman.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
LingaN:
Sitter så bra på rad 11 bakom speakerbåset. Annars vill jag tipsa om GP's inför matchen grej , se länk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Per HApps: Jag gillar Friskans förslag skarpt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
T T:
Annars gillar jag Jimmy H's förslag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Vi skulle kunna få ett sensationellt gästspel på trumman. Kliv fram, Dream Team!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
nectis: Det är ju bra att få det vetenskapligt bevisat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
En klassisk sexpoängsmatch i dag. Vinner vi får vi en skaplig lucka till kvalstrecket. Torskar vi krymper det till ynka tjugo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Vilket lag har Sveriges bästa hockeysupportrar omröstningen ligger timrå 1:a med förb*nnat många röster :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
LingaN: Spelarlåtar = Klacklåtar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
JimmyH: På tal om att vi har kört ramsorna länge så hittat jag en länk med spelarlåtar som spelas upp i RealPlayer som Marcus länkade till år 2002. Kolla min länk! Öppna med realplayer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
friskan: Eller Birgitta Frisk rent av.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
actionleif:
Häng upp trumman som vanligt, sedan är det fritt fram för vem som helst att prova på.
Per HApps kanske vill prova på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
LingaN: Men sluta monga dig nu.

Folk får öppna käften, vi har kört samma ramsor i hundra år typ så nog borde man kunna följa melodin även utan en trumma. Det är precis som att en boxare inte skulle klara av att boxas om han inte hörde gong-gong-en.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Skarin: Skulle inte ni i musikbåset kunna köra färdiga "trumlåtar" till ramsor då? Haha. Eller kanske dela ut megafoner. :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
LingaN: Ja precis. Är vi fortfarande med i matchen så är det scenariot mycket möjligt.

Bara de mest hängivna supportrarna som reser land och rike runt får chans att lyssna på ett par slag av dunkningar från Skarrlingen när Olle måste andas och dricka vatten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Skarin: Olle kanske kommer och räddar oss i sista perioden och då kanske Hedström dunkar in ett par mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
actionleif: Och Fanzine lär väl inte vara på väg upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
LingaN: Annars är Dennis Häggblom alltid ett alternativ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
LingaN: I dagsläget är ingen comeback aktuell.......

;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Skarin: Då blir det väl förlust eftersom sjätte spelaren på plan inte har någon trummis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
LingaN: Alternativt och alternativt. Men det skulle väl smaka fågel va? Men nej. Du får jaga vidare, grabben.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
actionleif: Jag tror han skulle kunna byta med någon alternativt att Skarin hoppar in!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
LingaN: Ja han är faktist jävligt duktig.. men jag tror han pysslar med annat under matchen =/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
JimmyH: Ja utan trumma har vi inte mkt att hänga i julgranen. Tyst som i grafven.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
actionleif: Vi har ju Björn Freed! Utmärkt trummis. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
JimmyH: Då knycker vi Ryno nästa år efter han dekat sig i AIK och formar honom klockrent....

FORZA TIK.......alltid, alltid..........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
JimmyH: Du får väl ta på dig det .. annars har vi ju alltid mini-dalan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
actionleif: Ryktet säger att vi är utan trumma i 1,5 period. Då lär det vara tyst som vanligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Essvikare: Idag blir det fullt.

DreamTeam: Johan Ryno hade varit klockren i Timrå. Han var otroligt bra under junior-VM förra året. Nu värvade vi Björn Svensson istället och han har klarat sig bra men jag håller nog Ryno som den spelare av dem två som har störst potential.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Ryktet säger att JimmyH gör comeback i klacken idag, stämmer det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Kerstin_k:

Konstigt vilket himla gnäll det är på Johan Svedberg.

När man ser på tabellen och att vi endast har 25 mål i baken (vilket annat lag har det just nu?) så måste ju Johan har hjälpt till med det i allra högsta grad.

Vårt kära TIK spelar med lugn och säkerhet bakåt för det mesta och när man lyssnar på webbradion så är det sällan något negativt sägs om Johan S.

Stötta lirarna istället för att gnälla, borde vara mottot för dagen

Däremot kan man ju så här på distans fråga sig varför det inte är fullspikat i EON när Luleå kommer på besök (endast 5378 kommer för att se serieledarna).

Hur blir det idag när vi skall tvåla dit VF?
Blir det fullt hus?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mok: Visst är det så. Vi kan väl nästan dra slutsatsen att det i regel, nästan oavsett vilken spelare vi talar om, är lättare att lyckas även på det personliga planet i ett lag som går bra än i ett lag som har det lite jobbigare att få ihop det. Ni får väl hoppas på samma utveckling hos Ryno i AIK som en viss Henke Lundqvist hade i Rögle... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mok: Sen har juh inte skadan under försäsongen hjälpt till...
Jag tror han hade blivit en tillgång i Timrå, för just nu är det svårt att misslyckas i Timrå. Om man inte heter Svedberg förståss... för det får man inte heta just nu... :/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Dream Team: Saken är ju den att i en klubb som hade gått bättre så hade han säkerligen fått mer speltid och kanske fått det han behövt för att komma igång. Svårt att komma in i saker när laget går kräftgång och speltiden minskar och till slut utlånad för att klubben vart tvungen att ta in någon annan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28

Ja, på tal om gamla "drömvärvningar" så hittade jag denna artikel om Nubbens längtan att få signa Johan Ryno. Han är nog inte allt för besviken i nuläget...

(Se länken, nedan)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
ernie eagle: Men ge upp häcklande av TA, han är normalt en bra domare som gjorde en dålig match TIK - Luleå(PUNKT)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
r8n: Ibland kanske han får lite väl mycket dålig kritik. Men det är ju som du säger, ibland ser det lite väl crazy ut. Blandar och ger ganska hårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Måste bara flika in en grej.

Jag har hört mycket ont om Johan Svedberg på läktarna, men han är faktiskt 3:e bästa back i +/- statistiken efter Strålman(+7) och Kokko(+6) med sina +5. Visst, håller med om att ibland ser det inget vidare ut, men det är ju verkligen positivt om han ligger så bra till trots att vissa inte vill se honom på isen.

Han har gott om kapacitet glöm inte att han var en rookiekandidat...

Go Svedda!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
westerlind: Absolut. Lagen söder om Dalälven spelar i en annan division. Det är hemskt.
Norrlandsrasismen breder ut sig på alla fronter ändå är det tack vare oss som Sverige rullar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
ernie eagle:
Håller med dig: Tråkigt att domarna alltid dömer till nackdel för lagen i Västernorrland. Det är f-n på tiden att man utreder det där...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
ernie eagle: Jag har tyckt att han har varit bra förut, men efter Lulematchen har jag totalt glömt bort vilket århundrade det var.

Satt och kollade på repriser efter matchen när Hahl åker på Leinonen och han får verkligen skylla sig själv, han åker ju ut rakt framför Riku. Smällen var oundviklig!

3 nya fräscha pinnar i morgon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
ernie eagle: Thomas Andersson får göra hur många misstag han vill utan att bli bortplockad. För oss supportrar räcker det med ett litet snedsteg och vi ligger pyrt till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
ernie eagle: Spelar vi tillräckligt bra så vinner vi oavsett om vi har tur eller otur gällande domsluten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
JimmyH: Det är för smärtsamt helt enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
JimmyH: Säkert. Men det är inte tillräckligt för mig. Om det varit enstaka händelser så hade jag kunnat se mellan fingrarna. Men det sker ideligen misstag från TA uppe i Timrå.

Jag orkar inte lägga ner energi och ladda som en tok och förgäves se all hopp om seger gå upp i rök och se på när TA dömer bort oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
ernie eagle: Ähh, han gör nog sitt bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
andyo: Känns som att jag och Peter Andersson inte är på samma våglängd om man säger så milt uttryckt!

Han besvarade visserligen min skrivelse men så värst mycket mer än ett krystat svar vet jag väl inte om jag fick ut av det hela.

Å andra sidan hade jag väl egentligen inte väntat mig någonting annat heller så.

Det känns som att man skall tvingas utstå och genomlida vad fan som helst om man är ifrån Timrå. Ingen lyssnar på det man säger och ingen förståelse ges på hur vi ser på det hela.

Vi skall bara hålla igen käften och vara nöjda, tacksamma och glada :(

Nu skiter jag i hur det går i fortsättningen!

Jag bojkottar iaf matcherna när Thomas Andersson dömer!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
ernie eagle: Säkert ett standardsvar ;)
Kommentera

776998 · »