1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581786 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2006-10-28

« · 776060 Till forumet


Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Dagens härliga krigarmatch i all ära,men lördagens
härliga fight....det blir en kanonmatch...
Får Asplund förtroendet igen?
Spelar Sanny?
Frågorna är många,men..svaren kommer på lördag..

Forzza Timrå IK i vått och torrt ALLTID!!

Lall On Lall On..

PS:Det hjälpte inte för Frölunda att plocka in en 3:e tränare D.S!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
SMÅLAND: Jag ser gärna Asplud vakta kassen på lördag....
Ikväll klev dom fram igen....Mange Nilssons första kasse
för säsongen och Pär Styf blev matchhjälte igen..förra gången
i Göteborg då han gjorde 2-1.......kul!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
SMÅLAND:
Å jag som var lite gnällig på Pär här,tidigare, alltid nice å ha fel ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Abron: Pär är en hårt arbetande trotjänare i det tysta...
kliver fram när det behövs.....Ikväll och mot Frölunda...2-1 ggr två!
Och till alla som tjatar om backar....
Vi klarar oss med dom vi har....
Snart kommer Kalle o Limpan tebaka...
Moe,Svedda,Styf,Kokko, Lotvonen och KungSt(r)å(l)man(nen)....
Kan det bli bättre?NEJ!!!
Inte labborera i onödan....
Vi har ett vinnande koncept...från topp till tå!
Inte röra!!!
Kom ihåg det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
SMÅLAND: Menar ni Pär eller Per? Vilken av dom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Uscha...ingen hockeytorsdag på svt ikväll:(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
SMÅLAND: Helt rätt! Är man ordinarie i Sveriges särklass bästa lag denna höst så är man inte kattskit! Är rätt less på alla som ska hitta diverse fel på enskilda spelare i TIK. När ska vi vara nöjda? Vårt älskade TIK DOMINERAR i ES och det är knappast några enstaka spelares förtjänst, det är resultatet av en grym lagmaskin där ALLA drar sitt strå till stacken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
SMÅLAND:
Skall jag komma ihåg, " en hårt arbetande trotjänare" Tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Abron: Ja den satt väl fint va..direkt från hjärtkammaren:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Norden_AN:
Passsar inte båda in på beskrivningen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mikenomad: Helt rätt.....har man en full lagmaskin så vinner
man mycket,se säsongen efter Z stack till Detroit...Timrå IK..
uträknade av alla,men vi hade lagmaskinen som var nära att
ta oss hela vägen till final....
Allt detta är Nubben förtjänst....massa dolda äss...
man blir så gringlad bara man tänker på det:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Viito: Jo det gör dom kanske :) Men jag blev för exakt 2 timmar sen ägare till Per's tröja från 05/06 :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Flyttar Red Rockers inlägg hit då det får räcka med en matchtråd framöver nu ..

"Skönt med ännu en 3 poängare igår, tänk denna säsong har vi massor av uddamålssegrar förra säsongen då hade såna matcher som igår slutat med uddamålsförlust istället (handlar om stolpe in istället för stolpe ut).

Fortsätter det som det börjat d v s om poängsnittet 36/15 = 2,4 p/match håller i sig så kan vi hamna någonstans upp emot ca 130 poäng(troligt kanske, kanske inte?).

Imorgon kommer vi spöa bottenlaget Frölunda(känns konstigt men härligt att skriva bottenlaget Frölunda...=)) med 3-1. Detta inför en fullsatt Eon Arena,

Red Rocker @ Sundsvall Idag kl. 10:56 "
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
actionleif:
Precis, ddj,, märkligt att man kan skriva så "bottenlaget".
Är nog en hel del funderingar nere i 031 området för tillfället, å det gäller att hänga på, innan tåget har gått. Börjar nog se lite ologiskt ut, om man skall tro vad experterna tippat innan serien startade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Abron:
Vadå tro på experterna?

Dom har alltid i alla tider tippat likadant..

Jag minns "Expert Borks" uttalande "Med frågetecken på målvaktssidan och några mediokra finnar som enda nyförvärv kan det inte sluta annat än sist".. Då snackar vi Kappanen och krykov plus Kalle K som dängde in segerpucken mot Frölunda i Semin Frölundaborg.

Experterna har aldrig kunnat se lagbyggen. Dom stirrar sig alltid blinda på enkilda namn och spelarbudget.

Jag är förvånad... Men inte jätteförvånad över tabelläget.

Tjusningen med hockey är ju just oförutsägbarheten.

Att Vitryssland faktikst KAN slå Sverige i VM...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Janken:
Vilket är ologiskt, underbart oförutsägbart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Janken: Naturligtvis är de det som är tjusningen med Ishockey och kanske sport överhuvudtaget.

Experterna är sedan inte heller så insatta i varje lag, de ser på försäsongen vilka spelare som lagen värvar sedan är det väl inte så att de åker runt och kollar träningar, matcher mm, de kan inte ha "blykoll" på VARJE lag. Därför tror jag det är svårt att jämföra lagen med varandra bara genom att se vad lagen värvat på "papperet". DEt är just det att få ihop ett LAG som är knäckfrågan för många sportchefer.

Ang Frölunda tror jag inte ens att de tar sig till slutspel de har inget bra LAG längre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Red Rocker: Vi har många bra spelare men inget homongent lag längre. Senare tiden har det sett mycket bättre ut och lagbygget börjar sätta sej men vi har inget flyt och saknar det lilla som behövs men vi hoppas det släpper kan dom bara vinna ett par matcher och få lite andro så är det nog lugnt. Räcker om man kommer 8a :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mok:
Jo!
En hel del superskarpa spelare..
Men har man ett fungerande lag?
Finns det en spelidé?
Har man spelare som Sundh, Karlsson, Hedström, Hallin som kan gå i skift vad gäller aggresiv forechecking?

Nä!
Jag tror att VF saknar entusiasmen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Janken: Nej vi har ju inte ett helt fungerande lag för tillfället för då hade vi absolut legat bättre till i tabellen men tror och hoppas dom jobbar sej in i det. Entusiasmen tror jag inte saknas men dom är för ängsliga många gånger men som sagt spelet nu och för 5 eller 10 matcher sen ser ju enormt mycket bättre ut. Vi har många spelare som kan gäller bara at få nästan alla att bevisa det i samma match. Igår mot HV kunde vi likagärna vunnit så spelet finns där. Så ni får passa er imorgon :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mok:
Hur kan det komma sig att en sån som Ryno har varit heeeelt osynlig??
Det är ju såna som man skall ha igång.
Kolla hur Timrå har fått blixten att slå ner i huvudet på Svensson, Sundh o Andersson. Eric Moe kommer in som reservback och orsakar ett baklängesmål.. Fortsätter sen att spela och gör en kanonmatch i stort..
Peter N har svårt att bärga ett kontrakt och nu är han lite av lagets utropstecken!

Ni måste få fart på alla nobodys i VF och inte tro att superstjärnorna skall "klara biffen"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Janken: Njaee helt osynlig har han inte vart måste jag säga men man kan ju inte begära att en sådan spelare som är oprövad skall in o synas i ett lag som för övrigt går dåligt sen får ju den kedjan inte spela hela matcherna så kanske får han heller inte dom chanser som behövs. Tror nog att hade övriga laget fungerat och vi hade haft en palcering i andra änden av tabellen hade han fått mer chanser och säkerligen jobbat sej in bättre i spelet. men vi har ju andra juniorer etc som spelar bra så visst lyckas vi även med detta. Men alla måste jobba lite hårdare lite mer så kommer det nog snart klaffa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mok:
Det är ju precis det jag menar..
Ge ungtupparna förtroende.. Låt dem spela....
Strålman skaffade sig en landslagsplats förra säsongen. TIK gick allt annat än bra då.. Han var helt färsk!
Bäckis dominerade i ett Brynäs på dekis..

Det är såna som Rynos som skall rädda VF från kvalserien ju!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Janken: Lite skillnad på Ryno och Bäckis :) Ahnelöv, Axelsson , Carlsson och Fredrik Johansson och även Ryno får ju spela en hel del. Visa förstår man varför dom får spela andra har man kanske inte licka mycket förståelse för. Släpper det bara så pressen minskar så tror jag nog flera spelare kan snäppa upp sej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Själv tror jag att det är Zäta-syndromet, dvs. alla väntar på att någon annan ska göra det där målet osv. Vi tikare känner igen det och det är en av skillnaderna i årets Timrå IK, alla spelare känner att "jag" också måste kämpa och bidra om vi ska kunna vinna istället för de klassiska tankegångarna "spelare x gör målet så behöver inte kämpa lika hårt"

Kanske inte helt klockrent från min sida men jag tror att det ligger något åt det hållet iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
dr-nix: Tror inte det är så simpelt dock. För många nyare spelare, som inte hittat sina roller och som i viss mån inte kommit upp i standard, avsaknaden av en offensiv back det skapar förluster, oro, osäkerhet som snabbt går neråt. Men som sagt sista matcherna har det sett mycket bättre ut. Fler o fler spelare börjar visa dom kan spela hockey så kan dom bara plocka lite poäng och göra lite mål så kan det nog släppa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mok: nej givetvis men många bäckar små..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
dr-nix: Den jämförelsen tycker jag inte är ett bra exempel eftersom Z var en stjärna i TIK säsongen 02/03, Frölunda har ingen motsvarande stjärna idag som alla väntar sig ska "fixa" poängen. DEt är något annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Red Rocker: jag menade nödvändigtvis inte en enskild spelare det kan vara en kedja osv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
dr-nix:
Äh!

När MIF lyckas desarmera Hedström, Hahl, Timo- Anton, Kimmo..
Inte f-n for dom andra spelarna o hängde med huvet då heller..

Svenson m fl klev på tåget och tog ansvar.

Jag vidhåller!

Få fart på "ungdjävlarna" (Jontes uttryck) så lyfter laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Janken: precis, det är så VF måste göra. När "stjärnorn" inte gör poängen måste de övriga kliva fram.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Tror att Timrå får passa sig rejält på Lördag, blir knappast en "Ställainskridskornapåisen" match direkt. Frölunda kan mycket mer än dom har visat, och när dom väl spelar bra så spelar dom gudomligt.
Frölunda kan och det kommer komma. Rätt vad det är så lossnar det för dom också, och vem vet det kanske är mot Timrå?
Och är Timrå inte riktigt på hugget då blir det väldig svårt att besegra Göteborgsindianerna.


TIMRÅ IK I MITT HJÄRTA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Lite brydd blir man över Expressens nätupplaga....full gardering på alla matcher utom MIK-TIK...inte en stavelse om den matchen! Dessutom har Nyström utsett ett nytt favvolag...löjligt stora ovationer över "Sveriges bästa lag" (LHC enl. honom!) och deras svit hemma. Konstigt att ett lag som leder ES med MINST 6 p inte räknas som Sveriges bästa...ett lag som dessutom OCKSÅ är obesegrade hemma! Må så vara att vi har en oavgjord...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
nectis: Håller med.... det är bara en tidsfråga innan dom börjar röra på sej.... precis som lhc har lyckats vända trenden så kommer det inte dröja länge innan hv vf och fbk skuggar oss rejält.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
nectis:

Absolut!!!

Alla, Jag skriver ALLA lag kommer att vara taggade till tänderna mot TIK så länge vi leder tabellen..
ALLA!
Och det finns inga dåliga lag i ES.. Några som är mindre övertygande. Men inga dåliga lag.

Jag ser inte tre enkla pinna på lördag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Det finns inga enkla pinnar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
dr-nix: Japp, så derför fyller vi E-ON Arena imorgon och stöttar laget till 110% ! eller hur då?

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
wap.hockeysnack.com
Red Rocker: Men Z spelade ju inte i TIK 2002/03. Orsakerna till att det gick bra får vi leta på annat håll. Som att hela laget klev fram och tog ansvar, t.ex.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
nectis: Absolut håller jag med om att ingen match är självklar och att alla lag vill slå serieledarna,, MEN jag tror inte Frölunda blir ett av de åtta lagen som tar sig till slutspel. Jag tror inte Frölunda "kommer igång", visst kan de sprattla till och ta några segrar några matcher men efter 15 omgångar så tror jag att vi börjar se tendenserna hur slut tabellen ser ut. Jag tror Frölunda gör en bottensäsong i år och missar slutspel, så är det bara de gör en HV.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Red Rocker:
Som de gjorde när man tog Guld med Kung Sune, blev inte HV 8,a det året, nöd å näppe tog sig till slutspel ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Abron: Nej HVs säsong för 2-3 år sedan missade slutspel efter att de året innan vunnit guld.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Red Rocker:
Men var det inte 95, eller nått ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Abron: jo det är riktigt att HV vann 95, men det jag syftar på är HV vann serien 2004 (de förlorade dock sedan finalen) gjorde en riktigt bra säsong för att sedan säsongen efter "floppa" genom att bli 10:e lag och inte ens få spela slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Janken: Är det så här Ryno ska rädda FHC?

www.svenskafans.com/hockeyzon/aik/artikel.asp?id=140648
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
T T:

Antar att de har nån supervärvning på gång !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
T T: Tur att han iaf inte är klar till kvällens match mot Löven borta.
Har lirat Lövenvinst på Lången....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
Huge: Eller otur...jag menar, hur tänd är silly seasons mest jagade spelare på uppgiften?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
T T:

Ytterligare en talang som går till spillo månne? Ritola utlånad till Arboga och nu Ryno till Aik! Vad blir härnäst, Bäckis till Hille Åbyggeby eller :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mattias - 74: Nja...Bäckis behöver nog inte oroa sig. Men det där med Ryno är anmärkningsvärt. TIK var ju sugen på honom och jag var en av de som svor när han valde bort oss. Kanske var lika så bra med facit i hand. Det var ju sånt j-a snack på försässen...han skulle bara göra en sässe i ES sen skulle det bära av till NHL. Tror inte han är så där superhet "over there" längre..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mikenomad:
Ungefär lika het som Pelle Prestberg var när han valde att vänta en säsong innan han skulle över till NHL,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2006-10-28
mikenomad:

Han har ju inte gjort ett skit anser jag i Frölunda men det kanske är dags att Frölunda löser ut honom från kontraktet och att han drar till nån annan ES klubb. Frölunda har ju uppenbart andra problem nu och att låna ut Sveriges största talang är väl inte rätt medicin!
Kommentera

« · 776060