1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02

2250657 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Hahl Bundy 2.0: Agree. Ska man förlora sig genom serien kan man i a f göra det på ett sätt som lämnar avtryck i historieböckerna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Bragd-Birger: Jag tycker att vi går all-in på bottenrekordet i antal förluster i rad i SHL.
Vi har ju rekordet i antal segrar i rad i HA. Rekord är rekord... så ser jag på det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Gallo är inte någon frälsare på något sätt, men han borde kunna uppgradera iaf några av alla spelarna i brunkar-facket. Tror faktiskt att han skulle kunna göra nytta i en mer fysisk köttaroll med Hanzl/Rattie. Hartmann har inte riktigt lyckats där. Han trivs nog bättre med rakare, mer rejäla spelare.

Olofsson bör lånas ut, Liljegren skeppas. Sen borde man köra kill-your-darlings på iaf någon av Madsen, Liljewall, Lööke eller Wall-E och ersätta med offensiv spets.
Personligen hade jag tyckt att det vore intressant att iaf testa Lalle som fw. Men det krävs väl att Didde är tebaks först (och därefter ett mirakel).

Ska bli intressant att se hur man tar sig an kvällens match. Hög press funkade förra gången mot Lule, och bra mot Frölunda när man körde så i 3e perren. Risken är väl att man öppnar så, och så åker man på ett par i arslet redan i 1a. Något sätt att förlora på lyckas vi nog hitta.

Forza Timrå, mot Rekordet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
kulltorp: Ja, eller den quick fix som varit standard genom åren. Inte minst förr om åren, då räckte det att kolla tabellen för att förstå vilka tränare som skulle få kicken först. Oavsett vilken klubb det handlade om, förväntningar inför säsongen, och så vidare. Men då var detta med ”trend” mer känslobaserat också, nu kan vi mäta trend på ett helt annat sätt. Kommer vi stå som SM-guldvinnare i vår? Nej, men åtminstone jag kan inte se några tendenser i siffrorna att tränarna har tappat laget. Det syns inte heller på isen, vi blir oerhört hårt straffade ”bara”. Det är ingen undanflykt, inte heller något som fullt motiverar allt det kaos ett tränarbyte medför. Både internt som ekonomiskt.

Tror inte laget på nuvarande tränare så räknar jag blint med att det är vuxna människor vi pratar om och att spelarrådet isåfall förmedlar det till Nubben. Det är väl ungefär där jag ligger i det hela.

Allt faller även ner på vad alternativet är? Nubben har rimligen en tanke längre fram om vem/vilka han ser som ledare i den här föreningen. Dyker ett sånt namn upp på marknaden redan nu nu kan säkert något hända, men jag tror detta med drastiska och omfattande åtgärder bara är att glömma.

Eller så resonerar jag bara så för att slippa få Modoiter efter mig i framtiden som menar att man hycklar när vi återigen pissat på deras brist på konsekvenstänkande och korta horisonter. Jag tror att vi tänker att detta är något ”annat” än det andra klubbar gått igenom, men i retrospekt kommer det vara detsamma. Eller så har vi på riktigt upplevt vår sista vinstmatch någonsin? Inget går att vara helt säker på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
stoff: Ja, eller Liljegren. Gör något!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Laken: ja lätt, gallo alla dagar i veckan ist för olofsson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Zäta75: hahahahavavha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
thorwald: Det är klart att vi skall vara i SHL. Det är där vi hör hemma. Vi måste satsa mer och det kommer också att göras när Nubben hittar något bra som verkligen kan förstärka laget.

Mot 3 poäng ikväll. Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
ionloo: Om du skiter i om vi spelar i SHL eller Hockeyallsvenskan varför ska vi då vara i SHL? Det är skillnad på att satsa och idiotsatsa. Just nu känns det som föreningen bromsar sig ur SHL för andra gången i rad och skulle behövt satsa mer. Går mycket hellre på en fullsatt arena med snitt 4500 och 6000 vissa matcher pers än i allsvenskan med ca 3000 snitt och kanske 4500 som max. Men det är frågan ska vi vara en proffsförening(på gott och ont) eller ska vi vara en mysig småstadsförening som vi varit mestadels. Det är ett identitets och vägskäl där inget egentligen är mer fel än det andra, men där jag saknar vision och tydlighet från föreningens sida.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Sputnik: Nåväl, vi har fler poäng än vad KHK hade efter samma antal spelade matcher under deras rekorddåliga säsong :D Tids nog lyckas vi också ramla över ett par tre poängare på grund av underskattning och maxflyt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Nu är det tuffa tider att vara Timrå supporter. Men visst är det skönt att det river upp starka känslor i både med och motgång . Då vet man att man älskar sitt lag , man bryr sig och och har synpunkter på allt och alla och så ska det vara.
Vi vill att Nubben ska presentera några nya ”frälsare” omgående och det skulle han nog själv också vilja. MEN......var finns dom att köpa.....vi väl inte chansa och ta hit några som kanske inte tillför något alls utan bara kostar pengar. Det är svår det här men jag får nog trots allt lita på Nubben och att han vill Timrås bästa tvivlar jag inte en sekund på.
Ha hoppet kvar alla Timrå vänner för det kommer bättre tider. Och kanske pandemi parollen ” håll i och håll ut ” passar in här också.

I kväll blir det tre poäng och på lördag fyller vi på med ytterligare tre friska poäng mot Brynäs.

Heja Timrå och kämpa på alla Timrå vänner håll humöret uppe
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
ionloo: Jag skulle gärna se Gallo i Timrå. Verkar dock vara het i Finland och tror han hamnar där igen faktiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Laken: Gallo skulle också kunna fylla Timrå play med en massa roligt innehåll så att den tjänsten får ett existensberättigande :P
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
mikenomad: Och nä, jag håller inte helt med Göran. Jag tror verkligen att en förändring på tränarsidan är vad det här laget först och främst behöver. Bland mycket annat naturligtvis, som spets framåt t.ex
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Galló tror jag skulle vara en kanonvärvning! Han är en spelartyp som står upp för laget och retar gallfeber på motståndarna. Vi behöver både den typen och poängspelare!
Galló IN - Olofsson OUT?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Sputnik: I korta drag:

Att förändringar på ledarsidan inte är att föredra utan att kontinuitet är vad som bringat framgång hos de flesta elitlag de senaste 10-12 åren.

Att snarare än att sparka ledare skulle kompetens behöva tillföras, stöttning till tränarna. Så ser det oftast ut hos de större klubbarna, att tränarna där har det stödet.

Att det bästa vi kan hoppas på är att grabbarna kan uppvisa desperation och få till det under 60 min så de får vinna några matcher. Att de är värda det och att det skulle förändra mycket.

Ungefär så
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
mikenomad: Ja det är mentalt krävande det är det. Samtidigt så kände grämde jag mig konstigt nog mer av en förlust ifjol än vad jag gör för tillfället. Jag har hamnat lite i nått "det är vad det är"-läge. Ganska snabbt så insåg man att målsättningen var satt för hög så man släppte förhoppningen om play-in. Visst hoppas man ännu på att de ska vända och att de ska kunna utmana om 12:e platsen men sakta men säkert blir även den förhoppningen mindre.

Så nu taggar jag bara inför varje match, bryts ned under matchens gång, lägger mig förbannad men tömmer och glömmer till nästa dag. Tabellen blir sekundär. Allt pekar på att det blir looser-finalen till våren. Då lär det mentala läget vara nått annat.

Någonstans litar jag även på det som tränarna och Nubben gör för att vända detta, jag vet i alla fall att jag inte har mer kompetens än vad de har men det är lätt att tycka och peka på spelare som man hittar på EP och vill ha hit baserat på deras stats. Det sista jag vill är att Timrå IK ska göra någon allt eller inget idiotsatsning och riskera sin existens igen. Jag vill kunna gå på hockey med mina barn, skiter egentligen i om det är SHL eller i hockeyallsvenskan även om man alltid kommer snacka om det där guldet som gled oss ur händerna 2007 så är det nog inte så realistiskt att tro att föreningen kommer nå dit igen inom en snar framtid, men drömmen kommer alltid finnas där vart vi än spelar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Dr.Krykov: Det är klart att Nubben har misslyckats kapitalt och att han inte är bäst för Timrå IK längre. Tiden har sprungit ifrån honom och hans roll i föreningen är osunt stor. Jag hoppas verkligen, även om jag inte tror det, att han gör sin sista säsong här och att den ändå avslutas med någorlunda värdighet. För det är han sannerligen värd! Freddan utgår jag från gör sin sista säsong som tränare i Timrå oavsett vad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
mikenomad: Känner samma sak, man lever i en Kafka-bubbla. :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Sputnik: Ja, så är det. Och det är ju helheten som inte räcker till. Är inte försvaret dåligt, så är det målskyttet som inte funkar. Skulle målskyttet komma igång igen så lär målen ramla in i andra ändan istället.
Laget är för svagt/för dåligt coachat/felbyggt.

-"Oförmågan att göra mål grinar oss illa. Först och främst måste vi göra fler mål. Klart vi är besvikna över att förlora matcher", säger Timråtränaren Fredrik Andersson i C More efter slutsignalen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
mikenomad: Säger Göran om läget då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
kulltorp: För egen del känner jag mest att min mentala hälsa tar så mycket stryk att mina närmaste får lida när jag engagerar mig för mycket under dessa omständigheter. Jag måste helt enkelt lägga Timrå IK åt sidan i mitt liv när det ser ut som det gör.

Säger jag och skriver jag. Hela tiden. Trots det är jag här tamejfan nästan 24/7 och utöver det skriver jag med bl.a Göran Hartmann på fb. "Efter nästa match, nästa förlust då jävlar! Då överger jag det här jävla laget" intalar jag mig själv hela tiden. Det går sådär....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
KniveN: En sak jag inte förstår är att Timrå ligger sist och är på god väg mot det sämsta resultatet i modern tid. Ändå ska det hittas ursäkter och det ska absolut inte falla någon skugga över de ansvariga i klubben, ursäkta men hur är det du resonerar? Det är en elit idrottsförening som har kommunicerat ut en hög målsättning men allt har fallerat kapitalt och du sitter och letar ursäkter och förklarningar till varför det inte är någons fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Sputnik: Ja precis är man sämst kan det ju faktiskt bara bli bättre eller hur :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
kulltorp: Nej jag tror nog också det arbetas frenetiskt bakom stängda dörrar. Det måste det bara göra.
Inte för att spä på negativisnen härinne men vi är trots allt sämst i modern tid statistiskt.
Finns bara en väg och den är framåt. 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Var går gränsen på en bred och smal fwdsbesättning? Timrå har tydligen en bred med 16, och Mora har en smal på 14. Är 15 ett bra antal?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
kulltorp: Men är det inte fantastiskt vad dagarna mellan debaklen gör för humöret. Idag kommer vändningen eller iaf lite poäng på kontot. Så tar vi med oss Gallo hem med bussen och han går rakt in i första linen och gör hattrick på Lördag mot Brynäs där vi vinner med 6-1. Jag är helt säker på saken. När kommer matchtråden? :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
JonteD: Som jag sagt tidigare. I nuläget tror jag att föreningens maskineri är på högtryck för att lösa detta. Och jag tror saker händer under uppehållet. Det är meningslöst och motverkar syftet, att supportrar ska gå ut i krig mot klubben. Låt klubben ta första steget nu att lösa detta.

Om inget händer under uppehållet är en annan sak..:-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
GAMEDAY 😇👏
Forza Timrå IK mot vinst i Delfinen ikväll!!
Ikväll lossna dä satan ” Las Ketchupeffekten ”
Låt 🎶 dä rinna lätt ikväll rabbuslingar ( redan nu mä )
Ja skick mä lit glädje ” Kung Dallas ” 🙏❤️
Sakna rabben som fan 🥺
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
KniveN: Långt men mkt genomtänkt inlägg. Reser helt klart en del intressanta frågor. Precis sådana här inlägg detta forum borde vara fullt av!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
kulltorp: Ok om inte Johan Thornberg duger? Varför kan inte RV skandera att fredant ska avgå?? De är ju vi supportrar som håller Timrå flytande med insamlingar o medlemsavgifter o dylikt!! Ngt måste ske o de nuuuuuu!!!!!!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
kulltorp: Dream Killer?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Var inte Albin Carlsson bättre än vanligt mot Frölunda senast?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Sputnik: "Hade nog iallafall underlättat att spara in pengar på att inte signa den breda forwardssidan på 16 forwards som är byggd med alldeles för mycket trubbiga spelare?"
"Liljewall, Liljegren, Olofsson, Madsen, Boyce, Erik Andersson, Blomqvist. Ta bort i allafall 3 av dem så hade man nog frigjort pengar till en mer offensiv pjäs."

Krävs nog mer än så och vi får ju kolla "statusen" på spelaren efter förra säsongen. Jag skulle gissa på att breddspelarna i snitt kostar 50k i månaden (Malmös sportchef nämner 40k för en AS spelare) och en riktig toppspelare kostar 250-300k i månaden. Vi behöver alltså välja bort 5 spelare.

Nu blir det här lite värsta scenariot, men vill belysa att det kanske inte var helt fel med en bred trupp.

Om det då skulle vara två backar som inte får följa med upp så hade vi inte haft Svensson och Westerlund vårt bästa backpar. Bara det att dom två fick följa med gör ju att den breda truppen har betalat av sig. Och hade en fått följa med upp så hade det kanske inte varit Svensson.
Många har undrat varför Liljewall fick förlängt, han hade redan kontrakt... Men säg att vi skulle bryta med någon av Liljewall och Blomqvist så hade kanske Blomqvist rykt då Liljewall lyfte vårt PP så pass mycket i slutspelet och att han sågs som lagkaptensmaterial.
Sen hade Hartman, Löke och Lodin varit kvar på två platser i andra och tredjekedjan, där hade förmodligen Hartman rykt. Samt en av Boyce, Liljegren, Walli eller Olofsson.

Som sagt så är det här lite av ett värsta scenario, men jag hade inte valt bort dessa spelare mot en toppspelare på Hartmans plats i första. Allt är inte så svart och vitt och det är betydligt lättare att sitta i efterhand och kritisera att vissa spelare fick kontrakt. Spelare blir både bättre och sämre från säsong till säsong det gäller att göra avvägda chansningar som sportchef speciellt om man har en betydligt mindre plånbok än motståndarna.
Hade inte vi betalat fallskärmen så skulle vi kunna "uppgradera" två spelare till toppspelare lönemässigt.

Sorry för långt inlägg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
RunarUp: Ja men vad ska vi då kalla Freddan, SHL dödaren?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
JonteD: Öhh nej tack
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
sargad: vad detta lag behöver är en Timo Lahtinen typ som kan lära dem att spela "äckligt disciplinerat"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Villervalla: Om vi ska byta tränare så kan jag tänka mig Johan Thornberg han har sunda idéer o han kan trimma o coacha ett lag plus den jäveln har både pondus o ballar!!!!🙌🙌🙌
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Jag vet inte hur ni tänker eller riktigt hur Nubben tänker men jag ger mig fan på och om det var jag, jag skulle aldrig gå ut i media innan man beslutar att göra något. När saken är klar går man ut och säger något med hänsyn till andra människor.

Sedan är ju faktiskt frågan också, vill någon duglig spela i eller vara tränare i Timrå, jag vet inte men hoppas att något är på g. Tränare tror jag är enklast att ändra på men får man någon duglig som brinner för Timrå, fan vet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Nisse på Mon or: Ä Osten ledig? Ha dä myst färdigt i bussen till Delfinen än?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Gorkyman: Andreas Johansson hahaha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
KB65:...ser bra ut. Åhlund och PeterAndersson... Mycke Örebro blir de. Krydda det med Ulf Taavola som personlig utvecklare så blir det nog en hel del munterhet i korridorerna och totalt gnuggfri hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Gorkyman: Alltså Håkan Åhlund är ju en skicklig tränare, men ingen klubb verkar ju stå ut med honom. Känns som en total mardröm i omklädningsrummet.

Para ihop han med Peter Andersson så kommer ni nog aldrig se glädje i ansiktet på någon i erat lag igen. Någonsin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Gorkyman: Tommy Sjödin??? Visst gick han in som "mentor" när vi åkte ur senast? Jag skymtar redan inläggen här när Timrå med Sjödin vid rodret torskat 3-4 raka; "Jävla inavelsförening med söndagskola, bulla och saft. Noll kravställning och clueless tränare" ... ja ungefär sådär.

För att känna oss lite bättre till mods råder jag er att spana in det här krislaget, Örebro... i bandy. Tuff start.
"De måste bara sätta försvarsspelet..."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
danne80: Degradera 2 lag på 2 säsonger, det vore något exceptionellt på hans meritlista.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Gorkyman: Lillis Lundh tror jag mest på av dom där namnen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
RunarUp: Lillis Lundh, Bert Robertsson, Andreas Falk, Tommy Sjödin, Jesper Mattsson, Håkan Åhlund, Andreas Johansson, Johan Tornberg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Hassan: swish kampanj startar snart!
Var redo
#PackaVäskan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
Knylan: Bra där. Mycket bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2021-11-02
kulltorp: Återigen, åker nog hellre ut SHL än har Peter Andersson som tränare i Timrå.
Maken till håkkymarodör har inte funnits i Sverige sen Lasse Falks dagar i Djurgården.
Låst ämne

2250657 · »