1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582173 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Linköping 2009-10-10

« · 1185013 Till forumet


Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Nu släpper vi derbyt och stöttar laget imorgon. Tror absolut att laget vill visa upp en bättre insats än igår. Med vilja och attityd är ingenting omöjligt.

Tips

Timrå 3 Linköping 2

Mål : Anger , Axelsson , MPS
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Andersson:

BRA!

Väntat på den här, kom från ett Timrå hjärta!

Nja det blir tufft, men grabbarna-TIK kan nog inte kommalängre ner i grillorna nu, så nu komemr ketchupen.

Jag drar till med ett Rumänskt Patro-doj.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Andersson: Jag är på plats imorgon med. Men ser det lika illa ut som i torsdags så maktdemonstrerar jag igen, d.v.s. vandrar hem!

Jag är för gammal för att skrika sönder rösten och få hela helgen förstörd av ilska för att inte grabbarna kan utföra sitt jobb. Det är dags att göra oss rättrogna lyckliga nu! Det är de fanimej skyldiga oss.

Jag kommer aldrig aldrig någonsin acceptera att det brister i skallarna på dess horribla sätt som det gjort fram till dags dato varken förr eller senare...

UPP TILL BEVIS!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Uno Gordon:

Magnus!

Vänd på de dunkla tankar du har, inse att du är privilegierad som har möjlighet att se matchen in live. Ett starkt Timrå hjärta får aldrig vika sig, till den grad att man lämnar hallen i protest.

Hur tror du spelarna uppfattar det, ja inte blir det bättre för att publiken (en del) vänder dom ryggen. Sådana harhjärtade tilltag stärker absolut inte laget då de troligen har nog med tankar för att kunna spela ut å att göra lördagen till den fest vi alla önskar.

Tänka bara Magnus, det finns Timrå fans som knappt kan höra matchen live, en mindre se den via webben då förutsättningarna inte ens finns.
Du kan ta apostlahästarna å gå till hallen, se laget spela, stötta dom i motgång, och visa att du har det rätta glöden.

Magnus: Knyt näven i fickan, du behövs på läktaren.

En hockey polare/Buxås Expressen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10

Abron: Det kommer att vända det här. Jag är inte så himla orolig. Vi har faktiskt spelat ut flera av de s.k topplagen i de matcher vi mött dem. Det är det där med noggrannheten som Challe efterlyser som saknas. Vi slarvar alldeles för mycket vid fel tillfällen. Då går det som det går. Då ligger vi där vi ligger. MPS taffliga hemjobb nu sist mot MoDo är ett exempel, sedan vände matchen. Sånt får man liksom inte göra. Tänk att få gå in i pausen med ett 2-0 övertag, prata ihop sig och fortsätta därifrån.

Nästa bekymmer är hur vi ska få igång våra spelare som kontrakterats för att leda, producera och driva på. Jag tänker på spelare som M Karlsson och Anger. Lägg därtill spelare som Styf och Hynning till den listan. Dessa herrar måste ta ansvar, börja visa övriga spelare hur man vinner matcher.

Känns ganska fel att Lander, Erixon, Gabbe är de som skall driva detta miljonbygge. Challe har en del att jobba med. Det jag läser i tidningar tycker jag borgar för att han insett problemet och försöker lösa dem. Idiotiskt att börja skrika efter Challles avgång nu. Han har ju knappt börjat peta i detaljerna. Den enda gång jag skulle förespråka en tränares avgång är när spelarna säger att de inte har tränarens förtroende. Annars inte. Det är liksom så jädra enkelt att skylla uteblivna resultat på tränaren.

Den här svackan löser vi tillsammans. Vi måste ge laget det stöd de behöver. Supportrar måste visa sitt stöd, gå på matcher, heja fram laget. Laget måste jobba med sitt. Framförallt jobba med självförtroendet och känslan av att våga vinna. Tids nog kommer det. Det här laget har kvalitéer som kommer skörda framgång inom en förhoppningsvis snar framtid. Linkan har, det har de flesta varit överens om, gjort ett gediget arbete med en minskad budget och några kontrakt som kanske varit väl hög som inte han signat. Det har gått 7 omgångar, spelet har stundtals varit riktigt bra och då ropar några om Linkans avgång och att man ska ge Challe sparken. Jag begriper inte.

Till sist så välkomnar jag framförallt Sonnenberg i slutet av Oktober. Med all respekt för Caslava (det verkar vara en grymt bra back) så tror jag att detta lag lider av att en riktig "pådrivare" saknas. Sonnenberg fick massor av positiv kritik för sitt jobb utanför rinken. Såna spelare är guld värda. Oerhört viktigt framförallt i jobbiga situationer, ungefär i det läge vi befinner oss i nu. Ta hit dem nu, Sonnenberg och Caslava, jag tror precis som Skarin att vi kommer att ha "råd" med dessa spelare om vi råkar spela final på vårvintern -2010. Sonnenbergs inträde i klubben tror jag kommer att få fart på det här laget. I positiv bemärkelse. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Uno Gordon:

Ikväll får du bjuda Ros en pilsner i pausen,han är på plats...;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
250kg kärlek: HOPPAS att man får se en ny formation i kväll , Corso i en ny omgivning mellen 19 och 27/17 det tror jag på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Nybbe: Precis, jag vill se , Björn Svensson Corso Pärssinen, den kedjan borde kunna producera lite
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10

Mackelito: Ja vi får hoppas Challe sätter ihop BJörn-Corso-Anger , Pärrsinen-Gabbe-Hynning och Mps-Lander-Axelson, Samul-Måns-Starkov.

Då får man 3 någolunda starka kedjor.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
250kg kärlek:

Är inte svårigheten just att spela som "galningar" framåt, men ändå lyckas vara vattentäta bakåt?

Risken är ju uppenbar att när man tätar och spelar vårdat bakåt, ja då tappar man framåt och blir städade åt det hållet också. Därmed blir det sk. "överlägsna" spelet lidande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
"Kan ni lugna ner Er, det har gått 3 matcher.

"Statistik.. kan man torka sig i arslet med!" / Challes kommentar i ST.

Skrivet av Tessi 29 september 2009 klockan 09:22"


"Idag är det hockey igen, Timrå - Linköping! Vinst är ett måste känns det som. Heja Heja!

Skrivet av Tessi 10 oktober 2009 klockan 11:02 "


Nu har även M Karlsson's tjej insett allvaret......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
250kg kärlek:

Jo jag kan hålla med om att det är lite vansinigt att stå upp å i princip oduglig förklara Challe. Visst han har tagit några besynnerliga beslut, men alla vi som varit där i båset vet att det är snabba avgöranden som ligger till grund varför den spelar å den andre. Jag har haft och har mina åsikter i detta så klart, men jag tror att för tillfället är det nog bara Challe å grabbarna själva som måste fixa de små detaljer som måste förbättras. Sedan kan man ju ha åsikter hurvida saker å tings sköts m.m, men jag tycker det ältas lite för mycket.

Sedan är stödet från Västra stå stort, viktigt för spelarna. Det finns flertalet matcher som vi kan ta fram där "VI" vart till hjälp, vänt till både 2 å 3 pinnar.

Så om klacken börjar köra på uppvärmningen, så tror jag det smittar av sig på spelarna, de känner att det kommer bli drag och att det finns stöd även om tabellen borde vändas upp å ner för att alla skall vara nöjda.

Så jag hoppas det blir ett DJÄVULSKT drag på Västra Stå, skulle gärna komma dit, men tyvärr.

De på Västra stå är de sanna supportrarna, inte blodhundarna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
RTS: Det som är "roligt" är att vi spelar fan med fullt lag varje match (utom när corso är sjuk) och får endå inte ihop skiten, tänk om vi hade haft såhär lite skador sässen 06/07, ojojoj!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Måste säga att jag faktiskt för en gångs skull håller med Ros! Själklart ska Timrå i ett sånt här läge kalla in artistarna så fort som möjligt och inte vänta för att de ska kunna vara med till en ev. 7.e finalmatch. För hur troligt är ett sånt scenario? Och skulle det ändå bli så...herregud, då är väl det ett jäkla lyxproblem! Då löser sig säkerligen det ekonomiska på nåt sätt ändå, om inte annat så genom ett s.k. "Brynäsbrev"....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10

mikenomad: Säger inte den "gentlemens agreement" som Hockeyligans medlemmar skrivit på att artistarna måste kunna spela över sista finalmatchen, utan att de är här mer än sina 187 dagar?

Eller har man skippat den överenskommelsen?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
mikenomad: Det är fint att du håller med honom. Nu.

"Och skulle, mot alla odds, Timrå gå till SM-final, får väl Nils Nordins Traktor eller Selångers lastmaskiner eller någon annan lokal sponsor till klubben ta den ekonomiska smällen".

Han är skön, Ros. *ironi*

Sedan är det ju synd om honom då han får se fotbollsmatchen på ett hotell med en 22 tummare...............eftersom han inte har några vänner.....ingen tycker om honom....så att säga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
250kg kärlek: Mycket bra skrivet... ...helt fantastiskt bra faktiskt!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Skarin: Ros är inte det minsta skön. *inte ironi*

Men även en blind höna.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
mikenomad: Mmm.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
pratarn: Väldigt bra skrivet av 250kg kärlek.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Poffa: Silly Season 2008 försvann nog allt vad "gentlemens agrrement" heter i svensk hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Idag vinner vi med 4-1.
Tänker inte negga ett dugg jag får bara rätt. Därför blir det vinst i eftermiddag.
Krossa LHC. Kör över dom.
NO MERCY!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Läste en kommentar i Expressen: Sonnenberg som skulle ansluta i slutet av månaden har sagt upp sitt kontrakt med Timrå p.g.a famijeskäl. Han kommer att ersättas av Dan McGillis som kommer att vara spelklar inom den närmsta tiden. Stämmer den?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
salle11: Dan McGillis (om det är han som varit i NHL) är back. Så det låter konstigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
250kg kärlek: Kanoninlägg!

"Känns ganska fel att Lander, Erixon, Gabbe är de som skall driva detta miljonbygge."
Precis, det verkar alla (inkl. mig själv) vara inne på!? Alltså de etablerade spelarna måste ta sitt ansvar!

Här är problemet i dagens TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Nej, nu gör vi så här: Vi vinner fem raka, sedan kommer diskussionen i stället att handla om i fall Sonny och Tjasy ska starta mot Modo eller få vänta. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Jag har sedan modo matchen vart stupsäker på torsk idag, men ju närmare dagens match vi kommer desto mer börjar jag fan tro på vinst, jag har en vinnar känsla i kroppen just nu.


NU JÄVLAR SER VI TILL ATT VINNA DEN HÄR MATCHEN OCH SPELA BRA I 60MIN INTE 59 ELLER 45 UTAN 60MIN BRA SPEL VILL JAG SE, VI SKA KROSSA LHC!!!


Resultat: 6-2, Corso kommer vara överallt på hela banan och LHC spelarna kommer bli galna, Timo kommer köra på som om det vora hans sista match och han kommer gå av banan med mint 3 gjorda poäng! Anger kommer få måla 2 ggr idag ett i PP och Hynning har fått duracell batterier och kommer tackla allt som rör sig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Laken: Problemet är att VI INTE har någon riktig förstakedja. Det har vi inte haft sedan Hahl - Pärsinen - Pyöräle spelade ihop. Fjolårets försök med att hatta runt Pyöräle en hit och en dit det var ju faan ingen förstakedja, vi har inte haft någon sådan på två säsonger, så är det ju. Krasst, vi måste vara hippa, vara potentiella vinnare och betala bra så vi lockar BRA spelare... Bara hoppas vi kommer dithän, men fråga inte Mig hur...

FORZA TIK.........alltid, alltid........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Friman SR: Anger - Corso - Pärssinen skulle kunna vara en möjlig förstakedja?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Laken: Skulle kunna vara, ja man hoppas ju som supporter. Men det är inte samma muskler vi står med idag som när vi knöt Hahl - Pärsinen - Pyöräle till oss. Jag vill ha dom musklerna igen och därför går jag på gym, ooops.. Du förstår vad jag menar och du hoppas lixom jag, men den attraktionskraften och pengarna vi hade när vi knöt till oss H-P-P, det har vi inte idag och fråga inte Mig hur vi ska få tillbaka den....men jag hoppas..;-)

Vinn för helvete och ge mig frid, jag skiter i fotbolls VM 2010 i Sydafrika, bara Timrå vinner...

Men om Zlatan & Co ordnar en dubbel sedan så blir jag ju dubbelt så glad...

FORZA TIK.........alltid,alltid........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Någon som vet om det finns NÅGOT ställe med Stream numer ????
Kommentera


Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Vilja, attityd, inställning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
The great one: Jag går inte helt utan förhoppningar idag. Eller förhoppningen är väl att dom ska spela bra hela matchen igen. Allt annat skiter jag i just nu.

Kom igen nu Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Kerstin_k: Jag har förhoppningen om 3 poäng!
4-1 till oss.
NO MERCY!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Hahl Bundy: Har du inte lärt dig nå´t?

Kan bjussa alla motståndarlag på ett hett tips; Vill man vinna mot TIK så släpp upp laget till en 2-0 ledning. Timrå är fullständigt oförmögna att spela på en 2-0 ledning.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
mikenomad: Jo att jag har tippat rätt när jag har neggat nu ett tag.
Så därför tänkte jag tippa rätt nu oxå :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Hahl Bundy:
Det är kört redan från början,,,det är kuben som dömmer.
ingen idé att titta på matchen ens.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
TIKbiff: Säg inte det! Det hade kunnat vara Vinnerborg...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
mikenomad: Lugn och fin...Det vänder snart...lovar:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
TIKbiff: Det är väl därför det är så ruggigt lite folk på matchen.
Bottenrekord ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
TJ har väl nån förklaring.
Min förklaring är det usla läget o de ruggigt djupa dalarna i spelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Hahl Bundy: Så går det när man beter sig som senast. Spelarna borde betala inkomstbortfallet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Hahl Bundy: Nej nej...det är lågkonjukturen. Allt är lågkonjukturens fel. Och svininfluensan förstås....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Mina två favoritspelare Skogs och Granath i tredje backpar. Mysigt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
RocknRolf2: Tryggt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
mikenomad: Pigg start! oroväckande...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Challe toppar direkt i PP ser jag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
Olle: Så länge det inte ger utdelning i form av en 2-0 ledning bara....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
5-3, måste få utdelning nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2009-10-10
mikenomad: 5-3 nu...om vi släpper in ett nu så kanske vi kan vinna matchen.
Kommentera

« · 1185013