1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599842 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bragd-Birger: Fanns det ett nobelpris för inlägg på HS, då hade du varit nominerad och solklar favorit just nu.
Precis så. Precis så.

Olli Nomadinen : Tror du det blivit sämre eller bättre prestation på isen om Nubben gått ut i media och sagt

”Nu är det fan nog! Jag är så jävla döless på Freddan och Ante som står där som fågelholkar och inte särar på kanadickerna! Dom håller fan inte på den här nivån! Ingen vågar ta några beslut i den här pissföreningen! Vi vill ju tammefan inte ens spela i SHL! För att inte tala om spelare som lyfter 150 lök i månaden och knappt kan ta sig in på kassen (här rabblar han upp samma namn som vi gör här inne). Vi ska in med sju nya! Resten av klappträna skickar vi till Brunflo, Kovland eller vart fan som helst där det finns en busshållplats!”

Jag vet inte jag om det är rätt väg att gå…. Vissa tycker säkert det, jag tror dock inte prestationen blir bättre av det.

Att han sedan kanske tycker så, ja det är väl en annan femma

Hassan:
Någonting måste ju ske kan ju förf inte bli sämre, såsom han utrycker sig nu verkar ju inte hjälpa?

Degenerate: Klart att något måste ske, men att döma ut folk i media tror jag är fel väg att gå. Sån är jag

Hassan: Du har helt rätt, samma sak gäller avseende värvningar. Om Nubben står och basunerar ut att det är panik och han köper vad som helst så kommer det att få ishockeyns motsvarigheter till Mino Raiola att krydda några extra procentenheter på avtalen.

Internkommunikation kan inte vara identisk med den externa.

Olli Nomadinen : Vart har du läst om din punkt 1? Som jag tolkade nubben så var det inte aktuellt att skicka någon spelare just nu men däremot kan det komma nyförvärv.

Bragd-Birger: Vackert, så vackert skrivet i allt elände..

Jåkkinen: Det är sagt att inga förändringar i spelartruppen kommer ske åtminstone före novemberuppehållet.

Bra där Hassan. Raljera på du och raka in billiga poäng. Självklart har jag inte någonstans uttryckt en önskan om det du insinuerar bara för att jag tycker Timrå IK agerar håglöst och att jag saknar initiativ från ledande positioner

Hassan: Man kan ju säga saker med handlingar också, Nubben behöver inte yttra ett endaste ord. När man varken säger något eller skrider till handling. Då sköter man inte sitt jobb. Brynäs agerar, LHC agerar och det Timrå gör är att i princip gå ut och säga till oss fans och övriga att de inte kommer bli några ändringar. Wedin kan ni glömma. Vi letar men hittar inget. Händer inget fram till November uppehållet. Man blir jättesugen på att köpa biljetter, eller hur?

KulltorpsOlli: Japp, att kunna tänka och formulera sig så skarpsynt, analytiskt och inte få skygglappar är briljant av BB. Dagens inlägg är i paritet med den där Davis Cup-singeln på 70-talet.
Tackar också Hassan för realistiska inlägg idag.
Mer behöver inte sägas om läget tycker jag. Det blir i så fall inlägg med mer terapeutiskt, idisslande syfte :-)

kaofl:
Det är ett starkt tryck i boken om att J Olofsson får för mycket istid och att E Walli-Walterholm får på tok för lite.

Relativt mycket åsikter om att den ene ska ta den andres plats. Hur mycket Time On Ice/Games Played (TOI/GP) tror ni att dessa spelare har?

Kom gärna med en gissning för det verkar som att faktan inte har kollats innan uttalandena.

Det är vidare lite fascinerande att enighet finns om att vi har för många trubbiga brunkare, men E Walli-Walterholm behöver få ta tid från en spelare som inte är en trubbig brunkare.

Har någon funderat på vad E Walli-Walterholm har för egenskaper? Han täcker skott och kan spela grisigt. Men spelförståelse och handleder? Ärligt talat? Där saknas det ett par nivåer.

Låt hellre O Johansson spela i så fall.

E Walli-Walterholm är inte någon som kommer ge en förändring, kanske om han tar Lalles backplats. Men han tar för mycket onödiga utvisningar, sex minuter redan.

Spock: Olofsson kör förmodligen runt 13min per match vilket i sig är 13min för mycket Walli med tanke på att han i vissa matcher inte ens får spela lär ligga runt 5min.

Vad Walli tillför skriver du ju själv, han är en mer rak spelare, spelar tuffare, vågar sätta in näsan där det smäller, är villig att spilla blod för laget. Walli har ett bra skott när tillfälle ges, spelförståelse har han nog också men hur mycket får han visa det?

Olofsson är totalt körd sedan han kom tillbaka från Skellefteå, de måste verkligen ha förstört pojken där, han vågar knappt göra dragningar, passningar sitter en halvmeter fel, har förmodligen inte heller några utvisningar då karln inte vet vad en närkamp är trodde han antingen skulle vakna av tacklingen han fick i frölunda matchen eller dö av den.

Dr.Krykov: Ja, det säljer oerhört många biljetter. Blir inte förvånad om det är runt 2500 nästa match, sen om det fortsätter på den inslagna vägen är det inte långt kvar till vi ligger runt 2000 pers på matcherna.

Nästan så laget och kontorssidan själva kan ställa sig och släppa in publiken istället för att de ska ha ideella som gör det för som man agerar pissar man på både publiken och de ideella som ställer upp för klubben i nuläget.

Spock: Nu tycker inte jag att Olofsson räcker till i SHL men det är han ju bara en av många som inte gör. Så visst, jag köper att det är orättvist att låta honom ensam klä skott för misslyckandena. Samma fast tvärtom med Walli, visst borde han enligt mig få mer förtroende som det ser ut nu men av någon avgörande betydelse är det inte.

Det handlar inte om att leka hela havet stormar med spelartruppen men det behöver ageras. Befintliga spelare bör hänga löst och till dessa tänker jag främst Bohm, E. Andersson, Erixon, Liljegren, Alvarez och även Olofsson. Naturligtvis inte alla på en gång men dessa borde ligga på bordet för ifrågasatta spelare där någon/några kommer ha gjort sitt hos oss.

Men det är spelarna det. Finge jag bestämma skulle de allra mest ifrågasatta vara tränarna. Det är så oerhört tydligt att de inte klarar av sitt uppdrag men det är precis lika tydligt att Nubben under inga omständigheter bryr sig om det. Sen får Hassan tro vad han vill om vad som kommuniceras internt

kaofl:

G G A P PIM
44 7 7 14 49
9 0 1 1 6

Det enda E Walli-Walterholm snittar cirka en per match av är minuter i utvisningsbåset. Vi har inte det behovet.

J Olofsson är på inget vis fantastisk. Men E Walli-Walterholm är inte lösningen.

Olli Nomadinen : Vore det bättre enligt dig att Nubben kommunicerade på något annat vis externt? Om ja, hur samt på vilket vis anser du att det skulle vara gynnande?

Ser att du undvek TOI/GP

7 november klockan 12:00 vore det rimligt att Fredrik "Fisken" Andersson kommunicerar att han säger upp sig. Då finns det tid för en ny tränare att jobba lite innan den 18e när nästa match är.
Förutsatt att inget förbättrats markant.

Problemet blir dock samma som E Walli-Walterholm, finns det någon rimlig ersättare tillgänglig?

Bragd-Birger: Gällande lundin så tycker jag ändå att poängproduktionen är ok. 7 poäng på 11 matcher. Däremot är det ju som du säger med tempot, han har svårt att hinna med. Å andra sidan, vem i Timrå har inte det? Lundin spelar ju i regel bara i linor med andra allsvenska spelare där egentligen bara Hartmann aspirerar på att klara SHL. Truppen lämnar oss inte så många alternativ men vi hade nog fått ur mer ur lundin om han spelat med gedigna SHL-spelare.

Spock: Ja det vore bättre om Nubben kommunicerade på annat vis externt än hur han gör nu. Han kunde t.ex låta bli att säga att han förr slutar själv än sparkar en tränare. Om det nu inte är så att han menar det, då kan han säga det. Vilket jag tror han gör. Vad tycker du, är det en bra egenskap hos en sportchef att så fullständigt låsa sig i sina beslut?

Spock: kolla på speltid förra året, vilka spelade han med, vilken roll osv. Jämför istället i slutspelet där han fick en roll han förtjäna!

Spock: Nu har jag redan sett istiderna flera gånger tidigare så det är ingen idé för mig att gissa. Men jag tror en stor anledning att spelarna jämförs är för hur olika dom "ser ut" på isen.

Olofsson spelar väldigt lojt, inte mycket driv eller intensitet i skridskoåkningen eller med pucken. Han såg ut så även året han gjorde 21p på 43 matcher, vann guldgallret och var omtyckt på HS. Men då tänkte man ju att det var pga att han var 18 år gammal bara. Nu i SHL har han producerat 4p, men om jag minns rätt så kom dessa på dom inledande matcherna när vi slog Brynäs och Luleå. Dvs när vi inte helt hade blivit SHLs slagpåse. Jag tycker man inte ser någon utvecklingskurva alls i honom. Det har stått still i 3 år.

EWW är mer av en power forward och använder sin fysik för att ta sig fram. Han kraschar målet. Han täcker skott. Han offrar sig för laget. Så även om det inte lett till mer än 1 assist så tänker jag att det sänder bra signaler att låta såna spelare få spela mera. Sen såg man i matcherna mot löven att det finns en potential till målgörare. 9p på 15 matcher i slutspelet. Detta är hans tredje seniorsäsong och jag tycker han är på uppgång.

Det som sticker i ögonen är väl att Olofsson får nya chanser hela tiden men Walli bli stoppad som extraspelare varannan match. Det jag tänker är att Walli har potential att bli bättre än Olofsson om han fick mer speltid. Du säger att Walli inte är lösningen på våra problem och det är nog ingen som menar på det heller. Men det är något som skulle kunna göras bättre och ett tecken på Freddans dåliga matchcoachning. Många bäckar små gör en stor å.

John Cena: helt rätt, och inte lätt att producera i den omgivningen samt att inte spelas regelbundet. Han har skapat klart flest målchanser av dom som spelar 3/4:e! Morten, Erik osv har spelat alla matcher och står på 0 poäng trots större roll

Olli Nomadinen : jag har av den åsikten att med andra tränare och taktik. Ihopsättning av laget. Rätt formationer så skulle det här se annorlunda ut. Så här kassa ska vi inte behöva vara. Det är nåt som är infekterat i laget. Läste i ST, Freddan var tydlig med att det var bra harmoni i laget och att vi måste ha tålamod. Det där eviga tålamodet. Sen vet jag inte hur mycket det ligger i att tränarna bara kör taktiken på svenska. Det måste ju kännas småsurt och övergivet att som utlänning inte ska få känna samma samhörighet med övriga. Och där måste väl den där barnsliga tillsättningen av Molinder gå in och styra upp. Han är väl nån form av bollplank och psykolog..hahaha..det är ju så patetiskt att man skäms.! Vilka stollar. Lill Ante skröt så förbannat över sitt försvar innan serien drog igång. Han är ett skämt till tränare. Tröttare människa finns knappt.
Allt handlar om förtroende för ledarna. Det biten tror jag lyser med sin frånvaro i dagens Timrå.

Bragd-Birger: Word Birger!

Olli Nomadinen : Tänkte på värvningar... Borde väl gå att hitta spelare i AHL eller collegeligan. Om ni hittar två spelare i collegeligan som har ambitioner att nå NHL så blir de inte dyra och de har ofta höga ambitioner.

Bristedt kom från college ligan exempelvis.

{9386}: Nu tror ju vissa här att jag och andra efterlyser klockslag för offentlig arkebusering av spelare o dyl. Men se det gör jag inte. Allt jag önskar är att bl.a. slippa läsa uttalanden om att orsaken till förra sejourens debacle var brist på tålamod så nu ska man minsann ha det.

T å å å å å l a *znaaaaaark* m o o o o o o od.

"Öh?!?" "Va??" "Är vi redan tillbaka i HA? Jag slumrade visst till lite...."

En fundering, är spelarna nöjd med Fredde? Någon som har någon inside hur de låter inom laget?

{8518}: Tror nog han lär va rätt omtyckt som person, annars hade aldrig så många hängt på tåget upp till SHL.
Just det sociala och bygga grupper är väl Freddans styrka, men i min bok så drar hans taktiska (o)kunskaper, med att sätta kedjeformationer, matchcoachning och allt det innebär ner helheten i coachande..

Sputnik: Håller med. Det borde man redan ha sett efter att man utvärderat förra säsongen vi var i SHL, för det såg ju exakt likadant ut då som nu?

Charliejfz: Bra förslag men vår klubbledning väljer nog att inte göra någonting alls vad det verkar. De funderar och pratar med varandra istället för att agera.

Olli Nomadinen : Jag tror inte att Nubbens uttalanden ska tolkas så bokstavligt.
Rytter var ju exempelvis in och härjade en del om Nubbens taffliga uttalande kring NHL-lån.

Nubbens uttalande inför värvningsstoppet stämde ju inte heller. Att han där uttalade sig så tvärsäkert anser jag var onödigt för det blir omöjligt att ta honom annat än på orden.

Men i de andra lägena bör det rimligen tolkas mer ur ett bildligt uttalande. Tillsammans med en viss mängd företagsledarjargong.
Det handlar mer om att påverka vi uttalandena än att de ska vara rätt igenom sanningsenliga.

En annan sak men ändå relaterat. Tycker Nubbens sämsta medieinsats är i fimpens resa förra gången vi var i SHL. Framstår i dåligt dager.

Olli Nomadinen : OM Timrå ska vara ett SHL lag behövs det mycket mera..titta på Rögle? Eller Växjö...rätt folk på rätt plats..

{8518}: mitt sjätte sinne säg mig att utlänningarna inte är så imponerande av varken Freddan och Ante..

Det värsta som kan hända nu är att man snackar om tålamod och att man mot bottenlaget LHC tar kliv när man tar en poäng. Jag ville tro på ledningen och spelarna. Jag gav dem en chans. Men tycker att ca 20 matcher inkl försäsong räcker för att se att det måste både stuvas om i laget och förstärkas utifrån. Tålamodet är slut iaf från min sida. Agerar man inte inom närmaste månaden kommer åtminstone jag inte besöka ladan mer denna säsong. Har inte lust att se ännu en säsong sölas bort bara för att alla ska vara kompisar och att laget och ledningen är gjuten i sten.

Presterar man inte ska man få veta det oavsett om man är ledare eller spelare, det tjänar alla på.

{9386}: de ser ju helt oengagerade ut på isen så det är nog inte en sådan pjåkig tanke du bär på där.

Labban: En obekväm sanning. Det skrivs och ondas över att arenan knappt är halvfull och att marginalåskådaren sviker då produkten på isen inte är underhållande nog. Tänker mig att vi som hänger här är ett par snäpp ovan denna nämnda marginalåskådare i engagemang. Precis inget blir ju bättre av att vi stannar hemma eller?

#mittsäckgäng

ionloo: Personligen har jag en bit över 60 mil enkel. Jag åker garanterat inte upp förrän dom förmedlar åtgärder

{9386}: Både Rögle och Växjö har väl dock rätt fett stält tack vare externa finansiärer etc..
Men håller med om att de har rätt ledare på rätt plats för det.

Brodda13:
Vet inte vems extrakonto det här är, men att påstå att utlänningarna ser helt oengagerade ut på isen är lätt att motbevisa.

Det är enbart Zajac jag inte enkelt hittar i det här klippet. De övriga ser engagerade ut vid ett flertal tillfällen. I synnerhet Rattie.

www.shl.se/play/video/Timra_IK_Linkoping_HC-137267?provider=staylive&autoplay=1

Edit: Morten Madsen hittade jag inte heller enkelt. Dock fortfarande majoritet för de engagerade utlänningarna.

Sputnik: Alla sitter säkert hos Nubben. Vi ändrar ingenting. Tålamod så står vi nog där med guldet till våren…

Spock: Nej Rattie har jag goa vibbar över. Känns som han brinner för det här! Tycker dessutom han varit mer synlig och delaktig i spelet överlag de senaste matcherna, men vi är tyvärr ruskigt beroende av Hanzl, Rattie och viss mån Hartmann i det offensiva tyvärr.

Sputnik: Ingen vad jag hört om de senaste. Finns ju youtube……

Nä det är tragiskt att det är som det är. Vi gör exakt samma fel denna gång som förra.

Sputnik: Alla andra lag i botten gör ju något iallafall, men timrå sitter bara å väntar på bättre tider känns de som. Nån spelare måste ju finnas som kan göra skillnad.

SHL pudlar angående målet vi fick godkänt efter videobedömning.

”I detta fall anses det faktum att anfallaren hoppar in i målvakten utgöra att graden av kraft blir för stor för att målet ska godkännas. Detta även om anfallaren är fokuserad på pucken och inte med avsikt kör in i målvakten. Dessutom ser man över träffbilden och i detta fall sker träffen mot målvaktens huvud. Målet skulle därmed ha underkänts. Korrekt domslut hade varit mindre straffet illegal check to the head och ej mål”

ionloo: Ibland är det bra att visa sitt missnöje genom bojkott för att påskynda en förändring, tror nu är ett sånt läge.

Labban: Njae bojkott kommer inte leda nånstans mer än att sätta klubben mer i skiten. Tycker vi går på matcherna och gör vårt! och hoppas Nubben sitter maniskt vid faxen just nu och jobbar arslet av sig för att vända på det här..

covfefe: Vi fick väl det med oss retroaktivt med tanke på domarmisstagen som skett innan dess..

Sputnik: det handlar om kanske en eller två matcher. Risken är ju annars det blir lite halvmysigt i hallen och tränarna och nubben kan fortsätta som inget har hänt.

« · 2242832 · »