1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578034 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24

2281660 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
mikenomad: en röd tråd…

Klas tar ut frustrationen på er oskyldiga katt!

Gallo tar ut sin på Sheriffens vänstra skägg…

Något är fel i clubben…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
kulltorp: Ja ja tog flarran på stört eft slutsignalen!!!🎉🥳
Nä Clintz satt straffen va dä klart!!
Fagerlunn till DIF må dä gå åt helvete!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sonnenberg: Japp. Helt sjukt!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sonnenberg: ja, jösses. Handsvetten flödar. Valter Chrintz ställer sig på straffpunkten med 15 sekunder kvar och iskallt sätter avgörandet. En annan hade väl kräkts och svimmat av i samma situation. Handboll är en jäkla pulsökare alltså.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Vilken SJUK bragd av Sverige i handbollen mot Norge 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
"Vad fan glor du på kattjävel?"
Klas lackar på vår katt efter Wallis 1-0
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
I Domustrappan hört ja att hann va aktuell efter Fredant om 5 år 🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
kulltorp: Helt rätt. Det är dags att gä skilda vägar och det hade varit otroligt fint att avsluta med att stanna i SHL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Kan tyckas vi släppt in många mål vissa av matcherna senaste tiden, men faktum är ändå att vi de första 16 matcherna släppte in 65 mål och de senaste 17 matcherna släppt in "bara" 52. Vissa matcher har det runnit iväg, men det har oftast varit i slutet av matcherna då vi gått för en kvittering osv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: Precis, och LHC var ju ännu tråkigare. Det vore en sak om de misstag som dök upp faktiskt renderade i något, men det gör de inte. LHC är ett snålt spelande lag i väldigt bra form, de poäng man plockat på senare tid har kommit i målmässigt väldigt tajta matcher. Men igår räckte man inte till. JJ fick en ganska behaglig resa i det stora hela, det är i alla fall vad jag gissar att han själv skulle klassa det som.

Bortaspelet och på det sätt man fullständigt släpper iväg matcher när man får en dålig start är en ständig förbättringspunkt. Att vi slapp det där dubbelmötet i Ängelholm i början av förra veckan känns väldigt bra just nu, då hade vi haft Brynäsmatchen två dagar innan att utgå ifrån. Även om resterande vecka fortlöpt som den gjorde så hade vi haft två matcher upp på Malmö i dagsläget, det hade lindrat MIFs ångest lite.

Gällande tränare så ligger det nära till hands att tänka sig att det kommer hända något tills nästa säsong ja, oavsett utgång. Jag trodde att Freddan bränt sitt marknadsvärde när han inte tog chansen att dra ut i Europa i somras, men frågan är om det inte stärkts ännu mer om vi nu tar den här säsongen i mål utan att kvala. Då är det sannerligen tal om att skiljas åt på topp. Perfekt för båda parter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
mikenomad: Eller.... så nyttjar dom en "Covidpaus" pga sin tillfälliga backbrist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Kanske inte sent ute, men Tom Nilsson i DIF borta resten av säsongen efter skada mot LIF.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
kanske sent ute, men Fagerwall till DIF.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: Oavsett vad som händer, behöver vi byta ut Freddan. Det är min högst personliga åsikt. Freddan har gjort sitt bästa och det är som det är. Men han är INTE den tränare som ska ta Timrå IK in i framtiden. Det kan han inte vara.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Olle: Ja, det var den artikeln jag tänkte på, en artikel jag inte har läst, men som man refererade till här inne. Man blir ju ändå nyfiken på vem det isåfall är som Nubben har på kroken. Målvakt eller center? Det kan ju bli lyckat, även om det inte är ett flashigt namn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Knylan: Ja alltså jag kände mig verkligen nöjd med andra halvan av matchen framför allt. Att vi i detta läge tenderar till att spela "tråkhockey" gör mig ingenting, bara vi hittar vägar att vinna tillräckligt med matcher som behövs i slutdelen av denna säsong.

Just den situationen vid 1-1 målet reagerade jag på där och då, sen spann nog flera andra härinne vidare på att det var en plattmatch, där vill jag nog ändå säga att kan den andra halvan av matchen igår bli nån form av lägstanivå, ja då tror jag vi har goda möjligheter till förnyat kontrakt.
Är väl egentligen vår naivitet att försöka spela för "offensivt" i alla lägen som satt oss i klistret.


Men står dock fast vid att jag gärna ser ny tränarkonstellation för framtiden om vi klarar oss kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: Jag skulle nog mer klassa vårt 1-0 och hur LHC hanterar den situationen i linje med hur vi uppträtt när det varit som sämst. Rattie drar på sig två man, men ges ändå möjlighet att hitta Walli helt ren i slottet. Vi kommer 2 mot 5, men gör ändå mål. Den var nog inte Klas Östman nöjd med.

Båda lagen stängde igen skottsektorn fullständigt efter den där inledningen. Att Costmar får den yta han får är givetvis inte bra, men den där typen av mål kan jag leva med. Pucken studsar fram och tillbaka, sen kommer Zajac någon tiondel för sent. JJ är väldigt nära att täcka ut den också.

I lördags vann vi avsluten i skottsektorn med 27-8, igår stannade det vid 11-13. Frejdig inledning, men efter 1-1 är det 40 minuter totalt ställningskrig fram tills vårt 2-1. Känns som att tränarna var nöjda, samtidigt som jag förstår de som tyckte att matchen var grå. Fruktansvärt starkt att omvandla det där dödläget till en ohotad trea till slut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
In Flames: Ja förlåt, glömde bort att jag själv kände mig som kvinna igår. Idag har jag inte känt efter riktigt än..
Hehe nej skämt åsido. Åter till Timrå och förmodad hockeyångest på torsdag igen. 😅😬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
The great one: Hade ärligt talat inte reagerat om du skrev att det där var en situation från säsongen 18/19.
Känns som vi hade ett par sådana klassiker även då(milt sagt)
Nu kan vi inte heller skylla på en svag backsida. Njae som sagt så skulle det nog behövas ny/nya tränare till nästa säsong om vi håller oss kvar..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: nu förutsätter du att både Jesus och Miroslav är straight. Och blandar in en potentiell dotter. Kortaste vägen i resonemanget är svärdfäktning för Jesus Satan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
JanneH: Moderna tider vettu. 😛
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: Progressivt av dig att tänka att han ska ta hennes efternamn i s f
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
The great one: Har inte kollat in situationen lika noggrant, det jag reagerade på där och då var väl sekvensen där han såsar med puck och hamnar i den situationen du visar på bilden. Resten av situationen passar ju in på finn 5 fel i försvarspelet..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
The great one: Nej, det där inte bara Lundins fel. 2 forwards som chansar och hoppas att allt det där jobbiga löser sig och en back som glömmer bort sin markering...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Fortfarande Luddes mål? Kollat igenom situationen 3 x nu. Han har två spelare emot sig. Ja han blir av med pucken med övriga medspelare kan ju inte stirra puck och tro att han ska lösa situationen…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: Ja minns nä ja faxa till Nubben om Patrik Karlqvist!
Hann skull kolla upp hann!
Dä blev inget å dä va ju synn! 😩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
sargad: om Miroslav Satan hade haft en dotter hade det kunnat bli intressant om de gifte sig. 😛
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
sargad: För bra för att Nubben skall avstå. 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: Kan det vara den här målvakten Luffarn har i kikaren?
Bör bli stort tifo då.. "Jesus saves"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: Vi ha ju Strumpan å Ledin å tillgå!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Jensen_12: Eller evighetsmaskinen Vladimir Machulda!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: kan ju tänka mig att spetsa till laget lite med typ Michael Parks eller JT Barnett, hade smakat mumma det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Ser att Växjö har Covid i laget och ställer in ikväll. Vi hade lite frånvaro pga sjukdom igår, vad är oddsen för att vi snart går ut med bekräftad Covid i truppen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: Grattis till vinsten! Hoppas ni tar er förbi Mif.
Undrar hur många poäng som krävs för att undvika kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Appropå ingenting så är JJ uttagen i Sannys "Veckans lag" och Tim Erixon är bubblare bland backarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Woody: det var väl en plusartikel i Aftonbladet som nämnde ”drömnamnet för Timrå” och det var Lander och det händer ju inte. Om vi snackar om samma artikel, jag vet inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Woody: Jo Nubben antydde väl att det lär komma in minst 1 spelare innan deadline i allafall. Det skulle ju dock enligt honom inte vara nån som kommer in och är nån gamechanger så att säga, mer bredd vad man förstod.

Men hoppas Nubben mest håller spel för gallerian, om han är ganska säker på att minst 1 spelare kommer in så borde han ju ha nått på kroken i allafall..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Olle: Jo lite luddigt, vanligtvis brukar ju skribenten i allafall antyda att man har namn men inte vill droppa nått i allafall. Denna gång kändes det ytterst tveksamt(mer än vanligt)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Olle: Jo. Men nämnde inte Nubben i kvällstidningsintervjun nyligen att det kommer att värvad innan deadline?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: allergisk mot såna ”rykten” och insinuationer. Endera finns det ett namn eller inte. ”Frälsaren” skulle lika gärna kunna vara Jesus i det här fallet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Laken: Luffaren droppade ju nått om att "Frälsaren kommer snart". Verkar dock vara falskt larm och inte läst något eller hört annat rykte..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Någon som hört något om ev nyförvärv? Helst skulle jag vilja se en förste-/andrecenter. Typ:
NY - Hanzl - Blomqvist - Lundin

Alvarez varit bättre på slutet men saknades igår, på väg bort? Backsidan känns helt okej när Bohm också är tillbaka. JJ håller som förstemålvakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
kulltorp: Inte speciellt, men effektivt, om man Jämför mot Freddans man mot man. 😅
Speciellt som för Timrå som nykomlingar, nästa säsong vill jag ha annan tränare, oavsett utgång av denna säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: Tyucker inte att det så speciellt som Brynäs och tex karlins Modo spelar försvar på. man försöker ligga rätt i banan, alla hemåt, och alltid en klubba mot puck. Men jag kan ju ha fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Sputnik: är det ett riktigt genidrag av Brynäs, värvningen av manner? Förutsatt att man klarar sig kvar och allt det där. Brynäs trupp är väl i det närmaste intakt om man jämför med förra katastrofsäsongen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Huss: Jo det har inledningsvis spelats nån knasig man mot man försvar, även om jag tycker det tar sig till det bättre. I vårt läge måste man ha en tränare som kör som Manner, en extremt tydlig spelide som alla annammar och som är anpassad för truppen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
DenRöda: Japp så är det precis. Ska mycket till att vi ska hänga med i ert tempo den matchen, matchen efter hoppas jag det kommer se bättre ut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Det som kan tala för oss på torsdag mot Färjestad är att dom inte spelat en match 2 veckor. Tänker mig att deras tempo är lika svagt som det var för oss mot Brynäs.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
DenRöda: Håller med! Har ni lagt märke till att om några omgångar ligger vi plötsligt 4 matcher fler spelade än Malmö då dom har flyttat mycket nu inför OS. Så ganska viktigt att dra ifrån under dessa matcher, synd att vi har riktigt tuffa bortamatcher kommande!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2022-01-24
Dubbeld: Det har jag koll på. Men han har varit utanför stor del av säsongen, dock med igår då Blomqvist utgick.
Låst ämne

2281660 · »