1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578005 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

1524206 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

ÖstrandsNisse: Precis och det tycker jag man visar under långa stunder mot ryggsäcksluleå också. Det verkar inte finnas några energislukare i laget.

Nästa gång, skulle du kunna försöka få ett par ord med kuben också? Jag vill gärna få det förklarat hur vi kunde få den där utvisningen för 6 man på banan. Grymt felaktig utvisning! :)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Olle: Bagarn var lite smårolig igår. Vi fick en pratstund med honom efter matchen och frågade hur han kände inför den här säsongen nu när de spelat några matcher. Han sade att han gillade årets Timrå som kämpar hårt för varandra och aldrig ger upp. Han avslutade med att säga: "- I år har vi inga Matt Murley eller Pikkarainen som glider omkring under hela grundserien".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

söder över: Jag måste ju fråga er som tycker att kritik mot sebbe och crippe är obefogad:

Vilka förväntningar har ni på en förstaback och en forward för förstalinan? 2 poäng på 8 matcher för sebbe. Det känns väl ok. -3 i statistiken, ganska intetsägande det med. Jag tycker däremot att man kan, och bör, ha krav på en back för förstafemman. Defensivt ställer sebbe ofta till det rejält för sina kedjekamrater och han överarbetar väldigt många situationer.

När det gäller crippe så gör han ju det mesta rätt ända fram till skottögonblicket. Igår hade han väl sitt andra friläge på lika många matcher och återigen bränner han av en puck rakt i magen på målvakten.

Jag tycker att man kan förvänta sig liiiite mer av både sebbe och crippe. Lundström var riktigt stabil igår förresten. Kul att se. Precis som Laken säger så tycker jag att det var ett fall framåt för Hedström också men även han har en växel till att lägga i.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
hubbenorlen: förväntningar...
Trots att ändå ganska många här muttrat om att sebbe inte är någon frälsare verkar kravet vara att han ska frälsa oss varannat byte.
Jag önskar att han kunde få ut mer i offensiven men mina förväntningar har han nått upp till...

Ang crippe så var jag ganska skeptisk o hade egentligen inga jätteförväntningar. Det var juh lixom inte mikko lehtonen eller jocke lindström som hämtades från vidderna...
Han har ändå varit jävligt nyttig o tillhör defenitivt de vassare i timrå. Vidhåller dock att han bör träna frilägen... =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Bragd-Birger: Han är ju verkligen en humörsspelare, så det kan ju vara något annat än skadeproblem som gör att han inte kommer till sin rätt. Personliga problem, eller nåt. Och då kan ju en bänkning vara direkt kontraproduktiv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

mikenomad: Ett problem. Uppenbarligen tror man ju på honom och vill ge honom såväl ansvar (ass.kapten) som rikligt med speltid. Noterar f ö att han mäktat med hela 6 skott på mål så här långt i serien. Det är...rätt klent, med tanke på hans plats i kedjehierarkin och speltid i PP.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Mackelito: Det är svårt med Jonte, lite av en rävsax. Jag tror tyvärr inte att en bänkning där är fruktsamt. Han är lite skör i det avseendet tror jag. Jag tror att man måste ta ställning, Timrå IK med eller utan Jonte. Väljer man med är enda chansen (så länge han är fysiskt redo. Och spelar man honom utgår jag från att han är det) att låta honom spela sig i form. En bänkad Jonte kommer tyna bort.

Själv tror jag att det vi såg av Jonte förra säsongen, iaf glimtvis, var ett sista flämtande innan lågan slocknade. Han skulle inte varit kvar. Men nu är han det och då är det bara att gilla läget och låta honom spela. Men man ska nog sänka sina förväntningar på honom. Visar det sig att han blir ännu sämre så måste han däremot, för lagets skull, bänkas.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
hubbenorlen: Håller med om att Sebbe o Crippe är på G. Men jag skulle gärna vilja höra hur Montén resonerar kring Hedström, är det inte bättre att låta honom rehabträna om de nu är så svårt att spela som det sägs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

söder över: Jag tycker anfallsspelet utvecklas hela tiden, så jag är inte så orolig faktiskt. Målen kommer när allt sätter sig. Och när de kommer så blir vi livsfarliga.

Sedan förstår jag faktiskt inte varför alla klagar på Sebbe och Crippe. Tycker att de båda visar en klart uppåtgående formkurva.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
mikenomad: Aaaah......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Timrå Icon: Ironin?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Modano: Det är en sak att du uttrycker dig på ett sätt som gör det svårt att förstå dig. Konstiga meningsbyggnader, avsaknad av punkter etc. Det är ju möjligt att du har svårigheter i det fallet som du inte kan påverka.

Men att sprida den j-a avföringen du gör, både gentemot våra hårt arbetande hjältar (jo, jag ser också att det här laget har uppenbara brister. Det saknas spets, stjärnglans framåt. Men det här laget visar iaf nåt som liknar stolthet inför klubbmärket och för det skall de älskas!) och mot andra härinne är fanimej oacceptabelt.

Andas några gånger innan och skriv nåt sakligt annars kan du låta bli. Som det är nu är du inget annat än ett tragiskt driftobjekt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
The great one: Segern...? Har jag missat något?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
The great one: jag kan tycka att Lindqvist är den enda som är direkt ursäktad för sitt alkoholintag ikväll. Resten borde skämmas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Olle:

Skönt att se grabbarna fira segern ikväll med shots på Svensson och mycket kebabsås på kebabcity. Hade detta varit ifjol hade jag gått i taket. Men ny vet jag att nollan har infört en nolltolerans... Eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

hubbenorlen: och jag blir anklagad för att vara den mest negativa supportern här inne... :) Modano är i en klass för sig, i övrigt verkar timråsupportrarna vara ganska splittrade i afton.

Vi gör ju en bra match mot ett Luleå som gör en riktigt bra bortamatch, Vi har "fläckar i solen" som sebbes ingripande i defensiven och crippes ingripanden i offensiven men i stort så spelar vi bättre än Luleå. Och man ska inte stanna riktigt där, Det finns en mening och den lyder "Vi spelar bättre än laget som spelar bäst just nu". Den tycker jag att vi tar med oss. Vi ägde Luleå i första, vi driver matchen i tredje. Över 60 minuter så är vi det bättre laget,


Vi spelar bättre än laget som spelar bäst just nu. På tistag så bevisar vi det genom att slå Frölunda.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
hubbenorlen: på ett sätt är det skönt att ha de två senaste säsongerna i bakfickan för just de sakerna du säger. Ja det är betydligt mycket bättre även i anfallspelet iår. Mycket tack vare att denna trupp inte står still så mycket. Jag minns den äckliga känslan som uppstod när vi inte kom in i zon ens under ett helt pp eller då vi kunde gå hela perioder utan att etablera spel utanför egen zon... Huga nä allt är verkligen bättre. O när jag gnäller o svär över spelare o spelsätt här så är det nästa alltid för att jag tycker mig kunna se att vissa killar kan bättre o att jag tror att något annat sätt skulle passa mannskapen mer väl. Gnället är aldrig otacksamt menat utan mera utav -fortsätt våga överraska medias expert elit ännu mera! Karaktär lixom... JAG VILL HA MERAAAA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Mäster T: Vi tar det mot goa gubbarna på tisdag istället innan dom fått in någon skorpion mellan stolparna. Fast Assange-anhängarna hinner troligen först:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
hubbenorlen: Vet inte hur många ggr jag skrek:"Crasha nätet."
Men inte då.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
söder över: Jo jag vet vad du menar. Men det är ju betydligt bättre på den fronten den här säsongen.
Jag tycker också att dom bör skjuta mer, i stället för att försöka spela snyggt anfallsspel. Men jag tror att dom håller på så för att dom tror att publiken vill ha lite fancy spel. Någon borde berätta för dom att vi inte förväntar oss det den här säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
hubbenorlen: aa defenitivt. Jag skulle bara vilja se mindre av dessa adresslösa rundelsprättarna bakom ryggen o mer skott isst...
Risken finns att det blir lite mer böljande spel men jag tror fan att vi skulle tjäna på ett böljande spel. Vi har ett gäng spelare som passar utmärkt när det finns gott om ytor i anfallen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
söder över: Tycker ändå att anfallen var bra mycket bättre i kväll. Fler kombinationer mitt i banan än tidigare. Snabbare passningar i sidled i mitt- och anfallszon. Sedan tar det ju stopp innan de når målet. Men det blir förhoppningsvis bättre med tiden.
Tycker ändå att det känns hoppfullt. Vi försvarar oss ändå jävligt bra mot förmodade topplag. Och ett bra försvar är nog det som kommer att rädda oss denhär säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Modano: Vi gör så här Modano: Om du inte vill att jag ska svara – skriv inte inlägg riktade till mig. Okej?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
hubbenorlen: Du svara mig inte ditt svin förstå det du som vet bäst om allt NOLLA !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Det gick ganska bra i 1a perren enkelt spel hårt hemjobb.

Första bytena var timingen off o det blev genast svängdörrar i mittzon... Men efter 5 min blev det mycket mycket bättre!

Andra perioden tappade hela laget konceptet totalt! Vaffan alltså! Plötsligt var varenda back erik karlsson! Kladdelikladdet var tillbaka! Ok frw gömde sig lite väl högt i banan MEN backarna måste väl klara att lobba ut en puck ur våran zon! Då hinner frw hem o luleå's 2-3 checkande spelare måste ut o vända! Allt det där enkla var som bortblåst...

Bättre i tredje. Dock tycker jag fortfarande att backarna höll pucken för länge vid uppspelen. Dom hade svårt att hitta fria frw vilket var precis vad lule ville. Thats life med den trupp vi har i år.
Vi blev iaf inte överkörda utav laget som ägde försäsongen o som tippats i topp av de flesta.
Inget att hänga läpp över. Det finns mer att ta av i timrå än vad denna match visade o om det kommit fram hade luleå åkt hem med 0 poäng.

I förlängningen syns det att Önerud är vältränad. Han bara kör o kör! Jättekul att se honom i pp! Mera sådant. Tack.

Minus shit tonight = Jonte! händer inte mycket här inte. Får en satans massa förtroende att vara på isen hela tiden men det går trögt för trögt i allt han gör.

Boyce! Vad händer? Hoho vart har du tagit vägen? Svänger undan dueller o kommer fel i det mesta! KÄMPA MANNEN du är saknad.

Backarnas puck kladd i egen zon. Inkl sebbe! Det får inte bli för mycket av den här varan för det gör att vi tappar tempot totalt!

Pluss i kanten = Friberg. Kämpar stenhårt enligt planen som laget har! Slår matchens macka till Önerud.

Crippe gör en massa bra saker och är ofta den som vinner puck i egen zon o ser till att den i momentet senare finns på rätt sida av offensiv blå... Måste dock träna frilägen. Han har juh i snitt 3 per match typ! Skulle kunna lyfta oss rejält i tabellen på egen hand om han satt var tredje iaf...

Att dom kan bättre o får ändå med sig en pinne från luleå. Dom har en bra trupp med vassa anfallare o tuffa försvarare o dom har ett bra spel som fungerat fint för dom i nått eller några år.
Hoppas på att vi kan köra över frölunda på tisdag. Det skulle sitta psykiskt fint!

Det som oroar lite är anfallen som vi har där pucken hamnar i sarg hörnen hela tiden... Där är det fysiskt tungt att spela. Tror faktiskt att vi skulle vinna mer på att spela hawaii hockey. Där vi kanske skulle hitta avslut lättare! Öhrn var bra med... Jaja nu går jag o korgar! Nattinatt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

Modano: Hörru du lilla vän. Om du lägger ord i munnen på mig så kommer jag att kommentera vad du säger. Jag har aldrig påstått att Perra eller Linkan var bra för klubben, så kom inte och påstå att jag har gjort det. Jag tror inte heller på tomten, eller kontaktar frälsningsarmen.
Däremot stör jag mig jävligt mycket på att du endast skriver i det här forumet när du har nåt nedlåtande att säga efter en förlust. Och du gör det på ett jävligt barnsligt sätt. Det finns inga som helst nyanser i det du skriver. Du bara öser ur dig en massa skit. Jag tror aldrig jag sett dig skriva ett enda positivt ord om Timrå IK.
Allt detta sammantaget gör att du har förverkat din rätt att döma andra, enligt min åsikt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
superfalle: TACK !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Modano: de är så skönt att du är tillbaka på allvar igen . Jag älskar dina lätt retarderade inlägg efter förlusterna . Och stormen efteråt . De får en att glömma själva förlusten .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
hubbenorlen: Ja inavel allt ser bra ut som du säger utan verklighetsuppfattning du tror på tomnten och jag ser verkligheten att det blir svårt att undvika kvalserien utan förstärkningar. Här med avslutar jag allt snack med dig och vill ALLDRIG höra dig kommentera mig. Gör du det så fär du ta det privat fatta du nu då ?????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
hubbenorlen: hahaha . Plus på den
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Modano: Om du vill ge dig själv en läxa så kan du ta det privat. Du behöver inte göra upp med dig själv här inne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Modano: Du ska bara dra igen käften kommer alldrig att snacka med dig när du inte fattar bättre utan tror allt är bra fast jag har RÄtt ´hela tiden se bara förra säsongen du hylla perra linkdåren mfl att de var så bra för klubben säger allt och när du inte visste att puck slagen i egen zon över sarg är 2min då hör du hemma på kalix gästbok. Sjöbba zaccodog några som törs säga mer än många allt är så bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

Modano:Varför skulle ett samtal till frälsningsarmen ge mig fler plus? Jag förstår inte det. Menar du att jag skulle ha ringt upp Frälsningsarmen och berättat för telefonisten om dina inlägg, varpå personen i fråga blev så upprörd att han, eller hon, fick sju av sina vänner att regga sig på Hockeysnack bara för att ge mitt inlägg plus?
Och vad har Perra och "Ägghalvan" med saken att göra? Har de också varit i kontakt med Frälsningsarmen? Och i så fall: Varför?
Jag tycker att du är oklar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Laken:  håller inte med dig idag heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Blizzard: Seriöst, vad hade du väntat dig för svar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

Laken:

Kan hålla med dig om Sebbe, men Hagos var inte överdrivet bra heller, typ hela laget, Jocke med plocken var godkänd.

Men vad krävs för att få igång målskyttet, fördjävla dåligt.

2-1  målet är ett skitmål som Bagarn styr in och det värsta är att dom räknas också.

MÅste bli bättre skärpa till nästa match, som är otrolgt viktig. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Jag kräver mer utav Crippe, Jonte och Sebbe. Det är tre spelare som på något sätt ska vara en del av "den bärande stommen".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
73Sjöbba: han var ärlig, han hade kunnat dissa allt, han sa inget om klubben men hylla fansen, klart som fan han gilla fansen som stod upp ien förening som sköttes totalt jävla uselt!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Själv är jag glad och nöjd över Timrås försvarsspel, märk väl: det var inga dunungar vi mötte ikväll. Montén har hittat en modell för vårt lågprislag. Men varför flög det örnjävlar på isen före matchstart? Hade vi inte släppt den skiten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Blizzard: Hirso svarade bara med floskler. Varenda jävla hockeyspelare svarar likadant på dom där frågorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

RTS: Sebbe kan omöjligt vara godkänd!! Fantastiskt omständig och slarvig med pucken. Tillhörde de absolut sämsta!

Hagos var stabilast i TIK, som vanligt nuförtiden!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

Ingen kul match idag, Hagos , Crippe, Bagarn, Sebbe, Hedman godkänd.

Jonte?? vad håller han på med?. Tycker även Montén o Co gav bort chansen på 2 pinnar när man sätter in Friberg.

Jaja, Kan bara bli bättre

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Mäster T: jag ska dricka tills jag ser prickar...röda prickar, jag gillar prickar, jag ska räkna dom sen däcka!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06

Modano bör stå över nästa hemmamatch , han blir ju bara arg ändå .

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Vi gav bort 2 poäng. Over and Out. Nu....flaskan.

In i dimman för att slippa tänka på 2:a perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Blizzard:
Han skriver ju att han har slut på punkter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Modano: var crippe " jävla enögda inavel"
 
Eller var hagos "jävla enögda inavel Tant hagos bäst punkt slut."
 
  
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Blizzard: Va i helvete gjorde han bra svag rädd i över hela isen jävla enögda inavel Tant hagos bäst punkt slut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Så fick Hirso några extra poäng i min bok idag, berömde timrås supportrar gång på gång att dom stod upp för laget fast timrå spelade dåligt, jag förstår att han bröt och hade konflikt med klubben, men supportrarna hyllade han, helt rätt, för vi hade inget med alla idiot beslut att göra! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-06
Modano: Du kan ju hålla käften för alltid. Så jävla mycket skitsnack.
Kommentera

1524206 · »