1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30

« · 2272106 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Fyfan vilken comeback! Helt ärligt så slog jag av tvn av ilska i 2:a. Nu måste ja väl fortsätta med det resterande säsong haha :D
Det är maxxar nog teamspiriten för grabbarna, å får göra en sån här vändning tillsammans!

Vet inte om man får länka porr men gört ändå
www.youtube.com/watch?v=MQZA-8Ys-JM
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Knylan: Vete fan om man är "fast" vid Rajjan, men jag tycker det är bra att Freddan åtminstone är beredd att vädra båda målvakterna. Håller med om att JJ har varit stabilare sett över flera matcher.

Hoppas verkligen att man vågar prova annat i PP också. Åberg har varit riktigt bra än så länge men han har inte samma krut i bössan från vänsterkanten som Rattie har - där bör man nog helt enkelt gå tillbaka, köra Åberg i andra PP-linja och ha två starka formationer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Knass: Av någon anledning är det många som fäst sig vid Rajaniemi, vilket är lite överraskande. Kanske beror det på en gängse uppfattning att han inte fick någon som helst hjälp i höstas och att han har en mer spektakulär spelstil än den effektiva gråsuggan JJ.

Egentligen finns det ingen som helst konkurrens. I händelse av att vi håller detta levande ända in till omgång 52 så skulle jag bli väldigt överraskad om Rajaniemi får starta en enda match till, vi har nämligen inte råd att chansa. Vi borde snarare försöka hitta en lösning redan nu som kanske kan fungera även nästa säsong. Går det? Vad finns ledigt? Brattström?

Faktum är att när det kommer till det absolut mest kritiska – räddningar i skottsektorn – så är JJ ligans fjärde bästa målvakt den här säsongen. Alla lag vill ta sina avslut därifrån och det är således det svåraste att åstadkomma, ännu svårare är sektorn att freda för ett begränsat lag som vårat. Vi hade stora problem med att stänga skottsektorn i höstas och var sopsämst när det kom till just det. Över de senaste 15 matcherna är vi ett mittenlag i ligan när det kommer till antalet avslut vi släpper till därifrån. JJ är ligans bästa målvakt under samma period.

Ja, även jag är överraskad.

Så som jag uppfattar det så jobbar vi efter en princip nu att låta målvakten se varje skott, vilket för oss lekmän alltid ser ut som ”slappt försvarsspel”. JJ vill ha det så (åtminstone är det vad jag utläst av det han sagt i intervjuer), bara han får fri sikt så är det upp till honom att ta puckarna, vilket han gör nästan 90% av gångerna.

Tidigt i höstas var det smått bragdartat om vi ens höll ner avsluten i sektorn till under 20 under en hel match. På fem perioder mot ett likblekt LIF och ett inte allt för imponerande MIF har nu Rajaniemi fått TOTALT 16 avslut emot sig, och släppt in fem av dessa. Det är en femtedel av alla avslut i sektorn JJ släppt in på hela säsongen.

Slutsatsen är: nej, Tarvainen, detta blev inte så bra som du trodde i somras. JJ spelade i det här laget ifjol och är väl inkörd i vårt spelsätt, han har förmodligen själv varit med och format försvarsspelet. Som bottenlag är det tillräckligt svårt att hitta ett (1) hållbart sätt att släppa igenom skott på, men att rita upp ytterligare ett för en målvakt som ibland inte ens står rättplacerad i grundposition? När det dessutom blir allt mer tydligt att det inte finns en chans i helvetet att vi förlänger Rajans kontrakt i sommar?

Jag kan inte förmå mig själv att landa i en annan slutsats än att han inte håller, åtminstone inte i TIK 2021/2022. Tarvis är ingen dåre, det han sett i Rajaniemi kan säkerligen stämma, men detta är nog fel plats. Det hade varit kul att se honom i en vinnande miljö i HA dock, typ Modo. Där marginalerna finns på ett annat sätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Olle:
På tal om att vinna matchen och glömma brister.

"
bentacklingen som gav Svensson livstidsutvisning i allsvenskan ger två min interference i SHL.
"

Vad är det för nivå på domsluten?

Noll förtroende för SIF och svensk elithockey.
Om vi hamnar i kval mot det dåliga DIF så kommer det ses till att vi åker ur.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Olle: det har gått för lång tid med juniormisstag… klantigheter där man tappar puck i känsliga lägen. Primärt runt de båda blålinjerna…

Klassisk junishockey med svängiga kontringar.

Timrå har visat en miljon gånger känns det som denna höst att i SHL finns gott om spelare som kan för bjudningarna och förvalta chansen…

För mig är det obegripligt att det inte slutar…

Någon gång här och där kan det hända. Motståndaren vill ju ändå ha pucken och jobbar hårt för det oftast.

När många gånger droppar motståndaren pucken och jagar mot Timrås backar.

Det är så lag gör när man inte kan sköta ingångarna tryggt.

Men detta Timrå… icke! Nope! Nix…
Det ska bara gå…

Hur kan ledarna inte få fram budskapet efter alla dessa matcher!?

Idag ser det värre ut än på länge…

Men som sagt… Malmö kastade bort det genom en fullständigt usel defensiv insats som Timrå lyckades förvalta.

JJ har gjort riktigt bra matcher och några bleka matcher.

Att man fortsatte köra honom så hårt även när det såg lite osäkert ut kändes knasigt.

Rajaniemi är (tydligen) ingen frälsare även om målen idag håller hög klass.

Gubb-hörn
Egen styrning
Egen styrning
Första krysset
Gubb-hörn

Men det gör ju inte saken bättre.

Jag har inget emot att JJ är första keeper men ser gärna att rajaniemi får chansen då med för att hålla uppe tävlandet om platsen.
Det måste fan vara mer kamp.

För just kamp är det som saknas ihop med disciplinen när Timrå faller igenom som man gjorde i två perioder…

Rattie och Åberg pp-gate måste hanteras med…

Rattie kommer inte dominera i spelet. Han är inte Dahlen i HA

Eller Zetterberg förr i tiden.
Men han är farlig som målskytt för han har ett ruskigt bra skott. Han siktar bra och skjuter rökare till handledare…

Så…

Jag skulle gärna se att han får göra det!

Skottet han tog på tekningen i 1 perioden demonstrerar tydligt hur vass han är på den positionen.

Åberg är mer allround. Han kan gå köksvägen, kriga framför mål och skjuta…

Hans roll bör vara friare…

Så för helsike Timrå!!!! Hantera saken!

Spelarna vill det här och spelarna vill det där!

Ibland får man som chef säga: Ja så kan man vilja! Men nu gör vi såhär!

Helheten har aldrig varit körd. När man vann 102 matcher i rad var man noggrann och fysiskt närvarande.
På det levererade man ett giftigt PP.

Dit måste man tillbaka…

Kul match ändå!
Och alltså! Svensson 32 tacklingar före 2an i tacklingsligan! Han är ju bara för skön!!!
Man ska inte ta ifrån grabbarna att dom vände och vann ikväll!

Frälst är jag ändå inte…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Greven: Håller helt med dig, men en sak med detta forum är att man gnäller gärna väldigt mycket. Skulle JJ stått skulle raja vara guldpojken. Nu tvärtom också glömmer man JJ senaste matcher och svaga prestationer.

Kollar ni på hockey genom fylleglqsögon eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Olle: Ja, vi ska inte låta oss luras av den uppsminkade kossan. Det var bajsbrunt idag ända tills att Malmö bestämde sig för att säcka ihop totalt och bli ännu sämre än Timrå. Kul för oss, sugigt för dem. Men faktum kvarstår, precis som du skriver, att det är samma brister idag som ställer till det som det var i omgång tio. Typ. DET är oroväckande.

Ska man ta med sig något positivt är det väl hur Timrålirarna stressade och att man faktiskt skapade en jäkla massa chanser. Men det hjälper ju knappt när man envisas med att fortfarande fara runt och leta efter det där förbannade försvarsspelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Jalasvaara: Jäkla skillnad att lira med en annan center än Hanzl. Målet förtjänar en tjecks choklad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Hahl Bundy 2.0: Måste säga att Lasse Lindberg va ovanligt svag idag, framförallt i första perioden.

Kallar Westerlund för Westerholm ett par gånger. Tror att Bouma tacklar när det är Per Svensson som dunkar in honom i planket. (Bouma försöker hämnas några byten senare och åker rätt in i planket.) Får också till en groda om att Timrå gjort noll mål när motståndaren gör första målet...

Lasse kanske hade varit på spriten i mellandagarna. Vem vet.

Oavsett är han en trevlig person att tjöta med i hallen samt oftast bra i sin roll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Timrågogogo: Vågar inte vara lika optimistisk som dig, men visst fan känns det bra efter en sån här match. Jag hade tur att jag var helt redlös efter min 0.5 Briska Cider inför tredje perioden. Hade aldrig klarat det här annars!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Nu firar vi ett härligt Nyår! Vi har 7 poäng upp till Malmö i ingenmansland med två matcher mindre spelade. 9 poäng upp till Linköping som ligger på play-in med två matcher mindre spelade. Vi har gjort fler mål än Brynäs, Linköping och Örebro. Didde är tillbaka och Svensson går från klarhet till klarhet. JJ har förstaspaden och forwards håller hög nivå! Hanzl, Åberg och Rattie växlar upp. Vi är långt ifrån avhängda så våren ser vi med tillförsikt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Wunderbaum.
Speciellt mot hockeyestetikens banemän.
Malmö är ett hån mot allt vad hockey borde vara.
Att ersätta Peter Andersson med Joachim Fagervall är som att byta Jack The Ripper mot Hannibal Lector.
Dom går fetbort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Modano: Men alltså...3 av 5 mål blir på puckar på väg utanför eller som passas diagonalt men via studs på timråspelare vid andra stolpen går i mål. Vad fan ska Rajja göra på dessa?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Måste ändå säga att 23p och poängsnitt på 1,77 på de senaste 13 matcherna är helt okej tycker jag. Lyckas vi nu hålla detta snittet 2022 så är vi uppe i 72 poäng tillslut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
palleparling: Vi vann på hovet. 2-5.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
JonteD: Nä han har lite otur när han tänker! Men likt förbannat är han en profil, men som motståndare hatar man den typen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Fantastisk vändning hoppas bara inte Nubben o co sitter nöjd för det här. Med Johansson från början 3 poäng ikväll. Naturligt att fortsätta med finnen efter lycko matchen sedans men nu synas han varför han fått va målis i ett sop lag i Finland
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Tom Topp: Jag menade sylvegård inte du!! Jag tycker han beter sig jävligt illa på en hockeyplan inte riktigt rätt i kolan på han bitvis!!! Sorry!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
palleparling: första matchen förlorade vi på hemmaplan och andra matchen vann vi på hovet😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
JonteD: hoppas att du menar Sylvegård och inte mig! Men hockey är känslor, och Sylvegård river upp känslor, precis som Jämtin och per Ledin gjorde på sin tid! Älska eller hata? Det finns väl bara två lägen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
SMÅLAND: Ikväll var man en rabbusling. Dä´ rann lätt...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Sputnik: Största vändningen på 19 år sa man va? Nog har man missat denna som HV gjorde mot AIK 2011. Men mäktig vändning för det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
DenRöda: jag har för mig vi torska, var det inte på hovet han gjorde sin första?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Tom Topp: Varför kan ingen sänka den där fullblodsidioten utan tänder imömö!!!! Vore bra om han fick sig en näsbränna!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Rallarn: tur hit och tur dit, det är ett bedrövligt försvarsspel som försätter oss i sitsen 1-5 till att börja med. Sen att man vänder och vinner, när hände det sist? 2003?

Helt makalös insats att vända så klart och en hockeymatch man sent kommer glömma men om man sansar sig lite så tar vi bara in 1 poäng på Malmö och Linköping drar ifrån oss.
Kan laget växa från denna match? Garanterat.
Kan Freddan sola sig i glansen av denna vändning? Knappast, han borde svettas.
Nubben? Vi för spelet men ligger under med 1-5, det finns fortfarande ett systemfel i försvaret.
Alvarez? Bänka omgående.
Lodin? Om någon bara kunde säga åt honom att scouterna kollar hela matcherna och inte bara highlights så tror jag han skulle växa enormt. Den där passningen bakom ryggen han gör i spel 3-3 istället för att skjuta, som blir en kontring för Malmö, det är en bänkning rakt av. Han skiter i vilket om det inte blir en highlight av hans prestation.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
BlackBay: Var på väg att göra en "italienare", dvs bilen framkörd under balkongen och tvn på väg ut...
...men så plötsligt händer det!😁👊🏒👍
Sanslös match med en heroisk sista perre med moral som Freddan utlovade!😁 Otroligt 👍
Men lite tudelad dock med tanke på hur man ändå startar denna match. Måste vara mycket hetare o desperata i början av sådan här match med denna betydelse! Sen är det ju underbart hur man ändå tar sig an sista perioden!👍
Åberg levererar och kommer bli en viktig pjäs liksom Svensson som alltid. Och kul att JJ fick hålla nollan 👍
Så än får man väl säga att liket lever.😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Hahl Bundy 2.0: Äskar Tmrå fralltid!!🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
SMÅLAND: ikväll är det tydligare än på länge! Vi ger aldrig upp!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
” NOLLAN ” täppte till igen 🎉🥳
Lönnå på högsta volym på Grammfon å dä rinn lätt i strupuslingen rabbuslingar 🥃🥳🎉
Vi ä Timrå IK å vi ge fan ALDRIG upp 🥰🥰🥰
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Apropå Didde, enligt +- statistiken så ligger han på +3 idag. Stark comeback!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Jalasvaara: Så underbar vinst! En av de skönare någonsin faktiskt. Hoppas vi kan bygga vidare på detta nu.

Håller med om Rattie. Rätt osynlig sedan Åberg kom in. Man måste hitta en lösning på detta anser jag. Båda behövs! Börja med att sätta dem i olika pp formationer båda till vänster. Tjänstefel annars anser jag. Vi behöver en Rattie i målform.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
DenRöda: ja det är lite för mycket upp och ner på målvaktsfronten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Jag var där. Ännu ett fantastiskt minne. Senast var det Peletomaas kasse 19:57 mot Leksand efter att vi hämtat upp 2-5 sista 10 då Sigge Svensson fått matchstraff för en crosschecking mot strupe.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
palleparling: första matchen för Strömberg i år var vinsten mot djurgårn
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Tom Topp: hoppas innerligt att det frigörs en målis snart som kan rädda mer enkla puckar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
pingvin: vad menar du? Didriks första match denna säsong blev förlust. Så han har bara vunnit 1 i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Sputnik: hur många ångestmatcher har vi kvar? 23 24?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Sputnik: Grym vändning av Timrå! Det visar karaktär och kan var riktigt bra att ha med sig i kappsäcken inför slutspurten. Hoppas våra bägge lag kan klara sig undan kvalet. Om en 3-4 omgångar skulle det inte förvåna mig om vi även kan välkomna OIK till getingboet i den nedre delen av tabellen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Lars Lindberg är en väldigt bra kommentator o studieankare. Den enda jag saknat från HA.
Väldigt bra idag också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Tom Topp: Freddan får köra en Roffe Zetterlund i paus: Kom igen grabbar, andra laget har också en dålig målvakt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
kulltorp: Tur ? Det var väl ändå Malmö som hade mest turstuds. Malmö är ett skräplag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
kulltorp: Så är det, men för den mentala hälsans skull så gräver jag ner huvudet i sanden och väljer att ta med det positiva från denna match och kunna fokusera på nått annat under nyåret. Ångest nästa match igen och garanterat ny frustration på tränarkojan.. 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Tom Topp: Som väl är så verkar inte DIFs Armalis kunna stå på huvudet någon match alls..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
DenRöda: Vi har två ojämna målvakter, så är det bara! Ibland står dom på huvve, och ibland släpper dom in allt! Vi får nog leva med det den här säsongen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Villervalla: Nä saken är ju fortfarande samma skit i grunden.
Vi hade ju en osannolik tur i denna match som kunde få med 2 poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Jäkla vad alla är nöjda med detta katastrofspel helt plötsligt. Malmö tappade allt i tredje och gled in på en skridsko. Men men, nu är ju allt frid och fröjd igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Rolig fakta: Rajaniemi har varit förstamålvakt i ett lag (Jukurit) som harvat långt ner i serien de senaste 3 säsongerna. Denna säsong har hans gamla klubb känning på att sluta på övre halvan 4 poäng bakom självaste megalaget Kärpät. Våran gamla målvaktstränare Tarvainen ville bara ha bort honom från klubben för att satsa på en bättre målvakt helt enkelt eller är det bara jag som ser detta som logiskt??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Härlig vinst!

Är det bara jag som känner att Rattie gått ner sig sedan Åberg kommit in? Kan det va att han känner att han hamnat lite i Åbergs skugga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
dempa: Danke! Guten Rutsch ins neue Jahr!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-30
Timrågogogo: inför denna match var halva forumet inne på att Rajan äntligen skulle få kliva fram och bli etta men tongångarna lär inte vara desamma inför nästa match.
Själv skiter jag i vilket bara nån av dem kliver fram och vinner matcher åt oss.
Låst ämne

« · 2272106 · »