1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01

1855636 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
JanneH: Haha, den där Elon Musk har ju saker för sig, hör med honom, mars eller månen spelar ingen roll för min del!

Eller dra era kontakter för ett jobb i Nya Zeeland! ;) härligt när man för stunden hör "Just can't get enough" i högtalarna och direkt får Timrå-cravings
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
mikenomad: Expressen har ju ignorerat Timrå i åratal . Ja möjligtvis undantaget ifall det är ekonomisk kris
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Enough: Expressen är sjukt oseriösa. Beklämmande att man helt väljer att ignorera ett klassiskt derby men har artiklar om t.ex Pantern-Tingsryd. Ja det är kaos i Pantern men ändå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Propagandus: kan de inte börja sälja resor till månen snart? Vi startar en insamling till din biljett om det nu är så enkelt att TIK spelar bättre ju längre bort du befinner dig 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Nisse på Mon:

Jag håller med. Själv hade jag räknat med kanske 2-3 poäng. Fast ishockey är en nyckfull sport. Man kan sällan förutspå utgången. Det är väl en del av charmen, antar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
DJ Hemp: var själv en av dem. 5 poäng av 6 är jävligt nära ett under.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
DJ Hemp:

Ja det är strikt alkohol Policy här nu för tiden.
Glögg är ju Julens dryck.
Nog om det. Jag hann inte skriva att vi vinner med 4-1.
Jag satsade en hundring på resultatet.
Synd att inte fler kunde få del utav mitt budskap och fått lite klirr i kassan till julklappar i Jul.
Nu gästar iallafall vårat älskade Timrå IK Småland nästa vecka..
Ska bli så underbart 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
SMÅLAND:

Ja, vi blev avstängda p g a snack om glögg. Något att tänka på om vi vill hålla till här i framtiden. Men bäst av allt var att vi tog 5 av 6 poäng i dessa svåra möten, i vilka flera trodde att vi skulle kamma noll. Kanon! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
ÄNTLIGEN kan jag skriva...
Grattis till vinsten igår 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
timråhockey: Höften, hörde jag rätt då? Men en vecka minst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Woody: Det är ju så man blir orolig. Modano???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Friman SR: skadad borta 1 vecka att börja med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
I efterdyningarna av den härliga gårdagen slår det mig att jag saknade ju Lavoie i går. Var han ens med? Är han skadad igen? Hur allvarligt i så fall?

Jag har sökt men finner inget...

FORZA TIK.........alltid, alltid...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Halvjobbigt att denna säsong ska ske när man reser, känns som detta var en magisk match. Ironiskt att det går bättre ju längre bort jag reser, ska se till att vara i nya zeeland till eventuella slutspel ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Enough: så jävla dåligt lågt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Sputnik: Boyce hade tydligen rytit till i periodpausen inför 3:e och går sedan ut och levererar. Snälla Boyce det är precis så här vi vill se dig och vet att du kan spela. Med pondus och energi och killer instinct. Hoppas att denna match är en vändpunkt för killen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Enough: Wennerholm på aftonbladet däremot skrev att det var en av de roligaste matcher han sett i år. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Och Expressen.se orkar inte ens kommentera matchen med en enda rad
Ja just ja AIK var inte med i denna match
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Woody: Jag sa visst att vi skulle hålla tummarna för Västervik. Det jag egentligen menade var Karlskoga. Det vore oerhört skönt att ha 7 poäng ner till Leksand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
sargad:
Sista 11 kan vara de roligaste hockeyminutrarna jag upplevt live sedan vi höll oss kvar i es (SHL) mot Leksand
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Friman SR: vad gjorde Styf?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
JanneH: Klanka inte Styf, han kan ju gjort en god gärning i.o.m movember och tyckt att han vill behålla mustaschen när den ändå var där... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Friman SR: Styf såg fan ut som en positivhalare i den där mustaschen. Passande...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Underbar seger detta. Sen var det ju kul att notera när MoDo bänken begär timeout i samband med powerbrake i bakåtmålkalabaliken, sicket slöseri på den möjligheten eller tack till Per Styf :-) , coco. Dom var rätt yra vilket man älskar, hihi...

Vidare ett tack till bägge klackarna för manifestationen mot SHL's vansinne...

MoDo klacken: SHL...
TIK klacken svarade: Hockeymördare...

On and on, sådant behövs sannerligen, kämpa...

FORZA TIK.........alltid, alltid....
Kommentera



Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Såg inte matchen. Var det go stämning? Kanske lite upprymt på slutet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Woody: Så mycket bättre... än jag vågat hoppats på innan dessa 2 holmgångar. Det mentala, att vända i slutet på matcherna. Tyder på (h)järnstyrka. Boyce, Freddan o Jonte e kungar. Det rinn lätt i kväll.
Man blir glad.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Vad var publiksiffran?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Kerstin_k: Ja, fan vad jag skulle ha velat vara på plats. Hade t o m biljett, men jävligt onödiga omständigheter kukade till det. Kändes hyfsat irro där i tredje.

Leksand och Modo, två matcher som kändes rätt jobbiga på förhud efter boforsmatchen. Och så går man in och toklevererar som man gör. Respect!

Ja, Boyce som sagt. Sorry Modano, men må snubben aldrig spela någon annanstans. Hoppas han kan ta en sån här match med sig ordentligt. Det är ju det här spelet - att bryta in på mål, stångas och vara en jävla iller - som finns där. Gäller bara att det kommer fram mer konsekvent.

Är djupt nere i whiskyflaskan nu. Dags att avrunda innan det blir alltför jolmigt. Men: en ynnest! att få uppleva aftnar som de två senaste. Så sjukt mäktigt!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Laken: Och både Oskarshamn och Pantern tappade poäng. Nu håller vi tummarna för Västervik i morgon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Haukeland ger oss chansen att vinna varje match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Bragd-Birger: Det är något rent poetiskt att vinna hemmamatcher med, nästan, fullsatta läktare på det här sättet. Det blir som kemi mellan laget och publiken, en ömsesidig kärleksförklaring som nästan går att ta på. Ett registrerat mästerverk.

Spelmässigt poäng till Modo, definitivt. Chans- och målmässigt poäng till Timrå. Tycker nog att Timrå får vara nöjda med att bara släppa in ett mål i den, alltid, så förhatliga andra perioden. Underbart också att Boyce får starta vändningen.

Nu firar vi med en pava vin!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Bragd-Birger: Nej Haukeland var bättre ikväll! Sen var inte modo överlägsen på något sätt. Timrå överglänste Modo i defensiven i 1:a och 3:e perioden fast då tycker jag inte att Modo var dåliga defensivt i de två första perioderna. Sen ger vi bort segern som vanligt när vi slutar spela. Ikväll gjorde ni inte oss dåliga utan vi gjorde er bra i 3:e perioden! Grattis till 3p iaf
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
EArk: Ytterst tveksam bedömning.
Sen håller jag inte med om att Modo på något sätt var överlägsna. Dom höll spelet uppe bättre i 5-5, yes. Men sett till målchanser var Timrå klart bättre. Och efter 5-6 minuter i tredje var det klasskillnad i intensitet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
St sport ger Hauke en 3 och öviks mv en 4:a. Tveksamt att jag håller med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
kulltorp: Tror ingen förutom JFK (som vanligt) skyller på domaren, det som är retligt är att vid många tillfällen i tidigare matcher så har ett rent utsagt dåligt domarbeslut kostat Modo alla poäng, sitter väl kvar hos många.

Modo förlorar matchen för att man slarvar lite och tappar fokus, sen är det väl precis som det brukar vara mellan Modo och Timrå att när ni får ett mål så kommer det fler av bara farten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Gavelo: Spelmässigt var ni överlägsna 50 minuter men det mentala spelar ett ett spratt. Ni kommer klättra i tabellen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Gavelo: Ni var jävulskt bra idag. Bra match. Men be dina kompsar att sluta skylla på domaren. Pinsamt!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Woody: ja nu vill vi höra modanos sedvanliga hyllningar till nr 23
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Haha, vilken jävla match! Underbart!

All cred till Modo, som faktiskt var riktigt bra. Sjukt att Timrå gick ifrån 1:a mållösa, men andra gick till Modo. Sen tredje...wrooom. Klasskillnad.

Älskar Boyce. Så jävla grymt att han får visa vägen med två jävlaranamma-kassar.

Helt tagen. Fruktansvärt stolt över det här laget.

HOCKEY ÄR EN UNDERBAR SPORT!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Börjar bli sjukt jävla less på att gratulera er framskärtar ;)
Modo gör en jävligt bra match i 50 minuter och sen är det precis som det varit vid femtielva tillfällen denna säsong så tappar man in några snabba och förlorar matchen i slutet.

Att man som trogen Modoit inte ligger inlagt på Psykakuten är iaf ett styrkebesked!

Grattis
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
BlackBay: Ja, hoppas det. Men förra året hade vi tre raka segrar den 1 december. Sedan följde under december 4 raka förluster. Det var då allting rasade, så vi slutade på en sjätte plats. Låt oss hoppas att det inte händer i år igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Fn hände? 😀
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Bästa 1 dec på flera år.. jäklar vilken skön seger!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Essvikare:

DJ: Sicken match!!!!!
Att den 2:a perren alltid är den sämsta.
Jag som tog ut segern i förskott fick ju nu flera timmars njutning.

Hur som helst, vilket kämpagäng vi håller på.
Om ett par dagar sticker jag iväg till Indien på 4 månaders vinterresa, tur att C-more funkar även där. Kommer säkert att bli många trevliga hockeynätter där i vinter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Woody: med tanke på hur bra dom lirat idag så kanske svackan förhoppningsvis är över nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-12-01
Andersson: Underbart med tre poäng! Det var länge sen!
Kommentera

1855636 · »