1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25

« · 2637915 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Karlsson74: Timrå lärde sig väl iaf nåt efter offentliga avrättningen av Farman? Nu gjorde de precis tvärtom men jag utgår från att det samtidigt funnits någon kohandel bakom kulisserna. Han kunde väntat på att få kicken och rullas under bussen men få 12 månader (VD avtal) eller avgå "självmant" på ett sätt som gynnar alla. Känns troligt att det senare fallet också kommer med en liten fallskärm. Win win för båda. . Ska vi gissa på 6 månader? Hursomhelst blir ju nästa VD rekrytering viktig. Vad gör Nollan nuförtiden förresten? Robban Carlsson sitter väl i styrelsen men ingen aning om han kan ha kompetensen? Finns ju såna här "managment" utbildningar för tidigare spelare inom fotbollen (Kongo Kim gick väl en?) så in med Madsen i den.

Så länge Kapanen hålls utanför processen är jag nöjd. Annars dyker väl en finne snart upp som VD ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Villervalla: Tack! Ni ska ju ta åt er alla 3p ni plockar in nu! MoDo sitter ju snart i skiten :-) Ingen idé att grina. Dåliga köp får vi ta och nu försöka överleva.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Costanza: Nä du ska inte bli avstängd, du kan vara en frisk fläkt här ibland, sedan finns det alltid folk som tar åt sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
kulltorp: Dags att TIK stänger av mig, men tycker att jag gjort det helt klart att jag gillar TIK, Ante K, Nomaden, SKÅLLAND :-) Modano, Sputnik, Rip K och andra trevliga TIKare som jag glömt nämna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
falconuggla: Beror helt på hur kontraktet ser ut och vilka klausuler som finns inskrivna. Som du säger är ju det logiska att ingen fallskärm löser ut i det här fallet men man vet aldrig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Henrik_Tikare:
Brukar väl vara så att avgår man själv utlöses inte fallskärmar ..annars är det tjänstefel av den som skrev och godkände kontraktet..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Henrik_Tikare: Fast en fallskärm kan man väl inte få om man själv säger upp sig från sin tjänst? Som jag fattar det har ju han själv sagt upp sig och inte blivit uppsagd från Timrås håll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Villervalla: Jag hoppad inte JS ska ha fallskärm efter avhoppet. Är det någon som har hört något om det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Smokey: Jag tycker att JS ska ha kredd för sitt beslut nu dock.

Han var fel person för uppdraget. Ingen tjänar på den situationen så jag noterar att han var en felrekrytering som man får äga…

Hoppas inte Farman soppan biter Timrå allt för hårt i stjärten nu framöver bara!

Fanns det substans i att sponsorer velat ha till ett möte för att diskutera JS så förstår man nog att skruvstädet drogs hårt nu…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Villervalla: Johan "Mållgan" Sundberg - tack för ingenting.

Till klubben: Gör om och gör jobbet jävligt mycket bättre!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Smokey: Flowers delivered! Bye bye
Gör om , o gör rätt denna gång
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Karlsson74: Den enda från egna led som jag ser skulle passa som har spelarna med sig och är en sympatisk person och verkar vara humanist och verkligen vill klubben väl och verkar ha hyfsat med kontakter är SC i Hv idag. Sedan om han har kunskapen att vara chef vete katten men med föreningens stöd tror jag det skulle fungera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
kulltorp: Jag är överallt. När dissade jag TIK? Du tänker på ert soptomma prisskåp?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Bra ..känndes inte som nån jätte intelligent rekrytering av Timrå ändå..här får styrelsen verkligen ta sig en funderare på vad man egentligen rekryter på för kriterier och meriter..
Bevisligen var han iaf värdelös i konflikthantering, det blev rätt tydligt gällande damlaget.
Kanske är hans plats ett jobb för Ante att söka frammåt vårkanten. 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Öppetmål: Man är borta i ett par timmar från forumet och två bomber kommer ut haha.

Sundberg avgår! Väntat och helt rätt anser jag. Väntade bara på nyheten.

Nässen är jag kluven till. Men är säkert bättre än Erixon iaf. Tvåvägsback och stabil. Ass kapten. Hade hoppats på någon ännu bättre. Men bra att han känner Jokinen. Kan nog bli bra. Förväntar mig att något kontrakt bryts om både Lyytinen och Rindell blir kvar vilket jag verkligen hoppas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Costanza:Lugna ner dig lite nu din modolid. Du börjar gå en på nerverna. Kan du inte vara i din egen gästbok ett tag?
Du balanserar på en skör tråd just nu i ditt Timrådissande. Lite Clay-style, med mer finess.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
thorwald: Syn på din slutsats. Vilket blev Torines nästa jobb? Sen att det inte blev långvarigt pga anledningar är en annan femma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Stryparn: Jag menade för övrigt inte att någon i egna leden ska vara anställd av Timrå IK för närvarande. Men någon med Timråbakgrund eller hockeybakgrund.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Villervalla: Låter som en väldigt konstig rekrytering dock. Vaddå, körde man hela intervjun inför anställningen via Teams också, via en fett rosslig ADSL-lina i motljus och bakhalt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Det känns som senaste månadernas händelser som utkristalliserade sig i det fantastiskt taffliga hanterandes av sparkningen av Georgina Farman har i alla fall mitt huvud ramlat på plats.
Johan Sundberg har inte varit rätt person att vara klubbchef för Timrå IK och det är någonting han har känt ett tag. Om man inte känner sig trygg i sin roll så är risken betydligt större att plumpar som pressmeddelandet i måndags ramlar ut. Man tar förhastade och dåliga beslut som i detta läge ger en dålig eftersmak för Timrå IK.

Om man ser till sakfrågan så ser jag det som att bägge parter har trätat.
Klubben har inte varit tillräckligt tydlig i sin beskrivning till ledarstaben om vad deras uppdrag har är och ledarstaben tillsammans med stora delar av truppen har haft en helt annan agenda/målsättning än den klubben har.
Det är varken första eller sista gången klubb och enskilt lag/tränare har olika målsättningar, kanske oftast i ungdomsverksamheten. Men det är någonting som klubben kommer behöva jobba med för att vara ännu tydligare i framtiden och rekrytera ledare som följer den strategi som klubben tagit fram.
I det här fallet har dessa två parter inte haft samsynk och tränaren/sportchefen har fått med stora delar av spelartruppen på sitt sätt att se på det, kanske utan att som spelare faktiskt veta vad klubbens bild av verksamheten är. Så jag kan förstå reaktionen från spelarna när Farman sparkades.

Nu får vi hoppas på en klubbchef som trivs i sin roll och som kan driva Timrå IK in i framtiden!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Stryparn: Tar som exempel. Om du anställer en VD för ett bilföretag, kan det vara bra om denne har jobbat med liknande saker tidigare och vet vad branschen handlar om och vilka krav som ställs. Annars riskerar man inte bli långvarig på positionen, antingen från påtryckingar utifrån eller att den egna målbilden. Sen är finns det såklart saker som är detsamma i VD rollen oavsett vad du jobbar med. Men förstår man inte marknadsföring utifrån ett hockeyperspektiv, eller kan ta tillvara på kunskap som finns inom föreningen på rätt sätt i det som kallas hockeykultur så blir det inte lätt. Det gäller att man är insatt i det som gäller i just den bransch man verkar för. Av det jag sett gjorde Torines ett kanonjobb, främst genom att knyta till sig sponsorer. Men organistationsmässigt vet jag inte om det blivit så mycket bättre. Jag hoppas nästa VD har hockeykunskaper och vet hur man bygger ett team kring denna sport.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Nisse1: Hur han fick jobbet, troligen för att han varit chef för en av de största travbanorna i landet och med det sågs som kvalificerad, sedan vilka andra som sökte och vad de hade för kvalifikationer har jag inte en aning om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
kaofl: Det var ju ingen överraskning direkt, det har känts fel redan från början. Man kan ju undra hur han fick jobbet över huvud taget?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Stryparn: Ja det kan hända. Därför jag även skrev att det kan vara någon annan ifrån hockey. Finns ju flera sådana exempel inom SHL med VDs med hockeybakgrund. Kan ju funka utifrån också såklart, men jag tänker att det kan vara fördelaktigt att ha någon som jobbar med det hockey handlar om om de redan är insatt i branschen och brinner för den.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Costanza: Det där är ett typiskt unikt Modo-supporter-problem.

Något år till och evolutionen kommer få er att sluta skita i barens gemensamma pissränna;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
thorwald: Klubbchef är väl att vara VD - dvs du ska inte vara expert på hockey utan ska kunna leda arbetet på ett positivt sätt, ofta helt anonymt - men de måste ju ha koll på sportens förutsättningar och ekosystem - men att det ska vara någon från egna leden kan väldigt lätt bli fel - när kollegan du jobbat sida vid sida av under flera år plötsligt blir din chef.

Finns verkligen en poäng med någon utifrån - men det måste ju såklart vara rätt person - bara den lilla detaljen…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Smokey: George-effekten lyfter er. Lion Bar i Umeå hade billig öl men dåliga toaletter. George vill kunna skita i fred. Det är ju 2024.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
kulltorp: Någon postade Teams-länken här i flödet för ett par dar sen. Den bör gå att hittas för den som är intresserad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Sputnik1: Ja vad fan! Hur svårt kan det vara?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
kulltorp: Du är anställd!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Sputnik1: Jag kan ta det, jag har svart bälte på att hitta troll på Hockeysnack.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Hahl Bundy 2.0: Tänkte anmäla mitt intrese.
Jag har erfarenhet från fickpingis och har karriär som brunkare i korpeninnebandy.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Villervalla: Fast han lämnade ju bara efter några år. Kanonperson såklart, men man kanske vill ha någon som kan stanna lite längre och jobba mer långsiktigt än så. Läser man mellan raderna så var det inte bara familjens vilja att flytta som spelade in, utan han själv ville också gå vidare.

Det är just det jag är inne på att det behövs en person som brinner för hockey och att utveckla föreningen. Och då gör det över längre tid. Torines var såklart ytterst kompetent, men tror inte riktigt han trivdes i rollen fullt ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
thorwald: Va? Torines funkade väl bra, inte från egna leden och kom från golfen, det handlar inte om vad eller vart personen kommer ifrån utan om rätt person.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Den där Sundberg känns lite som skurken Gåtan i Läderlappen (Batman). Väldigt många många många frågetecken runt den anonyma karaktären...

Annars är man fånigt lycklig över Timrå IK:s härliga rusch just nu!

Och! Bara dryga dygnet kvar tills man checkar in på Lion Bar i Örebro för uppladdning med kvalitetsplanka och bira på köpet:)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Sputnik1: Skulle nog tro att halva HS kommer att söka som ny klubbchef… dom är säkert kapabla. Iaf låter det så härinne emellanåt 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: Ka du länka till mötet så man kan få lyssna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: Att vara klubbchef är ju speciellt, då det är så otroligt många människor som bryr sig helhjärtat om föreningen man representerar. Givet detta blir ju kraven oftast större och kritiken hårdare, det får man räkna med. En bra grej är ju då att "smörja upp" fansen, att synas, att höras och verka utåt å Timrås vägnar. Jag >tror< att förtroendet då blir så mycket större då man lär känna personen bakom rollen, mer än någon som inkasserar en lön varje månad och blir rätt lätt att kasta problemen på.

Det var nog ett för stort steg för honom att byta till denna bransch, och jag tycker det helt plötsligt börjat storma för mycket i en föreningen som jag upplever mår rätt bra i övrigt.

Moget beslut och hoppas på en bättre framtid!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Nästa gång hoppas jag man rekryterar någon ifrån de egna leden, eller åtminstone någon som kommer ifrån liknande jobb inom hockey. Såklart ett stort ansvar och ett svårt jobb att vara klubbchef, men känns inte som någon från helt andra branscher verkar funka
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Tjenare mannen! 🫡
Hejdå mannen… 👋

Han kom. Han sågs inte. Sen försvann han.
Mannen, Myten o Legenden kan vi nu kalla Sundeberg eller vad han heter…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Starostenko: Låt inte Backlund "värva" polare från trakterna nu, ja eller i så fall någon med insyn i hpckey.. Kör en process med extern rekrytering som med Torines.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: Känslan jag får, efter att ha lyssnat på delar av mötet som någon här la ut länken på (till Teams) häromdan, där en märkbart påverkad Lasse Backlund försökte mana de helt naturligt irriterade föräldrar som fanns med på mötet till lugn, är att man gemensamt med Sundberg kommit fram till att det inte finns någon annan väg att gå än att han lämnar. Ska klubben kunna gå vidare med något som helst förtroende och självrespekt måste han bort. Klubben behöver rätt person på rätt plats. Vi kan kalla hen Torines 2.0. No pressure...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Öppetmål: Bara att önska honom lycka till i framtiden och se fram emot med tillförsikt vem som kan/vill ersätta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Starostenko: Fanns inte på kartan att han skulle bli kvar Sponsorer var upprörda så nu kanske inte hela havet stormar börjar Ebba ut.sen att han inte var insatt i lagen är chefs uppgift..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: Jo jag har läst det men man skriver inte ut att man blir uppmanad att avgå, det gör man med hänsyn till personens chans till ett nytt jobb.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Villervalla: Enligt vad som ryktats är det dålig kontroll på kostnaderna, dålig stämning på kontoret och nu damlaget som till slut fick bägaren att rinna över. Detta landar på styrelsen om rekryterat helt fel. JS är säkert duktig i en annan miljö. Jag tror tyvärr det kommer lite mer negativa nyheter (inom kort eller efter säsongen) om driften.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Rip Kirby: Kan mycket väl vara som han säger. Han har inte känt att han passat i rollen. Detta med damlaget var bara bägaren som fick det hela att rinna över. Har från första början tyckt han var en lite udda fågel. Men önskar honom all lycka till i framtiden!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Villervalla: Finns en artikel i ST där han säger bla: "Det finns ingen enskild händelse eller särskild sak som föranleder mitt beslut, det är något som vuxit fram den senaste tiden. Det är ett beslut helt baserat på egna insikter".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Han gjorde sig själv omöjlig i föreningen. Kände på mig att det här skulle komma. En felrekrytering helt enkelt, nu kan vi gå vidare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
Öppetmål: Man funderar om han säger upp sig själv eller blivit uppmanad. Hursomhelst ett bra beslut, nu går vi vidare och hoppas det blir ordning.
Låst ämne

« · 2637915 · »