1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581954 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31

« · 1343373 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Jockz: Du får 5 Dahlroth för Kolans lön.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Pätr: Dahlroth är fan värd hans lön, väldigt klok men skulle kunna förbättra offensiven dock! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Kattgubben: 51 poäng i AHL, och ändå är Ottawa inte intresserade. Det kanske borde ha varit en varningsklocka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Timråit H-sand: Det måste ju ha hänt nåt med karln?! Jag minns mycket väl hur FBK-fans ondade över att han inte kom till Färjestad. Han var tydligen riktigt vass där innan han stack över till AHL. Nu ser han ju mest proppmätt och väldigt trött ut. Jag vet inte om jag ska tycka synd om honom eller vara förbannad på honom. Det senare ligger närmast till hands just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Kattgubben:

"Mattias Karlsson, finns det någon regel som säger att man bara får ta två skär och sedan måste glida en bit?"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Timråit H-sand: Hirschovits och Jokela kan se skicka hem nu och ersätta med juniorer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
bobrov: Det är helt jävla pinsamt på ren svenska!!!
Är Mattias Karlsson kvar nästa säsong så vete fan om jag kommer att se nån match! För hans lön får du in två spelare som kan åka skridskor plus mycket annat. Sen hoppas jag också att Jokela är ett minne blott då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Laken: Kommer du ihåg Hirschos uttalande i ST i somras. Han berättade att han hade en liten dröm om NHL...

Ärligt talat. Jag tror inte att Hirschovits skulle få ett NHL-kontrakt om liga så expanderade med ytterligare trettio lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
bobrov: Mattias Karlsson lär ju vara ganska svårsåld framöver kan man nog säga... likaså Jokela och Hirshovits. Snacka om att ha devalverat sitt värde under sin tid i Timrå IK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
fredriko74: Det är ett bra tag sedan jag mentalt accepterade Kvalserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Laken: Bara att ställa sig in på kvalserien, Timrå är inte bättre idag tyvärr!

Hoppas bara de lär sig av läxan till nästa år om det innebär ES nästa år med!

In med nubben, ut med Perra , Jokela, Kolan och Hirschovits är ett måste till att börja med!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Kattgubben: Nån här inne som kan förklara för mig hur Mattias Karlsson
kan ha mest istid av alla spelare i tik,bet. han själv istid till trän. för egna pengar eller ser trän. nåt som inte vi ser ?? Idag hade han 21,18 och fartvidundret jokela 21,36 se där vart han passerad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Hälge: Instämmer. Pensionärerna må ursäkta, men ikväll var det en jävla PRO-hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Nisse: Kan köpa det mesta du skriver men jag skulle inte lägga min röst på Chaplin som tränare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Laken: Lello kunde inte slå straffar ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31

RTS: Att vi förlorar är en sak, men hur den förloras är en helt annan sak.

Bedrövligt !

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Laken: Ja Laken....Hirso kan mycket väl vara sämst någonsin? Håller kanske Derouville som lite sämre dock?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
RTS: agree.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Frella: Jag tror vi vinner i övik, vi måste vinna. Vi förlorade mot seriens bäst kompnerade lag idag, jag SAik som favoriter till guldet, det har jag haft sedan säsongstarten.

Jag tyckte man startade matchen bra idag, men vi mötte ett betydligt spelskickligare lag helt enkelt, så denna torsk kan jag trots allt leva med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Nån som sett vår 13:e forward? Eller skit i det....Vi har ju Björn Svensson. Pääijärvis brorsa....Tack Thomas och Linkan för ert kanon jobb med årets lag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Kattgubben: Är Du säker på att Kolan inte svarar * Det finns vissa andra spelare i laget som måste rannsaka sin insats *
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
fredriko74: Att Hirschovits fortfarande är kvar är ett skämt!
Linkan är ett skämt!

Varför har man inte gjort någon deal med ett finskt lag? Det hade så klart varit möjligt.
Jag trodde Hirschovist skulle vara "turbo-boostad" med självförtroende efter Linköpingsmatchen... Sämsta värvningen i Timrås historia?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Olle: mm.. Lakerdome, viasat hockey, och Jihde i kostym och skridskor.

"Mattias Karlsson, hur känns det efter en förlust mot Växjö i första omgången? Vad hade ni kunnat göra bättre?"

*dunkar pannan i väggen*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Frella: Modo? Det är Lakers, Örebro och Leksand vi ska fokusera på. Det är upp till andra lag att köra ner modo i skiten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Hade vi spelat som vi skulle mot "Solna AIK" hade inte den här förlusten känts fullt lika förjävligt, bortsett från att spelet var fantastiskt uselt ikväll. Det är väl satan att man ska vara tvungen att sätta sig i den här bedrövliga sitsen igen - kniven på strupen och vi har inte ens råd att förlora mot topplagen utan att det blir KS, ungefär.. dynga!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
mikenomad: Är fruktansvärt besviken på lagets insats i 2:a o 3:e perioden. Åkte hem i 3:e då det stod 1-5. Kan klacken nån gång protestera? Stod i klacken o jag blir bara såå less när man börjar med "kom igen Timrå" . Jag kan bara protestera genom att gå hem. Jag står inte kvar då! Nån självkänsla har jag ändå. Faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
RTS: Finns ju lite revansch att utkräva på Modo efter utskåpningen senast. Men antagligen är vi lite för bekväma för att verkligen orka bry oss i sånt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Laken: Exakt den jämförelsen drog jag för vännen som sitter bredvid mig också i pausen.

Hirschovits är kanske Timrås sämsta värvning någonsin, visst att han är sjukt bra straffskytt, men jag är duktig på att virka i fyllan också!!!

Nästa år måste oavsett spel i ES eller ej Jokela och just Hirscho bort, så sjukt bedrövliga att skåda!

Sen önskar jag en tränare med lite förnyelser gällande spelidén, idag har man kört in sig flera mil i gruvan, dumpa puck och hoppas man är 1a på den funkar inte så bra uppenbarligen !?

Ja tack till förändringar , nej tack till Jokela & Hirscho på isen !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
sargad: Visst har vi haft otur med skador, dat har alla andra lag också. Vi är INTE något undantag. Vårt undantag är att vi startade med alldeles för liten trupp. Det skreks i högan sky här på HS när skadorna kom och vi knappt fick ihop till tre formationer och TJ: undrade vad problemet var för vi låg ju trea. Linkan och TJ gick ju " all in " på några finnar som skulle ta oss till höjderna. Det min vän är oerhört farligt för misslyckas dessa som dom gjort hos oss finns ingenting, jag säger igen, ingenting bakom och då kommer raset. Dåliga träningar, slitna spelare, inget tempo blir konsekvensen och ingen kontinuitet blir resultatet. Vilka kan då ordna detta, vete tusan om det går. Men, ta hit Nubben och Dahlén, om inte annat för att man kan inte sparka 22 spelare, men två tränare. Säg sedan åt Linkan att sitta totalt still, värva ingen. När kvalet är över med förhoppningsvis positivt resultat då skall kvasten sopa rent. Nubben ny klubbdirektör, dahle´n ny tränare, skicka Linkan till Egypten på solsemester och Nubben rekryterar ny sportchef. Det är mina tankegånagar i stort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Foyn:

Kompetensen att bygga ett LAG saknas helt. Man har ingen aning om rollspelarnas betydelse utan man värvar sk "bra spelare" men som lag funkar det inte. Titta bara på backarna. Var är Tiks Majesky och Mange Johanssson??? Forwads?? Var är Ledin och Ölvestad och Voutalainen?????

Exempelvis!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
sargad: Självklart har vi haft otur med skador, men det är bara halva sanningen, skadorna uppkommer till stor dela av den tunna trupp vi slitit onödigt hårt på. det är ofrånkomliga fakta, samt att man haft 4-5 väldigt skadebenägna spelare. Man har chansat helt enkelt ifrån Timråhåll.
God min i magert spel/ Ett Timrå ordspråk

Jag ger dock inte upp allt hopp än om en plats i ingemansland.
Det kan gå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Laken: Antagligen kostar väl Lehtonen halva priset också...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Vilken stjärnvärvning tycker ni var bäst:
#44 Hirschovits eller #13 Lehtonen? Hahahahahahahahahaha...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Olle:

Lugnt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Kattgubben: Garanterat på tok för dyr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Taurus: Ja backlösa är vi defenitivt, vi är laglösa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Apropå hundar.. vi kanske borde ta och värva Cesar Milan som tränare för att få lite ordning på tikarna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Jahaaap då var man nyss hemkommen! Riktigt öm i röven efter den omgången av sctaaan.
Fick lite vibbar från första året vi kom upp, när vi mötte Färjestad eller Frölunda som bara körde över oss hemma i ladan.
Nu är det dock bevisat vi är fan tok sämst i årets ES! Finns inte en chans jävel att vi reder ut det här. Kan garantera att även fucking Lakers kommer pissa på oss KS också....Fy faan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Som jag skrev tidigare så tror jag det här laget inte är bättre helt enkelt, jag tycker faktiskt dom försöker driva på, men kunnandet saknas, när Bs är bland din bättre match efter match så säger det egentligen allt.

Kolan storhet tex har jag aldrig sett.
Om man nu skall försöka vara snäll mot honom så gjorde han nog laget en stor tjänst om han lämnade, att inte Perra o Linkan sett hans begränsade hockeykunskaper gör mig lite bekymrad, han på egenhand sänker detta stukade lag match efter match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Olle: Ja, jag har inte en aning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31

The Fat Bastard: Jag måste hålla med dig nu. Det är mycket klagande på Kolan (med all rätt), men vad gör #63 och #44 för något som rättfärdigar dem för spel ?

Inte mycket...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Olle:
Nä. det har ju gått spikrakt åt h-vete sedan Nubben lämnade och det beror på inkompetens å det grövsta
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Laken: Nu griper du väl ändå efter halmstrån?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Taurus: Då ber jag om ursäkt för då missförstod jag dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Raggaren Putte: Var det någon som innerst inne trodde något annat? Vi har spelat bra i några matcher och Skellefteå har varit usla. Perra är så fel man kan bli för det här laget men han kan iaf skriva in i sitt CV att han nu får spela KS med ett lag också. Nästa säsong är han tillbaka i solskensstaden och vi ett sargat (allsvenskt?) lag. Om vi redan nu försöker byta till oss fem extra bortamatcher i KS kanske vi kan få igenom det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
uhahl:

Stora problemet är att dom är helt backlösa frånsett Sebbe och i viss mån Halonen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
The Fat Bastard: svårt att bestämma vem eller vilka men ska bänka då alla suger..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Taurus: Precis som uhahl nyss sa så tycker jag inte att ramsan "vi är timrå och vi ger aldrig upp" duger längre. Vi är Timrå och dom ger allt som oftast upp. Laget har inte samma karaktär som för 4-5 säsonger sedan. Dom ger visst upp! Dom enda som inte ger upp är den tappra skaran fans som orkar se skiten på plats i match efter match. Det tycker jag är jävligt beundransvärt på ett sätt men "hippieattityden" till laget gynnar bevisligen inte spelarna. Mera burop åt och från folket!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
Olle: Det är en fin tanke nånstans att man ska stötta sitt lag i med- och motgång, men visst fan är det kontraproduktivt att heja på ett lag som spelar värdelöst? Vad ger det för signaler egentligen? Hundar ska inte ha nåt godis om de inte lyder!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2011-01-31
RTS o Nisse: Ni får väl ändå hålla med om att vi har otur med långtidsskador på nycklespelare som Axie, Hynning o Åkelund. Men flera spelare o tränare ska prestera bättre. Måtte vi stå emot i kvalserien, sedan får vi bygga nytt. Tror dock att vi får vara helt nöjda med lindans kommande 2-3 sässar. Största kruxet, vilka sportchefer/tränare tror ni kan lyckas lyfta oss (svara konstruktivt på detta o inte bara att allt annat en Per-Linka är bättre).

Halvlallare
Kommentera

« · 1343373 · »