1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581174 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - SSK 2009-10-01

1181722 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Jag lurar på följande:
Lander-Corso-Pääjärvi och Pärssinen-Karlsson-Hynning.

Lander och Pääjärvi är en firma, Corso håller hög klass.

Pärssinen är trollgubben, rejäle Karlsson stadgar upp, och karaktärslöse Hynning visar spetskompetens ibland. Timo och Hynning har som sagt hittat varandra förut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Bragd-Birger: Jag håller med dig i mycket men har en bestämd åsikt när det gäller det här med att kasta om i femmorna. Faktum är att vi har en rad nya spelare som verkligen inte funnit sin plats i laget ännu och jag skulle vilja se minst 10 matcher innan man börjar göra radikala förändringar i femmorna.

Corso och Pääjärvi ser pigga ut och producerar. Bredvid dem kan man förmodligen sätta vem som helst för att sedan se poängskörden börja öka men i övrigt tycker jag att det finns tendenser i laget. 2 perioder mot Frölunda var riktigt bra, en period mot Färjestad och en period mot SSK. 4 bra perioder på tre matcher är kanske inte godkänt men jag tycker att det är alldeles för tidigt att börja prata om inställningsproblem, attitydsvårigheter osv. Visst, Anger har sett svag ut, helhetintrycket av en sån som Hynning är inte ok, Styf gör en fullständigt värdelös match och Skogs är i princip samma Skogs som vi är vana att se honom (ps. han kommer aldrig att BLI den där backklippan, ge upp dom tankarna/förväntningarna) <-- inte menat till Bragd-Birger i synnerhet utan i största allmänhet.

I det här läget tycker jag ändå att det är värt att glädja sig över att Corso verkar vara precis den han utgav sig för att vara, nämligen en poängproducerare. Att Pääjärvi verkar ha skjutit in sig i år. Att sebbe har gått ifrån ett hyffsat löfte till en gigant på banan. Att Sonntag faktiskt tar för sig där ute på banan.

Som gårdagens match utspelade sig så kan man konstatera att vi inte kommer att få se många sånna tillfäligheter i år. I min mening så äger aldrig riktigt SSK, dom gör en bra förstaperiod, andra glömmer vi och sen får man helt plötsligt energi och sätter två snabba som gör att matchbilden går från osäkert dödläge till kassaskåpssäkert "spela på resultat"-match.

Självklart måste spelet bli bättre men potential för detta finns där. Ge det hela 10 omgångar innan förslagen på ommöblering kommer. Det är ju omöjligt att säga vad 3 specifika spelare kan göra tillsammans (eller snarare INTE göra) på 3-4 matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Bragd-Birger: Skulle vara helt klart intressant att se vad de femmorna kunde prestera, förnuftiga resonemang känner jag.

Det roligaste att se igår var att rollfördelningen i 3:e perioden blev så tydlig. Rätt folk spelade i PP och de som man förväntades skulle ta tag i saker o ting gjorde det. Jag blir ju alldeles matt när man bara rullar femmorna i PP som man gjorde under första två perioderna. Starta ett PP med Axelsson och Starkov med Sonntag o Erixson på backen känns inte bra exempelvis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
diffe: Håller med om att Moe var bästa backen igår, tillsammans med Erixon. Men Moe har sett slö ut tidigare så jag förstår mycket väl att Challe bänkat honom. Fortsätter han som igår tror jag däremot det knappast kommer hända några fler ggr i vinter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Sebbe = klockren igår. Där har vi nåt att bygga framtiden på.

Tycker inte heller Sontag var så dålig igår.

Lindbäck = Stabil som vanligt. Han kommer inte släppa några "skitpuckar" som Backe kunda göra ibland.

Corso = Kungen på isen andra halvan av matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
diffe: Här har du länken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Hahl Bundy: Länk?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
diffe: Läs Jalonens blogg på 24 så vet du lite mer om varför.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Ambroo: Håller med Ambroo att Moe var klockren, kan inte fatta vad Challe ser hos den killen som gör att han blir bänkad i tidigare matcher. Absolut Timrås bästa i dagsläget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Just ja jag glömde Måns. Det var en sekvens i 2:a då han såg så trött ut, han Hade en gråsugga hängande på vardera benet, han stapplade fram på skridskorna.
"Åk o byt!" skrek jag på läktaren när han var i offensiv zon, eftersom båset vårt var alldeles intill.
"Han är ju helt slut", svarade grannen bredvid mig.

Åkte han o bytte? Nej inte han inte.
Han åkte ner för att "stärka" defensiven, backarna får tag på pucken o Måns stapplar vidare på isen för att forchecka i snigelfart.

Då insåg jag ju att han inte var så trött o slut som jag hade trott. Han är verkligen så seg på skridskorna! Det syns så tydligt när det blir stora ytor ute på isen men mindre när det är trångt.

Hå hå ja ja!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Verkar ha varit en riktig fulseger i går. Föga förvånande, får man väl tillägga.
Själv missade man matchen p g a synnerligen otajmade, sociala event. Förstår inte folk att man förväntas synka sina agendor med matchprogrammet?
Otroligt irriterande.

Hursom, man verkar ju inte ha missat allt för mycket. Om man ser till hockeygodis, dårå. Men: detta var jävligt viktiga poäng. Gånger pi.
Förlust och det hade varit riktigt jobbigt att åka till Jerusalem och Spark City. Nu känns det svårt som fan, men det är ingen anledning till panik om HV gör det dom förväntas göra. Däremot Rögle ska man fan prestera bättre mot än man gjorde i fjol. Basta.

Snackas lite om femmorna. Jag är kluven. Challe kör sin 'låt oss ge pöjkarna tid på sig'-filosofi. Helt rätt, om han håller fast vid den och det plötsligt blir islossning major. Helt fel om det ser ut som skit i fem omgångar till och sedan lossnar när det kastas om.
Men, som supporter till ett lag är man närmast skyldig att ha en åsikt om femmorna. Så även jag.

Största problemet är Anger. Inte en poäng, inte ens inne på ett enda mål framåt. Däremot ett antal i arslet. Icke godt. Som det är nu bidrar han inte med någonting. Pröva honom tillsammans med Corso och Pääjärvi.
Sen bör Pärssinen vara mogen för större uppgifter nu. Kör han med Gabbe och Hynning. Tillsammans med den sistnämnda har det utverkats magi förr. Låt oss se om den ligger latent.

Frenchy har gått lite trögare på slutet. Tror dock på snubben. Jag vill se honom i en energikedja. Lander och Svensson på varsin sida?

Sen Axelsson, Jeppe och Starkov i den sista. Sonny kan börja med att ta centerrollen i den här kedjan när han kommer.

Så, klart och betart!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Maken till skitnödigt spel var det längesen jag såg. Man kan ju Omöjligen vara så här usla egentligen, det finns inte på kartan, eller?!
Nä, det måste sitta på det mentala planet, nånting gör att det ser såå krampaktigt ut, att ingen vill ha puck, ingen åker skridskor, man kan inte slå den enklaste passning utan att ställa till det för varandra.

Faktum är att jag såg hela långraden av vita rockar på väg in i Eon i början av 3:e. Den 1:a droppa in redan efter 1:30 i 1:a perioden sen kom dom i strid ström tills dom var fulltaliga i början av 3:e som sagt.

Sen kom 8 sek. av lycka o då drog dom till Gävle!

Lindbäck outstanding med Sebbe o Moe inte långt efter.
M. Karlsson tycker jag inte gör en så hemskt dålig match.
Styf, Vad är det med karln? En lagkapten får inte uppträda på det här viset!

Anger, Han ska få lite cred av mig ändå, han var inte så dålig i BP utan var riktigt bra där.

Nä dom var riktigt dåliga allihopans!
Men vi Vann! Man är ruggigt nöjd över det faktot!

Klacken då? Jo då bättre än sist, jobbade o stod i.
Inte lätt med tanke på hur det såg ut på isen men dom fick kämpa för att hålla i det hela något sånär. Men dom gjorde det bra trots hur det såg ut på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Ambroo: Precis, då får man 3 jämna kedjor, spelar ingen roll vem som är 1:a kedja, och en 4 lina med fart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
GurraG: Det ryktas om att artisterna dyker upp den 26e.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Vad yrar Norran-bloggen om? Det är väl knappt teoretiskt möjligt att göra tre mål på åtta sekunder?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Skarin: Tja, varför inte (svarar jag på bägge)?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Ambroo: Kan gå. Även om jag vill prova 13 med 51 och 91. Inte minst på hemmaplan ;)

HV borta. Kan det gå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
lincoln: Jag tycker att vi hämtar den riktiga Bremberg åt Anger istället ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Skarin och RTS: 17-13-19, 7-49-27, 91-10-51, 16-24-14.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Herminator: Hur långt är det kvar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Manderville: Som tidigare påtalats, jag räknar ner timmar och minuter till artisternas ankomst. Det behövs både ATTITYD och STADJA minst sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Maken till dåligt back/försvarsspel har aldrig skådats, alla som längtar till Caslava kommer räcker upp en hand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
RTS: Håller med. Jag skulle vilja se 51 och 91 tillsammans igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
30: nja Lander har tyngd så det räcker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
RTS:

Ja men dom ser "tunn" ut tillsammans 51 91....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01

30: Sant, men Challe VET ju att Hynning o Timo fungerar, in med Anger i första, och sätt ihop nr 7 o nr 27.

Alla vet ju även att Nr 51 o 91 fungerar ihop.

Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
30:

Helt enig. Sebbe var grymt bra! Riktigt riktigt bra! Bara Corso som kan mäta sig.

Jag tycker inte att man ska köra MPS i första kedjan. inte alls så att han inte räcker till - Tvärtom är han asbra. Men det känns inte som att hans köra-själv-med-pucken stil passar i första linan. Corso - Pärssinen - Anger tror jag på. Anger får två trollgubbar som levererar på bladet, och kanske hittar han då sin nya Bremberg. Det finns ju 40 poäng att hämta i den gubben...

Vi vet ju också vad Hynning kan. Jag tror att han hämmas av sina ljumskar. Han eller Pärssa är egentligen egalt i första linan på sikt

Har ju inte sett TIK denna säsong innan denna match, men Gabriel tycker jag var blek?

kanske MPS-Grodlåret - Hynning i andra

Verkar som att Lander och Moe också blir bra i år. Vill också tro att Styf bara har en kass inledning samt att Björn S har mycket mer i sig. Gjorde ju en riktigt, riktigt bra avslutning på fjolåret.

Nä, med Sonneberg och Tjecken i laget och nör övriga börjar komma i ordning ska det nog lösa sig..

Men idag var det katastrofdåligt mest hela matchen
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
30: Ja det finns lite att jobba på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
RTS:

Många som såg dålig ut men "femmornas" utseende är inte bra många som skall skifta plats innan det ser bättre ut...inte ens skridskoåkningen ser bra ut...tamt lojt och likgiltigt ut på alla plan. SJÄLVFÖRTROENDE stavas det...Det är det som saknas det ser vem som helst eller HUR.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
RTS:

Bäst på plan och överlägsen i TIK...."Sebbe Erixon" utan konkurans.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01

RTS: Dessa var bra idag: Lindbäck, Moe, Erixon, Timo, Lander, Corso.

Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Frella: Du har så rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Frella: M Karlsson hade inte skjutit hårt på 3matcher och 2perioder men efter 3-1 då helt plötsligt avlossar han två hårda skott på rad, sen efter det gick han tillbaka till sina dutt dutt på mål....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Laken: Det fanns många som var sämre än dom idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Ambroo: Du såg inte Angers slagskott då, var inte mycket - Dutt, Pet, Dutt där inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Byt plats på Anger och Hynning!
Båda två känns ju helt iskalla för närvarande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01

Laken: Jo Skogs var ju verkligen bra idag, Skojar du?. Inte ett rätt i uppspelen på 4 matcher-

Måste hålla med Ambroos samtliga 6 punkter. Moe bäste back utan konkurrans

Skogs- Styf

Starkov-Svensson-Axel-Måns var BEDRÖVLiGA idag.

Nr 24 tillför ingenting.  Blocket nästa!

Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Som många är inne på så känns det som att TIK är kvar i matchen efter två perioder tack vare Lindbäck, Lander, Erixon, Moe och Sonntag. Endast dessa som visar inställning och endast Timråprodukterna som hela tiden vill framåt. Tycker iaf att Mattias Karlsson tar sig tycker jag och är stark efter sargerna, var väl aktivare i offensiv zon än tidigare också.

Nog för att Challe vill visa förtroende för de kedjor han satt ihop men varje match har Pärssinen höjt sig flera snäpp då man plockat bort atiitydslöse Jeppe. Samma med Starkov, han är stark i hörnen men det blir sällan mer med puck än att tiden går och vi får in en ny femma. Jag har svårt att se att Starkov blir kvar med det spel han visar upp. Att Samuelsson får nöta tar han nog själv för givet då Sonnenberg anländer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Skarin: Jag tycker det var rättvist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Vi får tacka högre makter för tre poäng ikväll.

Gud så viktigt.

Vi får väl hoppas att det släpper lite nu framöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Foyn: Jag vill se Hynning i samma kedja som Pärssinen - oavsett om det är första, andra, tredje eller fjärdekedjan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Foyn: Om det står mellan att Anger och Hynning så ser jag ju hellre den senare på den platsen. Att flytta upp Pärssinen i första tror jag inte alls på, det handlar ju om att balansera upp femmorna också och inte blåsa allt krut på förstalinan...speciellt inte när Corso och Pääjärvi redan har börjat producera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Olle: Du får självklart tycka som du vill. Skulle själv vilja se Timo eller kanske Anger i första? Första linan måste komma upp bra många snäpp när vi möter lite bättre motstånd och jag anser att Hynning inte tillför tillräckligt? Men vi får se.... Ny match på lördag ! Kanske sjuan stänker in två baljor mot Jesusbrorsorna ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Dont look back in anger...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Foyn: Jag är fullständigt seriös angående Hynning! Vad jag dock tycker att man ska ta i beräkning är ju att han aldrig blev den målskytt han var tilltänkt att vara, det kommer han inte bli den här säsongen heller. Corso jobbar ju nästan bättre själv när Hynning INTE är inblandad i spelet.

Du får gärna anse att jag har fel men så länge Hynning spelar i förstalinan så välkomnar jag alla små "fall framåt" som han kan göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Uno Gordon: "När man sedan sneglade upp på resultattavlan och får se Frölunda-Djurgården 1-5 så blir man konfunderad?! VAD I H-E ÄR DET FÖR NÅGONTING SOM HÄNDER???"

Kollar man på Holmqvist match så är det inte så konstigt att det sluta 1-5...Det var en typisk Holmqvist-Down! Han var bedrövlig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Uno Gordon: "När spelare som Jesper Samuelsson, Eric Moe och Sebbe Erixon är bäst på plan då är det läge att börja fundera."

Klockrent!

Vart var Anger, Hynning, Karlsson i de två första perioderna - de som borde ta tag i saker och ting!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Skönt med seger idag efter att vi fullständigt spelat skjortan av Södertälje i de två första perioderna... Or not!

Kontrar på Ambroos.

Tre bra ikväll:
Lindbäck
Erixon
Skogs (jo, jag tycker faktiskt det!)

Tre dåliga ikväll:
Styf (spelade skadad/sjuk?)
Hynning
Anger
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Olle: Du kan inte vara allvarlig om Hynning? Karln är ju så iskall !

Styf gjorde nog sin sämsta match i Timrå tröjan ikväll?

Vi har en jävligt tät och bra målvakt i Lindbäck. Men jag undrar om folk står och drömmer om supersopan Backe i Philly?

Moe var bra ikväll !

Skogs är mycket bättre än ifjol.

Sebbe är stabil.

Slutligen så vill jag tacka Timo för 2-1 målet som räddar oss. Skriv 3 års kontrakt me han !

P.S Tack SSK för att ni är så inihelvete dåliga !
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Kattgubben: Fy fan vad bedrövligt vi spelar ikväll. Den enda behållningen är poängen. Men jag är djupt oroad över inställningen hos grabbarna. Den är fullständigt obefintlig. Jag var på vippen att lämna ladan efter 17.13 i andra akten när Tälje kontrade in 0-1, Gick ut och tog luft. Hörde jublet och tänkte ålrajt det får en chans till att visa bot och bättring. Och visst blev det en uppryckning i tredje men det saknas så oerhört mycket i vårt spel att jag nog tamefan får ta en valium ikväll för tt lugna nerverna.

Det var veteranhockey i 40 minuter. VETERANHOCKEY! Inte ett förstapass satt på bladet. Man tar burskydd i PP, man vänder hem istället för att gå raka vägen på mål, man utmanar inte man-mot-man utan spelar pucken runt runt tills man tvingas ta ett avslut i knapp styrfart rakt i famnen på Bjurling. Och när man väl kommit in i den offensiva zonen då sluter man åka skridskor och glider bara med ner bakom förlängda. Södertälje var som kobror och en intensitet i sitt spel med blixtsnabba omställningar som jag inte sett maken till sedan Martin Hostak och Jiri Slegrs dagar. Vi blev bokstavligt talat uppkäkade i våran egen borg och det gör mig mörkrädd! När man sedan sneglade upp på resultattavlan och får se Frölunda-Djurgården 1-5 så blir man konfunderad?! VAD I H-E ÄR DET FÖR NÅGONTING SOM HÄNDER???

Om vi inte kan bemästra sarggnuggshockey och ha tillräckligt med driv under rören på hemmais mot lag som Brynäs och SSK hur fasiken skall vi då kunna bemästra HV71, Djurgården, Linköping m fl.

När spelare som Jesper Samuelsson, Eric Moe och Sebbe Erixon är bäst på plan då är det läge att börja fundera.

Jag försöker mobilisera krafterna och anropar män i vita rockar! Ge valium och ett upplyftande spel för bövelen. Jag skiter blankt i att vi förlorar matcher mot topplagen men uppträdandet ikväll är under all kritik.

Jag tackar gudarna för att vi har ett sparkapital i Timo Pärssinen och EN BACK som vågar skjuta - FREDRIK SONNTAG samt stabila målvakter annars hade det varit läge för en anläggningsblockad.

KÄMPA TIMRÅ!
Kommentera

1181722 · »