1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581935 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02

« · 2593314 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Woody: vi vann igår och ligger femma... men kom inte och tro att det stoppar oss från att bygga kedjor under uppehållet inte 🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Zäta75: Mieho såklart. Den är väl uppenbar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Zäta75: Det tycker jag egentligen också. Wedin är svårslagen när han är sig själv och borde spela högt upp, men Wedin, Hartmann och Lundin känns som en stridsvagn ingen kan stoppa. Värt ett försök.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
DenRöda: Det var som nån skrev, han täcker upp bra för Vilda Västern Rindell! Och gör han bra ifrån sig den här säsongen så öppnar sig nog världen för honom nästa säsong!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
empa11: Elias Petterson ytterligare 3 poäng inatt när Vancouver krossade San Jose sharks på deras hemmaplan "Sharktank" med 10-1! Deras tränare skäms för deras insats även om Vancouver är bra nu. EP ligger nu 2:a i NHLs totala poängliga med 19 poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Wesse1: Då är vi i så fall ännu bättre i år.
Men hur räknar du då? Får det till att vi hade 4 W (12p), 3 OTW (6p), 3 SOW (6p), 1 SOP (1p) = 25p.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
DenRöda: Jag tycker ju att Wedin ska in i nån av de två första kedjorna när han kommit i ännu bättre form. Så pass bra är han enligt mig. Men känns sådär att flytta ner Pääjärvi eller Hållander som ju varit väldigt bra. 4:e kedjan tycker jag att man ska köra på nu den fungerar väldigt bra med Boyce EA och OJ. Mieho får bli extraforward tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
DenRöda: Såg obehagligt ut då han knappt kunde ställa sig upp efter smällen, försökte ta sig upp men föll ihop två gånger om. Hoppas på det bästa för våran Eronen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
empa11: Vi hade 23 poäng efter 16 omg. förra säsongen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
kattan: Otroligt skönt att vakna upp med en vinst i bagaget och 5:e plats i tabellen inför uppehållet!

Nej, vem menar du som inte går in på 4:a kedjor? Wedin? Mieho? Hartmann? Upplys oss gärna.

Är rätt säker på att Juolevi kommer att stanna. Han går ner i lön och inte så stor chans att Timrå släpper honom då. Han var bra igår och är väldigt utvecklingsbar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Spanskaryttarn: Han fick en smäll mot huvudet och togs av pga säkerhetsskäl. Det kanske kommer mer nyheter under dagen men jag tror nu på förhand att han kan spela när serien drar igång igen.

Det ser nog rätt bra ut med förhandlingarna i Juolevi-fallet. Han är benägen att gå ner i lön för att spela i Timrå. Vi får se hur det urartar sig där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Härligt med vinst!! Men otroligt tapp av Eronen igen... Undra hur länge han blir borta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
erathoo: Godkväll! Jag fick se matchen i efterhand i kväll på hotellrummet i Berlin. En rätt lustig läsning att i efterhand gå in och läsa kommentarerna här inne, något av en själens bergochdalbana: från llkvaka med rallarslagsmål till feststämning och guldsmak. Det var många som klev fram i kväll: EA har redan nämnts, men har Boyce någonsin varit så här bra? Med OJ mellan de två är de nästan vår bästa kedja. Jag tycker han får stanna kvar där, Oliver. Nu när de är återförenade är de tillbaka på den nivå de var i början av säsongen. Svensson med bratwursten måste man också älska, vilket lugn, vilken fysik. Det är lite jobbigt för hjärtat att tabellen är så snortajt, men egentligen är det spännande. Vi håller den här nivån under uppehållet och fyller på med en pånyttfödd Hartmann och Erixon. Gott uppehåll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
JonteD: nu råkade jag anmäla ditt inlägg...det var inte meningen...jädra telefon och vara triggerhappy
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Hahl Bundy 2.0: Hade nån annan än Dahlén gjort 3-1 hade de bara visat Larmis räddning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Herminator: Härlig seger och arbetsinsatsikväll! Antagligen Erik Anderssons bästa match i Timråtröjan. Han tog för sig och var överallt karln! Älskar hans uppåkning mellan Växjöbackarna vid 2-1 målet. Mer sånt!

Nu blir det tråkigt i 2 veckor. Ser fram emot fortsättningen med förhoppningsvis alla spelare tillgängliga

En fin kväll detta!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
empa11: ja så kan det ju ofta se ut i hockeyn när laget som jagar går på chans. Synd att vi fortfarande är för dåliga att ta betalt på våra lägen. Tänker till exempel på läget Lander får när vi kommer 3 mot 2 och han träffar inte ens målet. Där hade matchen varit stängd annars.

MEN va fan skit i det nu. Vi tog 3 poäng och ligger 5a... NU TAR VI HELG!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
söder över: Håller fullständigt med.
Om laget nu är så vältränade som man säger. Fortsätt kör sista 20 i samma tempo, samma frenesi, samma attack som andra perioden ikväll.
Vi skulle ha tagit hem båda LHC matcherna, garanterat!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
empa11: Det sätter sig väl i skallen till slut, blir lite av ett självförstärkande beteende.

Hela laget vet ju om att vi har vart kassa på att stänga ner matcher i slutet, så då blir det lite extra stela händer. När kommer missen? Vem ska vara den som ger bort ledningen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
kulltorp: Grattis till segern
Får ni tråkigt i uppehållet så kan ni lyssna på Sebbe Erixon som gästar senaste avsnittet i VF podden
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
solbacken: Tror nog det är lite för mycket begärt av ett lag med 2 raka torsk, och den sista torsken var en katastrofinsats. Lägg till en rejäl utskällning på det och sista matchen innan uppehåll inför hemmapublik mot regerande mästarna.

Tycker inte det är konstigt att man fokuserar på att vårda det man har.

Men tycker det är konstigt att individer tar så märkliga beslut med lite tid kvar, när vi kontrollerat perioden utmärkt i 16-17 minuter. Nerver antar jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Hassan: När/om laget är fulltaligt så är vi väldigt eniga om vilken spelare som inte går in på 4 kedjor va? Vet att många härinne har hyllat honom förut, men nu är det ingen diskussion längre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Rip Kirby: Lika bra att folk inte ens kollar på haveriet till hockeyunderhållning. Så länge de har tittarsiffror så kommer de ju köra på som vanligt i allafall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
empa11:
Att vi får press på oss i tredje, beror ju på att vi ska spela av matchen. Sluta med det och fortsätt att spela ett kontrollerat anfallsspel som vi är så bra på, se till att få tid i deras zon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
nectis: Hur lång tid ägnade "förträffliga" Hockeykväll åt Frölunda mot Modo ikväll? Frölunda och/eller Roger Rönnberg brukar man väl ha dreglat över förut, på grund av att man absolut varit framgångsrika. Men det har väl iallafall hittills varit vissa frågetecken över prestationen såhär långt.
Nu ikväll så gjorde ju världsbacken Tömmernes mål också. Det fick han väl helt rättmätigt kopiöst med cred för? Jag menar SOM han dominerat såhär långt. Jag saknar ärligt talat ord för hans storhet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
mikenomad: 6-poängmatch, 3 till Timrå och 3 förlorade till modo
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
nectis: 9 senaste till och med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
empa11: Sen får vi inte glömma att detta är en sjukt jämn serie. Visst man hade hjärta i röven sista 4 men vafan, det är mot Växjö som vi brukar ha förbannat svårt mot. Nu tuggar vi oss igenom denna match med bravur ändå. En seger är alltid en seger.

Guuuuud vad jag önskar att nån här inne drar hem en jackpot i helgen så att Julkorven Juolevi stannar resten av säsongen. Kom igen nu! Hästar! Lotto! Måltipset! Vafan som helst duger!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
En assist har Walli producerat på 8 senaste nu. Har han inget förtroende längre? Var väl det han saknade i Timrå för att bli poängkung.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
söder över: Håller med dig att vi sett oroväckande dåliga ut på att knyta ihop säcken. Att man i en tvåmålsledning drar ner tempo och försöker stänga tycker jag inte är konstigt. Det gör ju alla lag.
Och idag tycker jag man egentligen lyckas initialt. Med 5 minuter kvar såg Växjö ut som vi gjorde mot Leksand i jakt på slutforcering. STOR cred till hela laget för det.

Men likt förbannat släpper vi in en jävla puck med dryga 3 min kvar. Är det konstigt att Plastsjö etablerar spel i vår zon när de tagit ut målvakten? Nä.
Men vi har så många tafatta rensningsförsök, så slarviga pass, så naivt sargspel att jag inte riktigt vet vad som händer. Det känns som det är individuella misstag med? Att en spelare med gott om tid inte kan lyfta ut en puck i mittcirkel kan inte falla på gameplan, det är den spelaren. Men det blir för ofta så här.

Inte fått fingret än på varför. Egentligen bara HV och OINK vi hittills lyckats stänga utan större spänning va?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Hahl Bundy 2.0: Nej, redaktör Joel Snickars tycks inte direkt dregla över fenomenet Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Kollade på presskonferensen efter matchen…

Ante säger det som det är.

Vi ska ut i tredje och spela av matchen…

För helvete! Tänk om där efter uppehållet!

Timrå IK är ett bra lag!
Framför allt i offensiv zon…

Timrå är sämst på en sak…

Stänga ner matcher. Knyta ihop säcken…

Då blir det kraftiga diarréattacker!

Fan Ante! Uppmana till att spela 60 min ist! Vara Timrå! Trampa skridskor och hålla pucken och köra! Då går tiden…

20 min med defensivt mindset gör ett framtungt lag osäkrare för varje minut som går och leder bara till att vi ger bort momentum…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Bernst: Presenterar bara rankingtoppen.. =)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
jå1:
Håller med, har hela tiden känt att det kommer ett slutspel i år, vi har det bästa laget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Får det till att vi hade 25 pinnar förra året efter 16 omgångar. Nu 26.

Sett till att det är jämnaste upplagan av SHL sen jag vet inte när, glider vi mot en sjukligt spännande vinter. Se till att skriva upp er på SMÅLANDS reklamblad. Kan behövas småländsk medicin för att orka med.

Och jag tycker nog inte att speciellt mycket pekar på att vi behöver göra radikala förändringar, än.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
roger_sundsvall: Det blev en vinst! Grymt skönt att ta det med sig in i uppehållet. Vissa väljer att sitta och fundera på vem som klagade på vad när vi senast förlorade och andra njuter av ögonblicket, oavsett vilken kategori man tillhör så tror jag alla njuter av tre härliga poäng 🤩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Hockeykväll 🙄
Timrå-Växjö 32,26 sek. Jag tog tid. 23 sek av dom gick till Larmis räddning.

Nu ska jag skita i SVT:s dyngsändning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
nectis: Rattie leder på 9 mål. Öka Dahlén!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Synct: Skrattade gjorde väl inte en annan. Klart man gläds med Jonte efter allt han gett oss på det sättet.

Det jag skulle önska är att han kämpar lika mycket som alla andra i backcheck och hemjobb. Det tycker jag man kan kräva av en spelare med hans lön. Framförallt så behövs det hårt jobb från samtliga spelare om vi skall vara framgångsrika Och gå långt i ett slutspel.

Poängen kommer komma, där har jag aldrig varit riktigt orolig faktiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
nectis: Ja han har varit dominant, kul att se att allt slit ger resultat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Synct: Men jag saknar lite av Jonathans kamp i forecheckingen. Han har tidigare använt sin spelförståelse mer aktivt högt i banan.

Det är en defensiv egenskap som varit viktig för Timrå att få långa anfall.

I egen zon har Jonte aldrig varit ett bidragande ämne direkt…

Han skjuter som fan vilket borgar för att han kan komma att bli ännu bättre!

Glädjande kring skotten är även att Pettersson skjuter mer!
Det behöver vi.

Rindell sköt mycket med! Det roliga där är väl att stolpar och ribbor räknas inte…

Rindell har varit ruskigt duktig att träffa dem.

Men Eronen…

Stapplig comeback mot LIF…
Liten, klen och vilsen typ…

Kommer in nu mot Växjö (som han verkar trivas mot) och spelar smart och rörligt. Storleken har ingen betydelse om det finns andra fördelar som väger upp.
Elmeri har det men så bara: gone in 15 minutes!!!

Han utgår skadad mot Växjö igen…

Kämpa Elmeri!


Såg du Johanssons mål? EA utmanar en obekväm väg och skapar situationen som Johansson fyller på perfekt och smaskar upp pucken högt i kryckan…

Han har det fan i sig alltså!

Han behöver lite utdelning och förtroende men han kan bli ruskigt bra alltså!
Vi har gott om spelare som siktar mitt i målet och träffar något betydligt mindre än nätet i kassen…

Keep it up Johansson och Ante: Vårda detta med lite känsla!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Underbar vinst ❤️
Shl tabellen, helsikte va jämt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
falconuggla: Ta de lugnt o drick öle tills vi möter lulä!! Då kanske Lilla farbrorn kommer to the SCA ARENA 😎😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Rico01: på den här klubben har vi hög krav. :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Timrågogogo: Skulle skriva något hånfullt om HVs gråtfans, men eftersom så många timråfans visat på HVfan-psyke efter senaste matcher så ligger vi lågt med det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
mikenomad: Elias P fällde nog en del tårar av lycka när rätt lag vann… igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
nectis: Haha japp, folk härinne skrattade typ när han blev uttagen till landslaget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
mikenomad: men städningen återstår!

Jag är jävligt tacksam för din insats!!!

Jag hade räknat med en noll poäng efter denna match men tack vare din nyinförskaffade städartikel fick jag jubla!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Sputnik: "Bara" max 2 poäng att hämta ikapp om lagen bakom oss tar full pott på fredag. Snortajt som alla är inne på. Sjukt segt med uppehåll... Hoppas man kan pumpa vidare på kvällens andraperiod efter uppehållet med dubbla hemmamatcher!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-11-02
Oskars - ulven i bottenfinal. Nubbs gäng är nyförlösta och krossar på lördag.
Låst ämne

« · 2593314 · »