1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580648 inlägg · 6216 ämnen

Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar

1074747 · » Till forumet


Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
mikenomad: Nä, vill inte läsa deras spekulationer dom skriver bara massa skit för att få rubriker. Skillnaden är jag faktiskt oroar mej å bryr mej för att jag gillar både Timrå å Jonte å ja hoppas verkligen att ryktena INTE är sanna. Tycker ändå att man borde kunna få vädra sina känslor å sin oro här inne tillsammans med andra Timråiter...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
kryptonit: Maila Expressen!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Swordster: på senaste modo-timrå macthen reagerade jag å mitt sällskap på att Jonte såg sur å deppig ut. Han pratade ju inte me nån på hela matchen, vi satt vid spelarbåset, å blev jättebrydda om de va nåt på gång, redan då! Men va vet ja, kanske hade han bara en dålig dag! i En urusel da i så fall...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
ITK:

jo, ser man det som en färdighet, då är han ju grymt kompetent.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Simmalugnt: Hur menar du nu? Jag tycker att det är ruggit bra elitserieklass att lyckas skjuta sophögt över från ~2m.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Laken: Att det stämmer vet jag inte. Men jag hörde från 3 olika personer, olika trovärdighet oxå, att de hade bråkat igen. Men om det stämmer vet nog bara de inblandade...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Maggan:

Det skadar ju inte att testa. För nån vidare back det är han ju inte.

Fast då får han nog öva på att träffa målet när han skjuter.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Är det bara jag som tror att Skogs skulle kunna göra ett jäkligt bra jobb som forward?
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Klart vi INTE ska göra oss av med Lotvonen!
Vi har ju redan som det är brist på tunga, defensiva backar... Hur tänker ni här? Har var dessutom riktigt bra i början av säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Swordster: "Det pratades om detta på fler håll än ett i går..."

Så det stämmer med andra ord? Utveckla gärna!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
dr-nix: "Visst växer inte spelare av Jontes kaliber på träd"

Jo, det gör det f-n i mig! Vad menas, han han varit bra sedan han kom tillbaka till Timrå tycker du?
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
nineballer: Ja hur mycket väger Wärnblom?
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Uno Gordon: hur mycket väger en gris Uno????
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
T T: Tack. Då är det ur världen. Tycker också det är bra att Challe försvarar Jonte i det du länkade till. Väldigt bra!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
dr-nix: Ja, fast Lotvonen är väl egentligen inte någon PP-back. Där var det väl tänkt att Lehtonen och Skogs skulle vara våra starka kort. Jag ser hellre både Erixon, Styf och Moe i PP än Lotvonen faktiskt, då jag tycker han har sin styrka i den defensiva zonen (trots att han är vår poängmässigt bäste back).
Kommentera


Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
dr-nix: ...och jag försöker göra en bedömning av vad spelarna presterar ute på isen, och inte vad dom borde prestera utifrån några andra parametrar.

I så fall har väl Jesper Samuelsson varit bättre än Bagarn, då Bagarn borde kunnat prestera bättre i förhållande till sin kapacitet - medan Samuelsson gjort ungefär vad vi kunnat räkna med.
Är det så man skall tänka?
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Kevin O Shea: jo men jag räknade kallt med att Lotvonen skulle ta större ansvar när Lehtonen blev skadad, inte bara defensivt utan även i PP där han faktiskt har gjort någon balja.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
dr-nix: Jag vet inte om jag skrev att han varit helt lyckad under svackan, eller att han har varit ledande i PP. Däremot tycker jag att han varit stabilast av våra backar så här långt av säsongen.
I PP har väl ingen back varit bra (förutom Lehtonen, som inte spelat de 5-6 senaste matcherna).
Lehtonen saknas rejält - och är förhoppningsvis tillbaka i spel redan mot HV.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
dr-nix: glömde att påpeka att min kritik till Lotvonen är relativ... Jag har höga krav på honom så jag tycker inte att han lirat bra medans andra kanske ser honom som en sämre back än mig och därav ger honom högre betyg.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Swordster: Så det är sant att det har skurit sig mellan dom? I så fall måste dom lösa det väldigt snabbt annars är det kört, om stämningen i laget drabbas.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Kevin O Shea: Lotvonen har självklart inte varit våran sämsta back direkt men du lider av inbillningssjuka om du tycker att han spelat bra. T.ex. i PP har han varit dålig under svackan.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Hahl Bundy: Det pratades om detta på fler håll än ett i går...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
dr-nix: Det måste vara något fel på mitt omdöme, för i mina ögon har Lotvonen varit vår genomgående bästa back så här långt (Lehtonen exkluderad). OK han väger 100kg, som han inte använder till att tacklas med, men han använder dom smart i egen zon ändå. Han styr ut motståndarna i sargen, där han tränger fast dom.På offensiva blå och hemåt är han inte den snabbast man mot man, det ser jag också, men i egen zon har han varit vår stabilaste back...

Skogs är en veritabel missräkning så här långt, jag tror visserligen att han spelar halvskadad pga skadeläget på backsidan. Men han skall vara bättre än så här ändå.
Att han är skadad styrks ju av att det sägs att han har stått över ett par träningar alldeles före match på slutet.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
dr-nix: Tycker att man ska ut o dementera detta om det inte är sant.
Laget kommer alltid först, inte en enkild spelare. Allt för att kunna fokusera på spelet.

Jag hoppas att det Nyström skriver är en storm i ett vattenglas.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Angånde Jonte vs Challe grejjen så måste! TIK stå bakom sin tränare, det måste vara tränaren som är chefen i laget inte en spelare oavsett vem denna spelare är. Visst växer inte spelare av Jontes kaliber på träd men jag anser att han gör mer ont än gott om han inte kan stå bakom sin tränare.

Lotvonen är en annan spelare jag är besviken på, jag förväntade mig att han skulle kliva fram och vara en av ledarna i backlinjen när Lehtonen blev skadad. Det har inte hänt, han har tvärtom sett mindre bra ut. Daniel Persson ser knappast bättre ut än vad jag såg av Moe ifjol så där har vi nog en chansning som inte gick hem (men han kan ju växa under säsongens gång, det får vi hoppas på iaf).

Sedan agående Skogs så har jag faktiskt undrat under en tid nu om han inte spelar lite halvskadad men att på grund av manfallet så lirar han ändå. Allt känns inte rätt iaf där.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
ITK: tycker dina förslag möjligen får anstå till inför nästa säsong.

nu gäller det att kriga för att hänga kvar i elitserien.
för övrigt kan timo behövas i en eventuell kvalserie.

det är väldigt jämt och många bra lag i år.

är nöjd om vi tik hänger kvar som omständigheterna är i år.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Jean1: rättelse: alla får älska Timrå IK vare sig dom är riktigt kloka eller inte!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
ITK: "Att folk inte ser de HORRIBLA returerna Åke slänger omkring sig(gärna spikrakt ut) är ett mysterium, har vi så jävla dåliga ambitoner att vi är nöjda med 2 poäng, hemma mot Skellefteå...? Nej det här håller inte, inte nånstans. "

Ja, jag är nöjd med 2 poäng med tanke på hur dåligt vi spelar för tillfället o att vi hade 5 raka dyngtorskar dessförinnan.
Härifrån kan vi nu börja om, vilket verkligen behövs.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
ITK: "They say I'm mad and they can see it in my eyes."

Jag kan ju inte se dina ögon, men väl läsa dina rader nedan. Och ja, jag instämmer, du har nog inte alla hästar hemma. Men det gör inget; alla får älska Timrå IK vare som dom är riktigt kloka eller inte!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Swordster: Den parallellen har farit genom skallen ett antal ggr i höst...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Jag förstår inte hur folk här inne kan vara nöjda med spelet igår. En stor och minst sagt mystisk gåta...
Vi uppträder som ett p-9 lag i egen zon, ja över hela banan vissa perioder. Att det inte rinner iväg bakåt ska vi jävlar i mig INTE tacka Åkerlund för iaf, nej tacka Skellefteå och deras oförmåga att göra mål istället.

Att folk inte ser de HORRIBLA returerna Åke slänger omkring sig(gärna spikrakt ut) är ett mysterium, har vi så jävla dåliga ambitoner att vi är nöjda med 2 poäng, hemma mot Skellefteå...? Nej det här håller inte, inte nånstans.

ÅTGÄRDSPAKETET del 1

- Sparka Lotvonen, karln åker omkring i styrfart och kramas med motståndarna. Väger man över 100kg så utnyttja det för helvete. Nej Kimmo ser livrädd ut, sparka köp nytt.

- Applicera det ovan fast på Skogs. Ok bättre fart men att sitta och slänga bort puck på puck i egen zon match efter match håller inte. Vad gick fel? Är det här ens den T. Skogs som spelade i Mora föregående år?? Jag röstar på en avlägsen släktning.

- Dennis Persson = oduglig

- Lös Hedström från kontraktet. Jonte har inte varit bra på 2 år, ju snabbare folk inser det här dessto bättre. I dagsläget kostar han bara pengar. MKT PENGAR

- Lös ut Pärssinen, det här smärtar att säga för jag gillar verkligen Timo men det håller inte att spela 15-20 matcher på säsong på den här nivån, speciellt inte med tanke på att Timo säkert kvitterar ut ett ansenligt lönekuvert i slutet av varje månad.

- SE ÖVER spelsystemet i boxplay snarast! Förra året satt vi på erkänt skickliga och markeringssäkra spelare, i år är dessa inte kvar. Vi har istället storbackar som Persson och Skogs...


Jag har säkert glömt hur mycket som helst men det får komma senare...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Skogs = Simons?
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Som sagt, ruggigt skönt med en seger. Men det finns fortfarande en hel del att jobba med.
Ta med sig den sköna känslan av att vinna, jobba stenhårt i varje byte o mer noggrannhet i vad man sysslar med ute på isen, framförallt i egen zon.
Ska det vara så ruggigt svårt för var o en att veta sin roll i försvarsarbetet? Eller har man ingen roll? Nåt tänk måste man väl ha? Ibland så undrar jag.

Nä, faran är långt ifrån över. Det är bara att jobba vidare o göra det ännu hårdare o ännu noggrannare, så kommer det att bli bra till slut.

Lehtonen är fruktansvärt efterlängtad nu.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
men att gå från att ha spelat i landslaget till "sopa" (enligt vissa)på några månader?
jag köper inte det,
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
actionleif: Instämmer. Våran offensiva virtuos Skogs har fortfarande skjutit flest skott (t om fler än Styf som skjuter mer än han kanske borde) bland backarna, spelat samtliga matcher och ännu inte varit i närheten av målprotokollet. Jaja, han har ju inte blivit skadad än iaf...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
actionleif: Ähh, då var han bara nervös o kände sig lite vilsen ute i den stora vida världen utanför Mora. SEN blev det kajko. :)
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
bäver: Hade han taskigt självförtroende från match 1 då? Näe, jag tror inte det..
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
kanske är jag obotlig optimist men jag vägrar tro att "this is it" med Skogs.Nä han lider nog som resten av laget (förutom några av de yngre) av taskigt självförtroende,självklart blev dom sargade mentalt när det rann iväg samtidigt som folk trillar av pinn till höger och vänster.

NU,har det vänt
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
I natt sov man stabilt. Märkligt vad två krampaktigt greppade pinnar mot
Skell-hell kan göra. Hursom, någonting man inte kan ta ifrån gårdagens Timrå är kämpainsatsen. Nog fan gav man det man hade.

Försvarsspelet förbryllar mig en smula. Nu är jag usel på att bedöma linjer och strategier i försvarsregionen, men kan det verkligen vara så enkelt att kvaliteten på backarna är det som ligger bakom det som presteras? Är Skogs a) guld förvandlat till bajs, eller b) en bluff som obegripligt nog klarat sig undan avslöjande tills nu?

Jag vet inte jag. Möjligen är det den oväntat goda nattsömnen som väckt den konspiratoriska ådran inom mig. Ser vi någon ny Challe-innovation på isen, en hjärnprodukt som han febrilt försöker anpassa spelarna till och som han fått för sig ska föra försvarsspelet till sällan sedda höjder?
Jag tycker att han verkar märkligt nöjd i sina kommentarer, ungefär som att han vill ge spelarna ro att arbeta med någonting som han ännu har tålamod med. Förstår ni hur jag menar? Lite samma stuk som han körde under fjolåret, när han under första delen av säsongen försökte - och misslyckades - med att införa en ny typ av anfallshockey.
Som sagt, jag vet inte. Men jag funderar.

Doch, någonting synnerligen glädjande så här långt är Timrås målproduktion. 36 fullträffar efter 11 matcher är fantastiskt bra. Sjukt nog bäst i serien, och detta utan flera av våra - på förhand - starkaste offensiva kort. Fortsätter detta kan åtminstone jag leva med en högre grad av silning bakåt. Känns betydligt mer Timrå att vinna med 6-5 än med 1-0.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Uno Gordon: Ja nog tycker jag Pyrölä visar framfötterna.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Olle: Hörde bara att han klivit av i den andra perioden, missade orsaken till detta p.g.a brådskande toabesök. Senare såg jag ett bandage (eller liknande) på ena handen när han blev inzoomad vid en avblåsning.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Nu jävlar kommer Timrå klättra uppåt dit där vi hör hemma !
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Skarin:Hynning är ju jävligt bra framåt mot kassen,synd bara att han är så bedrövligt dålig bakåt!

Håller med,bra att vi gick segrande ur detta!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Långben: Styf täckte ena stolpen (rätt). Persson och Wandell stod framför mål, Hynning var too late.

Men vi vann. Det var det viktigaste.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Långben:ad jag såg så var det inget billigt mål, mycket smart spel av saik spelaren som fick med sig Åkerlund och fick ner han, och det stod två backar i målgården men för att Åkerlund skulle komma till baka måsste de ju flytta sig,,och han kom tillbaka men han alldrig ner ricktigt så pucken gick in under honom,,tyckte det var en frucktansvärd presstation av Åkerlund,,Och sedan ska man inte tro att Backlund är en blekare målvakt, skillnaden är att Åkerlund får mer hjälp med att rensa puckreturer, spelarna har mer i huvudet att Backlund ska klara dem..

Det såg vi direkt vid målvackt bytet mot FBK, de började ju helt plötsligt försvara egen zon
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Skarin:Var det dom som stog och tittade på varsin stolpe på Åkerlunds jobbande bakom egen kasse!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar

Nicholas: Ok! Visst fasiken är det så att SAIK har en solid trupp och en grym förstalina. Inget snack om den saken! Men det fumlades alldeles för mycket för att det skulle vara acceptabelt. Sedan är det skrämmande att det är en 17-åring som skall bära laget för tillfället tillsammans med "Bagarn". Alldeles för få spelare visar hjärta. Det är en jävla alibi-hockey som presteras långa stunder ifrån rödvitt.

Nej tacka vet jag 90-talet när TIK och SAIK drabbade samman, då höll lagen på att "döda varandra". Nu var ju kattungarnas kamp IV. En riktigt sunkig rulle som inte verkade vara alltför påkostat i mina ögon.

Det skall vara blodvite på 2/3 av Skelleftespelarna. Det skall ha ont i varenda jävla nerv och kroppsdel när de kliver av isen. Nu vae det ju mysparty ikväll. Bedrövligt!

Killer instict!

VÅGA DÖDA!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Långben: Wandell-Persson.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Uno Gordon: Såg inte riktigt vilka som stog framför kassen när Åkerlund jobbade puck bakom kassen!bedrövligt att dom inte kliver på å hjälper han issåfall!Såg jävligt billigt ut den där kassen som dom fick smeka in!
Kommentera

1074747 · »