1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar

« · 1074510 · » Till forumet


Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Uno Gordon: Nej jag var civilklädd och där med en kompis från stan som håller på Timrå.
För övrigt tycker jag inte att ni ska klaga så mycket på ert försvarsspel. Förstår att det som åsyftas är i samband med målen. Men Skellefteås förstalina är mycket bra. En av elitseriens allra bästa. Med så mycket hjärta som ni visade idag kommer ni att börja klättra i tabellen.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Till alla er som inte förstår värvningen av Persson. Har ni redan glömt hur det var? Klubben var länge ute efter en ung och utvecklingsbar back. Det var det som sades utåt till media i alla fall. Man fick nej av Oliver Ekman-Larsson som gick till Leksand istället. Sedan var det någon/några till unga som man var ute efter som också sa nej. Till slut blev det Persson. Det är för mig inte ett dugg konstigt eftersom filosofin var att hitta en ung back. Sedan om denna back lirar här i ett eller tre år går ju inte att göra så mycket åt nu för tiden när spelare rör på sig stup i kvarten.

Istället handlar väl detta om att Lehtonen inte har varit med och att Skogs, tyvärr, är en rejäl missräkning.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Nicholas: Var det du som hade en Skellefteå-tröja på dig av klassiskt snitt med en stjärna på och som det står Domus Sport uppe vid ena skuldran och som köpte matchlotter utav mig?
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Hemma från matchen och tycker:
Att Timrå var det bättre laget i första perioden. Timrå åker skridskor och Skellfteå står stilla. I andra perioden tar Skellfteå över när de får fart under rören. Tredje är jämn. Sett över hela matchen hade oavgjort varit mest rättvist. Åkerlund överglänser klart Hadelöv.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Långben: Bra. Tack! Jag håller med DJ Hemp ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Hahl Bundy: Japp...Åkerlund var bra,synd bara att han inte fick mera hjälp vid första kassen han släppte in!Wandell är strålande i många sekvenser,grabben kommer att bli viktig för Timrå..Pääjärvi mycket bra som vanligt!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Långben: Ja helt klar Boliden verkar vara något typ av svart hål dit man stoppar spelare från norr.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Långben: Men snälla nån fokusera på det positiva nån gång istället för att bara fokusera på det negativa! Vi vann.

Säg nåt positivt. Kan du det?
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar

Skarin: Jag såg bara 40min hockey ikväll. Sedan fick kroppen och förkylningen säga sitt. Jag närvarade i vartfall och krängde en ring och bidrog till att trenden vändes. Nästa torsdag är jag tillbaka igen mot Brynäs, 1år äldre.

Jag är enormt nöjd med Åke Lund ikväll. Och den som "lastar" Åke för 1-1 är dum på riktigt. Karln kliver ju ut ur kassen för att rensa bort pucken men då krockar han med Skelleftespelaren och tvingas fullfölja det han påbörjat hela vägen ändå ned i plexit för att inte göra killen sopren. Sedan har vi två omogna blåbär framför kassen som inte kan stava till orden RENSA och MARKERING. Vi kan lika gärna hyra plastkoner ifrån Vägverket Region Mitt och ställa över Dennis Persson och Tomas Skogs. Horribelt hur fan man kan få kalla sig back när man spelar som en våt ängsmark. Hade Skogs och Persson varit mina livvakter hade jag varit död för länge sen. Så illa är det!

Sedan måste jag ifråga hur Challe Nygårds tänker när de sätter in Jesper Samuelsson att backchecka i den egna boxen när spelarna han stångas med är 30-40cm längre och betydligt tyngre. Varför roterar inte Lotvonen med Samuelsson i det läget? Det är ju Lotvonen som skall "kötta sönder" SAIKarna. Inte en endaste millimeter skall de ha.

Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Boliden kan nog få ett starkt lag iallafall på papperet nästa sässe!haha...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Tänk vad skönt med en målvakt som ser pucken varje gång det skjuts från blålinjen.
Forza Åkerlund
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Olle: Hynning är ju fan i mig sämst på att ta gubbe!jävla smöråkare tar ju faan mig inte i hemmåt!blir så jävla less att se såna spelare som inte gör jobbet utan puck!skicka också han till Boliden...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Vi Vann! Positive waves, dudes! Vi Vann!

Det räcker så. Tänker inte tänka längre än så eller hur det såg ut.
Positive waves!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Bragd-Birger: Håller helt med. Det syntes ända ner till Kambodja att spelarnas självförtroende är nere i den absoluta botten. Syftar mest på försvarsspelet så klart.

Men jag tycker ändå matchen var helt ok med tanke på förutsättningarna...

Första halvan var Bagarn och bröderna Svensson ruskigt bra. Väldigt kul att se Björn tillbaka. Wandell får man ju inte glömma heller. Och Åkerlund som kliver in och gör en väldigt bra match och med tanke på hur spelarna framför uppträder är det ju det som behövdes. Sedan är det extra viktigt att målvakter svarar för idioträddningar. Det gjorde Åke ikväll. Det mest olyckliga var väl vid 1-1 när han åker ut på en liten utflykt, men där sågar jag Wandell och Persson som står framför mål och måste rensa och hålla rent där.

Att det ser ängsligt ut i försvarsspelet just i detta nu är ju inte så konstigt, men det måste så klart bli ändring på det. Sedan måste vi ju komma ihåg att spelarna blir trötta med så mycket istid.

Sedan är det en gåta varför inte spelarna skjuter mer. Det var på tok för lite skott förra matchen mot en darrig Divis och för lite även ikväll. Hadelöv var ju inte direkt säker.

Vi ska vara väldigt nöjd med två pinnar. Det var riktigt tungt där i andra då både Robin och Bagarn försvann. Men riktigt starkt att vinna och skönt att Bagarn kom tillbaka!

Vi behöver en center och en back. Men tydligen ska ju Jonte och Pärra vara på väg tillbaka läste jag......hmmm. Lehtonen borde ju lira på torsdag. Men ja just det. Robin blev ju knäskadad.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Laken: Träningsschema v.42:

Måndag fm. Försvarsspel i egen zon.
Måndag em/kväll: Hemmamatch SAIK!

Tisdag fm. Försvarsspel i egen zon.
Tisdag em. Försvarsspel i egen zon.

Onsdag fm. Försvarsspel i egen zon.
Onsdag em. Försvarsspel i egen zon.

Torsdag fm. Försvarsspel i egen zon.
Torsdag em/kväll: Bortamatch HV71!

Fredag fm. Försvarsspel i egen zon.
Fredag em. Försvarsspel i egen zon.

Lördag fm. Försvarsspel i egen zon.
Lördag em/kväll: Bortamatch Rögle!

Söndag fm. Försvarsspel i egen zon.
Söndag em. Försvarsspel i egen zon.

Återkommer med träningsschemat för v.43...



Lägg in ett par pass med powerplay 5-3 också
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
The Fat Bastard: Såg du inte hockeykväll? Hockeyoraklet Wikegård berättade i alla fall där att Wandell till fullo ersatt tappade centrar... Och ja, han nämnde Hahl i samma mening.

;)
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Ja, väldigt s k ö n t med två poäng!

Men försvarsspelet... Helt ärligt, jag tror inte längre att spelarna i Timrå vet hur Challe vill att de ska spela försvarsspel!? Man agerar som yra höns!
Alla gör på sitt sätt, som de tror. Ibland tar tre spelare och markerar samma gubbe, ibland glömmer man markeringen helt och hållet på någon, ibland tillåts motsåndare åka in framför målvakten och ta avslut utan minsta försök att avvärja ifrån Timrås sida...

Träning och TYDLIGHET, Challe!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Snälle goe herrn, köp oss 2 nya backar! och gärna en första-kedjecenter. :-)
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Taurus:
Om man nu skall klaga på backar måste väl för fan alla se att Lotvonen inte hör hemma på en hockeyrink överhuvuvdtaget. Karljäveln kan inte åka skridskor och verkar vara livrädd för allt och alla. Bespara karln mardrömmar och skicka honom tillbaks till mamma.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar

Olle:
Sist vi låg så här pyrt till låg Challe i diket vid rondellen brevid värdshusmacken och gjorde Challe-Cam.

Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Träningsschema v.42:

Måndag fm. Försvarsspel i egen zon.
Måndag em/kväll: Hemmamatch SAIK!

Tisdag fm. Försvarsspel i egen zon.
Tisdag em. Försvarsspel i egen zon.

Onsdag fm. Försvarsspel i egen zon.
Onsdag em. Försvarsspel i egen zon.

Torsdag fm. Försvarsspel i egen zon.
Torsdag em/kväll: Bortamatch HV71!

Fredag fm. Försvarsspel i egen zon.
Fredag em. Försvarsspel i egen zon.

Lördag fm. Försvarsspel i egen zon.
Lördag em/kväll: Bortamatch Rögle!

Söndag fm. Försvarsspel i egen zon.
Söndag em. Försvarsspel i egen zon.

Återkommer med träningsschemat för v.43...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Ola: Det handlar inte om att folk tror sig vara smartare än Challe i frågan, men Challe har ingen annan att ställa på isen heller. Skogs platsar inte på långa vägar och det finns ingen som kan konkurera om hans plats så någon vidare uppryckning är väl inte att vänta heller. När Lehtonen kliver in i truppen igen så får Persson och Skogs tävla om vem som spelar minst dåligt och den som drar nitlotten blir ersatt av Moe som garanterat kan spela precis hur han vill i 4-5 matcher utan att han ens behöver fundera på bänken.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
-Gurra-: På handen? Jag var säker på att det var knät efter den där smällen.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Ola: Vi har en position ovanför isen vilket gör att vi ser saker som Challe missar. Att vi sedan är mer kompetent, har mer kunskap och erfarenhet än Challe är av underordnad betydelse i det här fallet ;)

Man ser väl, i stort, det man vill se. Dom små sakerna kanske en vanlig dödlig missar. Vi ser väl bara drället på blå och taffligt agerande i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Skogs hade i särklass mest speltid i erat lag ikväll. 31:01! Är han så dålig egentligen, eller är det Challe som inte ser det ni ser?
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Olle: Det sades att han fick en smäll i andra perioden. Tyckte att jag skymtade nån form av bandage på ena handen när han blev inzoomad.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Vad kan man säga? Ja men för fan, vi ska väl också ha tur någon gång! Två livsviktiga poäng. Tom Wandell - kanonvärvning! Vet att det såg ut åt helvete innan denna gudagåva till mål, men i kväll ger jag fullständigt fan i det. Vi bröt den hemska trenden - vi vann! Min eufori är total och att vi är ett lag i kris, det börjar jag tänka på först i morgon igen. Nu är det bara nytt kontrakt som gäller, det räcker så. Spelar Timrå IK elitseriehockey 2009/2010, så får det duga. Nu tänker jag unna mig ett par timmars firande, för en gångs skull. Årets skönaste seger - hittills...
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar

Kerstin_k:
Åkerlund är i dagsläget hetare än Backlund. Allra helst i dom snabba sidledsförflyttningarna är han mycket hetare.

Sedan kan man ju fråga sig varför man i slutet på matchen och mitt i ett flygande byte, då dyker alla fem mot pucken. Är det TV-pucken eller?

Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Bragd-Birger: Något säger mig att de extremt viktiga poängen blev extremt dyrköpta. Nu vill man höra hur det står till med RJ. Vilar han nästa match mot HV71 borta så kommer skeppet garanterat fortsätta sjunka och om han i sedvanlig timråtur har dragit på sig en ledbandsskada eller nåt så är det ju bara mörker.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Bragd-Birger: ja detta var ingen rolig tillställning.

poäng borta mot hv torsdag så ska dom ha bragdguld,och köpa lotter
utav bara faan.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Bragd-Birger: Jag håller med till fullo. Men fy fan vad skönt det var att vinna 2 poäng. Wandell är en lysande stjärna i ett annars ganska kompakt mörker.

Dennis Persson borde inte få spela i egen zon. Finns i och för sig fler som borde tänka till en extra sväng där inne.

Åkerlund var kanon. Vilka räddningar han gör!

Men Wandell - Vår offensiva guide, giv oss mer!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Två poäng från en synnerligen givmild hockeygud. Hualigen. Detta var sannerligen ingen klang och jubel föreställning. Något av det mest krampaktiga jag sett sedan 05/06.

Backspelet, apselut. Men lagdelarna var ju mil i från varandra. Forwards på mellanhand i mittzon, backarna som släpper blålinjen så fort en schellet-spelare passerat egen förlängda blå. Fri gata genom mittzonen.

I övrigt: hönsgård. Hönsgård hönsgård hönsgård. Och just det: tack gode gud för Tom Wandell!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Taurus: robin var ju inget vidare i fjol heller i grundserien .. men i slutspelet var han fan gigantisk..
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Knegare: En tacker...men vi var inte värda den men den kändes bra.
nu får man väl kolla på vad skrikegård säger,skador lär nog komma upp
det är ju helt otroligt vad klena dom är,vad beror det på dålig träning,dålig
kost? vad vet jag nåt är konstigt iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Taurus: Enligt eliteprospects.com så är Kokko bara registrerad för en match i SM-liiga med Blues. Hur kan det komma sig? Inte är han väl bänkad?
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Olle:

Ja, det är inte omöjligt det!! Men det är flera med honom, tyvärr!!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Taurus: Ja jo men Persson har fått dom allra bästa förutsättningarna för att visa att han är något för framtiden, dvs istid. Det förtroendet har han inte bara våldtagit utan grovt försummat. Det finns inte en chans i helvetet att han kommer att få sitt kontrakt förlängt, han kommer förmodligen starta en karriär inom korpinnebandy efter denna sejour.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
RocknRolf2:

Nä som jag sagt och säger åter igen!!! Tik har aldrig prioriterat backarna. Det får max vara 1 som håller hög ES klass som det verkar
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Rooster23: 1 poäng är ju inget att gråta över på bortaplan...fast det var ju faktiskt helt ärligt viktigare att ni fick extrapoängen för ni behöver den.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
När Timrå gör flest mål i elitserien och släpper in mest är det ju ganska klart vart problemet ligger.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Taurus: Men vi hade ju redan Erixon och Moe på 8 backar... Man tänkte alltså att med full backbesättning ska en av dem gå in på tre backpar. Persson fick förtroendet direkt. Vem som helst såg att han inte alls håller för ett sån uppgift. Iaf inte för ett tänkt slutspelslag
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Olle:

Sen tycker jag att RJ INTE är bra för den delen heller. Som jag sa så tycker jag att Styf och Lehtonen är de enda som håller bra ES klass
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
RocknRolf2: Var inne på det tidigare också och jag håller med. Det fanns absolut inget som kunde motivera att man rekryterade Persson. Fullständigt oförsvarbart.
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Fy fan vad skönt....
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Fy fan vad skönt....
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Olle:

Menar bara att blir RJ utagen i Tre Kronor så är ingenting omöjligt!!!
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Olle:

Normalt sett ska inte Persson och Samuelsson spela så mycket heller. Det beror på skadorna att de har så mycket istid, Dom är värvade för framtiden
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Olle: ett ljus i mörkret är iaf Wandell! underbar kille
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Wandell ÄR Timrå nu...utan den grabben hade vi itne haft många poäng
Kommentera

Sv: Timrå-Saik 13/10 Negativa Vibbar
Taurus: Du menar väl ändå inte att Skogs har ett uns av den talang som RJ besitter? Vi snackar alltså om Skogs som precis drog ett slagskott över målet från 2 meters avstånd i 4-3?
Kommentera

« · 1074510 · »