1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577916 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03

2285192 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Knylan: Jag hade uppskattat fler förluster där jag känt att majoriteten av spelarna kämpat med näbbar och klor för att ta poäng.
Har sett lite för få matcher med den känslan i år.
Har följt Timrå i 42 år, ser oerhört mycket ishockey generellt, så jag anser mig kunna se skillnaden på ett LAG som sliter som djur, och ett lag som går på 60%.
Det är nobelt att du försöker förvara Timrå i alla lägen, lite som JFK i modoboken, men ibland får man acceptera att saker inte är bra.

Vill förtydliga att jag respekterar dig til 200% som skribent.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Andersson: ALLA lag gör så tydligen...men för TIK funkar det sådär...enligt någon här på ha har det resulterat i 13 mål i baken ytterligare.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
lincoln: Hur många gånger har vi bjudit på extramål ? Dvs när det står , som igår , 4-2 med typ 85 sek kvar . Då ska målvakten plockas och matchen förloras ännu mer
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Rip Kirby: Det är flera gånger denna sässe som sett likadan ut. Skulle vara intressant att veta hur många av våra baklängesmål som kommit sista fem? Jag skull tro nära 30 st.

Ta igår.2-2 borta mot svenska mästarna med 6 minuter kvar. Nån jävla tilltrasslad situation där en kommunalanställd växjöspelare faller död ner. Utvisning. 5-2

I historieböckerna för alltid kross mef 5-2. I verkligheten 2-2 med 6 min kvar och en utvisning till hemmalaget som borta(botten)laget ALDRIG hade fått

Missförstå mig rätt. Det var säkert utvisning om än en oturlig sådan….

Men det stod fan 2-2 med fem kvar
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Dubbeld: Inga spelare förutom Ty Rattie då, men han har det väl i sig i sitt dna med tanke på var han kommer ifrån 👍😁
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
JanneH: Njaa ja tror inte ens vi har övat på snygga målgester heller.. Grabbarna ser inte ens glada ut över att göra mål; Tar man en titt på andra matcher så märker man en klar skillnad på nöjet hos spelarna när dem kör pucken i mål.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Knylan: jag tror många av oss hade köpt förlusten bättre om inte Ante i intervjun kommit med samma hopplösa snack om att "det ena och det andra inte sitter". Vi är mer än halvvägs in i säsongen och saker och ting "sitter inte"? Vad i helvete använde ni försäsongen och de 33 grundserie matcherna till? Öva in snygga målgester?
Ja det är möjligt att vi har spelarmaterial för ett bottenlag men om man ser till hur jävla många matcher som pissats bort så kan åtminstone jag känna att med andra ledare hade vi kanske rent av fajtats om en av de sista slutspelsplatserna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Knylan: man kan ju börja med att bli svettig i tröjan,
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Janne Magnusson: Hur ska förlusterna se ut då, om du fick fria händer? Hur ser en riktigt nobel och ohedersam förlust ut?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Knylan: på förhand hade nog ingen exploderat över en torsk mot Växjö på bortaplan. Sen är det ju så att det är små marginaler. ”Hade bara Rattie gjort mål på sitt andra friläge…” eller ”hade vi inte fått den där utvisningen mot oss…”

Det är ju, som jag tolkar det att du är inne på, att det är ganska signifikativt för ett bottenlag. Hade vi istället varit Färjestad hade man kanske sagt ”hade vi bara inte blivit nollade i 7 pp och missat 4 frilägen…” när man torskar.

Det jag däremot kan störa mig på, inte bara under match utan efter match, är att vi ska behöva dras med ofärdiga PP-formationer och hänghuvven från bärande spelare TRETTIO omgångar in i serien.

Känslan av att tränartrojkan fortfarande inte hittat rätt i formationerna är provocerande för har man det inte nu så lär man stå med samma problem i kvalet om inte nubben hittar några guldkorn på spelarmarknaden innan deadline och chanserna för det är väl inte överhängande?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Janne Magnusson: Stort problem igår: Vi klarar inte av att hantera press varken mentalt eller fysiskt. Så fort Växjö fick lite momentum började vi agera som rädda harar. All kyla vi hade i första var som bortblåst och INGEN spelare vågade hålla i puck när vi väl fick den för att försöka lugna ned spelet. Plus att Freddan inte tog timeout. Där tappade vi typ allt självförtroende och det visade sig resten av matchen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Knylan: den där förklaringen var i klass med Modos," hade vi inte gjort så många misstag så hade vi vunnit matchen." I hockey handlar det ju om utdelning, det är ju ingen stor tröst att vi inte lyckas få in puckuslingen eller få hedersamma förluster. Laget spelar inte för varandra..det är så jävulskt osynk på många delar ! Försvaret är fortfarande ett såll. Motståndarna glider i princip in i våran zon hur lätt som helst medan vi måste kriga oss in i motståndarlaget zon.. oftast hamnar vi i sarghörnen. Så jävla less på ursäkter istället för att inse att det här laget har problem..exakt vad vet jag inte..men krigade gjorde dom inte igår. Joo..Didde offrade sig med en benparad och räddade förmodligen ett mål i baken. Nä det var avslaget och segt. Förhoppningsvis var det rost på grillerma och att vi visar lite jävlar anamma kommande matcher.
Sen att höra Antes intervju efter matchen, som en sur bortskämd snorvalp som knappt ville svara på frågorna. Han är ju ett skämt..! Mannen som gick ut och skröt att vi kommer ett av SHL bästa försvar i år..🤔😂🤣😂🤣😂🤣👎
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Börjar mer och mer känna att det är laguttagningarna är vårt just nu största problem. Blir så uddlösa när det skall envisas med att sprida ut våra hetaste spelare och låta dem rulla i fyra olika femmor. Bakåt kan man jobba ännu hårdare, men ser ändå hyfsat ut just nu. Man gör sitt yttersta för att försöka sabba för exempelvis Rattie, men han lyckas ändå på något sätt kanske tur det även om jag tror det skulle kunna gå ännu bättre. Lite mer "Lika barn leka bäst" kanske det är dags för nu när man experimenterat en drygt halv säsong. Två spetsiga femmor och sen sätt in dom som kämpar hårdast i varje kampmoment i dom andra två, bänka dom som visar dålig attityd. Typ något sånt. Det är viktigt att spelarna har tydliga roller att förhålla sig till och att dem köper det. Alla behövs, men alla kan inte spela med alla.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Modano: Det är nog bara du och Nubben som trodde att detta skulle bli något annat än en riktigt tålamodsprövande säsong. Vem är det som är köpt egentligen..?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Sputnik: Det absolut sämsta med gårdagens insats var slutresultatet. I övrigt gör vi ingen usel match, folk satt ju här och var nöjda efter förstaperioden exempelvis. Så även jag, men den absolut viktigaste detaljen saknades: vi fick ingen utdelning. Det hade vi behövt, istället är det Växjö som hela vägen får styra händelserna.

Hade vi maxat utdelningen i första så hade andraperioden sett annorlunda ut, nu sätter de verkligen in stöten där. Ändå slutar även den perioden 1-1, trots att det tydligen handlade om århundradets överkörning. Fruktansvärt starkt av oss att komma ur den perioden med livet i behåll, men jag är fullt införstådd i att det för vissa är fullständigt omöjligt att se på en insats som något annat än KATASTROF när vi inte vinner.

Nyhet: bottenlag blir bottenlag av den främsta anledningen att man förlorar fler matcher än man vinner. Växjö vinner guld på guld genom att få matcherna dit man vill, och det fick man sannerligen igår. Vi skapade tillräckligt för att åtminstone ge oss chansen, men det räckte inte. Som tur är så är det långt ifrån alla lag i den här ligan som har den där brutala förmågan att skifta tempo i matcherna som Växjö verkligen har, de är även väldigt skickliga på att hela tiden screena bort våra spelare. Detta utan att det ens är nära att vara regelvidrigt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Nisse på Mon or: Absolut är det så. Sen kommer vi få höra att "hans frånvaro kommer ge utrymme för andra" och hela den biten. Men saknas kommer han garanterat att göra.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Knylan: Du ser väl för helvete hur lag ledning uppträder ja just det vi är nykomlingar snyft snyft snyft. Hur satan kan du försvara laget tränare Nubben ledning till döden. KÖPT AV KOMPIS FÖRENINGEN ???????? MÅSTE
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Rip Kirby: jag "gillar" inte heller skador i konkurrentlag. Jag bara konstaterar att en viktig pjäs i DIF , pga av hjärnskakning i oktober, inte kommer tillbaka denna säsong. DIF hade nog räknat med honom i slutet på säsongen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
gustav9: Vet ej. Ante har hand om backar och Freddan forwards. I min bok är det ju inte bara backarna som brister i försvarsspelet, sen är presspelet lika håglöst för den delen.
Synken finns inte och när det sett precis lika illa ut som säsongen 18/19 både spelmässigt och hur man matchar laget så väljer jag att dra den enkla slutsatsen att Feddan inte har förmågan att leda ett SHL lag. Li

lika lite som Fagervall har bevist nått i sin SHL karriär för att ta ett exempel.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Nisse på Mon or: Av principskäl avstår jag att "gilla" när spelare i andra konkurrerande lag av olika skäl uteblir. Det känns kanske mest som skrockfullhet, men jag har mina skäl. Har Högström gjort något riktigt avtryck i DIF den här säsongen?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Sputnik: Vem ansvarar för försvarsspelet?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Sputnik: kan bara hålla med Sputnik i det här, visar man inget hjärta, desperation eller är knappt svettig efter match så har man fan inget i SHL att göra. Framför allt våra tre clowner till tränare har inget i SHL att göra
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
M. Högström, DIF borta säsongen ut.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Olle: Jo, visst. Ibland tycker jag bara det är på sin plats med lite balans :-)
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Knylan: Mer sättet vi förlorar på som gör mig mest upprörd, hur illa det får se ut i egen zon trots oändligt tjat om förvarsspelet från tränarkojan etc. Har väl inte undgått någon att jag gett upp på Freddan sen länge, inte mycket som pekar på att jag kommer ändra mig där heller.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
sargad: till Malmös och djurgårdens försvar så har ju dom sparkat sina tränare under säsong också. Om det gynnar dom i slutänden återstår väl att se va.

Det finns klubbar med svagare lag på pappret som huserar högre upp i tabellen och vice versa va.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Knass: inte för såga Lodin i onödan men han måste inse att domarna har koll på att han filmar, att han har dåligt humör och att han har lätt för efterslängar. Det är ingen slump att dom tar just honom på utvisningar i offensiv zon, dom har koll på honom som du säger. Det är en attitydfråga och på det området är det fler än Lodin som har problem. Finns ju tack och lov några som sticker ut åt andra hållet också!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Laken: Även fast han kanske inte producerat som man önskat tycker jag han varit bra, tycker han ser spelet otroligt bra och kan hitta på finurliga chanser från ingenting. jag är inte ett dugg besviken
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Modano: Ja Bert har jag nämnt tidigare, där är det en som brinner för det och inte drar sig för att tycka och handla
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Slår man inte Växjö borta som nykomling så har man inget att göra i den här ligan. Så enkelt är det, enligt HS-doktrinen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Åberg var ju en av få som skapade offensivt igår! Det var också han som på egen hand fixade Växjö-utvisningen vi hade kunnat kvittera på. Är folk blinda?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
SebastianH: Tycker Åberg får oförtjänt mycket skit. Ser inte mer oengagerad ut än någon annan. Sen är han inte en sån spelare som åker runt och tacklas heller utan lever väl mer på sitt spelsinne. Känns som att den gode Hedström har eldat på det här lite väl mycket
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Zäta75: Nubbetomten återkommer nästa jul! :D
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
SebastianH: Skön inställning Sebbe. Klart vi kan klara oss utan kvar. Bara 1p upp till Malmö många matcher kvar.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Har inte sett mycket hockey det senaste och jag läser här ibland bara numer (skön tillvaro f.ö).

Det bashas väldigt mycket på Åberg här hör jag. Är det tack vare #71 tweet tro? Åberg är förmodligen den spelare i laget med högst chans att avgöra en match på egen hand. Var det inte samma tongång när linkan kom hit och rädda oss kvar ett år på egen hand.

Skit ska skit ha, rikta det mot pajasarna i ledningen istället.

Får hoppas djurgården kan göra fyra dåliga matcher i kvalet som räddar kvar oss i år. För tro inget annat, timrå ik kan inte rädda sig på egen hand
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
FH - avdammad: Den fick man när man öppnade ögonen första gången.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Jag är oerhört imponerad av alla kroppspråkstolkare härinne. Var finns den utbildningen?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Modano: Återigen. Inte Peter Andersson.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
mikenomad: Jag faller även in i allas åsikter om herr Åbergs kroppspråk. Bedrövligt. "glider in i jävligt sköna jeans" Det är inte många svettdroppar per lönekrona där inte.
Problemet blir att detta kanske i slutändan blir en "dålig Nubbenvärvning". Men problemet är egentligen ledarskapet.

Ja, vi har ett ledarskapsproblem, oavsett vad Fejjan säger.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Sputnik: Jag håller som sagt inte med. Hedström själv visade väl inte jämt upp rätt kroppsspråk på isen.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Dubbeld: Jo precis min grundtanke när jag lyfte upp förslaget med Jonte Hedström. Som ett komplement.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Icingpucken: Härlig ny bild på Rattie Icingpucken!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Janne Magnusson: Kan tänkas att Malmö o DIF har lika dåliga eller rent av sämre ledare?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Dubbeld: Själv skulle jag faktiskt vilja ha någon som bidrar till hur man spelar. Detta går utmärkt att kombinera med att vara "en bra gubbe för gruppen", det är till och med vanligt. I både Molle och Jontes fall tror jag att det mest skulle vara "en bra gubbe för gruppen" snarare än en kombo.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Andersson: Spelare med två eller fler poäng för Timrå senaste fem matcherna.
Uppladdat:

450x300-statspng_1.pngstatspng_1.png

Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Dubbeld: Du menar Molinders jobb ?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Puckat: Vill inte ha in Jonte som tränare istället för Freddan. Vill ha in han där han kan vara för att "få in glädje och ge styrka till grabbarna" som han själv sa på twitter på Timrås senaste inlägg efter matchen igår.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
Är det verkligen Jonte Hedström mfl som inte har någon som helst tidigare erfarenhet av att leda ett lag tidigare som ska hålla oss kvar i sveriges högsta liga? Näe, då känner jag mig tryggare med Freddan faktiskt. Trots gårdagens torsk och ofantligt dåliga andra period så är vi ett av seriens formstarkaste lag och alltjämt bara 1p upp till säker mark. Ska tränartrojkan sparkas så är det någon vecka innan ett eventuellt kval för att få in ny energi och nya röster. Men vi vet ju alla att det aldrig kommer att hända med Nubben vid rodret så är knappt lönt att diskutera det ens. Vi har vad vi har och det handlar ju nästan för alla nykomlingar att överleva första året. Spelar vi i SHL nästa säsong så går vi in med andra förutsättningar och förhoppningsvis någon ny som får ut mer av materialet. Men att sparka någon här och nu kommer inte bli så mycket till förändring tror jag. Tycker mig inte se att dom har tappat laget eller dylikt än utan det sitter bara i att systemet inte funkar på den här nivån enligt min mening
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
mikenomad: Är väl mest frustrerad att det ser ut som det gör, inget kan bli sämre i båset än nu. Freddan och co, har tappat laget fullständigt. Ingen spelare ser ut att vilja vara på planen. Helt likglltiga ansiktsutryck rakt av.
Fattar inte Nubben vart det här lutar?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
På EP nu har dom som sagt statistik 5/10 senaste . Är väl Rattie och Blomman som stått för mål och poäng , viss del hartmann , resten är rätt kalla
Låst ämne

2285192 · »