Brynäs IF

713466 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2244344 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Tgl:
"När Popovic skrev på Färjestad var det med förhoppningen om att komma till ett guldlag och vara med om något riktigt stort i Karlstad. Men tiden i FBK blev inte alls i jämförelse med förväntningarna.
– Jag trivdes jättebra i Karlstad, det måste jag ändå säga. Men det jag kom hit för blev inte alls vad jag hade tänkt. Trodde det skulle vara mycket mer vinnarmentalitet i klubben än vad det var, säger han i intervjun med en känga till sitt gamla lag."

Holmqvist har spelat i lägre serier och tränat i lägre serier tidigare, men som du ser genom exemplet Peter Popovic, så finns där ingen garanti för att lyckas i de olika SHL-lagen trots att denne person också som spelare gjort många år i NHL, så blev tiden i Färjestad en besvikelse för honom..
Popovic är idag tränare i Schweiz ihop med den tidigare landslagstränaren Grönborg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Håller helt och hållet med. Man får intryck att killarna vill bara spela av matchen så fort det bara går och sen åka hem. Den mentala ligger i botten och bättre blir det inte för varje match man torskar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry:

kan ju vara så att herrlaget fått damernas träningsupplägg och i damhockeyn ingår ju inte tacklingar..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag börjar ärligt talat fundera på om Rödin är rätt kapten? Jag känner inte Rödin och inte hur han är med de andra spelarna i omklädningsrummet. Jag vet heller inte hur hans relation med tränare och ledning ser ut.
Resultaten för laget sedan han kom tillbaka som kapten har jag dock koll på, inte speciellt smickrande.
Man har ju sparkat och bytt ut i stort sett allt i föreningen de senaste åren utom just lagkaptenen.
Det kanske är dags? Ett problem med detta, VEM ska i så fall ta över? Jag har inga svar, bara funderingar.
Tyvärr är det inte kul att titta på hockey längre😢, jag sitter liksom och väntar på misstagen och baklängesmålen och 0 poäng igen. Kommer att se eventuella segermatcher i efterhand ett tag. Mitt humör blir lidande för mycket i dagsläget.
Ha en bra vecka kära vänner, det vänder nog snart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Var på matchen igår, grym uppladdning och uppslutning av Brynäsare som marscherade till arenan. Väl på plats så får vi se ett iskallt trubbigt pp, nästan ingen som driver på mål, såg ut som Brynäs lirade träningsmatch. Ett dåligt och skadedrabbat Lhc kunde bekvämt vinna matchen utan att förta sig. Luften gick ur mig lite igår, jag måste pausa hockeyn ett tag. Hoppas på bättring, men det såg såååå tamt ut igår.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Från gd.se 10 juni i år:
” En annan back som Boumedienne mycket väl ser som tänkbar för en fortsättning i Brynäs är Niclas Andersén, vars kontrakt gått ut.
– Jag erbjöd honom att träna försäsong med laget, men han ville köra själv och fundera lite över sin framtid. Han är inte så sugen på att ta något beslut ännu, men där kan vi definitivt sy ihop något. Andersén är en bra spelare med stor rutin”

Kan ta det defensiva fysiska spelet, är tung, har landslagsmeriter, ledarskapsegenskaper mm. Allt sånt vi efterfrågar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Är även jag inne på detta - Rödin känns alltför känslostyrd för att funka som kapten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JanT: Jag är nog också inne på om det kan vara läge att byta. Känns mest som C:et tynger Rödin mer än något annat just nu. Det är alldeles för ofta han gör det för svårt för sig på isen och försöker de krångliga lösningarna. Men ja som #33 säger, vem ska ta över i så fall? Scott? Han går det också trögt för men han kanske skulle kunna få en positiv effekt av att bära C:et?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Vill inte påstå att LHC var dåliga, det räckte att dom spelade den tajta styrhockey som vi själva behöver göra lite bättre för att dom skulle vinna.
Första målet kändes extra viktigt igår och tyvärr så försökte sig Ölund på att haka upp/sno åt sig pucken från Nyberg vid sargen istället för att bara ligga kvar på insidan och markera ut honom. Det räckte för en 2 mot 1:a och mål i arslet.
Nu gäller det att bita ihop, hitta dom rätta PP-formationerna och minimera dom enkla misstagen. Finns gott om tid och Manner har trots allt bara hunnit verka i ett nytt lag och en ny liga i 1/5 av det totala antalet matcher.
Förhoppningsvis ansluter Andersén med den tyngd och rutin vi behöver i försvaret och i bästa fall är han så pass billig att man letar efter ännu en back.
Vore jävligt kul om det som Pettisbif redan hintat om stämmer...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Detta skrev jag för 2 säsonger sedan att Rödin inte är något kaptenämne men då blev jag i princip idiotförklarad här inne.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Menar mer att Lhc är ett ganska dåligt lag. Särskilt med skadorna. Men det räckte för dem att vara lite disciplinerade för att ta en bekväm seger. Säger en del om vart vi befinner oss just nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Anderse'n tar över.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Precis. Vi är än så länge inte lika disciplinerade bakåt men bättre framåt.
Då gäller det att sätt chanserna och utnyttja PP, där finns det att jobba på.
Steg 1 för att nå dit: Timashov spelklar, Andersen och/eller ny back in.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blir spännande och se vilka som tränar imorgon ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
lultiger: Hur menar du att backarna står i en fyrkant?
Vi spelar väl ändå med två backar åt gången?

Och varför kallar de flesta skribenter Dima för Tima?
Om killen har ett nick så kan vi väl använda det kan jag tycka.

Sen måste jag passa på att ifrågasätta Brynäs beslut att släppa Nyberg till LHC inför gårdagens match. Jag ifrågasätter inte beslutet att göra sig av med Nyberg som kanske sitter på en för hög lön i förhållande till hans spel. Men att bidra till att kraftigt förstärka en konkurrent i de två matcher som mycket väl kan avgöra var vi hamnar i tabellen vid säsongens slut är för mig helt obegripligt.
Det vore en helt annan sak om vi bytt spelare så att även vi förstärkt. I detta fall är det ju så att vi ensidigt gynnat motståndaren inför dessa viktiga matcher.
Det tillsammans med beslutet att kasta ut en jetlaggad Dima på isen gör att man måste ställa frågan:
Finns det inget konsekvenstänk alls i klubbledningen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Även om jag anser att några säsonger i Hockeyallsvenskan skulle göra föreningen gott så häpnar man över att vissa härinne är förvånade över nuvarande tabelläge. Helt väntat enligt mig och vad man kan förvänta med nuvarande trupp. Chansen att vi får kvala är väl 50/50 i dagsläget, även det förväntat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: "Kan ta det defensiva fysiska spelet, är tung, har landslagsmeriter, ledarskapsegenskaper mm. Allt sånt vi efterfrågar."

Nja, inte riktigt, va? Manner är tydlig med att man skeppade Nyberg för att ta in en mer offensivt skicklig back, så Brynäs och du verkar inte efterfråga samma egenskaper hos den eventuella backförstärkningen.

Gillar egentligen inte att såga rutinerad räv som Andersén, men han har inte hängt med i SHL-tempot de senaste åren och att ni vill se honom göra comeback i Brynäströjan är helt obegripligt för mig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
kexxet: ” Blir spännande och se vilka som tränar imorgon”

Ja verkligen! Hoppas verkligen Dima är redo till på torsdag och att Pettis (Pettis källa) har rätt att en grym back är på G, gärna även han till torsdag!
Laget har hamnat lite i en ond spiral och lite nytt blod hade verkligen behövts!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Någon som har något rykte om någon ny back? Vad finns det även på marknaden som kan stärka laget ?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KalleTeodor: Manner verkar vara en duktig tränare men fokus den här säsongen kan inte vara att tävla med topp- och mittenskiktet av lagen i SHL. Det handlar bara om att överleva och knipa nödvändiga poäng. Vi har hittills torskat mot Lhc, Dif, Timrå och Oskarshamn. Alla bottenkonkurrenterna. Det är ett stort misslyckande av Manner.
Precis som Bradberry var inne på så är matchen igår ett tydligt exempel på en match där vårt spel ser fint ut på papper men är oerhört ineffektivt och sällan leder till poäng. Alla måste upp!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Helt rätt. Att förlora mot samtliga dessa lag finns det ingen ursäkt för. Förutom Oskarshamn som tyvärr är klart bättre än oss, Lhc, Dif och Tik.

Man får skämmas.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hermansson888: Vi får hoppas på Bomboms och Manners kontakter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Oskarshamn ja. Martin Filander verkar vara en extrem skicklig lagbyggare i motsats till våran fd bryggare MS. ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas:
Klart vi inte kan konkurrera med topp och mitten.
Men om vi står och siktar in oss nöjda på 11-12 är risken att vi hamnar 13.
Vi måste arbeta för att konkurrera om högre än vi nöjer oss med.
Allt kan gå fel under en säsong.
Att skaffa sig marginal kontinuerligt från start är a och o.
Komplettera med spelare runt jul och senare brukar sällan ge önskad utväxling.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912:
Det är nog värt att fundera över Tomas Fröberg. Också. Och säkert lite annat fölk. Lätt att fokusera på enstaka personer när det som i alla lag hänger på att alla i laget bidrar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912:
Såg precis den här krönikan från Sanny på samma tema.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Ja, för en gångs skull har du nog rätt. Eller skulle man skriva. Det är första gången som du har rätt. ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Man blir nästan avundsjuk. Tänk om vi kunde slippa kval och en eventuell nedflyttning. Då kunde våra lagbyggare få visa vad de kan tillsammans med Manner&Co.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Kul med nästa generation Casselstål
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Härligt! Nu ligger laget iofs fortfarande sist men alla segrar som andra föreningslag tar är väl lite plåster på såren.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brown ass IF: Intressant efternamn på målskytten i Västerås, Kangas 🤔
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KalleTeodor: :-) Du måste läsa andemeningen i det jag skriver och behöver inte påpeka solklarheter. Det går fort att skriva ibland och lite felskrivningar hör till. Såklart har vi inte fyra backar på isen samtidigt det vet nog alla här inne, och såklart menar jag fyra hemjobbande spelare i försvaret ... typ ... uppställda i kvadrat där ingen samverkan finns att förhindra skott i slottet., Ok?

Själv tycker jag det var klockrent att skeppa Nyberg i veckan, och några till backar får gärna också bytas bort, samt Holmqvist. Nyberg gick på "ångorna" igår efter Brynäs petning och kommer snart falla in i sin normala standard mediokra SHL standard.

Brynäs kan och vill bättre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JanT: Är väl troligtvis en återvändare el dyl.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Från plantskolan Täby.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Ja, Kangas var Poromaa 😁
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Går inte så bra för Solna aik. 2-4 nu mot Kristianstad.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
En del har ju skrivit om Anton är rätt kapten för oss. Jag tror nog han skulle må bra av att slippa det ”oket” och bara fokusera på sitt spel.

Testa Scott som kapten. Det är otroligt stort för Kanadensare att vara kapten och han kanske skulle lyfta sitt spel av det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Argumentationstekniken är helt klart på samma nivå…,,
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KalleTeodor:

Vi vet oerhört lite. Kanske var det kravet LHC hade för att ta över Nybergs kontrakt?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Anderse'n blir en ny kapten. Ytterligare en forward och back kontrakteras. Rödin slipper oket och börjar leverera. En back säljs vidare. Gissa vem? 😁
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Ska en back till skeppas så kan man ju hoppas på Berglund eller Björk
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Utifrån bilden jag lade upp och tidigare uttalanden så utgick jag ifrån att det skulle framgå som ironi.
Tråkigt nog inte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Andersén kanske ?😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brown ass IF: Sluta ”Tjata” om Andersén
Kommentera

Sv: A propósito de nada
lultiger: Äh kunde inte hålla mig från att skämta lite. Vet att det inte alltid blir som man tänkt när man postat…

Och även jag tycker att det troligen var rätt att trejda Nyberg. Kass tajming dock när han går på ”ångorna” just mot oss tycker jag. I det läge LHC är i så förstärkte vi dem avsevärt inför matchen mot oss. Även vi vet ju att med Nyberg på isen så blir det inga mål bakåt…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skärpning grabbar, varför inte sjunga tillsammans?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Kör till!
Bara att stämma in i den i mitt tycke bästa Brynäslåten...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Ny introlåt? 😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge:
Ruskigt velig Brynäs låt.
Lyssnar hellre på Hv blå och På den Sköld du bär med FBK introt. Eller sjung för Djurgården.
Sån intro musik är guld för en hockey älskare. Inte en rutten gammaldags 30 tals låt som ingen i den tysta arenan sjunger med i endå...
Kommentera

« · 2244344 · »