Brynäs IF

715466 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008

1086530 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Hur som helst så hoppas jag Brynäs kör slut på LHC i morgon. Dom är hårt matchade redan, bara att hoppas att vi tar till vara på det i morgon
och inte låter LHC bestämma tempot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Vad ska man med kilon till om man inte har stake nog?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Gurra88: "Och har inte sagt ett ord om Brynäs framfart de första matcherna för att man behöver inte vara Einstein för att förstå att vi kommer sjunka till botten så småningom."

Ibland undrar jag på riktigt om du ligger med Saidas dotter?
Med tanke på att vi tvärsäkert kommer att sjunka till botten så småningom, så undrar man ju vad du har för kopplingar till sierskan ifråga...

"Men du är ju helt insnöad på hur bra alla våra spelare mer eller mindre är."

Inte alls.
Det är DU som är insnöad på hur klena alla våra spelare är rent fysiskt och att detta skulle vara ett jätteproblem som gör att vi kommer rasa i tabellen.

Vi har generellt sett lättare spelare rent kilomässigt än många andra lag men det sitter inte alltid i kilona utan hur man använder dom.
Att vi sen saknar en riktig elaking håller jag med om, men ser det inte som nåt jätteproblem.

"Ja och vi har kanske en blandning av spelartyper bara ett antal klasser sämre än de flesta.."

Skönt att vi är överens om att det behövs en blandning av spelartyper.
Om vår blandning sen skulle vara klasser sämre än de flesta får du gärna tycka.
Blandningen har iaf hittills visat sig funka rätt så bra...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Davey_22: AMEN!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Gurra88: Du är väl medveten om att vi förutom vunnit båda matcherna mot Hv också vunnit kampen över hela isen mot dem och ligger före dem i serien ?

Fattar inte varför du pratar så mycket om fysik,fight m.m, det är inte det som vi förlorat matcher på, det är snarare vår oförmåga att göra mål som vart största faktorn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Gurra88: Elitserien är inte mer fysisk än att det sitter mer i skallen och attityden att svara mot sina motståndare och helst kunna kuva dem också. Kilon och muskler rätt ointressant, åtmistone är det inte där det avgörs om Brynäs viker ner sig oftare än tvärtom i "intimidation-spelet".

Brynäs behöver heller skämmas över sitt fysiska spel i början, men däremot här på slutet. Så upp till bevis, Brynäs!

Klart är ändå att med Brynäs unga lag, med ett tryck underifrån, att de är svårbedömda. Klart att med så många relativt oprövade kort, att det ser tunt ut på papperet. Men vad det tar vägen i praktiken är bara att vänta och se och hålla tummarna. Ingen kan egentligen säga något mer än bara gissa.

Däremot vore det en jäkla skillnad om Brynäs hade sett kasst ut på papperet med ett gäng 30+, men så är inte fallet, tack och lov.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huge: Ibland undrar jag på riktigt om du ligger med Sundlövs dotter?..
Och snälla berätta för mig när jag senast kallade Brynäs trupp för bra, har hela tiden hållt fast vid att vi har den sämsta truppen på åtskilliga år i förhållanden till våra motståndartrupper. Och har inte sagt ett ord om Brynäs framfart de första matcherna för att man behöver inte vara Einstein för att förstå att vi kommer sjunka till botten så småningom.

"Du har Widing, Vas, Dixon, i viss mån Nolander och även några junisar som inte är rädda för att sätta till." Hoppas du skojar med mig Huge, jag är ganska blåögd när det gäller mitt Brynäs.. Men du är ju helt insnöad på hur bra alla våra spelare mer eller mindre är. Ja helt klart, att de här du nämner är fysiska i förhållande till de övriga i truppen, som måttar 170cm och 70 kg, men i jämförelse med övriga elitserien. ?..Kan inte fatta att du kan försvara sånna här dussinlirare. Och ja, de orkar trycka ifrån, och knuffa lite med axeln ibland. Men nån som vågar ta ett slagsmål finns inte, förutom Widing. Jo Andersén också, men den gången han kommer vinna ett slagsmål är det inte på isen iallafall.. Om du kollar på Hv, t ex.. så smäller det i varenda närkamp, ingen som lägger nått emellan där inte.

Ja och vi har kanske en blandning av spelartyper bara ett antal klasser sämre än de flesta..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
GävleLasse: Jo, Hietanen spelar ju mycket PP också, men det var en situation där i slutet mot HV, med 5 mot 3, som kanske tydligt visade att tränarna var pressade och inte hade kylan i knoppen med att spela med Nolander och Jonsson. Widing eller Hietanen, skulle naturligtvis, förutsatt att de kunde stå på benen, vilket jag utgår ifrån, vara med där. Nu sket det sig, men lyckades avgöra i sudden iaf. Men svag coaching.

Lind är han inte skadad så är han ju trög och Dixon i PP, är inte mycket att komma med heller, inte att hålla i taktpinnen iaf. Hoppet får ställas till Sundström, tror jag, som nog överraskat alla (utom möjligen Sundlöv) med sin utveckling.

Sedan undrar jag om en tanke med värvningen av Lauritzen också är att vara ett ämne för att styra upp PP. åtminstone som en vikarie. Sandin nog den mest naturliga "PP-kungen". Blandar och ger lite för mycket ännu. Men snart så kanske.

Sedan ska det, som du säger skjutas mycket mera. Speciellt när det riktiga spetsen i att styra PP saknas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008

MickeB: Ja Hietanen skall absolut spela mycket i PP. Han har truppens träffsäkraste skott och ska alltså spela massor i PP. Jag saknar en center som kan "ta tag" i spelet med snabba passningar. Lind och Dackell som "quarterbacks" i PP funkar inte så bra på grund av att det går så sakta.

Nej spela upp pucken till back som skjuter och sedan in på mål och kriga in returer. I fem mot tre vill jag se Granis och Widing vid kassen

Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huge: Nej, nån överprestation har det nog inte varit tal om. Lika lite som det har varit underpreatation de tidigare 6-7 åren. Skillnaden ligger mer i målvakternas spel. När dom (Markan) spelar på absolut topp så tar vi poäng, annars kammar vi för det mesta noll. Så viktig är målvakten i dagens hockey. Svajar han så smittar det av sig på hela försvarsarbetet. Därav utseendet på spelet med Humle&Dumle, Piff&Puff, Siegfried&Roy eller vad dom nu hette.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
GävleLasse: Ja, denna Hermansson en jäkligt svår nöt att få klämm på. Ger absolut tränaren gråa hår. Ska man ge chans på chans, eller ska man visa att tålamodet är på bristningsgränsen.

Jag gillar Hermansson och övertygad om att potentialen finns där, att det kan släppa när som helst. Kanske är en vårsäsongs spelare?

Men, Gävlelasse, håller helt med att tiden är mogen att optimera PP. Nu har det varit väldigt social coachning även i där ju, där även Hermansson då fått sina chanser. Det är många fler än honom, som man kan frågesätta där, exempel Hansen, Molin, Svanberg om vi går på backar.

5 mot 3 uppställning med Nolander och Jonsson på backen, inte optimalt, som mot HV senast. Ner med Widing in med Hietanen, i de lägena, rightskytt från blå också
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huge:Däremot så håller jag inte med om ditt och Mickes resonemang om Hermansson. Visst, han är en nyttig gnuggare men all den tid han fått i PP utan resultat känns som bortkastad istid. Det börjar bli dags för Cz att hitta de formationer som optimerar våra chanser att producera mål i PP.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
GävleLasse: Håller med.
Min poäng är att man inte kan säga att vi överpresterat eftersom spelet varit jämnare än vad resultaten visat, enkelt uttryckt.
Det hade varit en annan femma om vi ex vunnit våra matcher med bländande och totalöverlägset spel men så har det ju inte sett ut.
En kort formtopp kan alla lag få och det är väl snarare det som varit fallet här.
Underlaget (10 omgångar) känns helt enkelt för tunt för att man ska kunna dra några större slutsatser om överprestering.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008

Huge: Jag tror dessutom att de flesta motståndare inte hade den respekt för Brynäs som krävdes för att vinna. De skulle ju möta årets strykpojke, i alla fall om man skulle tro alla experter.

Kombinationen av detta med att Brynäsarna fick självförtroende och samtdigt ett kvitto på att spelsystemet fungerade. Sen får man inte glömma Markström som i långa stunder spelade på toppen av sin förmåga. Han har ju visat sig lite mer mänsklig under den andra halvan av matcherna.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Poffa: "Det kan ju aldrig vara så att ni har haft en rätt medioker trupp sen första början, men att den truppen överträffade sig själv de tio första omgångarna? För ni har väl en kanonbra trupp som, pga en massa märkliga omständigheter, underpresterat de sista sex-sju omgångarna?"

Tror inte på det där med att vi skulle ha överträffat oss själva så oerhört mkt i början.
Vi spelade riktigt bra men hade samtidigt marginalerna med oss i många matcher, där det ofta stod och vägde.
Så flera matcher var betydligt jämnare än resultaten visade.
När det sen började gå lite trögt så började vi förlora flera av matcherna där det också länge stod och vägde.

Sen blir det bara fånigt när du försöker raljera över att vi skulle ha en "kanonbra trupp", eftersom ingen har påstått nåt sånt.
Vi kanske överpresterade en aning i början och underpresterade i slutet, vad vet jag.
Det går ju aldrig att kategoriskt påstå nåt sånt eftersom mkt handlar om vad motståndarna också presterat.
Och mkt av de "märkliga omständigheter" du talar om är säkerligen just det bättre motstånd vi mött efterhand.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huss: Nä, måste kunna hålla mottet spelmässigt också, Kankaan alldeles för fladdrig i spelet. Melkersson spelade enkelt och valde sina tillfällen bättre när han skulle proppa.

Tycker nog Andersén borde göra det nu. Under serielunken klarar man sig utan en riktigt defensiv back, åtminstone en halv match eller något liknande.

Dessutom när det sitter en sjunde back på bänken. Men om inte, så kan man väl spela med 5 stycken också, utan att det ska betyda så mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
arnio: Njaae, men han hade åtminstone förståndet att inte låta någon motståndare gå på den egna målvakten utan att det kostade ordentligt.
Det vi har diskuterat handlar just om att den typen av spelare saknas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huss: Ja, Granström är väl den spelare jag spontant tänker på också, ska ta denna roll. Kanske lite kort i rocken, men ändå.

Men om vi tar Luleåmatchen igen, varför exempelvis inte låta Jonte Carlsson sätta en fet crosschecking i ryggen på Harju, om han ändå inte knappt får spela något.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huss: Ja Kankan gjorde ju succe´.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
MickeB: Ja, vad säger det om ett lag där våra tidigare "enforcers" nu har nyckelroller som bäste målgörare resp defensiv klippa.
Skulle ha behållt Kankan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
MickeB: Oh ah Melkersson säg oh ah Melkersson !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huss: Ja att ingen Brynäsare tog matchstraff i matchen mot Luleå visar att något grundläggande är fel. Inte mindre irreterande heller när det är fullt på arenan, ansvar mot supportrar osv.

De går till och med ut och säger att de tyckte det var viktigare att vara kvar i matchen, ex Andersén och Widing, otroligt egentligen.

Men visst två viktiga pjäser i spelet, men inte så viktiga. Men om så är fallet är det något felbyggt redan från början. Måste finnas en spelare i ett lag, som alltid kan stå upp för lagkamraterna och som aldrig behöver fundera i banor om han är viktig för lagets spel eller inte. Felbygge.

Johan Lindström, Micke Lindholm, två spelare som hade begränsade roller i laget och alltid kunde löpa linan ut så att säga, utan tjaffs.

Felbygge!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
arnio: Ja, den enda spelaren med lite guts, Granström, gjorde i varje fall ett tappert försök. Han gjorde den opponerande Luleå backen blind på nolltid också när han drog dennes tröja över huvudet. Snyggt x 2
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
arnio: Jo att säsongskortet är den stora boven för tappet råder det inget tvivel om. Men då ändå viktigare att produkten/showen är värd att titta på LIVE, åtminstone på marginalen någon gång i månaden. Du kanske går på HV jag på LHC och lägg ihop tusentalet männsikor, och tappet blir inte så stort.

Håller med om touchregeln, men samtidigt mycket hakningar och ryggsäckshockey förr också, men det bidrog ju till ett "grinigare" spel då iaf.

Men jag tycker att vi gör bäst att skita i att drunkna i regeldjungeln. Det går att spela "elakt" och "grinigt" nu också. Där måste fokuset ligga, att plocka fram oftare. Jag har full förståelse att det är svårt i alla matcher, med det täta matchschemat, men betydligt oftare.

Luleås match borta mot Brynäs är en bra benchmark. De var "elaka" och "griniga" i den matchen, vann också kampen framför båda målen och i slutändan även matchen.

Luleå, genom åren, har även varit en av de bästa lagen på "intimidation" som inte går att avskilja från verklig hockey, egentligen. Även om vi i Sverige nästan lyckats med konststycket. Därför ett av mina favoritlag bakom Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huss: Eller så kunde vi Brynäs ha gett igen genom att låta någon köra över Luleås så kallade målvakt.

(Stackars Lasse Karlsson, undrar om han någonsin kom över förlusten?)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
MickeB: Kommer ihåg en kvartsfinal mot Leksand när en amerikan körde över Sundlöv i målet (han skadades där och det ledde till slut till att Kasse Larsson fick stå mot HV i finalen). Vips så hade han två brynäsare över sig som bara matade och publiken var i upplösning.
Mot Luleå så sjönk laget kraftigt i anseende när man inte försvarade sin målvakt. Att köra över en Luleåspelare i det läget hade det varit värt, inte bara för att markera att man inte kör på Markström överhuvudtaget utan att det kostar, utan även för att det får igång övriga laget och inte minst publiken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
arnio: Håller med fullständigt. Hockeyn var mycket tuffare för 10-15 år sen, därmed inte sagt att den var bättre. Hockey skall innehålla allt, inte som det är nu, minsta tackling och det är utv alt matchstraff. Intressant debatt igår under en periodpaus, där den expertis som var på plats sågade domare, granskningskommite osv osv. Dessutom måste alla spelare lära sig att hata motståndaren, precis som Wikegård säger, först då blir matcherna en verklig kamp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
MickeB: Jag tycker att mycket av tjusningen med ishockey försvann när de tog bort touch icingen, read line offsiden och sänkte bedömningsnivån rent allmänt. I slutspelet när det tillåts mer så blir det genast mer kamp.

Men 250 spänn i månaden för att se alla matcher på plasman i divansoffan hemma med hela familjen eller 1000 spänn 2 ggr i veckan för att gå till Läkerolen är nog trots allt den största anledningen till tappet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
arnio: Ja visst är intresset lika stort, men för klubbarna handlar det om att få folk att tycka det är värt att se hockey live, i förhållande till vad det kostar. Sänkt biljettpris, kanske lockar fler att se även det kastrerade spel som nu bjuds på, eller så kan man återföra utrymmet, för att dra med och engagera människorna på plats, om temperaturen i matcherna generellt höjs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
arnio: Absolut, ibland kan bara ett mål eller två göra under med en spelare,vi får hoppas på det.

Hoppas att Dixon hunnit fixa till vad som nu var snett med honom innan uppehållet, för sanningen är att formkurvan sjönk efter skadan som stoppade han i 2 matcher,kanske kanske har han känt av den.

Förresten, nån som vet hur det är med Sandin nu ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
MickeB: Det finns fler orsaker till att inte publiken kommer. profiltömmningen har accelererat ytterligare. Fler matcher och högre pris än tidigare, säsongskortet med sitt låga pris snor otroligt många besökare som väljer att sitta hemma eller på krogen och kika.
Jag tror att intresset för hockey är minst lika stort som det alltid varit men att många kollar på tv i stället för att gå till arenorna, där ligger nog det största tappet trots allt.
Fler kollar nog på hockey regelbundet i dag än för 3 år sedan men de flesta kollar i soffan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Vas(s) brynäsare hjälte.
"Janos Vas har haft en lyckad landslagshelg hemma i Budepest när Ungern tog sig vidare till den sista OS-kvalrundan, som spelas i början av nästa år.

Ungern spelade en direkt avgörande match mot Litauen ikväll om vilka som skulle ta sig vidare från kvalgruppen. Ungern vann med 5-2 och Vas stod för två av målen, 1-0 och 4-2.

Totalt stod Brynäsanfallaren för fyra mål och en assist på de tre kvalmatcherna och var trea i poängligan bakom landsmännen Balazs Ladanyi och Gabor Ocskay. "

Hoppas att detta kan ge killen en liten självförtroendeboost.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huss: Elitserien är en "Daisyserie" håller på att dribbla med receptet där viktiga ingredienser glömts, byts ut eller åtminstone förhållanden bland ingredienser kraftig rubbats. Men så länge publiken har kommit, har ingenting gjorts.

Hockey, tycker jag, är en sport där känslorna måste få utlopp och få finnas, det handlar om att pissa revir och tala om för motståndaren att man är, åtminstone för dagen, det hetare "grinigaste" och bästa laget. Få motståndaren lite tveksama och osäkra, därmed få det lilla övertaget, som behövs för att avgöra poängfördelningen, två jämna lag emellan

Brynäs har inte många fysiska spelare, men de finns. Men ingen som anser det värt att ta ett matchstaff eller mer, för att stå upp för någon i laget/laget.

Egentligen bara pinsamt och visar hur illa det är ställt, i detta fall Brynäs.

Exempel. Brynäs gnällt över publikintresset, har fullsatt hemma mot Luleå, som demostrativt tydligt pissar revir framför de båda målen, stör och provocerar Markström osv, men de får hålla på, Brynäs petar bara. Här måste det smälla, gärna med matchstraff som följd, inget snack,

Sedan gnäller Brynäs att det är halvtomt på arenan. Men som sagt ett problem för svensk hockey generellt. Ansvaret för produkten ishockey har nonchalerats, det har pillats för mycket i receptet
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Poffa: Brynäs ligger femma och det är kanske till och med bättre än förväntat. Det enda som räknas är tabellpositionen. Efter 55 omgångar så har vi facit (eller efter slutspel eller kvalserie i tillägg). Laget är inte bättre eller sämre än vad tabellen säger så är det bara, det spelar ingen roll om vinsterna kommer i klump eller är utspridda, givetvis gäller det att pricka formen i ett evt. slutspel eller en kvalserie men annars gäller helt enkelt ett medelvärde av allt som har astakommits.

Just nu ligger Brynäs före Hv71, Färjestad och Frölunda, sug och njut i stället för att klaga så förbannat så blir tillvaron något skönare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huge: Det kan ju aldrig vara så att ni har haft en rätt medioker trupp sen första början, men att den truppen överträffade sig själv de tio första omgångarna? För ni har väl en kanonbra trupp som, pga en massa märkliga omständigheter, underpresterat de sista sex-sju omgångarna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huge: Ja, nog måste han yra om han påstår att Sunken skulle vara en riktigt bra fysisk spelare.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Gurra88: Du har ju dessutom fel i sak när du yrar om att Brynäs bara skulle ha 2 riktigt bra fysiska spelare: Sunken och Andersén.
Du har Widing, Vas, Dixon, i viss mån Nolander och även några junisar som inte är rädda för att sätta till.
Skulle, som Davey är inne på, vilja säga att vi har en hygglig blandning av spelartyper som inte skiljer sig nämnvärt från hur det ser ut i många andra lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Gurra88: Håhåjaja...
Efter 8 omgångar hade vi en kanontrupp.
Nu har vi en riktigt dålig trupp.
Och snart är truppen riktigt bra igen.
Bespara oss den sortens dagisanalyser, tack.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Gurra88: Det är inte så många spelare överhuvudtaget som spelar fysiskt i elitserien, det är förmodligen en kombination av ständigt dåliga domarinsatser som motverkar fysiskt spel och samt den typen av fostring av hockeyspelare vi kör med i Sverige.

Knappast unikt för dagens Brynästrupp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Gurra88: De evighetskontrakten ligger nog redan på bordet :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Möjligt. Men då hade vi andra fysiska spelare som tog det jobbet. Nu har vi Andersén och Sunkan som ska vara så kallade fysiska spelare. Och det är nästintill skrattretande. Som när Luleåkillarna fick göra vad de ville med Markström, ja då stog vi där som fån och kollade. Nita sånna nötter som Omark.

Men varför inte skriva egivhetskontrakt med Molin, Danielsson, Hermansson? Vore väl nått mr. Sundlöv
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Gurra88: En del spelar ju mer fysiskt än andra, och en del har bättre genetiska möjligheter att göra det än andra. Jag såg ingen som klagade på att Molin inte spelade fysiskt sist Brynäs vann SM :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Gurra88:
Vad negativt det var här då!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Hur orkar Huge och ni andra hålla på att slicka hela tiden. Kan inte alla bara inse att Brynäs har en riktigt dålig trupp. Hermansson är inte ens värd att pratas om i ett sånt här forum, vilken himla dussinlirare.. Som näst intill alla i dagens trupp. Vas, försvaras nått fruktansvärt men vad har han tillfört. Läser man Kebs, mer och mer trångsynta spalt, så kan man läsa att han håller ett bra fysiskt spel. Men då är frågan , ska inte alla göra det? Vi har en, max två som överhuvudtaget vågar ha kroppskontakt med motståndarspelare. Tro sjutton att ingen vill kolla på "damhockey" i läkerolen.

och att det ända som kan hindra oss från att dala hela vägen ner är ett tungt forwardsnamn och helst ett bra backnamn. Men det vet vi ju alla att det kan vi se oss i himmelen efter..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huge: Jag förstår vad du menar, men JAG och säkert fler tycker inte att han varit bra iår (inte bara enligt hans poängproduktion) utan för att han inte kommer till sin rätt i matcherna, han är ingen powerforward och ska heller inte spela som någon. Emil Sandin och Granström är dom två bästa powerforwards vi har i laget idag och inte ens där är Hermansson i närheten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Nyfiken bara....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
rackham: Ut med språket rackham, vad menar du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huge:

Host, host...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
mattiaskarlgren: "Du säger att Hermansson är en tung pjäs som POWERFORWARD!"

Skämtet är väl snarare att du är den ende som lyckats tolka mitt omdöme om Hermansson bokstavligt.
Så här skrev jag:

"Hermansson är en tung pjäs som jobbar bra och är nyttig som powerforward."

Det jag ville ha sagt var mer att han är tung och jobbig att möta och inte i första hand tung rent fysiskt. Det är ju bara att titta i vikttabellen så ser man att han knappast tillhör dom tyngre i den kategorin.
Att jag sen tycker att han är nyttig som powerforward betyder att han har rollen som powerforward och gör det bra, trots att han kanske inte är urtypen för en sådan, där ex vikten är en viktig(!) faktor.

Mao: han är varken en utpräglad powerforward eller speciellt tung fysiskt, men spelar sas rollen bra trots detta...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
arnio: Ja dessutom så satte han SAIK tillsammans med TIK i kvalserien. Spännande att se om han får rätt, att de klappar igenom snart...

Annars är det väl tyvärr bara att konstatera att Gefle IF och Brynäs IF har mer gemensamt än geografiskt. Ungefär samma styrkeförhållande också att kunna värva bra spelare.
Kommentera

1086530 · »