Brynäs IF

712738 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

1545718 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
mk: Lugnt. Bubblar dig när jag får svar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Gurra88:Tack för det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
mk: Rahm är helt enkelt dålig. Men visst är det något som stört honom, men knappast det som gjort att han inte kan fångarna puck. Sånt som för övrigt skulle sitta i ryggmärgen, precis som när man cyklar som oraklet här inne sa.
Menjag kollar upp vad det var för problem med Rahm. Återkommer
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Gurra88:En seriös fråga nu:

Du som har lite känning runt laget, Vet du vad som Robin Rahm menade för ett tag sen efter en match. att kroppen svarade som han ville.

Vad var det som var fel? är det åtgärdat nu?

Tacksam om du visste/kunde svara. Allt som kan "avslöjas"om laget är kul att läsa.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Huge: Huge och Gurra. Lägg ner den här disskutonen nu snälla..

Ni har ältat samma skit nu i ett helt dygn!

Visst detta är ett forum, men om disskutionen, så ta det via bubbla, "alla" andra har släppt detta nu. Gör det samma.

Gott nytt!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
mattias - 74: jahaja nytt år nya förutsättningar:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

sylf:

Underbar stämning i den här boken. ^^

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Gurra88: Ja, det verkar vara mycket du tar för givet utan att veta nåt. Vi talar inte om några onödiga utvisningar (är inte alla utvisningar i princip onödiga?)
Isf var väl Lauritzens tvåor nödvändiga och "bra", eftersom dom avstyrde två sannolika baklängesmål.
Har kollat CMore och dom bilderna avslöjar heller inte vilken markeringsuppgift Lauritzen hade i den femma som var på isen när han tog sina tvåor. Därför vet jag fortfarande inte om Lauritzen försökte rädda sitt eget misstag eller nån annans.
Men du kan väl isf med hjälp av csports bilder berätta för oss vilken markeringsuppgift han hade vid tvåorna?
Då kan vi ju enkelt avgöra vem som egentligen orsakade dom båda frilägena.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Huge: jag spolade sekvenserna antalet gånger under matchdagen på mitt csports konto. Tog för givet att de visade de onödiga utvisningarna på hockeyligans highlights.. Men så bra, kolla Cmore och återkom sen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Tommy: Det vore ju inte helt fel :)
Känns iofs som att det konstant är "måndag hela veckan" här inne :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Nyss sett "måndag hela veckan"....

Känner att det vore läge att återuppleva 2012 igen och igen och igen....

Men Gott Nytt År i alla fall! :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Gurra88: "Huge: www.hockeyligan.se. Ska det vara så svårt? Eller vill du helt enkelt inte veta sanningen så du kan fortsätta ditt svamlande"

Har som sagt kollat alla highlights på just Hockeyligan men kan tyvärr inte hitta den sanning du påstår dig ha sett där.
Du kan väl isf upplysa oss om vilket inslag på sajten som visar sanningen.

Annars får jag tacka för tipset om csports men jag har redan CMores värstingutbud, så jag kan se alla matcher om och när jag har lust.
Men nu gällde det som sagt dom bevis du påstår finns på Hockeyligans sajt, så jag väntar på ett bra svar.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Huge: då råder jag dig att skaffa säsongskort på csports så att du kan titta på matcherna.. Där kan du se repris efter repris. Svårt att se lauritzens tabbar på texttv
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Gurra88: Har nu kollat Hockeyligans highlights från matchen, och jag kan inte ens hitta en matchsekvens som visar nån av de situationer där Lauritzen drar på sig dom tvåor vi talar om.
Men du kanske är synsk och har andra förmågor än vi vanliga dödliga, vad vet jag.
Var det grönsak du sa?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Här var det kärlek som vanligt.

Gräv ner yxorna ett par timmar, ät nått gott, umgås med nära och kära så kommer ni vara fyllda med ny energi till 2013.

Gott slut så länge.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Zappaholic: Gott Nytt År förresten allesammans. Och gurra, du är säkert en schysst och trevlig prick även om vi munhuggs! Gott Nytt på dig också...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Gurra88: Grönsak var ordet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Huss: tycker du har helt rätt här!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Huge: men kolla reprisen så får du ju svar? Eller är du så okunnig att du inte kan analysera en situation? Du beter dig som en grönsak.. Jag har min åsikt, han bjuder på 2 st tvåminutare.. Anser du något annat så bör du väl kolla igenom reprisen? Grönsak var ordet
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Gurra88:

De gånger nån med "koll på läget" uttrycker sig på HS blir jag alldeles varm i hela kroppen...... 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Huss: Jag försvarar öht inte nån utvisning, vill bara försäkra mig om att det var just Lauritzen som missade i sin markering innan jag sågar honom, eftersom det var just Lauritzen som ett visst orakel sågade.
Trots att oraklet ifråga ännu inte presenterat nån förklaring när det gäller Lauritzens markeringsuppgift i de situationer vi talar om.
Kan ju tänkas att andra spelare också har del i vad som sen händer i ett senare skede, är inte alltid den som till sist tar tvåan som behöver vara den enda boven i dramat.
Men allt blir ju så mkt enklare om man kan skylla på en enstaka spelare, då slipper man analysera lite djupare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Zappaholic: Om du ignorerar mig? Oj nej vad hemskt! Haha. Couldn't care less!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Huss: skönt med någon som har koll på läget:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Huge:
"Rent allmänt kanske det för övrigt ligger i sakens natur att en speluppläggare som Lauritzen slarvar emellanåt i ivern att vara konstruktiv, nåt som istället blir överkonstruktivitet och sen ger upphov till problem hemåt."

Nu yrar du i din iver att försvara de Lauritz två utvisningar.

1. Ja, det är svårt att vara konstruktiv utan puck i ett defensivt markeringsspel, man skall vara destruktiv vid de tillfällena, dock inte så man tar på sig utvisningar.

2. Jo, han utmärkte sig med att ta två utvisningar där han inte fullföljer med intensitet och då blir det den typen av utvisningar.

Hans offensiva spel är det inget fel på, men han har problem med tempot för tillfället och två likartade utvisningar visade på det. Jämför t.ex. med Widdes strålande byte i sista när han ensam mot 2-3 Luleå spelare gjorde att de inte fick ur pucken ur egen zon.

Lavander och Nordan blev också bänkade, kan tänka på mig på grund av deras brister gällande skridsko och tempo (alltså samma som Lauritzen hade) när Luleå tryckte på för reducering.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Gurra88: Tyvärr får jag erkänna att argumenten tagit slut. Det är svårt att komma med något nytt eftersom du gnäller om samma saker om och om och om igen. Som ett ostämt gammalt självspelande piano. Kom med något nytt själv vettja...kanske en ny profetia om laget som Sundlöv ställt på isen denna säsong. Kom igen nu, bjud på lite nya odödliga insiktsfulla citat...

För övrigt är detta en meningslös diskussion, men såna gillar ju du ;-)

Tror det är bättre att ignorera dig...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
foppa78: Gott nytt år på er alla! Det är med stolthet jag kommer att minnas detta jubileumsår!!! Vilket år alltså, helt sjukt!

Skål er!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Zappaholic: uruselt PP och långsam hockey. Vet att du inte kräver mycket. Fint med 3 poäng. Men det var inte långt ifrån att jag somnade ifrån sömnpilleret till match.
Jag gnäller på vad jag vill, och när du tar upp mitt citat som 12a på pucken så vet man att argumenten tagit slut.
Kom med något nytt! Du får en chans till. Blända mig med din intelligens. Haha
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
arnio: Nu har du gjort nu? Vad betyder det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
sylf: "Har jag pratat med dig Mongo?"

Nu har du gjort det, sötnos

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
70 Rodrigues: Ja, det är i alla fall inte rätt antal.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
sylf: Kan tyvärr vara några extra med kromosomer ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
70 Rodrigues: Exakt, fattas hyggligt med kromosomer där!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
sylf: *asg* snubben sitter ju o drar i snabeln till bilder på Huge o klubbmärket :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Emil Molin avgör med ett drömmål:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Nu är ni rädda om fingrar och andra kroppsdelar när ni skjuter av raketerna ikväll grabbar och ta det lugnt med spriten ;-) Gott nytt år på er så får vi hoppas på ett lika bra år (hockeymässigt) som detta året! SKÅL!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
sylf: kanske vi kan låna ut dig till ett annat forum.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
70 Rodrigues: Haha, skiter jag i, det är min åsikt och den står jag för!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

sylf:"Men Lauritzen borde lånas ut till nåt AS lag!"

Men shit, nu lär du få o göra tills fan avlöser dig ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Zappaholic: Luleå är ju erkänt svårspelade, och det är få lag, om ens nåt, som klarar att spela ut dom. Med det i baktanke måste man säga att Brynäs gjorde en mycket bra match igår. Var det klart bättre laget i stort sett hela matchen och skaffade det viktiga övertaget iom ledningen. Hur det går till är het ointressant. Matchen vanns utan större bekymmer och det är ett bra betyg.

Men Lauritzen borde lånas ut till nåt AS lag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Gurra88:

Riktigt roligt att vara Brynäsare för närvarande...

A-laget ser ut att få bättre och bättre ordning på spelet. De senaste 6 matcherna har man plockat 12 av 18 poäng trots två matcher där det borde blivit några poäng till (HV och FBK). Får man bara vara någorlunda skadefria tror jag att Persson, Styrman och någon/några av anfallarna kommer att bli bättre och bättre och därmed lyfta laget ytterligare.

förutom A-laget är det även riktigt kul att se de våra i J-VM, riktigt bra insatser av alla tre. Djoos visar att pappas gener finns i kroppen, Molin hur kylig som helst i pp-spelet  och Lindholm visar också mycket positivt. 

J18 vann cup i helgen mot de bästa lagen i Sverige, lovar gott för framtiden.

Gott nytt år till alla Brynäsare!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
70 Rodrigues: Hehe, kanske lite... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Gurra88: Vi är inte överens någonstans, däremot är många överens om att vi gjorde en bra insats igår och var riktigt riktigt bra under större delen av första...

Inte du dock, som ser något ingen annan noterat och måste böla om hur uddlösa och dåliga vi är. Tror inte många tar dig på allvar sen du yttrade det däringa om "det sämsta laget...".

hahaha...nej, vänta...HAHAHAHAHA. 

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Zappaholic:" Men när man är så in i helvete blind att man inte klarar av att ge laget beröm när de förtjänar det, ja då är det riktigt pinsamt. Tyvärr är gurra88 en sån snubbe..."

Som besserwisser Huge fast tvärtom ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
70 Rodrigues: Jag har verkligen inget emot att folk är kritiska när Brynäs inte är bra, då är jag kritisk själv. Men när man är så in i helvete blind att man inte klarar av att ge laget beröm när de förtjänar det, ja då är det riktigt pinsamt. Tyvärr är gurra88 en sån snubbe...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Zappaholic: Håller med dig om att backspelet är betydligt bättre nu än för några matcher sen, hoppas dom håller det uppe bara å gärna snäpper upp sig några hack till. Och om Lauritzens dumma utvisningar... Ja, en kan jag hålla med om är dum, men hakningen han tar framför Honken får han göra alla dar i veckan för mig annars hade det varit en farlig målchans, så på det viset kanske det påverkade slutresultatet! :)

Vidare skulle jag vilja ha en lösning i NHL-såpan! Wennerholm har nu börjat sia om hur det blir i hemma-VM OM NHL startar, då blire inga stjärnor i de olika landslagen. Kan säga som så att jag hoppas nu att NHL drar igång å att det blir lika jävla tomt på läktarna under VM som ifjol så Svensk ishockey bla bla bla får sig en riktig näsbränna för att dom larvat om det här förbudet mot lockoutare... Jag tycker det har varit löjeväckande från början till ett ev. slut om dom ska fortsätta envisas med den här bojkotten av våra största spelare. Skämmes!

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Zappaholic: Och jag förbehåller rätten att gnälla hur mycket jag vet. Då var vi överrens!

Spelat skjortan av Luleå? Haha. Efter två slumpmål? Jo jag tackar ja
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Zappaholic: Något som är än mer pinsamt är att enligt en viss skribent alltid ska finnas facitlistor för att överhuvudtaget få uttrycka sig(om det inte är positivt för Brynäs) 
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012

Gurra88: Som jag skrivit tidigare så förbehåller jag mig rätten att klaga på domarna när jag vill. Jag kan dock tänka mig att sluta klaga om du börjar vara lite positivt inställd när Brynäs spelar. Vilket inte kommer ske då du är tveklöst den klart största gnällpiken i detta forum...

Det är ett jävla gnällande på dig. Till och med efter första perioden igår, när vi ledde med 2-0 och hade spelat matchtröjorna av Luleå de första tio eller tolv minuterna, då grinade du hur uddlösa vi var. Pinsamt, sa Bill...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Huge: nej men du kan väl se hur situationen ser ut? Det borde du klara av?
Kommentera

1545718 · »