Brynäs IF

714942 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00

« · 1066324 Till forumet



Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Bissett19: ja det bli nog en bra Värdemätare nu för Lindbäck. Nu när Markström ska vara borta på j vm vid jul då bli det ju Lindbäck som ska stå. Så det ska bli intressant och se vad han går för imrron.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Bara hoppas att Brynäs får lite mer tyngd framåt i nästa match. Igår var det riktigt dåligt med tyngd i anfallen. Dackell och Lind måste ju ha fyra varv på sig för att komma upp i maxfart.
Jag är ju en förespråkare för att kedjor gärna inte ska ändras men frågan är vad Widing gör ihop med Dackell-Lind samt vad Dackell gör i en första femma som ska producera.
Ingen tyngd framåt och sedan två saker till som oroar mig.

Lars Jonsson var inte bra igår, känns som att han är alldeles för loj?
Samt Stephen Dixon, absolut vi ska ge honom mer tid men han är ju knappast den producerande förstecenter som Sundlöv verkar hoppas på att han är.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
mattiaskarlgren: Ja så här med en dags distans till matchen, så har jag gått omkring och retat mig på kedjan Dackell-Lind-Widing. Hur tänker Brynäs? Två av lagets mest kreativa spelare, med "hjärndöda" Widing.

Widing har inte en aning vad han pysslar med därute, speciellt när laget spelar i underläge och hur fan ska kedjekompisarna då veta? Finns inte en chans att denna kedja kan vara spelförande, visa vägen, när de ställs mot en stark och samlad defensiv. Däremot spelvändingar och kontringar, en helt annan sak.

Dackell och Linds kreativitet rätt i papperskorgen, när matchutvecklingen blir som den blev mot DIF.

Inga förändringar i kedjorna inför TIK-matchen. Ja får hoppas att Dixon visar vägen med såväl med kunnandet med ett samlat anfallspel och få hål på TIK
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Instämmer i dina tankar om Widing. Att ha han där han spelar nu verkar inte funka. Han drar ner dacke å micke å de drar ner honom... Nä vaska om lite. Byt plats med Vas kanske? Eller sätt Widing å Emil ihop.

Apropå Dixon tycker jag ändå man såg lite intentioner senast. Man får hoppas han blir varm i kläderna och visar mer snart. Har en känsla av att Dixon kommer gå bra om laget gör det och tvärtom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Hoppas hoppas att Molin å Björne får LITE istid i morrn nu..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
bradberry: Ja Widing är i mina ögon en given fjärdekedje spelare på hemmaplan. Möjligen inte när topplagen är på besök, och trummar på, då öppnas för många fina spelvändingar för Widing, Ett bra före för honom. Sedan nyttig i "slottet" i PP, men ska röra pucken så lite som möjligt i själva PP-spelet, bara nypa till trissan.:)

Tror också det kommer att röra sig i kedjorna riktigt snart, förmodligen redan under matchen imorgon. Inom en vecka är kedjorna enligt följande:)

Dackell-Dixon-Vas
Hermansson-Lind-Sandin
Danielsson-Hansen-Molin
Alcén-Granström-Widing.

Är även mycket missnöjd med Danielsson och Molins offensiv. Molin fumlig med pucken. Danielsson inte riktigt med, ser matchotränad ut och har ju varit skadad också. Men defensivt har de gjort bra ifrån sig, och har ju också en roll att plocka ner, någon av motståndarens två bästa linor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Motivering av mina kedjor är att jag är helt övertygad om att Dixons styrka att på ett okomplicerat sett få ner och få fast pucken djupt i anfallszonen, kommer att ge Dackell bra möjligheter att använda sin starka sargspel och hitta sina vinklar i anfallszonen, som kommer ge såväl Dixon och Vas fina mållägen. Dackell, listig runt målområdet och kommer göra sig ofta spelbar även för Dixon. Vas arbetar hårt mot målet och grottar och är den som ska göra mest mål i kedjan. Men god chans till en bra fördelning här.

Lind, får med Hermansson och Sandin mycket speed omkring sig i vingarna. som kompenserar hans svaga skridskoåkning. Sandin avlastar Lind i playmaker rollen, Lind, som är en underskattad avslutare, avlastar Hermansson i målgörandet. Sandin är en lirare, med powerforward inslag, trots sin litenhet. Mindre press på Hermansson att vara den som ska nypa in den. Denna kedja har alla möjligheter att vara en oroshärd av stort mått, som jag ser det.

Hansens lina ska fortsätta som nu, men få till mera spelvändningar, det får man när Danielsson vaknar och Molin slutar fumla.

Granströms lina, en intensiv hård jobbande kedja, som ska vara ett frimärke mot motståndaren, trycka upp backarna så att de sjunger om det, riva slita gnugga. Kommer göra många poäng.

Så ser jag på det hela, får se om jag får som jag vill:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Jag går helt på din linje!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Håller med i dina analyser, men tror inte att Björne Dee och Molin nånsin kommer att vakna till respektive upphöra med fumlandet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
AVGÅ: Ikväll kommer Brynäs ut som ett nytt lag, med stor revanschlusta efter den usla matchen senast. Historiken visar dock att sånt inte spelar nån roll när det gäller Brynäs IF, matchtipset blir 1-3! Naturligtvis gör ingen forward mål, den enda som kunde göra det har dom sålt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: Det jag hade velat se var att Brynäs gjort som DIF och slängt in några J-20 spelare nu när Danielsson, Sundström och någon till inte levererar.
Släng in Thegel, Jekimovs eller Rödin som verkar otroligt heta just nu.
De verkar dessutom kapabla att leverera puckar till motståndarmålets nätmaskor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss: Absolut, även TIK har väl laddat med nåra J-20 killar som inte gör bort sig, tvärtom. Oavsett om dom slänger in nån från F-99 så gör dom en bättre insats än T.e.x Björne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Typ
Hermansson-Dixon-Vas
Thegel-Lind-Widing
Dackell-Hansen-Molin
Sandin-Granström-Rödin
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
AVGÅ: Nä, jag både hoppas och tror att du får fel där. Danielsson är normalt en bra kontringsspelare, men varit ur form/matchotränad hittills. Angående Molin, så är ju just hans puckkontroll tillsammans med skridskoåkningen hans trademark. Men "gubben" är 37 år och kroppen behöver lite längre startsträcka nu bara. Max ett par tre matcher till, sedan stor skillnad, tror jag.

I övrigt tror jag tyvärr vi kan använda DIF-matchen som blueprint mot TIK. Tror helt säkert att TIK kommer spela mer avvaktande än de normalt gör, likt DIF, för att utnyttja Brynäs oförmåga att föra spelet och minimera Brynäs stryka, dvs spelvändningarna. Mitt tips 1-4!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss: Den uppställningen ser bra ut, mailbomba mormor och NC! eller förresten, skit i mormor, han begriper ändå inget!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Sedan tror jag även att Widing kommer få chans efter chans i de tänkta ledande kedjorna. Han är ju lagets landslagsspelare och allt. Sedan att "Bengan" använder honom i "checking line" i Tre kronor, tas ingen större notis om, tyvärr. Hoppas jag har jävligt fel här, men rädd att jag inte har det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Håller med i dina analyser som känns genomarbetade och vettiga.
Huss förslag att kasta in 2 oprövade juniorer låter väldigt oövertänkt och förhastat. Finns ingen anledning att efter 2 vinster och 1 förlust börja dribbla med laget, bara för att vi gör en medioker match mot Djurgården.
Det var trötta skallar som till största delen låg bakom den förlusten och inte ett havererat spel.
Danielsson och Molin är smarta och rutinerade rävar som gör sitt jobb mkt bra, och brädar enligt min mening både Thegel och Rödin, trots att man ännu inte har nått full kapacitet i spelet.
Ikväll gäller det att vara på tårna och spela med stort tålamod och vara berdda på att Timrå även kan komma ut och försöka ligga hårt på våra backar.
Tror dock att dom kommer att kopiera Djurgårdens taktik, den som vi själva var så lyckosamma med...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: "Danielsson och Molin är smarta och rutinerade rävar som gör sitt jobb mkt bra,"

Ehh.........
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Ja Micke Johanssons ogenomtänkta drag att slänga in juniorer som Josefsson m.fl. mot Brynäs var egentligen rätt dumt.
Våra juniorer som är favorittippade i J-20 kan säkert inte bidra någonting...

Dessutom om trötta skallar låg bakom förlusten mot DIF, hur trötta lär inte de vara mot Timrå och vore det just därför inte en bra idé med lite pigga skallar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss: Och hur kan man ha trötta skallar efter 2 omgångar? 52 omg kvar, pust, stön, ack och ve!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Ja, jag är rädd att fler och fler lag kommer att kopiera "DIF:s" taktik. Ifjol var det DIF och Modo och kanske Challe redan då en match med sitt TIK. I år kanske lag som SAIK och Rögle, Luleå följer efter.

Dock, positivt är att jag ser mycket bättre förutsättningar i att kunna föra spelet, denna säsong, även om vi kanske får vänta 5-10 matcher till. Då är det främst det jag har sett av Dixon, i jämförelse med Hauhtonen, som får mig att tro det. Även Sandin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Ca 90 min till Lindbäcks Es-debut.

Så Godspeed,Anders.

Tips : BIF - Tik 1-0

(J.Vas)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Korrigering! Gamla DIF-tränaren "Säcken" kommer helt klart spela "DIF-taktik" mot Brynäs borta, med sitt SAIK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Angående att föra spelet, så är Granström ett uppköp också jämfört med Sundström som var på hans plats ifjol. Sundström tror jag är tillbaka i Björklöven, redan någon gång i oktober, beroende på om Brynäs hittar det man söker efter på transfermarknaden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Nu har jag missat något. Vad söker Brynäs på transfermarknaden?
Knappast en defensiv gnuggare till va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss: Nä, finns inget uttalat att Brynäs söker någon i dagsläget. Men det går att läsa mellan raderna. Genom värvningen av Granström, säger det något om Sundströms situation och framtid i laget. Han skulle bara må bättre att utvecklas i mer lugn och ro i Allsvenskan några år till. Därför kommer det bli så också, tror jag. Brynäs vill då ha, jag spekulerar, en ung offensivt lagd center, med ett helt annat tempo i kroppen än Sundström. Eller beroende på hur målskyttet utvecklar sig, en Månssontyp, dvs en tung pjäs med målsinne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Med 6 centrar i laget (Lind, Dixon, Hansen, Granström, Sundström och Persson) tvivlar jag på en ung center. Det vi saknar är utan tvekan en målskytt. Sen skulle jag precis som du se Sundström och kanske även Persson något år i Allsvenskan för deras egen utvecklings skull.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss: Nja, det förblir väl sex centrar på papperet då, om Sundström byts ut mot en annan center. Men Persson är tänkt som ytterforward denna säsong. Granström kan spela ytterforward också, och gör så också exempel mot DIF, senast, då Charnecki coachade lite. Dessutom behöver man en playmaker-center, om Lind skulle gå sönder, men även för framtiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Sedan skulle denna center naturligtvis kunna användas som ytterforward också. Men just att få en spelare med bättre tempo och mer offensivt lagd, är det man vinner på att byta ut Sundström.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Helt enig med dig vad gäller Sundström. Han sades ha "utvecklingspotential" när han kom till Brynäs, men jag har inte kunnat se så värst mycket utveckling där. Enkel biljett tillbaka till Umeå låter inte fel, faktiskt. En snabbskrinnad, producerande ytterforward skulle smaka mumma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Jompe: Jo användbarheten med Sundström blir ju så begränsad, med hans dåliga tempo. Det är centerrollen då. Men krasst han hinner inte med och har inte rutinen att kompensera det heller, att han inte får sitt register i Elitserien, ännu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
MickeB: Värvningsmässigt så tror jag näppeligen det finns så många unga lovande cetnrar lediga när fönstret öppnar. Dessa brukar mest finns tillgängliga efter säsongens slut.
Tror det kan öppna sig möjligheter i januari när de lag som missar slutspelet i Finland brukar dumpa en del av sina högavlönade spelare/importer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss: Veckans bästa backinsats och veckans miss av Björne
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
65selander: Here we go again...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
65selander: Brynäs har verkligen kommit ut som ett helt annat lag idag, ett sämre lag!! Backspelet är en totalkatastrof och den enda chansen man fått fick världens sämsta hockeyspelare. Fy fan så jävla uselt!!

Ser bra ut Huge!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Sluta å pissa på klubbmärket. Lämna WO i stället! Eller skicka in hela J20 i stället för dom proppmätta oduglingarna!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf:

Själv förstår jag inte hur de kan låta Markström vila som gjort det så bra hiitills.

Vore bättre att fortsätta med det vinnande konceptet. Ibland blir jag inte klok på Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
AVGÅ: Varför sluta pissa nu? Har man gjort det i 6 år kan man väl göra det i 6 till?
Vi har ett spännande lag tycker sportchefen.......Han är rätt ensam om det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: PP för Brynäs = ofarlig återhämtning för Timrå
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: Frågan är bara hur i h:e vi skall vända på steken? Hela spelet och truppen är anpassad för defensiv smartness kombinerat med kontringar.
Finns inte en målskytt så långt ögat kan se...

Gällande Björne, vad här hänt med det som en gång i tiden var en duktig anfallsspelare. Förra året så berömdes han för sin defensiva förmåga men det är lustigt hur det gnälls på forwards som är dåliga defensivt men inte tvärtom, envägsspelare oavsett riktning borde sättas på bänken.
I år verkar tyvärr inte hans defensiva kvaliteter heller finnas på plats.
Låt han få självförtroende i J-20 laget ett tag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: Verkar som jag är den enda "vinnaren" här. Telia levererar lika jävla illa som Brynäs tydligen. Skönt att slippa se eländet kanske...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
AVGÅ: PP är så tragiskt att man börjar gråta!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss: Vi kommer inte att kunna vända på nån stek, laget är alldeles för dåligt och saknar moral och vilja när det blåser snålt. Nu går man ut och lovar ett heltaggat, revanschsuget lag till dagens match. Vad fan får man se.


Snart blir det för övrigt 0-3
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Widing är han med? TOTALT osynlig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: Fast vi leder skottstatistiken överlägset ;-)
En idé som jag även tror, kanske speciellt faktiskt, Huge skulle tilltalas av är något form av handikappsystem. Då skulle vi kunna ta hem några segrar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Utspelade, på hemmaplan, av ett mittenlag, trots stor revanschlusta och efter att i förrgår blivit förnedrade av en annan konkurrent.....

AVGÅ SUNDLÖV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


NI HAR PISSAT PÅ KLUBBMÄRKET FÖR LÄNGE NU!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf:

Utspelade?
Vilken match ser du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huss: Det är fotboll, transferfönster fortfarande är en realitet. Klausuler finns i allsvenskan, och många spelare som kommer att få röra sig i Ryssland exempelvis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
sylf: Ursäkta men ser du på matchen!?
Tycker du verkligen att Brynäs är utspelade?
Det är ju Brynäs som försöker och skapar mest!

Första målet är en försvarsmiss och det andra målet är svårt för Lindbäck eftersom han inte ser pucken. Men det är ju helt klart Brynäs som är bäst i 5 mot 5.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Bissett19: Utspelade är väl kanske att ta i MEN det är samma visa idag, INGEN tyngd framåt idag heller. Han måste ändra lite, byt Hermansson mot Widing och byt Molin med Hermansson sen.. Nått måste göras annars är det ytterligare en förlust.
Kommentera

« · 1066324