Brynäs IF

713186 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26

« · 2017066 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Sundlöv sa nyss att de har krokar ute men det ska vara någon som tillför något men han förstår att fans skriver efter förlust att man ska göra något.. Just nu inget nära att hända
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
bradberry: Ni borde bara ignorera Huge, diskussioner med honom är som ett svart hål. Han kommer aldrig hålla med, byta åsikt eller sluta med nedsättande one-liners mot andra skribenter. Det är hopplöst så ignorera bara, det är nog enda sättet att minimera antalet hjärndöda inlägg från honom.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
lultiger: Grymt! Bra synpunkter!
Vill gärna se flera framföra sina synpunkter gällande Brynäs verksamhet!
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: ”Ok.
Kan du isf ge oss en konkret bild och berätta hur du vill att de olika uppspelen borde se ut, beroende på hur motståndaren agerar när vi har puck?”

- Nu är du där och trampar igen! Är det inte meningen att kunnigt yrkesfolk skall fixa detta? Man måste väl kunna ställa högre krav på avlönade elittränare än tyckare på ett hockeyforum...?

Så fort det påtalas brister på tränarna så försöker du finna motargument genom att jämföra tränarnas ishockeykompetens med HS-medlemmars dito. Hir tänker du då?
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: Tycker du kunnigt yrkesfolk lyckas med sin uppgift?

Det är inte mitt/ vårt ansvar att ge laget idéer hur man ska spela.
Det finns det anställda som ska göra.
Klarar inte de av det så ska någon annan som klarar det bättre anställas.

Vi som supportrar har all rätt i världen att uttrycka vår oro och upprördhet över spelet som Brynäs presterar nu.

När man läser vad du skriver så förstår man vilken sida du står på..
Du är en så nyttig "idiot" som bara följer vad ledningen säger.

Det är sorgligt att se.
Kommentera


Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
lultiger: till att börja med. Kommer att kosta för att få rätsida på skeppet.
HC - Wallson
BC - Nyman
Fw - målgörare
Back - en större stabil back. Alternativt en ny rutinerad BC kan höja nivån på alla med struktur. Och höja nivån extra vissa så som Erson och Lundgren och hitta en stabilare nivå på Andersen.
Kommentera



Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: Det är inte vår uppgift att konkretisera spelbilden laget ska praktisera. Det finns det en tränarstab som borde veta, ser du.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Sama: Bra Sama att du efterfrågar konstruktiva tankar. Detta tycker jag ..
Steg 1-”Se till att öka avstånd neråt i tabellen genom att redan nu bygga en för framtiden långsiktigt fungerande tränartrojka. Jag anser att laget idag med bättre förutsättningar kan klara kontraktet och kanske också ta oss till kvarten, men inte med befintlig tränare och hans bristande hockey- och ledarkunskaper.
Byt ut MS till typ Ulf Samuelsson eller någon annan NHL-meriterad coach. MS kan stå i Brynässhopen ;-) tills vidare. Ny tränare ska föjla råden som Ralph Krueger, Buffalo Sabres sa i sin föreläsning i höstas ”-tränare ska skapa en kultur av kommunikation med spelare. Man försöker att göra varje spelarna bättre och till bättre personer varje gång man pratar dem.”

Anställ också genast en positiv stämningsskapare till laget som förstår vikten av en bra ledarskap och kan stötta hockeytränarna i sitt ledarskap.
Steg 2 - Fixa fram ett modernt kommunikationssystem ala NHL med ögon på läktaren och direkt kommunikation till HC under match.
Steg 3 - Börja redan nu planera för nya spelare till nästa säsong och avveckla våra allsvenska stjärnor.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
ellis: Inget kommer att hända i tid så att Brynäs kommer att klara målet med kvartsfinal det tåget håller på att gå dock får vi hoppas på att Brynäs inte hoppar på tåget i motsatt riktning utan faktiskt står kvar på perrongen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Axle San: Man undrar ju de snackar hela tiden om processen att de tar tid osv.. Men de köper jag inte
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Lindström: ”noll linjer i uppspel”

Ok.
Kan du isf ge oss en konkret bild och berätta hur du vill att de olika uppspelen borde se ut, beroende på hur motståndaren agerar när vi har puck?
Nu har du ju chansen att vara konstruktiv och inte bara gnälla över noll linjer i uppspelen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Joel123: Nåt LÄR hända - men nåt KOMMER INTE hända...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Joel123: Ja Dacke och Campese håller en väldigt låg profil i motgång.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Men att de är helt tyst i Brynäs och inget händer man blir så less ser dom inte vad som händer ute på isen? Det här håller på att gå åt helvete nått lär hända helst nu direkt
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Stefan R 63: håller med dig trött på huge
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: du gnäller på alla härinne som inte tycker som du!!
Din gissniing att spelarna ibland inte lyssnar på ledarna är ju också utan egentlig substans!
Att jag pratade om Sigalet är att han gång efter gång gör misstag som kostar oss..det är inte enbart att han räddar upp andras misstag som du skriver! Han ska vara en bärande spelare på backsidan och då ska man kunna spela med krav!
Jo du har dålig spelförståelse det märks så tydligt i dina analyser när du väldigt kortsiktigt klagar på lite otur här o otur där ..när du inte ser att öinjer i spelet inte finns. Där visar du din tydliga substans!
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Axle San: menade 99/00, en semifinal anser jag är en lyckad säsong
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Auchinleck: Ja jäklar (-:
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Axle San:

99/00? 2a i serien och ut i semi mot Modo?
Du tänker på 98/99?

För övrigt en period precis runt milennieskiftet där Brynäs var bra en lite längre period (flera säsonger i rad).
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Stefan R 63: Bara för att jag inte gnäller, grinar och klagar på allting i varje inlägg så innebär inte det att jag inte ser att nåt inte stämmer.
Återigen visar du din brist på läsförståelse.
För att inte tala om din brist på att se helheten i problemet. Att bara stirra sig blind på tränarbiten och tro att allt handlar om tränarens fel och inget annat är både oseriöst och okunnigt.
Ex bara för du och andra nu fastslagit att MS inte når ut till spelarna så är det ju bara en gissning utan egentlig substans.
Att du sen ex sågar EN enskild spelare (Sigalet) i en situation där han kan ha tvingats agera för att rädda upp en medspelares misstag och sen få skulden från bedömare som du med dålig spelförståelse, är tyvärr mer regel än undantag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Axle San: Lindström:

Bra åsikter och håller med i vad ni säger, vore kul om fler kom med förslag och konstruktivt tänkande.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Sama: Ja till att börja med vad tillför Mikael
Holmqvist?
Han signum måste vara hönsgård.

-Noll linjer i uppspel
-Backarna rusar antingen eller står som fastfrusna koner, ingen avvägning alls
- Hur kan alla ledande spelare bli (Sigalet) sämre än bättre hur längre serien går?!
-Får backarna ens träna på avslut? Kanske ska dra ner 5 varv med tejp på handlederna..

Om nu Dacke & co INTE vill kicka Sunken så ta åtminstone in någon som får ordning på backarna och spelet i egna zonen.

Vart kostsamt att inte ersätta Boken, vi har en 1a lina som ser ut sen en 2-3e lina.
Sen 3 st brunkar linor som är otroligt trubbiga.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Sama: 99/00 hade vi ett bra lag med en fantastisk förstafemma och en målvakt som gick på vatten i slutspelet.
11/12 då hade vi fantastiska juniorer som bidrog med spets i tillägg till de spetsar vi hade. Återigen fantastiskt målvaktsspel i slutspelet.
16/17 hade vi ett bra lag med återigen unga spelare som bidrog med billig spets i tillägg till den invärvade spetsen. Bulan.

Nu har vi varken bra invärvad spets (Scott undantaget), bra unga spelare (Söderström undantaget), bra målvakter eller bra tränare.

Brynäs bör förstärka truppen samt även tränarsidan, in med en ny röst i båset.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Snälla allihopa,

Kom med konstruktiv kritik och åsikter istället för att gråta ut "Finns ingen spelidé, byt ut alla och sätt in kunnigt folk för arbetsuppgifterna, MS håller inte, värva, måste sikta på att hålla oss kvar i SHL".

Kom med idéer om hur vi kan förbättra verksamheten istället för att klaga på varenda liten grej som Brynäs gör. Brynäs har haft 3 lyckade säsonger sportsligt på 2000-talet, 99/00, 11/12 och 16/17. Vad kan vi bara spekulera i. Men vad gjorde vi bra under dessa sesser som la grunden för framgången? Och vad har Brynäs IF gjort för att fucka upp resterande säsonger?

Så kortfattat,

Vad borde Brynäs IF göra/inte göra?
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: återigen visar det på din brist att inte se helheten! Det har du inte gjort sen Bz dagar. Då flrsvarade du bz o du gör samma nu..Det är något fel i bifs ledarskap som får oss att hamna här år efter år och du tror på felstudsar otur osv..
Skillnaden mot tex bulan är att då följde spelarna ledaren och det gav resultat han fick med hela gruppen..Melin försökte men nådde inte ut..blomman o några mer styrde! Ms försöker säkert men ...
Man kan ju undra när man ser en sån komptent back som Sigalet går bort sig titalt gång efter annan...när man lägger tre straffar som de igår så kan man ju funderar på om man verkligen ville vinna matchen...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
JanT: Som det mesta här i livet är det en kombination av faktorer som styr händelseutvecklingen, varav somliga är viktigare än andra. Vi ser alla (nåja, med några enstaka undantag) att det här och förra årets spel tar oss närmare Allsvenskan än slutspel för varje match som spelas.
Min personliga uppfattning är vi har tre grundläggande problem som måste korrigeras.
1) Tränartrion med MS i spetsen. Den håller helt enkelt inte och jag har förståelse för varför man inte sackade MS tidigare på säsongen men risken är ganska stor att vi kommer tvingas till en sådan åtgärd inom inte alltför lång tid med en sannolik interimslösning (Bäcklin?) som resultat. Skulle vilja en helt ny trio där nästa år med Molin som utvecklingsanvarig för juniorerna istället.
2) Truppen. Den är tyvärr för svag även fast punkten ovan gör att vi inte får ut maximalt av den. Det behövs förstärkning både på back och forwardssidan. Det finns ett antal backkontrakt som inte bör förlängas (Lundgren, Norin t.ex.) Sen måste en del jobbiga avslut ske med några gamla profiler som Alcén, Blomman etc. Att inte ha en förstafemma som kan producera är väl vi och OIK nästan ensamma om i SHL.
3) Organisation. Att få sportsligt ansvariga på dam (Grahm), herr (Sundlöv) och juniorsidan (Molin?) som rapporterar direkt till Campese. Vi behöver ingen lönepost för en inaktiv sportchef där pengarna kunde läggas på spelarmaterial istället. Dessutom har vi idag tyvärr en alldeles för oerfaren och lite inkonsekvent herre där. En bra soldat gör inte nödvändigtvis en bra general. Dacke är säkert en bra person men på fel plats vid fel tid. Om 10 år så...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
JanT: Undrar hur vindarna blåser för Bert i LHC? LHC 27 poäng och Oskarshamn 25 och nu skall LHC ned till Oskarshamn på i morgon, nervöst för Bert kan jag tänka mig.
Med det vill jag säga att det inte bara är vi som har problem.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Stefan R 63: ”Vi är skribenter härinne med massor av tyckande”

Massor av tyckande från sofftränare på nätet som mest går ut på att man borde byta ut allt och alla varannan vecka, är nog nåt som vare sig spelare eller tränare anser vara värt att lyssna på i nån högre grad.

”att de stöder MS helhjärtat i hans idéer är så naivt och korkat”

Precis.
Och det var därför som jag just skrev att det vore orimligt att tro det. Det finns spelare som inte alltid håller med en tränare i allting, fullt naturligt.
Har du redan glömt att jag precis skrivit att det är dumt att tro att spelarna alltid helhjärtat stöder MS eller har du fortfarande svårt att läsa innantill?
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
JanT: Hoppas verkligen att det kan bli lite fart på laget och att vi kan knipa en åttondelsplats. Djurgården, Malmö eller Växjö skulle vi kunna knäcka kanske även om det känns svårt.

Med lite mer poäng mot de absoluta bottenlagen så hade vi legat på slutspelsplats och det grämer mig någonting enormt att vi slängt bort fyra poäng mot Oskarshamn. Jag har absolut inte gett upp kvartsfinalen ännu men åttondelen hänger på en otroligt skör tråd.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
bradberry: Vi har definitivt spelarmaterial för att utmana om plats 6-8 (dvs ta nästa steg i 3- års planen). Det som däremot borde vara fullständigt uppenbart för alla med grundläggande hockeykunskaper ör att Magnus Sundqvist inte håller som HC på SHL-nivå. Han har visat detta under lång tid nu.....med nuvarande nivå på spelet kan vi se fram mot plats 11-12 och sisådär 65 poäng när serien skall summeras i vår. Kort sagt ännu en säsong i slasken....
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: ja just det nu kom "läsa innantill"
Hur vet DU att spelarna mer tror på ledningen! Vi är skribenter härinne med massor av tyckande och det är ju detta forum till för men att de stöder MS helhjärtat i hans ideer är så naivt o korkat och speciellt när det går dåligt för ett lag det finns det tusentals exempel på.
Det är så uppenbart att du inte har varit tränare eller ledare för ett lag när du kommer med dina enkla lösningar nån time out där eller pucken på högkant..otur vid något mål...osv..Vad du borde läsa är spelet istället för att klanka på oss att läsa innantill här...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: ”Jag är iaf bombsäker på att spelarna tror mer på den ledning dom får från tränarna än den "ledning" dom får från alla självpåtagna "tränare" härinne, som hemifrån soffan med noll erfarenhet av att träna ett hockeylag sitter och ger goda råd.”

- Vad märkligt skrivet, Huge! Jag menar... Alternativet till det du beskriver ovan skulle ju vara en fullständig katastrof... Varför skulle de inte tro på sina tränare mer än skribenter på ett forum..? Bara att du gör den jämförelsen talar lite om den låga nivå det är på ledarskapet i laget...

Jag högaktar Andreas Dackell som människa. Som sportdirektör/sportchef har han genom kontraktet med MS enskilt bevisat sina brister. Så fullständigt obegripligt... Vi såg och tyckte det då... Man tänkte: -Ok, det är nått jag inte känner till. Han kommer plocka fram kvaliteter vi inte sett.... men Nej! Magnus Sundqvist är trevlig. Men han ska inte leda ett ishockeylag i SHL, särkilt inte Brynäs. Vi såg det då, vi ser det nu... Haverirekrytering!
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Stefan R 63: "du ska inte vara så säker på att spelarna tror på den lednibg de har!"

Har jag heller aldrig påstått, vore orimligt om alla spelare alltid trodde stenhårt på sin egen tränare i alla lägen.
Jag sa att spelarna iaf tror mer på den ledning dom för tillfället har än på den "ledning" dom dagligen brukar få härinne från dig och andra sofftränare.
Dina jätteproblem med att läsa innantill verkar fortfarande vara stora.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Huge: du ska inte vara så säker på att spelarna tror på den lednibg de har! Historien har visat på massor av tränare som INTE når fram! För ca 2 år sen i Bif Melin! Se på Arsenal o Everton i pl...jag kan räkna upp fler om du vill!!
Sluta att vara så jädra naiv att spelare inte alltid är lojala och lyssnar stenhårt på tränare...pajastankar från dig!
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
#33: Ok där tror vi olika och vi kommer inte längre än så.

Däremot är det ju tråkigt att inte Brynäs kan få till ett spel som fungerar.
Tänka sig att Sundqvist faktiskt hade en prövotid på en halv säsong (såg förjävligt ut) innan han fick sitt långtidskontrakt....Samma sak med Sjödin....

För mig känns allt som en stor parodi just nu efter framförallt Campeses ständiga hänvisande till treårsplanen på Twitter förra säsongen.
"Lungna er, treårsplanen är på G, vi jobbar stenhårt med den men när den är sjösatt då jäklar" skrev han dagligen.
Nu har Campese gått under jorden och Dacke som gick hårt åt BZs bygge har nu fullt förtroende för det han själv har rafsat ihop trots att det ser ännu värre ut än när han tillträdde.....jag säger då det..
Nu har det ju bara gått en sjättedel av treårsplanen men någon form av resultat borde ju gå att se redan nu kan man tycka, eller ska vi ned till botten och vända tro?
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
#33: Jag är iaf bombsäker på att spelarna tror mer på den ledning dom får från tränarna än den "ledning" dom får från alla självpåtagna "tränare" härinne, som hemifrån soffan med noll erfarenhet av att träna ett hockeylag sitter och ger goda råd.
Där råden nästan uteslutande består av att sparka och anställa tränare och spelare varannan dag, beroende på om man vunnit eller förlorat.
Att du sen på fullt allvar verkligen tror att ett elitlag i SHL saknar spelide i samtliga spelformer är ju bara för komiskt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Axle San: Jag tror att spelarmaterialet håller om det finns en spelidé, ett system som säger, så här ska vi spela i PP, så här i BP, så här 5 mot 5 osv.
Var man på sin plats med en uppgift för att föra laget framåt, det är här vår tränartrio fallerar, det finns tyvärr inget spelsystem i någon av spelformerna. Spelarna är vilsna, letar efter ledning från båset, men tyvärr tror inte spelarna på den ledning de får därifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
spolaisen: En sak man direkt kunde göra är att införa nolltolerans mot att springa på krogen så fort tillfälle ges. Alldeles för många som är dyngraka för ofta.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Brynäsgubbe:
Nu ska jag svära i kyrkan...........
Avsätt hela styrelsen med SO,
Väck medVD, sportdirektör, sportchef,,,

Plocka in folk med rätt kompetens för uppgiften, att sköta ett av sveriges mest kända lag............
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Vem fan bryr sig om en jävla timeout. Som det tjafsas som helt meningslösa saker. Som om det vore någon magic fix på detta haveri till lag.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
xxx BIF xxx: ”Det gällde ett tidigare läge i matchen”

Jag svarade på Davey22:s inlägg nr 2016894 där han ville se en TO tidigt i sista, så det var INTE ett svar på nåt inlägg där han ville se en TO tidigare i matchen. Därför svarade jag varför jag inte tror att det hade hjälpt så mkt att ta en TO tidigt i sista.
Det som MS ev hade att säga då i taktikväg i en TO måste han ju redan ha sagt några minuter tidigare i pausen. Bättre att i det läget först låta spelarna jobba vidare ett tag och försöka hitta rätt i spelet innan en TO tas.
Min poäng är dessutom att spelet inte kändes tillräckligt dåligt/virrigt i början av sista för att i det läget motivera en TO.

Jag minns mkt väl vad jag skrivit.
Värre med dig, som inte verkar minnas vare sig vad du läst eller svarat på.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
bradberry:
Linus Ölund har troligtvis inte hämtat sig från hjärnskakningen, det är i så fall lätt att förstå...
Han har sett några smällar på nära håll och vad dessa smällar kan leda till i form av avslutade karriärer för de drabbade...OM Brynäs inte har råd med en backuppsättning av SHL karaktär, så kan man fråga sig om de har råd med psykologer, vid rehaben av spelare som drabbats av hjärnskakning...
Anton Rödin, "frälsaren" jobbar som en galärslav, men får ut väldigt lite för egen del, kanske han också skulle behöva prata ut med en psykolog.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
mattiask: Ja det här är en av årets största besvikelser....

Efter kvitteringen med några minuter kvar lutar Brynäs sig på hälarna och dumpar puck. Istället för att gå för ett ledningsmål spelar man på 3-3 HEMMA MOT OSKARSHAMN(????) Det är tamejfan pinsamt att se. Helt uppenbart att någonting är fel i skallarna och jag sätter Magnus Sundqvist som ytterst ansvarig för det. Att inte ha en offensiv spelidé som spelarna tror på... Det är alldeles uppenbart att det är tuta å kör som gäller och när det går grus i maskineriet finns INGET att plocka fram... Jävla skitspel. Laget må vara felbyggt (?) men jag anser ändå att de underpresterar grovt. Saknar grund och saknar tro på sig själva i avgörande lägen... Vi kommer förmodligen ånyo bli mosade i Leksand. Det mesta talar för det...

Vi har två spelare som nog har SHLs sämsta och näst sämsta självförtroende just nu. Anton Rödin ser ut att VETA att han inte kan göra mål så fort lägen dyker upp. Sorgligt att se...

Sen är det nog dags att överväga utlåning på Linus Ölund. Precis allt han tar sig för på isen blir fullständigt fel. Allsvensk klass på Linus för tillfället. Tror dock att han har potential så att gå ner i HA och dominera lite skulle väcka honom. Minns 2017 när han fick göra tre matcher med AIK. Kom tillbaka som en annan spelare. Nu behöver han ett wake up-call...

Lånar också gärna ut Magnus Sundqvist men det blir en svårare biff...
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
#33: ”jag tror att spelarmaterialet håller för 4-8. ”

Alltså kanske åtta eller nåt men en fjärdeplats?? Nä du
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Får man inte andra assist i JVM?
tyckte söderström hade 2 andra assist då han slog 2 bra första pass som ledde till mål. Dock inte registrerats någonstans.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Vi fick Oskarshamns PP att se ut som Washingtons PP. Om vi får möta Modo i ett kval kommer de sätta 3 PP mål per match då deras PP är grymt mycket bättre än Oskarshamns. Med tanke på hur ömtåligt detta lags psyke är vore det döden att hamna i ett kval. Jag trodde laget hade kommit ur den negativa cykeln, men idag var det samma rädsla som under den förra krisperioden. Spelet var faktiskt bland det sämsta som mäktats med på många år. Och Rödin ser verkligen ut att lida därute, han och Scott går på knäna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Oskarshamn 2019-12 -26
Det kommer ju tyvärr att fortsätta såhär hela säsongen. Det är trots allt ganska tydligt att vi har en total avsaknad av eget spel/eget tänk och otroligt mycket går lite per automatik där man hoppas på det bästa.
Tycker speluppbyggnaden är näst intill obefintlig. Anfallsspelet är inte alls uppstyrt, försvarsspelet är ju knappt man ens vill prata om.
Jag är just nu helt övertygad om att vi kommer missa play-in iår igen.
För vi kommer att vinna matcher här och var - men inte få några längre sviter.
Allt detta på grund av total avsaknad av eget spel.
Kommentera

« · 2017066 · »