Brynäs IF

712975 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs- Rögle 2017-02-23

1803660 · » Till forumet


Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
3 matchtrådar. Jäklar va laddade vi är idag! Haha
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
honken21: Precis, det är nu det visar hur bra vi står oss mot lag som Växjö, HV o Linköping, Frölunda har vi halvlätt för iaf...jag tror sista matchen mot Leksand o borta Linköping blir de svåraste som e kvar
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Riktigt taggad inför imorgon! Vi har god marginal för topp-6 än så länge och det är därför ingen måstematch. Det är nu formen ska sättas inför slutspelet. Vi är inne i ett bra stim och får folk tillbaka. Vad vore en bättre prövning än Växjö borta? Väldigt spännande att se hur vi kan stå upp spelmässigt. Kör nu boys!
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Bratwursten : Ja det brukar vara två lag som tar ut varandra med resp hemmaplan, denna säsong 5-3 o 2-1 OT för Brynäs hemma och 4-2 förlust i Jönköping...men först kör vi klar säsongen sen får vi ta de som det kommer :)
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
bifhjärta: Skulle vi möta Hv känns hemmaplansfördel extra viktigt .
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Skrubben: skulle ju vara skapligt om vi hamnade tvåa. Ett tag kändes det som att vi skulle komma 10:a återigen, men sen vände det och vi har chans på absoluta topplaceringar. Vi tappade alltså inte så mycket i den där svackan, även fast det kändes som att vi somnade helt och hållet
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Chris11: HV s special teams funkar inte vare sig i box eller PP ändå vinner man stort .. Imponerande
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Skrubben:
Ja nu blickar jag bara uppåt, med denna form så och nu är ju fler inblandade ifall Färjestad eller Malmö skulle komma ifatt!
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Chris11: Det är ruskigt tajt mellan lag 2-6 nu. Mitt huvudfokus är fortfarande att vi grejar 6:e-platsen, men samtidigt vågar man blicka uppåt i tabellen nu. Vi har faktiskt alla chanser i världen att bli 2:a när serien summeras.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Men herregud. Hv mosar Skellefteå i afton. 5-1 på tavlan just nu.
Möter helst inte HV i slutspelet.

I och med att Frölunda ligger under mot Leksand så tror jag att vi kommer få möte dem i slutspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Mittzon: jag tycker att han har rätt i det stora hela.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
pjåtor: ja, Wikegård har aldrig varit ett fan av brottsoffer
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Kilas får skylla sig själv enligt wiken youtu.be/fFiEfZwdBTg
Kommentera


Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Huge: När Sanny ( som för övrigt inte är någon av mina stora favoriter) guider oss igenom sekvensen sekund för sekund då ser man tydligt att det inte är något regelbrott
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
mattiask: Kilas är ju iofs inte speciellt lång, vilket i sig kanske gör att han redan där kan betraktas som låg i sin kroppsställning. Han är dessutom etta på pucken in i situationen och då tycker jag ändå att det är Åslin som har det största ansvaret och måste kunna läsa av läget lite bättre än att bara smälla på utan nån hänsyn till en skaderisk som han måste ha uppfattat som stor i det läget.
Sen håller jag inte riktigt med om att Hedmans tackling på Enter är hårdare än den vi såg igår, ungefär samma hårdhet enligt min bedömning.
Är isf mer inne på det Auchinleck försöker säga: svårt för den tacklande att alla gånger räkna ut vad motståndaren ska göra. I Enters fall bromsade han ju upp i sista sekund samtidigt som han försökte rensa pucken i rundeln. Den uppbromsningen gör ju att Hedmans försök att tajma tacklingen blir helt misslyckat varpå han istället oturligt träffar Enters armar i dennes follow-through sas, med förödande resultat.
Lite samma upplägg som igår: Åslin verkar ha räknat med att Kilas som Auchinleck säger, skulle fortsätta i en vänstersväng och då hade det sannolikt bara blivit en fullt normal och juste tackling som Kilas dessutom inte hade haft några problem med att ta emot. Nu ser det ut som att Kilas ändrar sig och försöker vända åt höger istället, varpå Åslin i det desperat försöka att iaf göra NÅNTING för att få in en smäll, lyckas träffa mot axel/huvud, med stor skaderisk som följd.
Mao: båda fallen har ungefär samma upplägg, skillnaden är nog att nämnden går på att Hedman tacklar mot armarna, Åslin mot huvudet. Och då spelar det nog ingen roll för bedömningen ifall tacklingarna varit medvetna eller inte.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
mattiask:
Rätt givet att Kilström vet att det finns en jagande... att vända åt det hållet innebär risker istället för att ta med fart och ev tackling i vänstersvängen. Enter blev bäl mosad rakt in i sagen om jag kommer ihåg rätt. De är svårare att komma undan...
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Huge: Kilas sätter sig själv i en jävligt dålig situation. Han vet att det kommer komma en tackling samtidigt som han själv kommer långt ner i sin kroppsställning sas.
Hade spelare som Lindblom, Clark, Granis osv blivit avstängda för detta hade jag blivit mycket förvånad och arg.
Sådana här tacklingar MÅSTE få delas ut - annars dör sporten/tacklingarna.
Dessutom Huge så om du tittar på reprisen en gång till.. tacklingen är inte ens hård när den sker. Hedmans tackling på Enterfeldt däremot är väldigt hård när den sker.
Nej dettta straff är ytterst märklig från min syn.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Powerfade: Och JAG utgår inte från nånting bara för att nån i studion påstår att domarna tagit hjälp av jumbotronen. Hon kan ju mkt väl bara ha antagit....
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Powerfade: Jaha, så bara i slutspel? Resten av säsongen då? Det var då bedrövligt. Det ska vara mer konsekvenser.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
JawKee: Det finns viss konsekvens. Domare som gör många felbeslut får nästan aldrig döma i slutspel..för att nämna ett exempel
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Domarna verkar vara helt untouchable i Svensk hockey. Måste finnas konsekvenser för domare också vid felaktiga beslut osv. Och självklart ska dom kunna ändra utvisningar. Annars finns det ingen rättvisa alls. Det är bara min åsikt. Det ska inte gå för lag att vinna matcher pga en felaktig utvisning. Rättvisa ska finnas
Kommentera


Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Leonardo: Domarna får kolla på jumbotronen och ta utvisning innan pucken släppts igen, däremot får de inte titta och ta bort en utvisning.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Huge: Åslin kunde ju bromsat ner farten lite, Kilström visste ju att det skulle bli en tackling, ...oavsett så är domarnivån ojämn i hela serien och det är jag knappast ensam om att tycka---håller med om tvåan innan på Fält som inte var korrekt, om domarna tog hjälp av jumbotronen finns det väl inget belägg för...än!
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Huge: Det är i alla fall vad som sas på TV sändningen. Jag utgår från att hon inte satt och ljög...
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
mattiask: Nja, Kilas får faktiskt en rejäl körare i ryggen och är väldigt oskyddad i det läget. Åslin trycker dessutom till lite extra med höger hand/arm/armbåge/klubbskaft och hade han träffat renare där sas mot huvudet, då hade Kilas säsong sannolikt varit slut, om inte hela hans karriär.
Isf är jag mer förbannad över domarnas märkliga bedömningar vid dubbeltvåan för hög klubba och diving plus Granis tvåa där han inte rörde en fena man ändå blir utvisad.
Sen undrar jag om det verkligen stämmer att domarna tog hjälp av jumbotronen?
Om så är fallet, då blir deras bedömningar än mer märkliga.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Powerfade: haha, väldigt bra eller väldigt nyttig, synonymer.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Skrubben: Jag vet inte om det riktigt är sant att Brynäs har bland den sämsta ekonomin i SHL faktiskt även om det varit några negativa årsbokslut, finns nån källa?
När det gäller publiken så kanske det är bättre att budgetera med typ 5000 pers för att få lite marginaler ekonomin och kunna bygga på det egna kapitalet även om vi inte går långt i ett slutspel.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Auchinleck: Tror du missuppfattade, jag vet inte hur mycket pengar Brynäs har, men jag vet att vi var ett av de lagen som gick mest back ifjol , sen är det väl hur många personer som helst + media som omtalat Brynäs dåliga ekonomi och jag har för mig att det kommit fram att vi låg långt ner av alla SHL klubbar ekonomiskt! Det har ju inte varit några guldår ekonomiskt sista åren för klubben, det har ju ledningen också sagt!!
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
mattiask: Herregud vad löjligt. Den jämfört med tex Hedmans tackling för nån match sedan. Den renderade inte ens i en tvåa.
Kommentera


Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
KulaShaker: Tycker det är en tråkig utveckling av sporten. Visst spelarna måste skyddas och säkerhetsperspektivet är viktigt, men detta börjar bli löjligt.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Åslin får alltså fyra matchers avstängning. Ofattbart. Detta bevisar bara att diskussionen angående vilka tacklingar som är rena och orena börjar gå käpprakt åt helvete.
Bara att inse att vi börjar komma närmare och närmare damhockeyn om denna nivå ska hållas.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Fyra matcher och 8000:-


Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Mittzon: Nej. Budgeterat snitt var 5500 och vi landade på drygt 5600.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Auchinleck: Alla som går på bortamatcherna kan intyga det. Tillsammans med det historiska publiksnittet på bortamatcher i högsta serien.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Skrubben: Förra året gick vi ju tokback på publiken?
Kommentera


Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Skrubben:
Jag har aldrig ansett mig va insatt i Brynäs ekonomi på detaljnivå, där är mycket jag inte har en aning om.
Men att man inte kan hålla publikbudget p.g.a. att folk hellre sitter hemma i TV-soffan tycker jag tyder på att för få egentligen bryr sig... besöka matcher och köpa matchtröjor m.m. är ju den ENKLA vägen vi supportrar visar att vi älskar vårat lag.

Jag kommer aldrig acceptera att Brynäs som har så många supportrar runt i landet har så låga besökssiffror i Gavlerinken jämfört med ett antal städer o orter med betydligt färre befolkningsmängd i närområdet!
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Leonardo:
Vad gör Brynäs ekonomi till en av de sämre?
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
SnowKing:
Spelar man 5-10 hemmamatcher färre än SAIK eller Växjö varje säsong så blir det till slut stor skillnad i kassakistan.

I övrigt skiljer det lite...
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Auchinleck: Vad menar du?
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
SnowKing: Förra året hade vi högre publiksnitt än budgeterat, men ändå gick vi 8 miljoner back. Alltså är ditt resonemang enormt förenklat då du verkar ignorera övrig verksamhet och tro att det enda som påverkar det ekonomiska resultatet är publiksnittet.

Förra säsongen satte den förra ledningen en enormt klantig budget som byggde på att man skulle få in ytterligare en huvudsponsor under säsongen. Man fick inte in den sponsorn i tid, och därmed låg man direkt 5 miljoner back. Säsongen innan det hade man ett publiksnitt på drygt 5100 medan budgeterat snitt var 6000. DET var ett kännbart publiktapp som orsakade 3-4 miljoner back gentemot budget. Men det året gick man ändå 7 miljoner back, vilket berodde på ett tränarbyte och flertalet värvningar under säsong. Det kostade totalt drygt 3 miljoner.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Mittzon:
Många fans ute i landet fortfarande?
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
munkas: Ja, isf kan du väl spå vidare i din kaffesump och se om den kan berätta vad det står på text-tv, istf för att fråga mig....
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Leonardo:
"vet inte ens vad Brynäs har för ekonomi, mer än att den är en av de sämsta i SHL!"

Öööh... nu vaknade mytgenen. Mer skador. Sämre ekonomi.

Vad tänker du på? Eget kapital? Spelarbudget?
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
SnowKing: Det som är underligt att att Brynäs publiksnitt på bortaplan alltid är bland de två-tre högsta (ser ut att spricka i år) trots att laget varit sådär dom senaste åren. Hemmasnittet hamnar i mitten i bästa fall.
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Skrubben:
Nej, domedagen har inte kommit än. Brynäs egna kapital har minskat varje år sen det lyckosamma guldet 2012. Förra året uppgav ekonomerna att vi gick ca. 8 millar back... DET oroar i vart fall mig.

Att jämföra publik/ekonomi med just Lakers o Saik haltar en aning tycker jag... var dom får sina stålar till spelartruppen har jag ingen aning om... men det ryktas om välvilligt inställda kommunledningar o dito skattebetalare!
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Leonardo: det handlar inte bara om ekonomi med buss kontra flyg. Det är också spelschema och hur det ser ut när man ska ta sig hem. Ibland flyger vi, ibland bussar vi.

Sen är det också ganska bra för gruppsammanhållningen att åka buss. Man får tid tillsammans och snacka skit helt enkelt.
Kommentera

1803660 · »