1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446521 inlägg · 7966 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Tre fina, fantastiska poäng i en bortamatch där vi ser ut som allt annat än nykomlingar.
Fy fan så lycklig man är eller hur Munkas? 😉

havre: Bobby är en en dryg jäkel på isen, tycker han alltid kör fullt ut. Och ligger nära spelarna hela tiden. Gillar det jag ser av han, hoppas han får igång produktionen med.

Mattson: Vilken överkörning i andra. Det här kan bara sluta på ett sätt.

Mål i röven😎

Edit: Eller så gör vi mål.

parks: Jag snackar om att Örebro är ett plastlag utan själ. Även om dom varit etablerade i SHL ett tag nu känns det fortfarande som att man möter typ Kalmar. Det enda som skiljer är tempot.

Cobbel: ”Fixar ni matchen ikväll, eller tror ni att Öret är storleken för stor?”

Om boysen stampar gasen i botten och allt klaffar så tror jag vi kan ta det till förlängning.

saile39: taggade dessa på X. Får se om det blir något svar.
Uppladdat:

500x0-img8466.png

Peja: Det verkar gå bra för Boqvistarna..

Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: Om t ex Kopacka gör succé och han var på 1 år så hade Örebro kunnat tagit honom nästa säsong. Lex Palushaj.

mk: Jag tror vi alla kommer att behöva ha lite tålamod de första 5-10 matcherna. Det blir lite mer intressant att se hur vi står oss mot motstånd som Örebro, Malmö, Modo, Hv och kanske Timrå, eftersom det är dom lagen vi mest troligt slåss längre ner i tabellen.
3-2 förlust mot Lhc ser jag garanterat som godkänt.
Jag tror vi växer in i säsongen. Men jag tror det är viktigt att ha samma förväntningar och kravställning som du har. Målet är att undvika kval och hålla oss kvar. Allt över det är en bonus. Det är nog lätt att dras med lite väl med de namn vi fått in.

Gavve: Jag är tveksam till både Schroeder och Indrasis som spetsspelare i SHL. Förhoppningsvis kan de göra OK säsonger, jag tror att Brynäs har för avsikt att ersätta de med yngre/bättre spetsspelare till nästa säsong.

Schroeder var ju lite av en nödlösning när man var sena in på marknaden och Indrasis kontrakt förlängdes automatiskt när Brynäs gick upp. För att få Indrasis i HA behövde man liksom ha med honom i SHL också, det var dealen. Båda är riktigt bra spelare, men jag är skeptisk till att man verkligen kommer vilja ha kvar de som SHL-spetsspelare till nästa säsong.

Med det sagt var både Schroeder och Indrasis rimliga rekryteringar sett till omständigheterna. Om man jämför med andra centrar som andra SHL-lag har värvat, så står han sig OK i den konkurrensen. Jag hoppas att Brynäs håller koll på Chad Yetman i den tjeckiska ligan, om han funkar där också skulle jag gärna ta honom till SHL nästa säsong.

Kollade om matchen och efter att ha gjort det ändrades min uppfattning något. Igår kändes det som att vi mest trampade vatten och var ganska ihåliga, lite Hockeyallsvenska liksom men det andra intrycket är ändå att det syns att vi har någon slags SHL-grund i oss, okej borta-spel för det mesta egentligen. Å andra sidan när man kollar vilka backar de spelade igår med Rissanen och Myrenberg borta och noterar att Worge-Kreü och Erik Norén svalde de stora minuterna för deras del (efter Fantenberg), så tänker man ju bara att vilka fan är dom? Får en att undra hur matchbilden ska bli när vi ställs mot vad många kallar ligans bästa backuppställning på lördag..

Spelare som behöver vara lite bättre:
-Schroeder (Får såklart ge honom ett gäng matcher)
-Indrasis (kanske samma där)
-Berra-Kinnvall behöver hitta en högre nivå
-Sen blev man lite avundsjuk på energin från deras fjärdekedja, undra om våran kan bli tillräckligt bra..

För övrigt jävla härligt att få se grabbarna kriga på i SHL-matcher igen!

Silfverkroken: är väldigt positivt överraskad av Kopacka visade att han är redo för SHL sen att han fick näta med ett riktigt klassavslut.Det kommer att bli en trevlig säsong.

Sv: Matchtråd 2025-09-16 Brynäs IF - Luleå HF
Dallemas: Andra sässongen brukar ju vara svår sägs det. Tycker att det är viktigare att etablera en jämnhet och vara topp sex över tid än att vinna guld faktiskt.

Matchtråd 2025-09-16 Brynäs IF - Luleå HF
Drar igång en matchtråd inför kvällens match.

Bellows med vit tröja på dagens träning! Bör betyda att han går in med Bäckis igen! Det gillar vi!

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Växjö Lakers HC
Peja: Nästan hela laget underpresterade, möjligen Larsson som får godkänt. Spelet ska byggas från defensiven. Jag är dock ytterst förvånad att man inte gjort förbättringar i BP utan fortsätter i exakt samma spår som förra säsongen. Alltså, helt galet.

Huss888:
Håller med till fullo om Pettersson och Svercek, våga satsa på dem.
Sedan är jag lite inne på att spräcka 1:a kedjan trots allt!
Bäckström måste få rätt lekkamrat, och som jag ser det måste det bli Silver...först då kommer vi få ut allt från Bäckström.

Costanza: Vi vet redan vad du tycker, vad sägs om att du fokuserar på MoDo o diverse allsvenska ärenden.
Uppladdat:

500x0-hmm.png

Costanza: Haha...kul att du fick trolla direkt, du har väntat hela sommaren och hoppats på att Brynäs ska torska. Mindervärdeskomplexet vet inga gränser. Man kan bara småle åt Modoiter.

Kul i alla fall att du kan glädjas åt hockey då ditt egna lag tyvärr mest skämmer ut sig för det mesta.

bänknötarn: Jag spelar hellre tråkigt och vinner med 7-4 än tvärtom.

Är det verkligen samma lag som mötte Zürich häromdagen?

Gyllen22: vem har skrivit att denna match avgör hela säsongen?

De flesta, även jag beskriver, väl vad var och en ser/upplever i nuet.

Det är väl liksom hela poängen med ett diskussionsforum…?

Vet det är första matchen ,,, men detta hade jag inte väntat mig i första matchen . Backsidan och mv spelet har mycke å önska. Mer frågetecken än svar efter denna match.

Är omåttligt trött på den här attityden att inte spela till signalen. Vi får en gåva till 4-4, nära slutet av perioden. ÄNDÅ hinner de släppa ett till. Och det värsta är att man sitter och väntar på det. För man har sett det hundra gånger förr.

Gavve vill du ha något att göra kan du kolla upp om Brynäs är det lag som släppt in flest mål inom första och sista minuten. Blir förvånad om något annat lag ligger före där.

Gavve: Delia startar i mål.
Uppladdat:

500x0-biffis.png

GAMEDAY!!!

{11039}: Det känns som att man har gått på lite ”säkra kort” i premiären. Att Bobby börjar på sidan är som sagt inte konstigt med tanke på försäsongen.
Att Lindblom går i 2:a och Bellows i tredje har nog mer att göra med att man just nu tror att Lindblom är ett bättre komplement till den kedjan än Bellows som då kanske får en lite friare roll i tredje med Kopacka där Ölund säkrar upp som center.

Med tiden och när Bellows har anpassat sig mer till stor is och Brynäs sätt att spela så tror jag att man vill få in honom bredvid Bäckis.

Åh jag frugan åker från Stockholm till Gävle idag för att hälsa på sonen med familj och självklart gå på matchen. Imorgon ansluter min svägerska (så snygg) för att också gå på matchen men även spana in männen från Gävle på Skybar👍

Dan före dopparedan...

Lira: Som det pratats om så spelar alltså både Bäckis och Silfver på rejäla rea kontrakt. Inte så att killarna behöver pengarna precis, dom skulle nog spela gratis om det var möjligt.

munkas: ” 1. Snabba värvningar
2. Värvningar på ”död marknad” i jan-feb
3. Uteblivna värvningar”

Eller rent skitsnack!!

Det börjar bli klart vilka som spelar NHL AHL osv efter alla camper så är det helt rätt läge att plocka upp något guldkorn som inte platsar i NHL och ledsnar,
våran trupp är nästan satt då vi bara behöver en extra back,
Så jag är helt med Johan ska vi ha in en en back så ska han självklart vara bättre än våra junisar och bidra med något.

Sportnisse: "Jag gillar ändå att det är snabbt agerat av sportchefen i FBK ."
Snabbt agerat eller desperation efter förra säsongens debacle ?

Berge: Det är inte konstigt med intresset, det är vinklingen där man tar snittpoäng och jämför historiskt innan turneringen är ens är färdigspelad som är konstig.

Jo, visst är det intressant att se fina siffror från unga Brynäsare, min poäng är snarare att man kan göra de här unga personerna (barnen) en otjänst på sikt genom att ge uppmärksamhet och skapa hype. Att GD har adderat hype tycker jag är oansvarigt från deras sida.

Gavve: Tror det är osmart att uppmärksamma och hypa en 15-åring. Man gör honom en otjänst på sikt även om det säkert är roligt för stunden.

Berge:

Leon Roos har för övrigt två bra poäng efter halva första perioden mot Värmland med.

Undrar om han får chansen i J20 redan i år. Största talangen sen Jesper Boqvist… kanske till och med ännu större talang.

{11039}: Zürich målvakt fick också stå på huvudet, tycker det var en ganska jämn match där Brynäs var lite vassare.

Kul att se en match med lite tävlingskänsla och att besegra/nolla europamästarna. Tycker att Larsson, AJF, Kinnvall, Djoos, Dellia gör bra insatser, och många fler. Lite sämre pp idag dock.

Alltså jag har inte trott på alla förhandstips om att Brynäs ska kunna vinna SHL och gillar inte hyllningar i förväg innan man presterat nåt, men när man bara går in och städar av regerande CHL-mästarna och det ändå känns som att det finns en nivå till...... kanske jag måste ändra mig.

Farsang:
Som en jävla ångvält =)

Hahaha Larsson 🥰😂😂🤘

Bra Larsson!

Perfekt genrep än så länge! Det märks att vi närmar oss premiär

Sv: Silly Season 2025-26
Costanza: Varför så lång tid? Lucas Pettersson behövde bara stå 19 år i kö till Brynäs innan han kom in.

mk: Lyssnade under förra slutspelet. Det var tydligt att Fimpen inte hade sett Brynäs på hela säsongen och grundade sin analys på hur laget var mot Djurgården säsongen innan. Spelar ju inte så stor roll om man kan hockey om man inte gör grundjobbet, dvs kollar på matcher.

Gavve: Jag tror inte att Söderström och D’Astous hade spelat så mycket i den här matchen heller. Blir alltid en jämnare fördelning av istiderna den här tiden på året.

Kul att se match på plats igen. Märks att Bäckis är lite ringrostig men det kan man förstå.

Den nya backen får gärna vara en spelskicklig herre. Skulle göra mycket mer skillnad för laget än att få in en till defensiv kugge, särskilt eftersom Dahlqvist och Raftheim också är defensiva backar.

Lira: Lucas. Min nya favvo

rafalski: Vill bara kolla här om George är välkommen tillbaka till mitt Brynäs. Södra Skeppsbron 6B. Bodde i tornet med högt i tak. Ser ut så. Kul!

{11039}: Håller faktiskt med om det mesta här. Men Bellows tror jag man kan vara lite snäll mot då han varit skadad och precis kommit tillbaka.

Jag blir lite förvånad om AJF får inleda med Larsson och Silfver i SHL. Grymma spelare allihopa på sitt sätt men känns inte som att den kedjan har gjort särskilt mycket rätt under försäsongen (betyder inte att de varit usla). Konstigt att säga att den fungerade bättre med Indrasis (säger alltså inte att Indrasis är bättre än AJF) så här långt.

Lindblom - Bäckis - Rödin
Här tror jag att Bellows kommer spela istället för Lindblom. När Bellows är mer i form efter sin skadefrånvaro. Tror han kommer passa in väldigt bra här då han vill skjuta medan Bäckis vill ha puck och styra spelet.

Bellows - Scott - Kopacka.
Rätt konstigt formerad kedja som inte alls känns som den klickar. Bellows och Kopacka passar verkligen inte bra ihop (i denna match). Båda vill ha puck och skjuta. Scott är väl lite förra säsongens Ölund i Kopacka/Bobby-kedjan och tar det defensiva arbetet. Men nej, fungerar inte jättebra.

Pettersson - Vesel - Ölund
Är nog den kedja jag tycker varit bäst i dag. Pettersson är en riktigt frisk fläkt så här långt. Tar verkligen för sig och har dessutom +1 i dag (med resten av sina kedjekamrater).

Och här ska alltså Bobby in någonstans också?

Lyfta nått positivt nu tycker jag:
•Clara duktig.
•LP känns riktigt lovande. Bra i BP dessutom.
•Öla har verkligen varit bra sista 2-3 matcherna. Passar perfekt som vinge.
•Norlinder riktigt bra. Fina avvägningar, bra pass, hård i närkamperna samt enormt fin skridskoåkning.
•Kempny riktigt bra. Resolut i närkamperna, bra och smart längs sargen, fina uppspel. Offensivt smart.
•Vesel ser pigg ut.
•Kinnvall jävligt bra i defesiv zon. Stark med smarta lösningar.
•Dahlqvist vår framtida sheriff. Jävlar va han ser lovande ut.

Resten kan verkligen bättre!!

Minus:
•Rödin alldeles för puckkär och dålig i passningsspelet.
•Bäckis, förutom en jävla fin propp helt osynlig nästan.
•Silver känns helt bortkommen. Och kommer inte till överhuvudtaget.
•Johan helt okej. Men väldigt slarviga pass i PP spelet.
•Hägg känns väldigt trubbig och seg samt slagit rätt många onödiga icingar.
•Djoos, blandar verkligen och ger.
•Bellows, tar konstiga beslut med pucken och I sina åkvägar. Kan inte vara det lättaste att spela •med Jack som vägrar släppa pucken i tid.
•Jägarn känns helt felplacerad i sin kedja. Kommer inte till alls. Känns som han enbart köpt sin roll att stå framför kassen när 33 och 10 bollar gris. Dom utnyttjar inte alls hans spets.
•Lindblom som vanligt lika osynlig i spelet 5 MOT 5.
•Scott, gör inte mycket mer rätt än att vinna tekningar. Annars ser det ut att gå för fort för honom numera.
Jack en riktigt Sampo Ranta som enbart tänker på sig själv. Inte många passningar och en spel blick som påminner om Kuparinen.

GAMEDAY! Riktigt härligt med match på hemmaplan ikväll och Paille för sin välförtjänta hyllning!

Bellows (förhoppningsvis) och Bäckis tillbaka 🤩