Brynäs IF

713055 inlägg · 7953 ämnen

MODO - Brynäs IF 19/10

1528946 · » Till forumet


Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Mycket härlig seger igår måste jag säga! Lite synd bara att man somnade efter Brynäs ledningsmål...
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Lumber Jack: Haha.. Vad fan hade Uffe att klaga på?? 
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Lumber Jack:Det kanske hade låtit annorlundaom Brynäs hade vunnit.

Ni cykloper brukar ju tendra att gnälla hakan ur led efter en förlust...

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

foppa78: Med tanke på att Ulfie inte klagade på domarna under presskonferensen till skillnad från er flintnicke till tränare, trots att ni hade zebrorna med er, säger det mesta.

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
McFire: Ja snacka om att kasta sten i glashus ni är ju elitseriens största gnällgäng så kissa och gå och lägg dig!
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Huge: Så du tror inte att Bäckis varit oerhört viktig för Brynäs sprotsligt? Du tror inte att Gävle-publiken känner sig blåst på hockeyfesten? Kanske inte gett någon jättevinst att ta hit Bäckis men inte heller någon stor förlust. Man hade dock ökat sitt publiksnitt avsevärt.

Blir säsongen avblåst så kanske det hela slutar med att vi får leta osäkra kort i NHL istället. Med omotiverade spelare istället för en Bäckis som verkligen vill spela för Brynäs. Då kommer det bli jävligt mycket dyrare dessutom med risk för pannkaka.

Allt detta för att man är livrädd för att bryta ett avtal som inte finns.

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

McFire: ni har ju fröken Sundström, den största crybabien i hela Elitserien. 

Kasta inte spjut i radhus, din cyklop.

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Värva Rickard Wallin så är truppen komplett och genomsyrar ju även ert forum här. 
Vilka jävla bäbisar :) 
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Gurra88: Min poäng är att värvningen av Franson är juridiskt vattentät men kan betraktas som moraliskt tvivelaktig, ur HL:s synvinkel.
I deras ögon kan ärvningen ligga i gränslandet, så det är svårt att definitivt säga att den antingen strider eller inte strider mot HL:s beslut.
Sakfrågan gäller ifall Brynäs skulle tveka att värva Bäckis på korttid, enbart pga rädsla för att inte stöta sig med HL.
Jag tror inte att man hade varit rädd för att värva honom, om man verkligen hade tyckt att han varit så oerhört viktig för laget, ur alla synvinklar (ekonomiska och sportsliga).
Som svar till Peja, som tror att man inte värvar Bäckis enbart av rädsla för att bli betraktad som just svikare.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Huge: Helt plötsligt har man redan svikit HL. Kan nog hitta 20 inlägg där du hävdar att detta inte strider mot HL:s beslut och inte kan betraktas som felaktigt eller svek..

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Snacka om perfekt upplägg när Modo kommer till LA nästa gång.
Är väl en smaksak vilka ben som borde passa bäst framför fröken Sundströms plats i båset...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Vuollerim: Håller med. Mkt kreativitet försvinner när både Nordan och Lauritzen är borta, nu får Calle dra att tungt lass.
Det går ut extra mkt över en spelare som Widing, som är väldigt entaktad sas, och behöver mackor för att komma till sin rätt.
Och när han då vill så mkt men inget funkar så ser hans agerande än mer irrationellt ut.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Gurra88: Du vet inte ens vad ordet betyder, återkom när du återfått den lilla gnutta läsförståelse du ev har haft.
Håll dig till att kommentera folks näsor  istället, det ligger mer på din intellektuella nivå...
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

bradberry:

"Apropå Widing....

Vad har hänt? Var är den frejdiga skridskoåkningen, aggressiviteten och framförallt viljan. Ett tecken på att allt inte står rätt till är ju att detta var en riktg Widingmatch i karaktären men han syntes inte... Trashtalk brukar vara hans signum. Nu gömmer han sig... I alla fall vad man kan se från sidan."
 
Vet inte om jag minns rätt men spelade inte Widing en hel del med Nordan och Sebbe under försäsongen. Nordan och Widing var i vilket fall i poängtoppen då och gjorde flertalet bra matcher. Kan nog vara så att inte bara han utan hela Brynäs lider av att de kreativa kedjekamraterna finns på skadelistan..? 
 
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Jajjen: Håller med. Men du frågade om sambandet och jag svarade.
I det andra fallet avstår man förmodligen pga Bäckis dels blir dyr i drift och att som man säger: det är för vårt bästa, på lång sikt.
Bl.a trovärdigheten när man i framtiden ska komma överens om olika saker i HL. Oavsett vad man tycker om HL:s beslut så anser jag att man bör stå för sina åsikter, när man nu kommit överens om att inte ta in lockoutare på korttidskontrakt.
Kan inte se att "ja, men alla andra bryter ju mot överenskommelsen???", skulle vara nåt försvar för att vi också skulle göra det.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Huge: Oj här har vi en kappvändare utan dess like.. Så nu helt plötsligt kan Brynäs betraktas som svikare för att stödja dina argument om att det är ekonomin det handlar om?

HGK är rädd för Loob och grabbarna.

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Huge: Men ledningen menar ju att Franson värvats på ett riktigt sätt. Det ifrågasättandet är ju nåt helt annat än att ifrågasätta varför Bäckström inte värvas. I det ena fallet gör man en regelrätt värvning, i det andra avstår man från att värva pga. ...vadå?

HG kan givetvis inte svara att det beror på överenskommelsen. Han kommer att hävda att det är för Brynäs bästa, på lång sikt. DET måste ifrågasättas och förklaras. Han behöver inte vänta till årsmötet med det.

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Gurra88: " Vad har Fransonvärvningen med att ifrågasätta ledningen att göra?"

Peja ifrågasätter ju ledningens beslut att inte värva Bäckis och anför som motiv att ledningen skulle vara rädda att bli betraktade som svikare iom att man då bryter överenskommelsen.
Men iom att vi redan, mer eller mindre, redan är betraktade som lite av svikare iom värvningen av Franson (även om den på papperet är moraliskt korrekt sas), så ser jag det som ett tecken på att man då heller inte skulle vara rädda att bryta överenskommelsen på allvar genom att ex värva Bäckis på korttidskontrakt, om man nu hade ansett att det hade gagnat Brynäs ur alla synvinklar.
Där har du sambandet mellan Fransonvärvningen och ifrågasättandet av ledningens beslut.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Oroväckande att Brynäs producerar så lite framåt. Vi har gjort mindre mål än Luleå vilket säger allt. 40% av alla mål gör vi med en man mer och klickar PP då vinner inte Brynäs. Och Thuresson... Bidrar han eller är han en belastning för Järnkrok/Lindholm? Han gör inte mycket vettigt med pucken, däremot är han stark man mot man.

Huge: Vad har Fransonvärvningen med att ifrågasätta ledningen att göra?

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

bradberry: Vad fan ska jag med pluspoäng till? Jag stör mig på vilken näsa jag vill..

Det är dock inte konstigt att den ser ut som den gör, han måste fått den inslagen mer än en gång.

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
arnio: Vad Franson ställde till med i PP? När hans PP-formation överhuvudtaget hade något spel så var det pga bra aktioner av Franson. Däremot fanns det ingen annan där som kunde göra något konstruktivt med pucken pga Nordqvists frånvaro. Franson har slagit några icings i Brynäströjan men det beror nästan alltid på missförstånd med medspelarna.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Det går fort neråt i tabellen nu!
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Peja: "Tyvärr är ju Brynäs ledning angelägna om att följa den olagliga kartellens beslut, trots att det missgynnar den egna klubben. Det måste ifrågasättas på årsmötet."

HL måste ju ha betraktat värvningen av Franson som en aning moraliskt tveksam, även om man inte vill säga det eftersom det inte finns några "juridiska" felaktigheter i affären sas. Cody är en kontraktslös ickelockoutare som värvats för hela säsongen, helt Ok enligt ligans överenskommelse.
Därför tror jag heller inte att ledningen hade haft några moraliska problem med att värva Bäckis och bryta överenskommelsen på allvar sas, om det nu hade varit så oerhört skadligt och ofördelaktigt att avstå från den värvningen.

Sen finns det alltid personer på årsmötena som kommer med kritik, som det egentligen bara går att strunta i.
Upprörda fans som inte har nån insyn eller kunskap om det dom kritiserar är ju inte ovanligt direkt.
Är tämligen säker på att du och andra får en bra och förhoppningsvis godtagbar redogörelse för hur man tänkt i den här saken, om du/ni ställer er upp på årsmötet och ifrågasätter beslutet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
bradberry: Nja, Widing var väl en av få som hade lite fart under rören igår, tycker jag. Fick väl jobba mkt ensam tyvärr, och då blir det svårt att göra nåt konstruktivt. Känns mest som att hans aktioner inte har nån större tanke emellanåt, bara smälla på och sen hoppas på att vi lyckas erövera pucken.

Franson ser obekväm ut i defensiven, särskilt när vi är under lite press runt vår kasse.
Verkar inte veta hur han ska använda sina kilon, står mest och duttar folk i ryggen med klubban. Beror förmodligen på ovanan med stor rink och rädsla att gå bort sig, vilket ha också gjort ett par gånger.
I övrigt mkt stabil med puck i uppspel och bra blick för spelet.
Kommer förmodligen igång ordentligt lagom till det är dags att åka hem igen.
Perfekt med en veckas uppehåll nu för batteriladdning.
Då har vi förmodligen Nordan tillbaka igen, han behövs.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
...liksom glöden i ögonen. Borta...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Apropå Widing....

Vad har hänt? Var är den frejdiga skridskoåkningen, aggressiviteten och framförallt viljan. Ett tecken på att allt inte står rätt till är ju att detta var en riktg Widingmatch i karaktären men han syntes inte... Trashtalk brukar vara hans signum. Nu gömmer han sig... I alla fall vad man kan se från sidan.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
arnio: Såg att han fick betyget 1 i det i och för sig i övrigt pinsamma betygssättningen i GD. (Widing 3???? Vafan...) Så det var uppenbarligen fler som såg hans svagheter igår. Jag tyckte han kändes som en gigant på isen som gör rätt saker hela tiden. Kanske hämtade kaffe vid hans grodor... ;)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
bradberry: jag tycker att Franson var riktigt dålig, indianare, uppspel som gick till icin, seg i skridskoåkningen för att inte tala om vad han ställde till med i PP. I det fysiska spelet var han en gigant men det finns ju mer i ishockey. Hans sämsta match helt klart.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Gurra88: Att fokusera på detaljer i en spelares utseende är att sjunka jävligt lågt Gurra. Det är definitivt ett blottande svaghetstecken och ger dig inga pluspoäng i ev. debatter med Modofans. Skärpning!
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Icing-Ove: Hahaha.. Om ni hade lekt att ni utklassat oss så dåliga som vi va idag. Trots det vinner ni bara med 2-1. 

Dessutom 2 st. 5 mot 3 lägen som ni sumpar

Som sagt jag imponeras av Steens enorma näsa! den får 5 av 5 helt klart

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Gurra88: Är ni inte bättre än så här? MoDo leker...
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Ingen vidare match.

Honken är fantastisk, spelar sin livs hockey vill jag påstå. Plus även på Ollas.

I övrigt är väl det mest häpnadsväckande Steens enorma näsa

Förväntade mig lite trolleri från Steen idag, men såg mest gnäll och fokus på helt fel saker.

1-2 borta mot Modo där vi gör en dålig match är trots allt helt okej. 

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
McFire: Det papperet spar vi så att ni kan torka blodet från Skröders ansikte när vi firarar nästa GULD...
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Peja: Jag är ingen följare av Hansa. Men förklara för mig på vilket sätt han gjort bort sig, rejält...
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
McFire: När börjar filmträningen för Modo i morgon? Hade varit kul att se då dom har fruktansvärt talang där!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Sena intryck efter repris på cmore:

+
Matchen-...slutspelskarraktär...
Inställningen-...retade Steen till 8 min...
Granström-...hans typ av match
Ollas-...tillbaka på banan...!
Honken-...vår etta...
Fransson-...vår bäste back...

-
Calle-...sliten? Vila gör nu gott...
Widing-...Almtuna...?

Fråga: Är det inte märkligt hur ett RELATIVT klassiskt lag som Modo kan ha en sån okunnig publik...? Enögda?- Jo det är allmänt känt men det stoppar inte där...

Ps. Sen är man Sveriges sämsta matcharrangör. Att hylla ett dam-sm-guld i en halvtimma... Påminner om den 45 min långs hyllningen av "nästan Modospelaren" Hedberg ifjol...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Dexter : When in Övik ;-)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Huge: Skröder alltid juste? Jovars, ungefär som Ledin, Jämtin osv. men han är, eller rättare sagt var en jäkel på att göra mål.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Oj vad ni har kämpat på ikväll.

Är tårarna torkade? Finns det papper kvar att torka Granström i arslet med? :)

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Ollas visar var skåpet ska stå. Han var riktigt bra idag, hoppas han kan fortsätta så och komma tillbaka till så bra som han var förra säsongen.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Jajjen: såg matchen live, känslan är att utvisningarna som Brynäs fick (billiga?) i slutet på andra och början på tredje. Där tappade Brynäs orken. Ändå skulle vi givetvis ha kvitterat i slutet.

Jag är förväntade mig mer av Järnkrok och Cody

Jag är imponeran av Ollas och Honken

Jag är extremt besviken att vi inte tog matchen till förlängning i alla fall.

Dagens hjälte i det tysta var Lavander, störtskön !

Jag ber om ursäkt för min stavning

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Huge: Reagerade också på det att Honken tog fan allt, sidledsförflyttningar och direktskott räddade han med bravur. Sen komme K.Forsberg av alla och stänker in en backhand precis vid stolpen.

Angående Skröder då ska man gas för sig att han faktiskt är en riktig gris spelare. Han spelar hårt och riktigt jävla fult, snackar massa och det är ju inte direkt första gången han förstärker en situation. En äkta gris helt enkelt. Lite Per Ledin light fast han gör mer poäng.

Drf man älskar honom på sitt lag :-) (Än om filmningarna får han gärna lägga av med, gäller alla spelare)
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Peja: Bra analys, Modo vinner rättvist idag. Dom hade mer fart på rören och såg klart piggare ut matchen igenom. Så här i slutet på en period med täta matcher får vi betala för avslutningen (match lördag-måndag-onsdag-fredag). Som du säger: kul match med mkt ge och ta, även såna här matcher har högt underhållningsvärde trots få mål.
Och typiskt nog avgörs det hela med ett "skitmål" efter att Honken räddat oss flera gånger i betydligt farligare lägen.
Järnkrok skulle haft ett par tvåor med sig, men domarna blundade tyvärr.
Är väl påverkade av allt filmsnack, dom är ju inte mer än människor.
Å andra sidan fick vi se en ny filmstjärna födas: Skröder.
Synd, jag gillar honom skarpt, är alltid juste samt ger och tar utan att gnälla.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Fan vad drygt att dom inte spelar förrän på Torsdag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Jajjen:

Kul att få känna hur det är att leva som Brynäsare året om.

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Jajjen: Bäckis är inte klar för Dynamo än. Se denna artikel. Och ja, Hans-Göran Karlsson har gjort bort sig rejält den här gången. Tyvärr.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10

Åhhhhh! Nu är dom här igen, dom dära modoiterna.

Känns bra att få hjälp av filmningar och domare?

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Dexter: Professionella spelare ligger alltid på gränsen. De gör alltid allt för att det egna laget ska vinna. Sedan är det upp till domarna att bestämma var gränsen ska gå...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Grymt tråkigt att ni börjat spela grishockey.
Kommentera

Sv: MODO - Brynäs IF 19/10
Bra målskillnad, Brynäs!
Kommentera

1528946 · »