1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743536 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Jag tror inte att Challe blir kvar i Modo, han har ju misslyckats ganska grovt om man säger så :P

MarcusElving: Han kanske går till HV ;-)

70 Rodrigues: Hade man gjort sig av med Jonsson och Ekholm hade man säkert kunnat få Bartley. Hade man sparkat ut sina egna produkter hade säkert Friberg nappat och hade man ersatt Pecka med Andreasson hade Hellberg skrivit på.

Zzz: Handlade nog snarare om pengar för Bartley. Kanadensare som spelar i Sverige gör det för stålarna.

Redigerad kommentar

Peja: Precis. Liksom alla finnar bär kniv och svarta har rytmen i blodet....

Bartley valde nog Djurgården (om det nu är klart) pga flera saker: pengar, rollen i laget, sociala miljön osv osv.
Att det enbart skulle ha handlat om pengar vet vi inte med säkerhet.
Synd att inte Sundlöv lyckades flytta Stockholm till Gävle, då hade Bartley säkert hamnat i Brynäs.
Avgå Sundlöv!!!

GävleLasse: Framgångreceptet är nog mer som jag sagt tidigare, att släppa fram de bästa junisarna MEN ha mycket bättre spelare runt dom. Som det är nu så är det ju ungdomarna som får dra det stora lasset medan spelare som Hansen åker runt och gömmer sig. Bättre bärande spelare, och köper man in importer ska dom vara fan så mycket bättre än Clarke t.e.x.

sylf: Hansen är även han en import.

sylf: A M E N ! ! ! !

70 Rodrigues: Klart han är men det var f*n vad alla är på mig och hackar idag då ;)

Finns vissa här inne som använder väldigt dåliga ord så fort deras vilja inte går igenom och allt är oftast då Sundlövs fel :)

Huge: Brynäs har alltid sådan otur eller så beror det på yttre faktorer, tråkigt!!

Anders Berg: En sådan som gjort en bra sesse och förärades med 3 år efter detta. S U C K..

Undra vad han ska skylla på nästa år nu när han är skadefri och inte kan skylla på att han var ansiktsskadad eller kommit efter med träningen pga landslaget.
Eller ska han kanske få 3 nya friska år så han blir den lysande stjärnan som Huge sagt att han är.

Var det inte ES bästa center du såg i han Huge?

70 Rodrigues: Jepp Bif har inga;
Pengar
Ambitioner
Publik
eller viljan att ransaka sig själva och rätta till felen utan kör strutsen i stället.

Lindström: Dom har nog viljan att rannsaka sig själva, men inte den insikten som säger att det är de själva det är fel på. Alla andra gör fel, publiken sviker, medlemmarna gnäller och är för få. Sundlöv har misslyckats fullständigt i alla år, inte tagit klubben ett enda steg framåt, sjukskrivit sig när det blåst snålt, spenderat miljoner på rena skitspelare. Men har han vett nog att inse det själv?

Lindström:
Mycket som inte Brynäs har....... men jag vet en sak som dom har, dom har en valberedning.
Kan inte du.... eller nån annan som kan knepen slå ett mail o beskriva hur dom skall göra?
Med all samlad erfarenhet som finns på forumet så borde de stackarna i styrelsen få lite goda råd inför nästa säsong.

Tväst: Inte alls, men en ryggdunkare av klass som dig kanske kan det?
För få se vilken sorts hockey drar mest publik? Kladd å klen hockey ala Bif eller fart å propp som Dif´s?

Men du kanske bara följer matcherna via text tve som varan andra profet gör, och då blir det ju svårt att sen såna små detaljer.

Tväst: Ja, tänk vilken hjärntrust Brynäs har missat i sylf, gudrun, lindström och Berg?
Varför sitter dessa snillen härinne och slösar bort sina enorma kunskaper, som hade kunnat hjälpa förening till stordåd varje säsong?
Obegripligt....

Huge: Då är det ju tur att du finns här och styr upp med dina otroligt genomtänkta och nyanserade inlägg.

Lindström:
Intressant...... kladd å klen...... eller fart å propp, det var så du sa?

Ska nog ta o maila Sundlöv o höra om han vet skillnaden....... tack för tipset!

Tväst: Har du själv mailat och tipsat Sundlöv eller du kanske tycker allt han gör är kanon?

Så jävla trött på allt jävla gnällande härinne!

Är detta ett forum för terapi där mentalt halvinstabila människor tar tillfället att vomera ut hela sin inre frustration över sina mindre lyckade levnadsöden över något så banalt som "Ishockey" och "Brynäs IF"?

Eller...

Är det ett forum där vi diskuterar Brynäs IF- Vår GEMENSAMMA passion!...?

Jobba lite på perspektiven nu för i h-vete!!!!

Spänn av!

Arg? Jag?

- Nädå...jodå...litedå...

Huge: Att ditt bidrag till klubben är referat 2ggr år gör ju inte dig direkt till heders medlem.

Om du nu själv anser att vi siter på sådana kunskaper så kan ju inte DU heller vara nöjd med hur klubben styrs.

ELLER?

Lindström: Två referat som dessutom innehåller mycket "otur", "hedersam förlust", "skador", tveksam domarinsats" och liknande fraser...

Tväst: Som vi alla misstänkte, så följer du Bif aktivt via TEXT tve..

Måste få ställa en fråga till dig; Tycker du det är samma drag i LA som på Hovet?

Lindström:
Du byter ämne fort... hur sköter styrelsen i Brynäs sitt uppdrag till är det samma drag på hovet som i LA?

Det här med publikstöd, stämning på läktaren.
Jag har själv varit på plats både i Karlstad o Göteborg o upplevt hur en liten Brynäsklack på högst 75 personer hållt stången mot hela hemmaklacken.
I vinter var jag två gånger i Gävle o tycker nog att publikstödet varit rätt så bra.
Varför är det bättre stämning på hovet? Jag vet inte.

MEN.... en sak tror jag mej veta...... om det evinnerliga gnället som vissa sprider på Brynäs eget forum är typiskt för hur man stöder sitt lag på läktaren...... i så fall är det nog inte så konstigt om det låter positivare i huvudstan....... eller har även dom en sån här grinig gnällsekt i sina led?

Huge: Sant!
Nu är ju det en hypotetisk fråga som vi aldrig får svar på, vad vi däremot vet är ju att föreningen idag styrs av såna som du, som aldrig inser fel och brister, som tycker klubben gör ett kanonjobb och att vi har landets bästa SC. Det har verkligen hjälpt föreningen till stordåd!

Samuelsson lämnar Färjestad efter säsongen.

sylf: ...............Jaha, då missade vi Max Friberg också!!!!!!! :((

www.hockeysverige.se/blogg/pettersson/11581718/max-friberg-valjer-timra

gevalia: Ingen större miss, är ganska säker på att t ex Rensfeldt håller minst lika hög klass nästa säsong.

SH: Nej, Friberg i sig är nog ingen större miss. Vad som är värre är att Brynäs hela tiden missar........

SH: Tror du det?

Tväst: Vad är problemet? Klarar du inte av att Bif jämförs med något annat ES lag eller?

Om du klassar Difs hemma matcher och draget runt dom lika som Bif så behöver du vård.

Sen hoppar du mellan att vara profet och älska allt Bif gör till att fråga sätta Difs supportrar gör ju att man undrar.

*När såg du Bif ALLA spelare kämpa som dom i Dif gjorde i 55 omgångar + slutspel?
*När såg du ALLA i Bif stå upp för varandra?
*När såg du Bifs spelar spela klart alla situationer, INTE ta den KLASSISKA Dacke bandysvängen och vända ifrån.

Finns ju ett par attraktiva spelare i ES med utgående kontrakt.. kan ju få drömma iaf?

Oscar Ahlström (F)
Victor Ahlström (F)
Daniel Widing (F)
Oscar Sundh (F)
Pär Arlbrandt (F)
Linus Videll (F)
Patrik Zackrisson (F)
Magnus Nygren (D)
Janne Niinimaa (D)
Hannu Pikkarainen (D)

Redigerad kommentar

sylf: Jo än så länge är det ju så men det beror på hur pass intresserade man varit för att det ska kunna kallas missar eller om det bara varit spekulationer från media (och andra...). Osäker vilka som ens fått ett kontraktsförslag, Friberg hade väl det men som sagt ingen större förlust...

gevalia: Japp av det Rensfeldt visade i slutspelet har han alla förutsättningar att slå igenom på det sätt Larsson gjort iår. En "Fredrik Modin-typ" tycker jag han ser ut som i spelstil...

90Steen_:

Oscar Ahlström (F) stannar garanterat i AIK
Victor Ahlström (F) " -
Daniel Widing (F) möjligen men kostar nog mer än han smakar
Oscar Sundh (F) möjligen men går nog till TIK om han inte får förlängt
Pär Arlbrandt (F) LHC
Linus Videll (F) KHL
Patrik Zackrisson (F) KHL
Magnus Nygren (D) erbjuden nytt i FBK har jag för mig
Janne Niinimaa (D) halvskadad och dyr
Hannu Pikkarainen (D) tveksamt, tar hellre en rightare

SH: Varför detta eviga tjat om vilka nyförvärv BIF ska signa? Varför förstärka??Slutspel i u16,J18, final i damhockeyn och kvartsfinal med A-laget! BIF leder utvecklingen och alla andra lag är långt efter, ni ser inte helheten bara,host,host

aphac: Jamen håller vi på med en elitidrott eller är det nån ungdomsgård vi driver? Det är väl för det första A-laget som ska va ledande... Spelar väl ingen roll om vi har juniorer som är hur duktiga som helst om vi ändå inte har ett A-lag som visar framfötterna och vinner NÅT också. Det är ju lite mer bevakning runt ett A-lag i Elitserien än i U16... Klart det är bra att vi har en bra juniorverksamhet, men utan ett bra A-lag så kommer intresset för föreningen som sådan att tyna ut!

Då är det ju bättre med en bra juniorverksamhet än ett A-lag som värvar in nån spetsspelare för att vinna något nångång, eller?!

Alla är inte nöjda med att åka ut mot Färjestad i kvarten, VARJE ÅR!

SH: Sundlöf lägger alla pengar på ett 7- års kontrakt åt Honken. De känner ju varann, också har han ju byggt ett nytt hus i Valbo så han kan behöva lite extra pengar. Efter det får han bli skridskoansvarig så länge han själv vill. Välkommen till kompis föreningen BIF

Anders Blank: Jepp det var dit jag syftade. BIF får ha framgångar var fan som helst,typ bingohallen eller dyl så är det ändå A-LAGET som räknas. Det verkar vara jävligt svårt att fatta på Åshöjden. Men alla ryggdunkarna har väl sina söner i organisationen kan man tänka. Hur tänker/orkar sponsorerna pynta in stålar när det ser som det gör? Nu har BIF skickat ut faktura till nästa säsong,6600:- för bra platser UTAN en fullständig trupp. Skit i vad ni får bara ni betalar, baaahhhh!!!!!!!!

SH: Så det Rensfeldt visade i 1,5 match i slutspelet gör att du tror han slår igenom?
Definera gärna "slå igenom", 4 mål och 2 ass? I min värld har en sån som Zibanejad i DIF slagit igenom, en spelare det händer grejer runt, som kan göra nåt på egen hand. Är Ludde den typen?

Junisarna i all ära, de har gjort mer än man kan förvänta sig av dom, det är inte dom som är problemet. De spelare som S***löv har ansvar för och tar till klubben är alldeles för dåliga.

aphac: Bingohallen är viktig, fråga bara K-Å, alias Jabba the hut. Han snurrar på bollarna där och har 1 mille i årslön!

sylf: Synd att Brynäs och Gävle inte har någon attraktionskraft hos ev. nya spelare. Furuviksparken,Wille, alkoholhandläggaren och Prins Daniels hemby är inte nog.

aphac: Jaha, så du var en smula ironisk i ditt första inlägg, då är vi på samma våglängd! :)
Ja, jag frågar samma sak ang. sponsorerna. Har inte dom ställt några form av framgångskrav? Vore jag sponsor och gick in med en loge t.ex. så ville jag nog se lite spetsspelare på isen. Juniorer i all ära, som du skriver, men dom ska inte va tvungna att bära laget i ett slutspel t.ex. Tänk om vi hade bärande etablerade spelare istället och att juniorerna med den klass dom har kunde vara det juniorer i andra lag är, utfyllnad. DÅ kunde vi börja prata framgångsvisioner... Inte före!

aphac: Järnvägsmuseet och Flott-Ingvars korvkiosk vid strömbadet då?

sylf: Vi har ju GEFLE IF klapp,klapp,klapp eller Pelle IF;)

Anders Blank: "Tänk om vi hade bärande etablerade spelare istället och att juniorerna med den klass dom har kunde vara det juniorer i andra lag är, utfyllnad."

- Du har inte förstått eller? Du tror inte våra juniorer är där de är på grund av just förtroende/ansvar? Har de brunkat i en 4:e-line 6-7 min per match som du önskar hade de knappast rönt samma framgångar...

bradberry: Jo helt klart är dom ju där för att dom fått förtroendet, men vad har Cz haft för val?? Spela med två femmor eller? Dom har ju varit tvungna att ge juniorerna speltid och därtill förtroende... Det har ju varit skador som fan i truppen, speciellt i slutspelet. Resultatmässigt så är det väl vad man kan förvänta sig med en sån här trupp som det varit iår, men vill man ta ett steg till så får man så lov till att värva in lite spets... Även med lite skador så ska laget vara slagkraftigt, tycker då jag iallafall.

Anders Blank: Intressant! Patrick Von Gunten är klar för Frölunda. Ska bli intressant vad han kan tillföra Frölunda.

Anders Blank: Då är vi tillbaka med 35-manna truppen:)

Säg ett lag som hade gjort det bättre än vad Brynäs gjorde
mot FBK med alla dom skadorna?
AIK som många hyllade "kämpar, spelar uppoffrande"etc
åkte på stordäng mot FBK.
I sista matchen spelar man med 11juniorer?

Kan nån nämna ett lag som spelar med lika många
och gör det bättre än vad Brynäs gjorde?

Sen, förra året idiotförklara ni Sundlöv för att han spikade truppen tidigt
Vet nån när truppen var klar? så att vi har en referens för iår.
jamenar, nu gnälls det över att han inga presenterar.

Fan, slutspelet är ju inte ens över!
Hade han vart klar med truppen nu,vore ni nöjda då?

Det är som jag brukar säga, kom ihåg när juniorerna hette: Floberg-Mårs-Jobs, där snackar vi utfyllnadsspelare!

« · 1368748 · »