Brynäs IF

712978 inlägg · 7953 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

1630278 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Zappaholic: Kul att våra juniorer levererar. Plocka bort Westerholm och ge andra mer speltid. Glömde nästan han leksandsspelaren, sparka han!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Zappaholic: Nu ska jag bara njuta av ledningen i pausen
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Zappaholic: Blir torsk 2-4 sista i tom kasse.
Har läge att stänga matchen och vad för man?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

rafalski: Här har vi drömläge med pp i fem mot tre. Dåligt av oss och sen en jävla reducering!!!

Typiskt Brynäs?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Passningspoäng av vaktmästaren
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Dom här Westerholm är riktigt usla. När får vi lämna tillbaka dom?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Löke, jag minns honom mycket väl från tv-pucken....Tänkte direkt att där har vi en blivande stjärna!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!! löke
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Jan Larsson - en sann legend! RESPEKT!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Djoos är ju visst med!!! 
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
70 Rodrigues:
Ang Eks artikel... visst måste man tänka långsiktigt. Så långsiktigt det går med resultatkrav var och varannan kväll.
Det är givet att Bengts Bagdad Bob förhållningssätt är ett måste för att visa att han tror på truppen. Har han tur slinker det in lite fler puckar
och poäng. Har han otur får han ett ännu sämre läge för laget.
Det går ut på att vinna matcher och inte vem har flest spelare på tillväxt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Huge: Är det inte målskyttet som räknas? Helt allvarligt, vi hade kanske 3, max 4 bra lägen igår. Vi satte en puck. Obegripligt att du kan komma och säga att insatsen var bra.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Får hoppas på seger ikväll annars tror jag det blir en tung säsong. Hittills så blir det godkänt för Starkbaum, Andersen och juniorerna. Förresten så har alla backar klarat sig bra.

Framåt är det dock mer bekymmersamt, tvillingarna och leksandsspelaren är en besvikelse så här långt.
Samma här, juniorerna tar för sig och de etablerade åker mest runt och dåsar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Peja:
Ang "Spets 1" och "Spets 2". Amen.
Gymkort och snabbhetsträning är ordinerad.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
70 Rodrigues: Att Andersén är inblandad i nästan 3/4 av Brynäs mål visar ju hur dålig produktion det är på övriga spelare. Andersén har visserligen utvecklats, men han gör inget extra i offensiven. Han spelar snarare bara så enkelt som alla borde göra. Lägger puckar mot mål etc.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Johan Norrström: Jag såg tvillingarna en del i Bofors/Karlskoga. Det stämmer att de snurrade friskt i hörnen där. Skillnaden är att de inte lyckas få till snurret i SHL. De får inte till långa anfall. Snurret går ju ut på att så småningom hitta en lucka till en bättre målchans, men de får liksom inte till något alls i SHL. Istället blir de enkelt bortplockade av motståndarbackar. Är egentligen inte så förvånad över att yttern har problem, men centern såg fantastisk ut i Allsvenskan och har inte kommit till alls i SHL. Båda ser ut att ha stora problem med fysiken och tempot. 
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Powerfade: Jag tycker att Brodecki gjorde många riktigt bra byten igår. Han lyckades med sina dribblingskonster och ville verkligen in framför Skellefteås kasse. Belönades med ett mål. Om Brodecki kan ta kampen framför kassen, så kan vem som helst i Brynäs göra det. Det handlar om inställning och vilja. Och spelförståelse... Kan hålla med om att det är mer naturligt att göra för typ Granis, men även andra kan göra det. Om man kollar på Brynäs bästa forwards de senaste åren så hade inte killar som Silfverberg, Lindholm, Johan Larsson etc några problem med att ta strid framför kassen. Däremot fanns givetvis lämpligare roller för typ Silfverberg i PP-spelet etc... 
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Johan Norrström: Har man dessutom ingen grythund som oroar framför kassen så blir spel nere i sarghörnen en ganska komfortabel uppgift för motståndarbackarna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Huge:

Enligt några från Karlskoga (läktarcoacher) så spenderade Westerholmarna mycket tid vid sarghörnen i allsvenskan också. De måste kanske inse själva att de måste kliva ur sina komfortzoner och arbeta sig in framför målburen. Bli lite rakare i sitt spel. Det är ju den sortens ishockey som TJ gärna vill se. Snabb skridskoåkning, snabba avslut och folk på mål. Dessvärre är det ju inte riktigt så de sett ut hittills. Visst har man fått lite snurr på motståndarna och bitit sig fast i anfallszon, men så mycket mer händer ju inte dessvärre. Man överarbetar anfallen lite och chansen rinner ut i sanden.

Tror och hoppas att det kan bli bättring redan ikväll. Det skulle sitta fint med en seger nu.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

bradberry:

Skitenkelt!

Snacka om hockey

Snacka INTE om personerna som snackar om hockey

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
bradberry: Bra, då var vi rett ut den lilla fnurran.
Trodde du förstod att det inte var dig jag menade...   ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Huge:"Det är nämligen dom jag mest avser i de rader du citerade, inte specifikt du."


- Eftersom du svarade på mitt inlägg tolkade jag det som kommentaren var riktad till mig och mitt inlägg. Jag tog det helt enkelt personligt😀 Nåja! Låt oss (alla på HS, även Huge) få tycka vad vi vill och framförallt olika! Småtjafsa gärna om ni har olika åsikter men låt oss hålla oss till ÄMNET och inte gå in på person... He, he...Blir en utmaning som hette duga härinne det...😀👍

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
bradberry: "Skall vi gå in på ämnet spelarkritik så blir det stora frågetecknet vår tilltänkta toppkedja Scott (fuskat i sommar?), Blomqvist (inget händer...) och Rödin (tar som vanligt usla beslut men har i år också tappat i kreativitet. Måtte han vakna!) Weßtlund gör en tveksam match ikväll medan de positiva signalerna kommer från Brodecki och Lööke. Den senare liknar Järnkrok i motsvarande ålder."

Här håller jag med dig till fullo.
Kanske dags att flytta på Blomqvist och låta honom husera lite längre ner, där han kanske inte har lika mkt press på sig att producera?
Kan få det att släppa, han verkar väldigt frustrerad och tar igen med dumma tvåor.
Scott gör nog vad han kan men måste också ha hjälp av sina medkamrater i femman.
Westlund har väl så här långt imponerat mest av alla junisar, spelar moget, klokt och förivrar sig inte. Har dessutom fysiken som krävs och utnyttjar den bra.
Tvillingarna fortsätter ha det tungt, förmodligen omställningsproblem.
I SHL är målvakter, backar och forwards snäppet bättre än i AS och det har lite mer som investeringar på längre sikt, iaf längre än 5 matcher. Även om jag hade trott på lite mer produktion där så ser jag dom delvis som investeringar på lite längre sikt sas.
Olden har ju heller aldrig fått nån ärlig chans att visa upp sig, fick nog också ett bryskt uppvaknande när serien drog igång och han för första gången ställdes mot tufft SHL-motstånd i match som gällde nåt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Brynäsgubbe: "Om du själv tycker att du gjort en dålig insats men folk i din omgivning sköljer beröm över den istället, vad är då logiska resultatet av det?"

Tja, det logiska är väl isf att den som öser beröm har fel.

Men i det här fallet är ju TJ nöjd med insatsen förutom ett par enkla individuella misstag och bristande effektivitet, så det innebär väl att Wallson logiskt sett måste ha rätt i sin analys och att han inte yttrar sig som han gör bara för att göra TJ nöjd, som du hävdar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Klockare analyserar matchen, bekräftar väl bara Wallsons syn på matchen.
Lyssna även på vad Widing säger, men alla tre kanske är i maskopi med varandra och har nån sorts taktik att ösa beröm över TJ för att göra honom nöjd...

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Brynäsgubbe: Vi jobbar hårt och matchar SAIK i tempo, skapar mkt och vinner skotten. Slarvar ett par gånger via enkla individuella misstag som kostar. Trots tunga skador på forwards tycker jag att vi bjuder upp rejält.
Riktigt bra BP där vi väl nollar dom, bra försvarsspel i övrigt.
Sammantaget är vi där men får inget med oss mot återigen riktigt bra motstånd.
Och du undrar retoriskt varför vi inte gör nåt bra?
Och målskyttet var inte bra, eftersom du tydligen undrade över hur det såg ut...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
bradberry: Och JAG uttryckte också min åsikt utan nåt påhopp, sarkasmer eller besserwisserbeteende.
Konstaterar bara att två elittränare har rätt så gemensam syn i sina analyser och många läktarcoacher tycker tvärtom.
Frågan är då: vem/vilka  har sannolikt mest rätt?

Är ärligt talat lite förvånad att du har helt motsatt åsikt och inte verkar hålla med om nåt som Wallson och TJ säger.
Du brukar normalt ha nyanserade åsikter, du börjar väl inte ta skada och är på väg att bli miljöskadad av umgänget med alla svartmålande, okunniga gnällspikar härinne?
Det är nämligen dom jag mest avser i de rader du citerade, inte specifikt du.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Huge: "Tänk om det är så enkelt som att relativt okunniga läktarcoacher har fel och kunniga, erfarna tränare har rätt?"


- Okej...(?) Jag bara uttryckte min åsikt om dagens match. Inga påhopp, inga dumförklaranden eller sarkasmer. Ändå svarar du som en besserwisser och går i strid direkt. Tror ärligt du börjar ta skada av alla fighter du bedriver här på forumet.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Huge: Svara på min fråga först... Klarar du det?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Brynäsgubbe: Så du tar illa upp för att jag kallar din konspirationsteori (inte dig) korkad?
Tar du alltid illa upp varje gång som nån inte håller med dig, ja då måste du ha det jobbigt på ett sånt här forum...
Att Wallson skulle ha en medveten taktik att ösa lovord över Brynäs fast han inte menar det, det är så jag uppfattat din åsikt som varande en konspiration av nåt slag. Vad är isf syftet och vad har Wallson att vinna på det?
Tänk om det är så enkelt som att Wallson menar vad han säger?
Ser fram emot ditt svar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Fan Fan Fan... Här har man gått hela sommaren och väntat på SHL och längtat som bara den,, Vad får man??? 4 poäng efter 5 matcher och håglöst spel..... Jag fattar inte ?? det är alltid så mycket prat om att man ska "ge allt" i SHL och speciellt inom Brynäs ändå ser många matcher ut som ett träningspass (överdriver)... Jämför med NHL där ger fan alla spelare alltid allt och ingen behöver säga att vi ska "ge allt" innan match för det är en självklarhet.. Ledsnar på detta med svensk hockey och framförallt Brynäs.. Vadfan är grejjen med Serielunk?? "bla bla det är så många omgångar"etc. NHL spelar över 80 matcher i grundserien och det är fan aldrig snack om någon serielunk eller "gråa november".... I NHL är kvaliténpå spelarna mycket högre än i SHL men det är inte det jag ifrågasätter utan arbetsinsatsen och detta gäller inte endast Brynäs...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
bradberry: Kan inte se nån anledning till varför Wallson isf skulle blåsa upp vår insats?
Tränarna försöker naturligtvis vara så objektiva och nyanserade som möjligt i sina matchanalyser, nåt annat vore ju fullständigt kontraproduktivt.
Tänk om det är så enkelt som att relativt okunniga läktarcoacher har fel och kunniga, erfarna tränare har rätt?
Trot eller ej, det finns ju en möjlighet att fackkunskap slår lekmannadito. Brukar oftast göra det i andra sammanhang så varför inte inom hockeyn?
Sen kan jag hålla med om vissa saker i din detaljanalys av vår egen insats idag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Huge: "Den som kan lite om hockey och såg matchen kan bara instämma med Wallson."


- Jag är av precis motsatt åsikt. Brynäs hänger ju med SAIK tempomässigt. Man vinner t.o.m. skottstatistiken. Ingredienser i spelet som kan ge sken av att Brynäs är med i matchen eller t.o.m. spelförande. Problemet är att man för det första är helt iskall framför motståndarnas mål. Inga muskler, ingen elakhet. Man har heller inte förmågan att driva in på mål. Vilket gör att man förpassas till områden för långt från motståndarens mål. Saik har dessa ingredienser och blir mycket farligare när man väl kommer till.


Min analys säger att SAIK vinner en enkel seger ikväll mot ett Brynäs som kämpar och trampar skridskor men lägger energi på fel ställen och saknar både kyla och kraft i anfallszon.

Skall vi gå in på ämnet spelarkritik så blir det stora frågetecknet vår tilltänkta toppkedja Scott (fuskat i sommar?), Blomqvist (inget händer...) och Rödin (tar som vanligt usla beslut men har i år också tappat i kreativitet. Måtte han vakna!) Weßtlund gör en tveksam match ikväll medan de positiva signalerna kommer från Brodecki och Lööke. Den senare liknar Järnkrok i motsvarande ålder.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Huge: Hade det varit någon annan som sagt så kanske jag tagit illa upp.

Om du själv tycker att du gjort en dålig insats men folk i din omgivning sköljer beröm över den istället, vad är då logiska resultatet av det? På vilket sätt är det långsökt och korkat, och vad är det ens som gör det till en konspiration? Det är klart att det känns bättre för TJ när coachen för Sveriges bästa lag öser lovord om Brynäs insats, även om det kanske är marginellt. 

Och istället för att kalla mig korkad får du gärna svara på vad Brynäs gjorde bra, eftersom du håller med Wallson och inte TJ. Målskyttet kanske? Ser fram emot ditt svar. 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Sportbladets skribenter är verkligen fantastiska : 

"Pär Lindholm, f, Skellefteå

Datsiuk-kopia som glänser i båda ändar av isen."

 

 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Huge: Självklart ger han lite cred till motståndarna efter en komfortabel seger. Saik är uppe i toppen och humöret likaså. Innerst inne myser han han och inser att det skiljer oceaner mellan lagen. Brynäs och Leksand är tveklöst de sämsta lagen i SHL och tyvärr beror inte Brynäs sketna hockey på att Ollas är borta. Men det är skönt att du tycker det ser bra ut i alla fall, trots att ingen i världen hade väntat sig något annat.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Huge: Har du och Wallson rätt vinner Brynäs imorron. Allt talar med andra ord för torsk mot LHC.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Brynäsgubbe: Den som kan lite om hockey och såg matchen kan bara instämma med Wallson.
Nog för att man hört konspirationsteorier i sina dar men att Wallson skulle blåsa upp Brynäs insats för att hjälpa TJ är nog nåt av det mer långsökta jag hört, för att inte säga mest korkade....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Alisandali: Jag är inte så säker på det.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Jajjen: Du har helt rätt i att Brynäs egentligen inte behöver en målvakt men man kan inte tacka nej till en så extrem spetskompetens som Markström besitter. Markan hade mycket väl kunna hållit nollan i t.ex kvällens match. 
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Undra om det är en uttalad taktik av Hans Wallson att skölja beröm över Brynäs för att ge TJ en falsk känsla av att det kanske inte var så dåligt trots allt... Smart isåfall.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Davey_22:
Enkelt svar : Pengar .
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
TJ sammanfattar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Alisandali: Motivera gärna.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Kahn:
Jag tror dock att Järnkrok sticker till KHL , eller Tyskland eller någon jävla alpliga innan han ens tänker tanken på att spela för Brynäs , tyvärr .

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
70 Rodrigues: Det är lugnt, bara 10 poäng upp till täten.. Om vi blundar ett tag till så vänder det nog.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Alisandali: Det är lika klart att Calle går till BIF som att Silverberg skulle göra det om han kom hem i förtid. Tveksamt om Johan Lasson skulle komma till BIF dock, det får jag tyvärr dock erkänna.

BIF har råd med ett par dyra förvärv den här säsongen. Man är faktiskt stadd i kassan.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14
Hur många tycker det känns stabilt?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/9-14

Kahn:

Järnkrok är förhoppningsvis så smart att han går till ett bättre lag än Brynäs om han väljer att avsluta i Nordamerika ;)

Kommentera

1630278 · »