Brynäs IF

713248 inlägg · 7953 ämnen

Tränarna säsongen 11/12

« · 1365793 · » Till forumet


Sv: Tränarna säsongen 11/12
vad ni klagar på Kahnberg..
Han har varit bra hela säsongen, första matchen var han en jätte tillshan fick en puck på (jumsken?) efter det kom en lite svacka. Men efter det har Kahna kommit tillbax och åkt skridskor och varit en av de spelare i BIF som kämpat mest!

kanhberg och Rödin hade denna säsong en stolpe ut säsong. Vet inte hur många gånger dessa två sköt stolpe, eller att målvakten gjorde en sjuk räddning som borde varit mål, eller att dom tappat pucken precis i dragningen..

Skulle man haft flytet i spelet skulle båda två säkert gjort mkt mer mål än dom gjorde.. Så jag ser gärna än förlänging med Kahna! han kmpar alltid och han skapar lägena! målen kommer komma bara flytet i spelet finns där. =)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
aphac: Word!
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
arnio: BIF fortsätter sin gilla gång i inavlets tecken. Man tar en lätt lösning på ny tränare, en som redan i många år har gått uppe på Sätrahöjden och klappat axel.En enorm övertro på sina unga spelare(som är skapligt billiga/mån) gör att man inte skaffar spelare av ännu bättre kvalitet som borde visa vägen för dessa unga killar att bli ännu bättre.
Brynäs visade en viss kämpaglöd(mest av vissa unga) mot FBK MEN är chanslösa i verkligheten.
Utspottningen av talanger ur BIF:s ungdomsverksamhet kommer att sjunka,vi har haft bra årgångar en tid nu. Dessa bra årgångar har varit framgångsrika genom ungdomsåren och nu i ES.
Varför har BIF så satan svårt att få ett stabilt ES-lag? Skellefteå har mycket ungdomar och ungfär samma omsättning som BIF, men är det någon som har snappat upp skillnaden? Hur man bygger lag, tar vara på sina pengar,sponsorer och fans tex. BIF suger på detta!!

I en jämförelse hade jag önskat att det skiljde mycket mer mellan Gefle IF Fotboll och Brynäs IF hockey men de är mindre skillnad än man tror.
Kommentera


Sv: Tränarna säsongen 11/12
arnio: "Här inne är det allt för många som har sina åsikter om spelare som de inte ruckar på oavset hur spelarna presterar på isen."

Och du är ju värst av dem alla. du sväljer ju precis allt som sundlöv/ cz gör

mk:Vad är egentligen det konstiga. Kahnberg var så gott som "klar" Även att man inte skrivit på eftersom det stundade ett slutspel.
Frölunda var intresserade, KAhnberg ville flytta hem, och sundlöv ville inte förlänga p g a utebliven produktion och att kahnberg kommit snett med tränaren.

När skadorna sen ramlade över oss så hade czarnecki inget val. Kahna fick massivt med förtroende och sundlöv insåg genast hur fel allt varit.
När dessutom Eero lämnar så blev det inte svårt för sundlöv att ändra åsikt om kahnberg.

Sundlöv gör allt för att behålla honom, men sen har jag inte full koll på hur frölunda ser på allt. lägger de fram ett bra kontrakt på bordet så kan det nog bli hemfärd för kahna likväl. inte helt oförståeligt..

Vi kan bara hoppas. Vi är ju inte direkt överskölda av spelare som ger allt i ett slutspel. Våra stjärnor har ju snarare gömt sig när det börjat bli viktiga matcher.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88:" arnio: Nej klart du inte säger nått sånt. För om då sundlöv förlänger så måste du ju tycka som han. Skaffa dig en egen åsikt och stå för den nån jävla gång"

Jag har ingen aning om Kahnberg skulle vara bra om han spelar i Brynäs nästa säsong. Kahnberg känns otroligt ojämn med höga toppar och djupa dalar och han är som sagt inte oersättlig.

Jag måste väl inte ha åsikter om allt hela tiden? Jag låter Sundlöv sköta lagbygget och sedan när jag sett laget spela så kan jag kanske komma med åsikter om vad som var rätt eller fel.

Att ha sin åsikt och stå för den när det gäller spelare är bara löjligt för det är ju hur de presterar på banan som räknas. Här inne är det allt för många som har sina åsikter om spelare som de inte ruckar på oavset hur spelarna presterar på isen.
Kommentera


Sv: Tränarna säsongen 11/12
mattiaskarlgren: Då är vi två! Som tror på Kahnberg alltså :)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
mattiaskarlgren: Ang.kahnberg, ett ganska troligt scenario är att han
ville/vill hem till gbg.dels pga av speltid kan även vara sociala skäl.
Han är nybliven pappa.Jag är ganska säker på att när han skrev på för
Brynäs, så sa han att han gärna skulle spela i frölunda igen.

Jag tror inte att han anade att Frölunda skulle sänka lönerna med 25%.
Vilket innebär att han kanske skulle få typ samma lön i Brynäs som där.
Sen kanske han har pratat med TJ om hans roll i laget nästa år, vem vet?

Jag skulle inte bli glad om han skrev på för frölunda igen,
men han måste hitta en jämnare nivå för att vara en spelare i tex
1.a linan.


Sen är det bara att äta i sig Gurra. Kommer man med "säkra"
uppgifter att Kahnberg ska flytta, han har pratat med Sundlöv, bla bla.
Det är redan klart. Dom uppgifterna måste du ha fått av din källa, eller hur?
Sen vaknar Kahna till liv, då är Sundlöv en idiot om han inte signar om han.
Hur kan vara det? allt var ju klart för en flytt.

Nä, ta du ett snack med din källa att han måste vara mer säker på sin sak.
Eller så får du kanske hålla tyst, om du vill veta mer.

Se på Wesley, han var en pålitlig källa tills han försa sig en gång,
nu hör man aldrig något mer, more to come tyvärr, det är alltid kul att höra nyheter.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Huge: Visst Kahnberg var alltför skadad iår osv men han visade i slutet av säsongen och då framförallt i slutspelet att han är en väldigt duktig spelare.

Jag hoppas personligen att dom förlänger med Kahnberg för jag tror väldigt mycket på honom.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Huge har ju en helt fantastisk logik som säger att: inga spelare i Brynäs är dåliga och alla värvningar som Sundlöv gör är bra!

Skulle fler ha hans briljanta syn på läget skulle Brynäs ha en trupp på sisådär 150 spelare (eftersom alla förtjänar sin plats i Brynäs) och ha Jaime Ram som förstemålis.

Jag skulle vilja hylla Huge med en omskrivning av ett av hans klassiska inlägg " trots sin dåliga statistik är han riktigt bra": Trots Huges dåliga analyser/inlägg/skämt!!? är han en riktigt bra och nyanserad skribent på HS.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
arnio: Nej klart du inte säger nått sånt. För om då sundlöv förlänger så måste du ju tycka som han. Skaffa dig en egen åsikt och stå för den nån jävla gång
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Huge: När fan har jag sagt att hans säsong varit dålig. jag sa att hans prestation den matchen raderas tack vare junismisstaget som gav färjestad 3-1 i matcher. hade det inte hänt så kanske kanske vi haft 2-2.

När czarnecki tvingades ge kahnberg istid tack vare skador så visade han sin klass. Han funkar helt enkelt inte som avlastning i en fjärde med 7 minuters istid.

Så nu är det intressant med en förlängning? nyss skulle han ju skeppas iväg?

Ja, jag står fast. det kommer bli 20 baljor om han inte går till färjestad och spelar för polacken igen.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Huge: Oki så du föringar Khanas insats?
Vart var Silverberg i slutspelet?

Att ha spelare som klara lunken men viker ner sig när det gäller är alltså bättre enligt "dina seriösa analyser"

Men de e klart kuligare å bättre att vinna mot Aik i omg 23, än att tvåla dit lag i slutspelet och gå långt där.
Du visar stort kunnande återigen.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Huge: ja Kahnberg gjorde typ 5 bra matcher och han är definitivt utbytbar. inte sagt att jag vill ha bort honom men utbytbar är han men knappast utvecklingsbar.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Nu är detta visserligen fel tråd, men...

Det är "viktigt" att komma ihåg att Kahnbergs 20 mål säsong förra säsongen är det näst bästa han har presterat på seniornivå, i målväg, så vi ska nog vara lite försiktiga när vi hoppas att han gör 20 mål någon mer säsong. Men det kan hända - men då måste han bli lite jämnare först. Tror jag också.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12

Gurra88: "Kahnberg visade hur bra han är och jag förstår att det svider för dig..
Men du vill ju fortfarande ha bort honom - För att sedan ändra sig om Sundlöv lyckas hålla honom kvar."

Precis.
Kahna gjorde ett par mål och vips: landslagsklass.
Bertilsson fick ett felskär och vips: div6-klass på hans säsong.
Nån som fortfarande undgått att se mönstret i dina seriösa analyser?

Jag vill fortfarande se en jämnare Kahnberg om det ska bli intressant med en förlängning.
Men nu har du ju lovat minst 20 baljor nästa säsong, så det är väl bara att slå till då?

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Huge: Vilket tamt försök att försöka hamna på pejas sida. Peja är en av få kunniga här inne, och respekterar det han skriver fullt ut.. Och han tycker du är lika puckad som jag tycker att du är.. men ett bra försök va de iallafall huge;)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Huge: Kahnberg visade hur bra han är och jag förstår att det svider för dig..
Men du vill ju fortfarande ha bort honom - För att sedan ändra sig om Sundlöv lyckas hålla honom kvar.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Du märker ju själv hur meningslöst det är att gå i polemik med vårt fotbollstränande smålandsorakel.
Kahna har misshandlats hela säsong en av CZ och "beviset" är att han vaknade till liv i slutspelet när han fick och tog chansen.
Borde naturligtvis ha fått minste 30 minter/match i grundserien, då hade han vaknat till liv mkt tidigare.
Gurralogik på hög nivå.
Ett par andra klassiker: Bertilsson fick ett felskär mot Färjestad vilket orsakade ett friläge och mål.
Slutsats: Bertilsson är en värdelös back som aldrig borde fått chansen i Brynäs öht.
Nu är Samuelsson på tapeten. Oraklet har inte en aning om vilken hockey Samuelsson står för men kommer naturligtvis att göra succé i Brynäs.
Han har ju bevars enorm erfarenhet (dock ej av ES-spel vilket verkar vara oväsentligt...) och så känner han förstås Gretzky (ja, inte Lauritzen alltså...).
Slutsats: Samuelsson är ett klart intressantare och mer spännande alternativ än Jonsson.
Kan inte så här på rak arm komma på några fler klassiker från Gurras soffa men det är bara att vänta så kommer det snart nåt nytt att skratta åt...
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: "Det är som Jonas thern säger. han har samlat på sig massvis som spelare och av att blivit tränade av de allra bästa. Inte fan behöver han någon utbildning för att leda ett lag. Nu tog han upp värnamo till superettan. Och nu ska han stoppas för att han inte går utbildning hos svenska fotbollsförbundet."

Så tänkte Brynäs också när man anställde Jonsson. Tomas Jonsson, alltså. Men som sagt, jag drar inte alla över en kant. Oavsett om de har bakgrund som storspelare eller J20-tränare. Det kan ju även finnas andra kvalifikationer hos en potentiell tränare än enbart de hockeyrelaterade.

Jag hävdar fortfarande att det fegaste alltid är att ta in något "namn". Som Linköping inför den här säsongen. Det hade varit betydligt mer vågat att ge huvudansvaret till deras assisterande tränare (f.d J20-tränare i klubben) än att värva "Säcken".
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: För att han visat intresse för brynäs bland annat.

Och det känns som jävligt mycket mer spännande än Tommy..
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Varför ska jag försvara rekryteringen av Jonsson? Är allt svart eller vitt? Jag hade som sagt gärna sett någon annan, men nu har han fått jobbet och jag tänker låta honom visa vad han går för innan motorsågen åker fram.

Samuelsson får förmodligen stå jämte Wayne för att han är en utomordentlig 2:e tränare. Om han har potential att kiva fram lär han få göra det. Varken du eller jag vet ju ett skit honom så varför går du all in?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz:Nej absolut inte, men jag tycker inte det är läge att låta han testa i just brynäs..

Vad har tommy bevisat förutom i J-20?

Varför tror du på fullaste allvar att samuelsson får stå jämte Gretsky? för att de är polare?
Det funkar inte på samma sätt i nhl som i brynäs (kompisföreningen)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: haha, du kan kalla mig bakåtsträvare. Det bjuder jag på.

Så du tycker att Uffe Dahlén är slut som tränare? Han har garanterat lärt sig en hel del av att vara tränare i Frölunda. Både om sig själv, sin spelfilosofie och elitserien.

Har inga problem med Samuelsson, tycker bara att det flippas fram några fräcka namn som inte bevisat något.

Nej det är inte samma sak med Jonsson. Det är en väldig skillnad att kliva fram som tränare när man stått bakom något år i samma liga. Tror säkert att Uffe skulle kunna ta steget fram som headcoach i NHL om han nu passar för det, vet som sagt inget om Uffe som tränare. Tror att det steget är kortare än att träna i en liga som man inte har engagerat sig i på 25år.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Ja men så är du bakåtsträvare också..Därför passar du väldigt bra i just föreningen för tillfället.

Så du tycker på fullaste allvar att Dahlen är bättre som misslyckats i Frölunda?

Ska Samuelsson sota för att dahlen misslyckades i frölunda?

Ingen logik alls. Vad har du för problem med samuelsson?

Då gäller det ju samma sak med Tommy. Då borde han ju vara huvudtränare i allsvenskan i några år först om man ska följa det du säger.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Absolut, och jag säger inte att det skulle bli flopp med Uffe. Men det finns en tendens att överskatta tränare bara för att dom varit bra spelare eller stått i båset i nordamerika. Det kan nog vara bra om Uffe får något år på sig i allvenskan innan han tar ett elitserielag och visar vart han står hockeymässigt och får prova sina idéer. Han lär ju inte vara allt för insatt i svenskhockey dessutom. Det är ju trots allt en väldigt stor skillnad spelmässigt mellan ligorna.

Uffe Dahlén skulle kanske vara ett bättre alternativ. Han har ju verkligen fått känna på att ha ett elitserielag. Jag tror inte att han gjort sitt bara för att det gick åt helvete med Frölunda.

Sen är det väll kanske lite tråkigt med Tommy, man hade kanske önskat något som kändes lite fräschare. Men jag tänker inte dömma hans hockey innan jag sett den.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Jag har inte sett alltför många matcher heller, svårt att säga så mycket med tanke på att han inte bär huvudansvaret. Det jag menar är att han samlat på sig mängder av erfarenheter av spelare, och av att lära av den bästa genom alla tider..

Det är som Jonas thern säger. han har samlat på sig massvis som spelare och av att blivit tränade av de allra bästa. Inte fan behöver han någon utbildning för att leda ett lag. Nu tog han upp värnamo till superettan. Och nu ska han stoppas för att han inte går utbildning hos svenska fotbollsförbundet.

Bara för att Uffe dahlen misslyckats i frölunda kan man inte dra alla över samma kant. Ulf samuelsson har samlat på sig precis som thern i fotbollen en jävla massa erfarenhet. Och stått jämte den bästa genom alla tider.

Peja: vågat? Man gör i princip ingenting. Jag tror vi i princip kommer få se precis samma hockey.

Kan säkert bli bra, men det är fruktansvärt tråkigt. Tiden får utvisa.
Men en duo med tommy och uffe hade jag tyckt varit bättre

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Är massa rutin verkligen så viktigt då? Det lät ju inte så himla viktigt för några veckor sedan när många här inne sågade Lückner.

Personligen har jag ingen som helst uppfattning om Ulf Samuelsson som tränare. Tror aldrig jag har sett en match med Phoenix. Däremot har jag sett J20-matcher när Jonsson tränade Brynäs. Det är väl den högsta nivån som han har varit huvudansvarig på. Om jag inte minns fel var tanken att han skulle ta över Halmstad Hammers när de låg i Allsvenskan men så gick de i KK. Har för mig att Jonsson skrev på för Halmstad, och då fick Bäcklin hans jobb i Brynäs J20.

Jag håller inte med om att Jonsson är en feg lösning. En feg lösning hade varit att ta in någon av de som alltid finns med i tränarkarusellen. Typ Strumpan, Mats Waltin eller Lückner [därmed inte sagt att ett fegt alternativ nödvändigtvis hade varit ett dåligt alternativ]. Men att göra Jonsson till huvudansvarig är snarare som att ge en junior förstaspaden och det är inte fegt. Snarare jäkligt vågat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Ja men vad står han för?! Om det är erfarenhet som vi söker så får det att hitta på annat håll. Vad förespråkar han för hockey?? Har jag verkligen påstått att han står för en defensiv hockey eller skrev jag att vi inte vet?

Jag skrev att jag inte är säker på om Tommy är rätt val, det lär ju tiden utvisa. Men du har ju redan bestämt dig vad du tycker.

Om man tar in en tränare som Uffe Dahlén eller Samuelsson så blir det väldigt mycket fokus på annat än hockeyn. Stora namn stort pådrag. Dessutom tycker tidningarna att det är fantastiskt kul att skriva om det går dåligt.

Jag ville se Mats Bäcklin och det ville du också, men han har verkligen ingen rutin. Låt Tommy visa vad han är för en tränare, bara för att han har stått i samma bås som Cz behöver det inte betyda att det är samma hockey dom står för.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Peja: Det vet vi ju inte heller isåfall, innan säsongen startat. att han säger massa floskler i sin första intervju ger jag inte ett skit för. Sen är jag inte alls främmande för att det kan gå bra.

Men jag tycker det är en oerhört feg lösning.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Det jag säger är bara att jag tror Uffe har mer erfarenhet än tommy. Dels som spelare på bra mycket mer högre nivå än tommy, och att lära av den bästa av de alla...
Och att UFfe skulle stå för en defensiv hockey känns ju relativit blåögt..

Men om man vill framåt med en förening så kanske man måste göra nåt spektakulärt någon enda gång. Se på forsberg i skelefteå.

I norr vågar man, och vinner.

I brynäs vågar man inte, därför tar man heller inga framsteg.

Lika mycket som ni dissar Uffe lika säkra är ni på att tommy är ett rätt val?
Han har skolats av Czarnecki. Nog fan låter det intressant. Not!
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Jag har inte sagt att det ska jämföras jag säger bara att det inte alltid finns något att hämta bara för att det är stora namn.

Självklart finns det många ass tränare från NHL som skulle göra ett bra jobb i elitserien. Men jag har dock ingen aning om vilka, men det har ju inte du heller. Så att namedroppa Ulf Samuelsson utan att ha koll på honom som tränare är ju helt värdelöst. Han kan ju lika gärna stå för en mer defensiv hockey än Cz, vi har ju inte en aning.
Jag tycker inte att Tommy Jonsson är det mest spännande tränaren men jag har heller ingen aning. Han blev som sagt klar idag och jag tänker ställa mig bakom det tills han åtminstone har fått chansen. Vad tjänar det till att sitta och gnälla en hel sommar innan du vet hur det kommer att gå och vad han står för?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Blizzard: Haha, vidrig rondell! :P
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: känns väldigt mycket brynäs, väldigt...alldagligt, inte mycket som ska sticka ut och inge stora bomber. Skulle bli tok bitter över denna tränar "värvning". Känns så förutsägbart och tråkigt från start, kan bli annat men tror inte det.

Det som sticker ut är väl den rosa jeepen i rondellen till Valbo ;)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Jonsson ÄR en offensivare tränare än Czarnecki. Inte så svårt att vara, men ändå. Jonsson, Bäcklin och de andra inom Brynäs organisation förespråkar offensiv hockey. Alla Brynäs juniorlag spelar offensivt. Kanske offensivast i Sverige.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Du vet ju för fan inte ens hur truppen kommer se ut. Men du är ju negativt inställd från början.

Erkänn att du är leksing
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Blizzard: Det är det enklaste en tränare kan säga för att han ska komma undan med godkänt i de första intervjuerna. Hade inte varit så poppis om han gått in och sagt att det blir tokdefensiv.

Tror vi får se exakt samma smörja som tidigare. men vi får väl se.
Trist och förutsägbart som alltid när det gäller micke.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Anders Berg: Perra lovade offensiv hockey i Timrå också.....gick ju sådär, lätt att snacka innan säsongen är igång, men han vill iaf något bra.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Så man ska jämföra Ulf dahlen med Samuelsson bara för att de kommer ifrån samma liga?

Är alla assiterande tränare i NHL sämre än de i Elitserien?

Det handlar främst om att det behöver hända något i föreningen.

Ingen tycker detta är en spännande lösning, inte ens du.
Tryggaste lösningen är inte alltid bäst.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Frågan är väll om han är ett bättre alternativ än tex. Ulf Dahlén som skrevs upp som en supertränare när han tog över Frölunda. Jag har ingen aning om hur bra Uffe Samuelsson är som tränare, men det har inte du heller som det verkar och därför blir diskussionen värdelös. Lika värdelös som att namedroppa någon utan att motivera varför..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
GävleLasse: Vann Brynäs ALLT när Czarnecki coachade?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Ja Coyotes vann ju ALLT när Gretszy coachade dem...
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Att vara lärligt åt Wayne Gretsky kontra Czarnableckzi (glömt vad han heter) känns som en ganska bra merit. Lägg därtill massivt av egna erfarenheter genom spel på hög nivå. Och ett jävligt intressant namn för sponsorer, publik m.m.

Men visst vi kör på med tre liknande år, är folk så dumma att de inte tror att Tommy varit med och fattat beslutet hitills? KOmmer se exakt likadant ut.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Han har ju inte gjort sig känd för sin smartness när det gäller hans egna karriär. Mer som en ful spelare som skulle vara "tuff".
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Vad skulle Ulf Samuelsson tillföra Brynäs? Vad är hans spelidé?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Det finns en STOR nackdel med att ta in en ny tränare. Det skulle ta lång tid innan denne hade lärt känna laget, TJ har en bra head start när det gäller den biten. Han har även bra koll på De unga spelarna i juiorlagen vilket är en fördel det med.

Vad skulle Samuelsson tillföra? Vad har han för meriter som tränare?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Ulf Samuelssons agent har hört av sig till Brynäs och sett om det fanns intresse. Men nej, kompisföreningen brynäs är inte intresserade av förändringar.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Anders Berg: Skall man spela offensivare hockey så lär man värva en målvakt som inte ligger på 88% i räddningar. Då kommer man att vara tvungen att lägga om spelupplägget och sånt är aldrig bra.

Jag tänker inte döma TJ på förhand. Speciellt inte innan man ens vet hur laget kommer att se ut.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Naturlig fortsättning efter CZ, som det känns.
Att det skulle bli nån revolutionerande ändring med en tränare som försöker uppfinna hjulet ännu en gång, det kan drömmande läktarcoacher med noll kunskap möjligtvis kosta på sig, men knappast seriöst yrkesfolk på elitnivå som har hockeyn som utkomst.
CZ har gjort ett kanonjobb men fick tyvärr avsluta med halva laget på skadelistan när det skulle avgöras.
Återstår att se om Jonsson kan utveckla offensiven en aning, även om jag tycker det har sett bra ut även med CZ vid rodret.

Sylf: vilka fick vi i KS?
Kommentera

« · 1365793 · »