Luleå HF

115757 inlägg · 887 ämnen

Forum

« · 2081372 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Charliejfz: Jo. Lock-down i all oändlighet fungerar ju inte och där har Sverige förvisso valt en mer hanterlig väg (dock ej utan brister). Sommarhalvåret med varma temperaturer och mycket utomhus har ju av tekniska skäl inneburit att det blivit bättre överallt men att man öppnade upp så pass nere på kontinenten var ju en kalkylerad risk av de länderna där de visste att det skulle leda till ökad spridning men de accepterade de för att de inte kunde vara utan de inkomster som turismen skulle innebära. Spanien-Frankrike drabbades ju hårdast, men även UK och Italien, Tyskland m fl.

Tror att dessa länder får köra vidare men utvidgade åtgärder som sätts in och sätts ut och det blir förvirrat.

Här i Sverige har vi ju efter att länge ha legat bland toppländer med dödsfall äntligen kommit ned och det blir högeligen intressant att se hur det nu kommer att fortsätta. I allt detta ligger att för de allra flesta är det ändå en relativt lindrig infektion men åtgärderna måste i första hand inriktas på att skydda de som löper hög risk dvs äldre, immunsupprimerade, lungsjuka, kraftigt överviktiga inklusive gravida (de två sistnämnda fr a eftersom minskad förmåga för lungor att expandera ner i buken vid inandning sänker lungans förmåga att hantera infektionen, plus att ingen vet något om risk för fosterskada vid tidig graviditet eftersom pandemin inte förekommit >9 månader ännu).

Min förhoppning för att Sverige ska bli acceptabelt skyddat framöver är att andningsskydd ska hinna rekommenderas, implementeras på viktiga områden; fr a för att skydda riskutsatta men också för att allmänheten i stort ska kunna vid behov välja att använda skydd i särskilda miljöer dvs fr a vintertid, inomhus begränsade utrymmen, tätt med folk. Gäller alltså taxi, kommunaltrafik fr a rusningstider, små affärer, offentliga toaletter, hissar etc. Det ÄR möjligt att smitta även om man inte har symptom; det ÄR möjligt att smitta luftburet dvs längre avstånd och tider och väldigt många utrymmen är otillräckligt ventilerade - öppna fönster och kör med KD isf AC. Korsdrag alltså;-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: undrar hur de ska klara situationen i Storbritannien, Frankrike, Spanien nu när allt tar ny fart. Hoppas det blir mindre spridning denna gång.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
När det gäller Luleå Hockeys herrlag ser det i princip lika vackert ut, även om målskillnad/gjorda mål innebär att bottenlaget HK Arslet och Röglet listas ovan. Men det beror ju främst på att bara 0-1 matcher lirats och det ordnar sig med tiden.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Och så konstaterar vi att SDHL kommit igång med några matcher spelade. Inte oväntat har tabellen ett sådant där vackert utseende där det vackraste av lag toppar.

Inte så konstigt, kanske.

Luleå Hockeys damlag har funnits fem säsonger och vunnit 4/5 SDHL-serier/riksserier samt 4/5 SM-glud, förutom att man häromåret också passade på att vinna 100% av samtliga VM för klubblag i damhockey som spelats.

Man blir glad.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
RoadLaker som är en vaken person har granskat händelsen där Connolly gick omkull och tog sig mot ansiktet. Något som zebrorna först blåste utvisning på men därefter friade när de på jumbotronen såg att warulfvens klubba INTE träffade Connolly i ansiktet.

Varpå "experten" Kronwall i studion förklarade att Connolly skulle ha åkt ut för filmning.

Det som RoadLaker snyggt visar är att Connolly faktiskt träffas av klubba i ansiktet, men det är Själins klubba som warulfven trycker upp och som träffar Connolly-ansiktet.

Det blev alltså rätt dömt till slut. Men faktum är att Luleåsupportrar är rejält ilskna på "experten" Kronwall som "imponerade" i SeMer genom att ofta killgissa att Luleå filmade/fulade medan han såg mindre sådant hos ulfvarne.

Vilket spär på funderingarna hur det kommer sig att någon som spelat för Djurgårn för sjuhundrafemtioelva år sedan och nyss avslutat sin egen hockeykarriär där han förutom en lånesäsong i princip varit utomlands senaste femton åren anses kvalificerad för att vara "expert" för att bedöma svensk hockey. Vi som varit i Sverige vet ju vilken skillnad det är på svensk elithockey idag, jämfört med fram till 2005 då experten Staffan lämnade landet. Hur mycket av det känner "experten" till.

Men det förstås, att han lirade i Djurgårn för >15 år sedan; då är man förstås "expert" i tid och evighet.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Parafraserar bilden i syfte att lyfta ett annat förslag när nu den främlingsfientliga indianen ska bort.

Bort ska ju också hitte-Joel själv snart, och det sägs att han tränar hårt för att komma bort. I syfte att hylla den mångårige klubbkaptenen vore det värdigt att låta den nya symbolen illustrera den hårda träning Joel underkastat sig för att kunna komma bort. Som synes har han redan lyckats få huvudet att komma bort och säkert kommer han snart kunna krypa in hela han och försvinna fullständigt.

Vi respekterar hans vällovliga ansträngningar och håller tummarna för att han lyckas snart!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Elegant förslag av dig på annan hockeysida, för nytt namn och symbol för HK Arslet!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Konstaterar att Luleås PP - förra säsongen genomsnittligt ett av SHL:s minst effektiva - tycks ha fått en uppsving till denna säsong, sedan #86 kom hem.

Special teams för Luleå, efter mötet med den fruktade Warulfven:

• PP 33%
• BP 100%

Man blir glad.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Daddeh: Ja, det är "lustigt" att SeMer i sitt sökande efter "hockeyexperter" nästan alltid utgår från karvlistan "Har du spelat för Djurgårn"? Lika "lustigt" att de icke-existerande journalisterna omedelbart utnämner vederbörande till superduperexpert, t ex genom rubrikerna i tabloiderna nu "Cmores hockeyexpert raaaasar mot Penneborn som tog ut vakten vid 3-2 och tre minuter kvar att spela".

Ja, nu längtar man efter nästa match och tufft att det ska behöva dröja en hel vecka innan vi får Oskars-Luleå. Jag befinner mig ju på södra delen av Stora Alvaret just nu och har därmed bara 10-15 mil upp till Oskarshamn och skulle nog fundera på att se matchen på plats, gärna iklädd originaltröja Berguven-Luleå Hockey, kompletterad med andningsskydd med skyddsnivå FFP3+. Bland annat eftersom Berguven var uppskattad vakt för Oskars säsongen 2009-2010, innan Rönken och Bulan tog hem honom när de tog över ledningen av Luleå efter Rograrnas riktigt olyckade ledning.

Men det går nog inte. Oskars skriver:

"Vi kommer att utgå ifrån de register vi har över samtliga säsongskortsinnehavare och disponera ut dessa jämnt fördelade på matcherna."

Lottas ut till de med säsongskort allts. Korten för stå går loss på 2700 men de kan inte tecknas efter 7 september. Sittsäsongskort kan fortfarande köpas men då blir det 5200:- och hur stor är min chans att få se den enda match jag vill se, dvs Oskars-Luleå? Säg att de har typ 2 500 säsongskort köpta - i så fall blir min chans att lottas fram till Luleåmatchen <1/50 och då kan man räkna fram att min matchbiljett satsestetiskt kostar mig 5 200 x 50 = 260 000:-.

OK. Jag är inte barskrapad. Men att lägga sådana summor för en matchbiljett är det nog bara Apkommunen som gör, för att ordna plats för tomma stolar.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Håller med om din analys och väl värt att notera att även om det kändes som att Warulfven körde över oss i tredje gjorde de bara ett riktigt mål på oss - på den oväntade och eleganta inspelningen från bakom mål snett utåt till Warulfs-Ragor Roger Johanssons ättelägg som pangade in 3-2 innan Berguven hann över för att blockera. Målet som gav dem 3-1 var ju en invispad puck som skulle passera mål men träffade Sondells ena skridskoskena och styrdes upp i bortre krysset.

Det är ett gott betyg till Berguven och till Luleås uteförsvar som - trots att Warulfven gav allt och gav det bra i vår zon under större delen av tredje - inte släpptes fram till otagbara lägen utan samspelet Berguven-utespelarna var strålande.

I efterhand bra också att Luleå utsattes för denna press för nu vet vi vad vi har att vänta oss framöver, mot Ulfven, men kanske också mot andra lag om vi inte är på tårna.

Och överraskande men också glädjande och imponerande att Bulan har fått igång laghockeyn så ordentligt redan i debutmatchen. Det är man inte van vid.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Anders Klang: Nu kollade jag upp Apans Instragram och hittade direkt den hatiska symbolen/innehållet och jag håller med dig - den ska bort, bort, bort! Det är ju tydligt att det är en kvinnofientlig och genderhatisk mojäng, som saluförs till hugade i blygden för att de ska slippa dra sexfingrade slutsatser, och när de sedan blir byxmyndiga ligger 50% av befolkningen illa till; i stil med när sekten först köpte in ett damlag för att sedan lägga ned damhockeyn i syfte att frigöra en mille som delades ut under bordet utomlands när de köpte köpespelaren Zachrisson.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DamPungen reducerar till 4-2 i PP men nu drar de på sig en utvisning med två minuter kvar att spela.

Tror vi kan vara ganska lugna. Spelet i tredje har väsentligen bedrivits i DamPungens zon och den vanligen bilden - när DamPungen spelat 5 mot 4 - har varit att Luleå haft de bästa målchanserna trots numerärt underläge. Och nu spelar Luleå 5 mot 4. Tror inte Tindra släpper in fler mål idag.

Och så blev det. Luleås stenhårda damer vinner med 4-2! Snygg start på SDHL-säsongen!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Anders Klang: Ojdå, vad var det för foto? Nedanstående?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Luleå Hockeys damer möter just nu DamPungen i Delfinen. DamPungen har, liksom Luleå 9 poäng efter tre spelade matcher. Men DamPungens vinster är med siffrorna 3-2, 1-0 och 1-2 mot DamGnaget, SDamE och DaMooDoo dvs inga topplag.

Matchen står i detta nu 4-1 för Luleå med drygt 4 minuter kvar av sista perioden att spel.

Skotten i första-andra 21-11, d v s DamPungen jobbar defensivt för att hålla Luleå borta från skottchanser. Första perioden slutade 0-0, andra perioden 2-0 och fem minuter in på tredje satte den helt egna DamPungprodukten Carly "Sandra" Bullock 2-1 efter straffslag på lilla Tindra. Men en minut senare pangar Cava in 3-1 för Luleå och nyss Cava igen med 4-1 i PP.

Det här ska nog gå vägen för Luleå, som därefter toppar SDHL efter fyra omgångar på maximala 12 poäng och just nu +16 i målskillnad Men DamPölsan spelar häng mot DaMooDoo om fem dagar och kan då - om de vinner med tilltäckligt många mål, passera Luleå - just nu har Pölsan +9 mål och 9 poäng.
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
44-31 i skott till Luleå fast vi slog av på takten i tredje, skulle Einar ha satt friläget till 4-0 så skulle nog luften ha gått ur FBK totalt.

Det som ser bra ut är att Luleå verkar behålla formen från förra året och kan bygga på detta genom att vässa formen i PP.

Det ser otroligt bra ut redan nu, jag hade faktiskt väntat mig att det skulle ta ca 10 omgångar innan vi synkar som lag men det jag såg på isen känns mycket lovande.

Visst kommer FBK vara med att slåss om topplaceringar men i denna match så var det Luleå som var det klart bättre laget.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Tackar! Dags att försöka vara lite mer aktiv nu när sässen till slut börjat igen. Varit ett oerhört hockeysug där man tom varit lycklig över träningsmatcher.
Lite konstig match där vi släppte in FBK igen men tar med glädje de tre poängen, vilket jag tycker var välförtjänt då vi var klart bättre i två av tre perioder. Kronwall, som jag trodde jag skulle gilla, visade sig vara en jobbig(are?!) variant av Arto då alla Färjestads utvisningar var tvivelaktiga eller Luleå förstärkte. Nygård tappade benen totalt vid en midjehakning och då var den enligt honom helt korrekt. Inget bra tecken att jag redan retat upp mig på honom, men inser jag hade för höga krav på en f.d. Djurgårdare :)
Trist att behöva vänta en hel jäkla vecka till nästa match, men då ska bryggan tas upp inför vintern ute i stugan, så det blir härligt att få avbryta jobbandet för att njuta av ännu en välförtjänt seger :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
eltifoso: Tack! Ja, det var en match med två komplett olika ansikten. Luleå hade full kontroll i två perioder och så, i tredje kommer Warulfven ut och tar fullständigt över allt.

Första matchen för lagen och båda kommer förstås att bli bättre under säsongen, men imponerande att kunna prestera de vi och ni gjorde och inte gjorde idag. Känns som att dessa två lag - som varit 1-2 i SHL senaste åren - kommer att placeras högt även i år.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Och så noterar vi att Röglet krossar Pungen med 6-4. Väntat och trevligt!

Det är klart att Röglet har en Luleå-Abbott som sportchef, en Luleå-Abbott som huvudtränare, två Luleå-målvakter, f d Luleåspelarna Daniel Zaar, Craig Shira och Dennis Everberg.

Medan Pungen har CryBert Robertsson.

Hur skulle det kunnat sluta på annat sätt?

He he, i SeMer sitter Swikegård och hyllar bastukompisen CryBert för att de var så duktiga och torskade. He he. Han var väl tvungen. Annars hade CryBert såpat tvålen nästa gång de har myyyyysigt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Grattis, såg inte koncentrerat på hela matchen på grund av social tillställning (covid-19 anpassad)

Men det jag såg var fart och teknik, det syntes att dessa två lag blir riktigt bra i år och just ikväll vann hemmalaget rättvist
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
I slutet av matchen inser zebrorna Björköhlund att de glömt att visa ut Tyrväinen. I försäsongsmatchen mot Apan plockade de ju Tyrväinen sex ggr 2 min för slashing och fyllde på med matchstraff.

Vete fan vad de då tar honom för nu - "abuse of officials" - för vadå? Tittade han på dem?

Nu avslutades matchen med Warulfvarne 6 mot 4 med 1.16 kvar men då äntligen lyfter Luleå emot och Ulfven lyckas knappt få till något under den tiden.

Och Luleå vinner då med 4-2.

Puh, var ordet, sa Bull.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Svagt PP av Ulfven, därefter Luleå trycker på och fast pucken i Ulfvazonen. Så kommer en liten ulfv igång efter sarg ska åka runt alla men lägger oväntat en flippmacka av Gretzkyklass till Warulfvs-Ragors son, som - förstås - smäller in 3-2!

Knappt fyra minuter kvar, 3-2, och Warulfven kör på som vore det avgörande SM-final.

Det känns inte som att Luleå kommer att kunna stå emot matchen ut...

Nu tar Warulfven tidut med 190 sekunder kvar av matchen.

Nu, Bulan: hypnotisera Luleå att spela hockey igen!

Ojojoj, vilken rusare och bara att beundra hur överlägset Ulfven skökjer in gång på gång...

VAD? Nu tar Ulfven vakten också!

Oj, det var inte väntat med tre minuter kvar och Ulfven har allt spel.

OK. Då får vi ju en chans... och den tar Fabbe! Sätter 4-2 i öppen kasse!

Tack, Penneborn, för de tre poängen genom att du tog ut vakten. Annars hade vi varit körda, tror jag. Puh, vi kommer undan fast vi nog var körda: kändes som att Ulfven mycket väl kunde ha fått in t.o.m. två mål på de tre minuterna.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Puh. Plöstligt fick Luleå etablera spel i Ulfvazonen några minuter. Känns som en följd av att Ulfven ville vila lite. Därefter full Ulfvafart igen och Tyrväinen hakar omkull snabbe Nygårds på väg igenom.

Nu blir det PP för Ulfven med knappt åtta minuter kvar. Ryyyyyyyyysa...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Den här warulfven Ejdsell är en stor stark lirare, dessutom skicklig och svår att stå emot. Som en Ryno, modell bättre.

Ulfvarne tar i som fan nu och Luleå är försiktiga. Ingen matchbild vi vill ha förstås. Börjar det ramla in puckar kan det gå snabbt för ulfvarnes starka anfallsformationer.

Shit! Där gick Einar Wolf igenom men skottet från nära håll under femte luckan kommer inte igenom.

Nio minuter spelade av tredje perioden och Watulfven totaläger matchen nu...och där kommer 3-1.

Mycket rättvist och mycket väntat.

Och - som sagt - nu kan det gå snabbt. Warulfven i medgång är nästan omöjliga att stå emot.

Känns som att en tidut av Bulan nu skulle vara bra.

Ulfven ligger under med 3-1 men fortsätter det så här känns 3-10 helt rättvist.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: 15 min kvar men jag håller andan.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Du har helt rätt. Vi hoppas få med oss en pinne iaf om vi inte släpper in mer än tre mål i tredje. Warulfven är Warulfven.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Stark inledning av Warulfven första tre minuterna av tredje perioden. Mycket starkare än tidigare i matchen och de tar fram några chanser, men Berguven står emot.

Upp nu Luleå, inte dra sig tillbaka och låta Ulfven få till spel.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Snälla jinxa inte det är ju Ulfven med VarggrinsRogers son på andra sidan rödlinjen.
Själv håller jag andan sista 20 för ”Ufven är Ulfven”
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Paus nu efter andra perioden och Luleå leder med 3-0.

Sammantaget helt rättvis ledning. Tycker att det är två starka lag, men Luleås försvarsspel är starkare och Warulfven - som väntas ha seriens kanske bästa anfallsspel - har bara undantagsvis fått till rejält spel - och inte ens i PP kan de vaska fram något riktigt farligt, känns det som. Warulfvens försvar är lite bräckligare och ett aggressivt Luleåanfall har det hyggligt lätt att komma in och etablera spel.

Är det kört? Ja, man har ju svårt att se hur Luleå ska kunna släppa detta efter det vi sett och med tre måls ledning.

Men hockey är hockey och det kan vansinnigt snabbt vända. Får Ulfven in ett mål till 3-1 kan de växa, samtidigt som Luleå blir försiktigare, inte tillräckligt aggressiva och då kan 3-2 komma som ett moget äpple. Och fortsättning av perioden i läget 3-2...ja, då kan allt, precis allt ske!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Shit! Under fem minuter nu har Luleå tagit över igen och rätt många skott utan att få utdelning.

Och plötsligt i vårt PP kontrar Ulfven, kommer 1-2 mot Berguven som står emot, puh.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Nej man satan! Jätten Viksten åker genom målgården och tacklar Berguven i huvudet och fäller honom!

Och där skulle det varit rejäl utvisning men nu blundar zebrorna. Strax därefter tryck mot Ulfvamål och då anser zebrorna att en ulv brottar omkull en lulespelare - den utvisningen tycker jag var billig, ser den som kompensation...

PP för Luleå nu.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Ulfven fortsätter köra på hårt och får ha lite mer puck och spel men de har förtvivlat svårt att komma igenom Luleå; får till några långskott men det är Luleås vakt/utespelare bäst i serien att hantera och Berguven kniper allt som kommer igenom.

Vid några tillfällen har Ulfven lyckats komma runt till spelare framför mål men då så nära Berguven - 1-2 decimeter - och där är Berguven följsam och stabil och låter sig inte passeras.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Warulfven drar upp tempot rejält och trycker på några minuter, får ingen jättechans, men pressar. I ivern hoppar de in sex spelare och får utvisning. Luleå bjuder igen och 40 sek i PP försöker Luleå köra med sex spelare och det blir 4 mot 4, plys 40 sek PP Ulfven.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Ulfen skärper sig och kan etablera PP-spel i vår zon, dock utan att lyckas skapa jättechanser och mot slutet av Ulfvens PP är det Luleå - som 4 mot 5 - har de bättre lägena att måla.

5 mot 5 nu igen, halva andra perioden spelad, 3-0 för Luleå.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Gudars skymning, nu åker Erik ut "får man inte brotta ned motståndarna" och vi får 5 mot 3 för Ulfven!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Ja verkligen! I fjol var vi överlägset bäst - trots ett av seriens sämsta PP i genomsnitt. Men faktum är att mot slutet av serien gick vår PP-effektivitet upp till 25-30% och hade vi fått spela slutspel, så...

Men nu har vi rättat till det. OK, Klasen har inte dribblat av hela ulvaboxen i PP men han är så otroligt säker att hålla påuck och hitta pass att motståndarna inte ens vågar gå på.

Nu får Ulfven lita PP, helt OK utvisning av zebrorna.

Känns lite som att nu behöver Ulfven få in den. Som flickan sa.
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Och då väljer en Ulfvaback att crosschecka Tyrre i ryggen för att han står framför mål. Utvisning förstås och det blir 5 mot 3 för Luleå.

Luleå lirar runt i Ulfvens zon och matar slagskott från distans gång på gång och när det är Petter Wolf som får chansen så sitter 3-0 efter en rejäl kanon av Petter. Släkten Wolf rockar, Werewolf bockar!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Fy fan vad glad jag är att pp nu med Klasen går som tåget.
I fjol var det kalkonen med stort K trots att vi vann serien överlägset.
I år kan bara Corona stoppa oss!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Nu ska vi ha andra perioden och Luleå inleder med 1.55 i PP. Det här är ju ett läge där det "aldrig" blir mål; folk är för sega efter paus, lätta att stoppa.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Svanru: Tack och jo, är förvånad att Luleå spelar så bra laghockey redan i första matchen, efter bara enstaka träningsmatcher.

Håller med om zebrorna, som tog två felaktiga utvisningar på Warulfven, men tog bort den ena iaf. Grejen är den att dessa zebror är från Älvsbyn och Boden dvs Norrbotten, men vår erfarenhet är att dessa två brukar döma MOT Luleå.

Har t.o.m. diskuterat varför? Är de Luleåhatare?

Konstigt nog finns det i Norrbotten ett fåtal - vanligen från Piteå eller Boden - som inte kan acceptera att Luleås båda klubbar LSK och IFK gick ihop till Luleå Hockey i slutet av sjuttiotalet och snabbt passerade Piteå, Boden och båda Kirunaklubbarna som alltid varit bättre.

En annan tanke är att just eftersom de kommer från Norrbotten är de angelägna att INTE bli uppfattade som hemmadomare och i den ivern överdriver de.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
UNDERBART!

I Luleås PP håller Linus Klasen pucken och styr, ulvarne kan inte ta den av honom. Då spelar Klasen upp till Erik, som passar vidare till Nisse som klappar till och vakten släpper retur som Olle klappar in.

2-0 för Luleå!

Det har väl blivit mer och mer Luleå ju längre perioden gått och nu får man nog anse att det är sportsligt rättvist att Luleå leder. Med minst 1-0, men gärna 2-0, som det står.

Tycker att Warulfven har svårt att komma fram i anfall mot Luleås stabila samspel utan puck. Det är mer individuella prestationer av ulfvar som ger lite lägen.

När Luleå har puck är samspelet också då fint, såväl från egen zon som uppe i Ulfvens - Ulfven har liiite svårt att komma åt oss.

Och spelet PP/BP överläge för Luleå, även om vi bara sett 2+1 utvisningar.

Med 5 sek kvar tar zebrorna ytterligare en utvisning för Warulfven. Som jag tycker är helt felaktig. Det är spel framför Ulfvens målbur och folk och klubbor mot varandra varpå en klubba går sönder och en spelare blir utvisad.

Den här lägre nivån för zebrorna är förstås god när det är öppen is och snabb skridskoåkning varpå en spelare som inte ids eller kan åka skridskor i stället klibber till med klubban. Men i tätt spel framför mål när ingen spelare har koll på någon annan ? Skärpning, zebror, spelförståelse!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Grattis fantastiskt lag ni har nu i början på säsongen och du kan inte klaga på zebrorna de dömer som vanlig dvs oftast till hemmalagets fördel.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Ojojoj, väldig dubbelchans för Watulfven men utan mål och i samma sekvens passar Tydahl på med att klappa klubban i ansiktet på en luleback - såg ut som att Rydahl tränats av highsticking.

PP för Luleå igen tre minuter kvar av perioden.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
0-0 i Luleås PP men Luleå lyckades etablera säkert spel i ulfvazon lite mer tid och tog fram några skott från distans dock utan att måla.

4 min kvar av perioden nu, fortfarande 1-0 för Luleå.

Luleå har sammantaget varit något bättre men 0-0 kunde det mycket väl ha stått utan att det varit orättvist.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Svanru: Jo, där kan jag hålla med dig. När man ser reprisen är det liiiite svårt att förstå varför Connolly faller...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Svanru: He he, tack för den oantydan:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Där var det nära 2-0! Fabbe och the Gun agerar grythundar mot två ulfvar mot sarg. De vinner puck och Fabbe får skottläge från fem meter. Pangar på högt och det är helt ledigt där uppe förutom på vaktens hjälm och tyvärr träffar Fabbe den.

Strax efter en utvisning på Warulfven, som inte är korrekt, vilket syns på jumbotronreprisen och då tar zebrorna bort den. Sportsligt korrekt - men är det tillåtet av zebrorna att kolla repris på det sättet?

Strax därefter anfall med Klasen tvingar ulfvarne att mygla och då får de utvisning ändå-

PP Luleå.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Men filmningar kan vi vara utan skämmes
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Spel mot ett mål och nu kan ni sjunga "ingen rädd för vargen här" dock utan antydan att ni är de tre grisarna :)
Kommentera

« · 2081372 · »