El Maco

9730 inlägg · 50833 besökare

Historik

· 40 ·
Timrå IK > Sv: Timrå IK:s ekonomi
Magnus Rövarn : Jag hade nog resonerat likadant som jag gör nu även om jag hade bott i Timrå eftersom kommunen sannolikt tjänar på att ta över anläggningen. Men jag kanske hade resonerat lika missunsamt som dig om jag också var funktionär i Timrå innebandyklubb.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - Modo
J F K: Huge, är det du?

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s ekonomi

Magnus Rövarn : vad är det du inte fattar? Du svarar på ett förslag som någon annan skrivit och avslutar med "Dock vill ja poängtera att jag är fullt medveten om dina argument kring varför kommunen bör köpa." Jag menar alltså att jag håller med Kongo i sak och skiter i nuläget exempelvis i vad Thomas Johansson gjort och inte gjort. Du pratar ju bara om vad folk sagt förr och inget om vad olika saker kostar.

Confereras bokslut i sammandrag hittar du och Peter Granåsen (?) i länken

Sen kan vi diskutera vem av oss två som betalar mest skatt om du vill men jag förstår inte vad det har med saken att göra.


MoDo Hockey > Sv: Silly season
El Maco: ...men Reggie Dunlop (Paul Newman) fick väl ett fint jobb i NHL i slutet av filmen va? Kanske det Foppa jobbar på :-)

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s ekonomi
Magnus Rövarn : Tja, antingen funderar man på vem som sa vad på kommunfullmäktigemöten från 2000 och framåt eller så funderar man på hur man får ordning på skutan framåt. Det finns som bekant flera andra kommuner där man plockat tillbaka arenorna och det kan Timrå göra med om viljan finns utan att det kostar så mycket mer för någon.

MoDo Hockey > Sv: Silly season
bjorn1976: Slapshot. Och laget lades ner ändå på slutet trots Hanson Brothers.

MoDo Hockey > Sv: Brynäs - Modo
NuMo: Reggie Dunlop gillar hur Foppa tänker!

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s ekonomi
söder över: vad exakt i den länken har med arbetsgivaravgifter att göra?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sawchuk: Det känns som att västernorrländska klubbar får satsa på bandy på vintern. Där finns det en öppning. För Alfredshem är det back to basics. Wifstavarv hade ju boxningen från början och är mer ovana vid stor is.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Steken84: Fel. Vars ä päningan?

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s ekonomi
Wayne Gresky: Man kanske kan hyra ut några kvadratmeter till ett hockeymuseum?

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: Timrå har skrivit till kommunen och bett att de ska köpa hallen till marknadspris. Lindström säger spontant nej och menar att de ska skälla på banken då Handelsbanken "tar ut ockerränta". Moderat-muppen och anti-TIK:aren Tony håller med Lindström.

Timrå IK > Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Är det räntorna på banklånet som sänker klubben eller driften?

Timrå IK > Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2014-11-15
TRL: Att Modos elitseriespelande senior är bättre just nu än vår allsvenska junior? Tror Ohre vet sin roll.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-11-12

Mina vibbar runt hockeyn är verkligen helt annorlunda den här säsongen jämfört med hur det varit ett tag. Förra året vid den här tiden försökte jag bara glömma att det var match, nu ser jag verkligen fram mot att serien drar igång igen efter Karjalauppehållet. Jag var lite besviken när jag såg att allsvenskan drog igång ikväll men att Timrå väntade till imorgon.

That said - se till att vinna! Pigga Timrå mot underpresterande SSK. Som tabellpornograf gillar jag vad som händer om vi tar en trea.


Timrå IK > Sv: Silly Season 14/15

hubbenorlen: Rent statistiskt ligger Norja sjua i serien i räddningsprocent. Han har mest speltid av alla målvakter. Jag vet inte vad folk väntade sig men tydligen mer än vad han levererat. Han är adekvat. Inte bäst i serien men jag ser verkligen inte förstemålvaktspelet så här långt som en svag lagdel - förutom då att det gapar tomt bakom med bara juniorer som backup.

Är det föresten så många hockeysnackare som är sådär kroniskt missnöjda föresten? Söder över klagar mycket på Norja. Men i övrigt är det väl ganska balanserat?


Timrå IK > Sv: Timrå IK:s ekonomi
söder över: Skojar du eller menar du att du tror att det där fungerar?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Diddeli: Jo, man får hjälpa till att kampanja lite... Minns inte hur jag gick med men på något sätt har det ju marknadsförts tidigare. Enklaste insatsen är att signa upp sig för Cint och svara på webenkäter då och då. Jag kanske svarar på en undersökning i veckan och TIK får en 3-4-5-6 spänn för det. Inget som spelar roll varje gång men gör jag det i ett år blir det 250 spänn. Och om vi är fler dom gör det så - it adds up! Jag är kanske extra het på sånt här eftersom jag bor i Stockholm och sällan ser hemmamatcher. Så jag försöker generera intäkter när jag kan... Hemp, du kan också regga dig på Cint!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

El Maco: spammar med text ur ett reklamutskick som jag som medlem i sponsorhuset fick för ett tag sen.

Tack alla ni som har stöttat Timrå IK genom att handla på Sponsorhuset. 
Över 140 000 människor i Sverige handlar idag via Sponsorhuset. Om du sätter dig in i Sponsorhuset kommer du att märka att detta är ett väldigt enkelt sätt att tjäna pengar, både till dig själv och till föreningen.

Ber dig att läsa detta i 2 minuter

Så här fungerar Sponsorhuset:

Hos Sponsorhuset.se har vi samlat över 200 kända nätbutiker. (ex CDON, Hotels.com, SAS, Bokus, Ellos, InkClub, Svenska Spel )

Varje gång du ska handla på nätet - ska du först gå in på Sponsorhuset, och sedan klicka dig in på den butik ni ska handla från. 

Gör du det så får du automatiskt pengar tillbaka vid varje köp. Pengarna som du får tillbaka delas 50/50 mellan dig och Timrå IK.
Varje butik ger olika mycket pengar tillbaka och du måste vara medlem hos Sponsorhuset för att vi ska kunna ge dig din del. 
Här ser du vilka butiker som finns med: http://www.sponsorhuset.se/timraik/butiker/

Exempel: Du eller ditt företag ska boka hotell för 1 vecka på Hotels.com!
Du går in på er sida på Sponsorhuset och klickar dig vidare till Hotels.com.

Där gör du din bokning precis som vanligt, vi säger att det kostade 10 000 kr!

När köpet är klart får du automatiskt tillbaka 5% av ditt köp för att du gick via Sponsorhuset.
Detta innebär 500 kr. 250 kr går till dig som medlem och 250 kr går till föreningen!

Hur börjar jag använda Sponsorhuset?

Det första du gör är att bli medlem hos Sponsorhuset. Då tjänar du riktiga pengar när du handlar och får ett tack-mejl/kvitto varje gång du handlar.
Bli medlem här: http://www.sponsorhuset.se/timraik/blimedlem/

3 tips att börja med:

Spelar du någonsin på Svenska Spel, eller känner du någon som gör det?
Gå alltid via er sida på Sponsorhuset om du ska spela. 3% av allt du spelar för går till föreningen. Blir du ny medlem hos Svenska Spel går det 200 kr direkt:

Spela alltid via denna länk: http://www.sponsorhuset.se/timraik/butik/svenskaspel/

 Hitta personer som bokar hotell via företaget!!

Reser du mycket i arbetet? Det kan vara värt flera 1000 kr varje år till föreningen. Du som bokar tjänar också på det!!
Här är hotellen på Sponsorhuset: http://www.sponsorhuset.se/timraik/kategori/hotell/

 Börja med att registrera dig på Cint. Det är helt gratis och det går 5 kr direkt till Timrå IK när du har blivit medlem. Här svarar man på enkla undersökningar några gånger per år - varje besvarad undersökning ger upp till 40 kr till föreningen.
Registrera dig här: http://www.sponsorhuset.se/timraik/registrering/cint/

Vänliga Hälsningar

Sponsorhuset & Timrå IK 


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Diddeli: Svenska spel levererar! Nu ska bara travhästen springa in miljoner också så fixar vi det här.

I jakten på att generera små och stora summor till klubben så påminner jag även om sponsorhuset. Regga där innan ni webhandlar så blir det tior och ibland mer till klubben (och ofta en slant i rabatt även till er själva). Många bäckar små!


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

Laken: Heja Nollan!

Hallen är nyckeln... till framgång eller fotbojan. Typ. Men det är klart, fyller vi arenan bättre så finns det deg till drift och räntor också.


Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2014-11-04
lungan: Där har du också två poänger. Jag tror ändå att det som driver en målvakt i matchsituation är mer att vinna matcher än att hålla en potentiellt konkurrerande andremålvakt i båset. Och om man inte hinner reagera på en styrning kan det enligt min tro på målvaktspsykens funktionalitet hänga samman en liten aning mer med att man är lite sliten och öm eller är mentalt trött av att hålla koncentrationen uppe match efter match än att man står och myser och hänger på klubban för att man är garanterad speltid ändå. De flesta spelar ju sina ettor 75-80 % av matcherna. Dels för att hålla backupen igång, dels för att ge ettan en paus. Vad ligger Norja på? 98 % speltid?

Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2014-11-04
bobrov: Ge Norja cred för att han spelar match efter match utan backup. Han kanske inte är matchvinnare varje omgång och var tvålig ikväll men han har varit väldigt stabil under vår streak trotd att han står match efter match. Måste vara jobbigt för både kropp och knopp. Tack Norja!

Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2014-11-04
jå1: Forsberg behövde ingen mick för att man skulle höra den utskällningen

Timrå IK > Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2014-11-04
Laken: Det är aldrig för sent att ge upp!

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: ST har ringt upp ansvarig tjänsteman för tillsynsärendet sim menar att man visst ska beakta att moderföreningen har svajig ekonomi även om bolaget sköter sig. Egentligen inget nytt. Gissar att ärendet inte blir något i alla fall utan man kör ett ärende som läggs ner.

Slutsatsen oavsett hur det här går är väl att det inte ska vara några skuöder hos fogden. ..

Timrå IK > Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK

DJ Hemp: nej, ingen tävling i att ge mest, hoppas inte att det uppfattas så. Men en påminnelse om att ge om man kan och villl (för jag tror att degen behövs...)

Och när du blivit upphånglad av Scarlett Johansson eller Nicole Kidman på någon inspelning och installerats som lyxman/toyboy i New York/Hollywood så vet jag att du skickar några tusen dollar av hushållspengarna också DJ.


Timrå IK > Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
RunarUp: Kanon! Noterar tillströmningen sedan i helgen och skickar in min extra femhundring som bonus typ. Krrryyyyper mot 200000. En slant i taget.

Timrå IK > Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Fyra likes men inte en spänn. Kom igen Timrå! In med en tia, en hundring, en tusing or whatever.

Timrå IK > Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Eftersom det var under 3000 så får hockeysnack ta ansvar och jaga in lite mer pengar till klubben. Jag skickar in en femhundring till (listad som anonym) så fort en eller flera andra bidragit med 1200 spänn till från och med nu. Vi måste åtminstone över 250000 insamlade från fansen innan säsongen är.slut Har du en hundring över, hjälp nollan och vårt lag! Har du mer, lägg in minst 1200 och förevigas i Eon

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Diddeli: Många potentiella hockeybesökare som bara har tid med en match i helgen passar nog på att se Giffarna imorgon. Men jag tror på 3000 +

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kongo: Frisk fattar inte vad tillsynsenheten håller på med och säger att det är rätt solklart i regler och domstolspraxis att man inte kan dra in ett tillstånd av en restaurang om restaurangen betalar skatterna som de ska bara för att moderbolaget har problem. Och Nolander säger att Conferera inte har några skulder men (mer oroande) likviditeten är fortsatt dålig i föreningen. Och man tittar i alla fall på att sälja/hyra ut restaurangrörelsen.

Frisk tycker generellt att samarbetet med tillsynsenheten i Sundsvall funkar dåligt men det är en annan fråga.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek: Nu tycker jag i och för sig att det rent generellt är bra att oseriösa krögare som inte sköter sig kan bli av med tillståndet. Och då handlar det väl om a) att det är bråkigt eller att man serverar kids eller redan redlöst berusade eller b) att man inte gör rätt för sig när det gäller skatter och avgifter. B) handlar ju bland annat om att andra krögare som sköter sig inte ska missgynnas av att grannen fuskar. Kalla mig rödstrumpa och IOGT:are men någon ordning får det vara.

Om Conferera inte betalar skatterna i tid (vilket jag inte vet något om) så är det som det ska att tillsynsmyndigheten startar ett ärende. Sen är ju inte något beslut om indraget tillstånd givet vilket framgår av historien. Jag gissar att man tar hänsyn till helhetsbilden när man beslutar.

En annan teori är att om Conferera SKULLE tappa tillståndet så kan klubben hyra ut puben till någon extern part och få intäkter på så sätt. Det måste ju inte drivas i egen regi. Men det är klart att det är stökigt och en grej till att lägga tid på istället för att dra in intäkter och sköta föreningen för Nollan.

Och, vilket man kan reta sig på, sur nyhetsvärdering och töntigt anslag. Men kanske stödhandlas det mer mot Malmö :-)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2014-10-28
Timrå Isstadion: st.nu har utmärkt liverapportering. Inte orättvis ledning sett till chanser läser jag där. Köer till arenan, bra drag och 3000+ åskådare. Där hänger jag under matcherna

Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2014-10-28

DJ Hemp: du får rulla iväg till Caroli och ta en fika.

Men hörrni. Matchen! Nu pratar vi om andra kedjor.


Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2014-10-28
DJ Hemp: Lycka till! Malmö blir en allt trevligare stad tycker jag. Och köp en cykel. Jag hyrde en hoj i två dagar i somras, måste vara Sveriges bästa cykelstad.

Och kopplingen till dagens match är att jag hoppas AIK går på (cykel) pumpen. Och bara får ramträffar. Medan Timrå lägger i en högre växel.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen:Håller med. Har sett mest av giffarna och bajen och båda är roliga att se. Sen kanske det inte går i premier leaguetempo. Men jag tror att GIF skulle ha goda chanser att hålla sig kvar i allsvenskan med bara måttliga förstärkningar till årets trupp.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...

...och konstaterar att Giffarna har det allsvenska kontraktet i sin egen hand efter bajens kryss. Fyra poäng på de två sista omgångarna och Giffarna är garanterat klara. Men det kan ju räcka med mindre beroende på hur Ljungskile och bajen klantar sig i slutomgången. 

Med Timråperspektivet så vet jag inte om det är jättedåligt att Giffarna går upp? De senaste femton åren får man väl säga att Timrå suttit i förarsättet intressemässigt men ett allsvenskt GIF tar ju tronen. Samtidigt tror jag att framgång föder framgång och folk som gör till en vana att se fotboll på sommaren går på annan arenaidrott på vintern. Allsvenskan är ju dessutom en rätt sopig serie med rätt stor andel profillösa och ointressanta lag. Det är långt mellan gångerna MFF kommer upp och fyller Norrporten. Inte för att Oskarshamn är stekheta heller men det är ju inte La Liga som Giffarna ska spela i direkt. 

Som generell Medelpadda i förskingringen är jag så klart positiv till GIFs framgångar även om jag har sisådär fem gånger mer hjärta för Timrå IK. Jag tror att det är upp till Timrå att få ordning på grejorna oavsett vad giffarna håller på med och som idrottsälskare och utflyttad lokalpatriot så är det en jättegrej om vi får ett allsvenskt fotbollslag igen. 

Jag uppfattar det som att vissa giffare har det betydligt svårare med Timrå IKs eventuella framgångar än vice versa. Men det har väl med att stå i skuggan relativt sett att göra. Sen finns det säkert Tikare som inte gillar GIF alls. Men vi pratar ju knappt om dem här i alla fall. 


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Här lämnar driftstörningarna (?) sitt tydliga spår i stiltjen i kommentarerna. Så jag gör en trippel och påtalar att Jonte ska göra en Krutov och lira med Brunflo. Men bara en match? 

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2014-10-24
250kg kärlek: Sen var ju en Kovlandskille tungan på vågen ikväll. Go Ohre!

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2014-10-24
250kg kärlek: Tillbakapressade i tredje, Bofors spelade med en helt annan desperation. Målet var en olycklig situation när en Timråspelare försökte fösa en lös puck under Norjas benskydd för blockering men stötte in den istället. Timrå vari mina ögon bästa laget i andra och snäppet vassare i första men i tredje var det mest försvarsspel. Känns som att laget har en tydlig plan för försvarsspel och att killarna litar på varandra. Saknar en liten aning mer kreativitet och killerinstinkt offensivt idag. Jag tycker att vi tar med oss momentum och tycker att prognosen är god mot AIK. Hoppas på mycket folk och seger, då är vi topplag på riktigt.

Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2014-10-24
stoff: Hoppet finns. Men när vann vi tre raka senast?

Timrå IK > BIK Karlskoga - Timrå IK 2014-10-24
Det är fredag, det är lönehelg, Timrå har vunnit två raka och ikväll spelar vi bortamatch mot Karlskoga. Fortsätter festen med tre poäng? Forsberg är förhoppningsfull.

Timrå IK > Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Bumpar #tacktik Över 100 tkr insamlat nu. Man kan alltså antingen bidra telefonvägen och få 100 tkr dragit via telefonräkningen genom att sms:a. Eller så ger man ett engångsbidrag med en kortbetalning på nätet. 1200 spänn så förevigas man i Eon. Mindre än så för att bidra en aning. Saknar många fjärrfans med rödvitt hjärta, möjligen för att det uppfattas som krångligt med sms? Men pröjsa med kort är inte så svårt om man har lust och råd och  vill hjälpa till att hålla fogden på avstånd.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
sargad: Jaha. Nu jinxade du oss. Tillbaka på ruta ett.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
DJ Hemp: Så otroligt små avstånd i tabellen. Åtta poäng mellan A-löven i topp och B-löven på plats 13. Spöar vi ett inte allt för formstarkt Karlskoga i nästa omgång så rasslar det till uppåt några placeringar. Vi har väl inte streakat på flera år känns det som, tänk om vi kunde vara bra och ta poäng i varje omgång över några matcher du (vilket så klart är jäkligt förmätet att yra om efter bara två raka. Men drömma kan man väl)

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
Tre säkra poäng. #Tacktik! 

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Berglund: ketchup. Nu görnvi inte ett mål till i mellanperioden före nyårsafton

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: När Skellefteå kör med vita reservstället ser klubbmärket ut som en gul pissfläck i snö. En lövensupporter påtalade detta faktum som jag sedan dess aldrig kunnat bortse från.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
Några av de mer effektiva matchminuterna Timrå presterat på ett tag... 4-0

· 40 ·