Historik
Föregående · 21 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Hållander visade hjärta och kämpade för 3p. Härligt i en annars halvdan tillställning
+ 10
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Stressigt spel. Ingen vågar hålla i pucken... Det kunde man inte tro med våra skills och hur förra matchen mot Färjestad såg ut där vi spelade med självförtroende.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Börjar passivt som om spelarna bara vill titta på. Malmö helt klart bättre
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Slapptasken Wennerholm dissar vår arena 😠och rankar den 13/14 endast OINKs är sämre enligt honom. När såg han en match senast på plats undrar jag, en tisdag mot Västervik i Hockeyallsvenskan?
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nja EA på backen tror jag inte alls på. Han gör fatala misstag då och då, inget man vill se en back göra. Har svårt att se en klar kandidat faktiskt. Sticker ut hakan och säger vi offrar Lander istället ifall det verkligen krisar och går all in på att bra stabila bakåt. Vi har 6 backar med Melander dock, så i min mening kan vi köra på med det material vi har.
+ 1
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Kulltorp: FBK spelaren glider in mot Juel och tycker inte det ser ut som han blir knuffad särskilt mycket eller ser ut att vilja stanna. Han är helt klart i målgården och stör. Hade vi råkat ut för samma sak så hade det inte heller blivit mål.
+ 7
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Riktigt skön vinst. FBK är grymt skickliga och favorit till SM-guldet, men var rätt trubbiga framåt idag vilket skottstatistiken även visar. Alla spöken är därmed besegrade sen vi gick upp.
+ 1
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Hahaha griniga Färjestad får inte spela enligt egen regelbok boohoo
+ 3
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Äckliga Färjestad spelar enligt en egen regelbok. Solklar målvaktsinterference
+ 1
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Fattar inte varför Dahlén försöker sätta den mellan benen. Skjuta högt borde väl vara bättre odds 9/10 ggr. Dahlén och frilägen/straffar sällan bra kombo
+ 2
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Ser lite passivt ut direkt... Tog orken slut? Ok ser bättre ut nu
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Hoppas laget kommer ut lika hungrigt till andra perioden. Går inte gå ned sig nu, bara köra järnet två perioder till.
+ 3
Timrå IK > Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Jättefin period av hela laget. De ser taggade ut
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Förresten mot Färjestad går det inte släppa till lägen som vi ändå gjorde mot Rögle. De brände ändå några frilägen och öppna mål. Ger vi bort sådana puckar till en som Ejdsell kommer det ringa tyvärr så gäller att alla steppar upp och inte ger de sådana ytor i slottet.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
IKO har ett snitt på 0.62p/match. Om Malmö som ligger ovanför strecket håller samma poängsnitt med 1.22p/match fortsättningsvis landar de på 69 poäng efter 52 matcher. Det innebär att IKO måste leverera ett snitt på 1.8p/match resterande matcher för att hinna ikapp, det är i paritet med 2an i tabellen Växjö. Känns som de får sikta in sig på kval redan nu.
+ 6
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Juel gör en kanonmatch. Men inte bara det hela laget jobbar hem och klart alla situationer bra vilket är underbart att se
+ 12
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vi lär nog få tillbaka både Didde och Svensson strax efter nyår förresten(Svensson kanske tidigare) så tror Kapanen sitter lugnt i båten. Vi snackar inte att säsongen är över för dessa herrar. Sen har vi Melander också som kan hoppa in
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Juolevi har kontrakt resten av säsongen med Tappara. Tror inte det är aktuellt att han kommer tillbaka hit. Kanske finns någon lovande i finska ligan eller HA vi kan låna in?
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Satt och kollade på tabellen och noterade en sak, att vi är det lag med näst minst förluster under ordinarie tid av alla lag. Vi har 6 förluster och bästa lag Färjestad har 3 förluster under ordinarie tid. Sämst av alla lag är Oskarshamn med 15 förluster under ordinarie tid. Trots att man grämer sig över att vi tappat många poäng så känns det i backspegeln lovande inför fortsättningen om laget fortsätter plocka poäng i nästan varenda match.
+ 4
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Inte en chans att detta kommer hålla med så passivt spel. Krävs att laget lägger in en extra växel i tredje
+ 3
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
DenRöda: I intervjun med st.nu låter det som om Hanzl är rätt dyr. Stannar gärna.. "men beror på vad Kapanen vill och om klubben har råd.." Vet inte vad det normala är men kan tänka mig hans löneanspråk höjs lite varje år om han gjort bra ifrån sig osv. Själv hade jag gärna sett han stanna och hoppas man kan komma till en lösning, problemet är att vi har ett antal dyra spelare på kontrakt redan. Totalt sett tycker jag han är en av våra bästa spelare. Hade han enbart varit en sniper som t.ex Rattie hade jag förstått man släpper honom med nuvarande trupp, men nu hoppas jag man kan hitta en lösning.
+ 4
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Det där med tränarna är svåranalyserat för en utomstående kan jag tycka. Det vi ser eller bristen på matchcoachning är ju en grej som är uppenbar. Men hade någon tränare gjort det bättre? Har ni några exempel på en proaktiv matchcoach som fattar aktiva och medvetna beslut i 60 min? Jag är osäker på om denna människa finns för det jag tycker mig ha sett är att alla coacher är mer eller mindre dåliga allihop på att coacha aktivt. Sen finns det kanske de som har riktig fingertoppskänsla gällande detta, men är sämre på att bygga en grupp. Att bygga gruppen och ta obekväma beslut från avbytarbåset kanske borde vara två helt separata personers uppgift. Att vara helt befriad från eventuella hierarkier inom gruppen när man fattar beslut borde vara en självklarhet, men samtidigt gäller det att få med alla spelare på resan och att spelarna köper tränarens spelidé.
Sen så kanske det ligger något i att det är lite för "mysigt" i tränarstaben. Vi ser liksom inga tuggummituggande hotshots med öronsnäckor och taktiktavlor i högsta hugg som assisterande som i andra klubbar. I Timrå är det lite mer familjär stämning i båset som råder av det jag sett. Kanske på gott och ont. För vem vet, återkommer hela tiden till det här med att analysera en tränares prestation är vanskligt då så många parametrar spelar in. Själv har jag länge velat ha en tränare utifrån som tar sig an uppgiften helhjärtat och kan se på laget utan förutfattade meningar. Dock inte riktigt sett någon självklar som kan axla denna roll. För mig landar det någonstans att Ante kanske inte är så illa ändå, men att jag gärna hade sett mer transparens i vad Marklund och Molinder gör under matchen. Finns det en dialog mellan dessa herrar kring vilka spelare man spelar och när?
Sen så kanske det ligger något i att det är lite för "mysigt" i tränarstaben. Vi ser liksom inga tuggummituggande hotshots med öronsnäckor och taktiktavlor i högsta hugg som assisterande som i andra klubbar. I Timrå är det lite mer familjär stämning i båset som råder av det jag sett. Kanske på gott och ont. För vem vet, återkommer hela tiden till det här med att analysera en tränares prestation är vanskligt då så många parametrar spelar in. Själv har jag länge velat ha en tränare utifrån som tar sig an uppgiften helhjärtat och kan se på laget utan förutfattade meningar. Dock inte riktigt sett någon självklar som kan axla denna roll. För mig landar det någonstans att Ante kanske inte är så illa ändå, men att jag gärna hade sett mer transparens i vad Marklund och Molinder gör under matchen. Finns det en dialog mellan dessa herrar kring vilka spelare man spelar och när?
+ 2
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
solbacken: Japp..
Slänger in några namn som hade gjort skillnad utan att ha stenkoll på vilka som nyss spelat
På backsidan:
Forsmark, Strömberg, Lyytinen
Men vi hade Eronen och Erixon. Kanske bland de osäkraste spelarna i egen zon imo när det blir stark press och lite "nervöst"
Forwards:
Vi hade
Mieho, Hanzl och Dahlén
Oavsett vilka som nyss spelat bytet innan måste det väl här finnas ett antal spelare som är hungriga och sugna att göra allt de sista minuterna. Sett till statistiken är vi ett hyfsat lag i Boxplay och 5mot6 bör väl ses som någon liknande situation. Plockar man fram de spelare som spelar mest där är Hållander, Lander, Lundin, Andersson några som har mycket istid
Slänger in några namn som hade gjort skillnad utan att ha stenkoll på vilka som nyss spelat
På backsidan:
Forsmark, Strömberg, Lyytinen
Men vi hade Eronen och Erixon. Kanske bland de osäkraste spelarna i egen zon imo när det blir stark press och lite "nervöst"
Forwards:
Vi hade
Mieho, Hanzl och Dahlén
Oavsett vilka som nyss spelat bytet innan måste det väl här finnas ett antal spelare som är hungriga och sugna att göra allt de sista minuterna. Sett till statistiken är vi ett hyfsat lag i Boxplay och 5mot6 bör väl ses som någon liknande situation. Plockar man fram de spelare som spelar mest där är Hållander, Lander, Lundin, Andersson några som har mycket istid
+ 3
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
solbacken: Jo det kan man ju argumentera för. Men anfall betyder inte nödvändigtvis att man slänger in de skickligaste målgörarna, utan de som lyckas checka fast pucken bäst och dominera spelmässigt. Finns inget mervärde i att göra extra mål när man styr matchbilden sådär i slutet av matchen, vilket vi inte gav oss chans att göra med de vi hade inne i min mening.
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
tekarn1968: Jo förvisso, poängproduktionsmässigt har du rätt. Som jag sa har det lossnat på slutet. Men där målen jag nämde är han ju en bit ifrån och det är de vi behöver. 14 projected vs 24 i Växjö. Säger inte att han är dålig, men vi skulle behöva fler som kan göra mål, och historiskt sett har han kunnat det.
+ 1
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Nisse på Mon or: vårt hopp står till Wedin och att Ante inser att Dahlén ska vara en rollspelare inte någon man kan förlita sig på i det defensiva spelet.
Sen älskar jag Hartmann men tycker han inte riktigt kommit upp i nivå på väldigt länge nu. Sen en sak till EP har höjt sig nu på slutet, men nog borde han ha mer att ge produktionsmässigt? Han gjorde ju 24 mål i Växjö och vann poängligan
Sen älskar jag Hartmann men tycker han inte riktigt kommit upp i nivå på väldigt länge nu. Sen en sak till EP har höjt sig nu på slutet, men nog borde han ha mer att ge produktionsmässigt? Han gjorde ju 24 mål i Växjö och vann poängligan
+ 3
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
The great one: Håller med. Vi hade relativt bra koll på HV försvarsmässigt och i Boxplay hela matchen. Därför ska man sätta man in bästa linan för numerärt underläge eftersom det är självklart att HV plockar målvakten. Pinsamt dåligt försvarspel i hela situationen som leder till deras 3-3. Finns inte en spelare på plan som gör något rätt där.
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Gällande coach så nästan vem som helst tror jag är bra så länge det är någon utifrån. Är för mycket mys i korridorerna just nu om jag får gissa. Behövs någon som kan ställa krav och inte dra sig för att ändra i formationerna pga några spelare premieras.
Men vi får se, Ante är nog 100ggr bättre än Freddan som coach totalt sett så det kunde varit värre, men ja är inte optimalt.
Men vi får se, Ante är nog 100ggr bättre än Freddan som coach totalt sett så det kunde varit värre, men ja är inte optimalt.
+ 4
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Apropå Rindell så är han fantastisk när han visar upp sitt bästa spel. Men fråga är om han inte börjar ge bort lite väl många puckar nu. Var en drös passningar idag med fel destination eller att han blev stoppad i mittzon som ledde till spelvändning. Är väldigt kluven gällande honom. Hans naivitet och kreativitet är väl hans största styrka men också hans svaghet.
+ 2
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-11-23
Kulltorp: Inte ens när vi får MEGA-flyt med oss på slutet och 3-2 kan vi hålla tätt bakåt i 2 minuter. Ska man verkligen behöva leda med 20-2 för att hålla avståndet med 2 minuter kvar?
Det här är något nytt denna säsong. Förra säsongen och den innan kunde vi hålla oss rätt bra på ledning, trots att vi spelmässigt många gånger var lika bra eller sämre än motståndarna.
Det här är något nytt denna säsong. Förra säsongen och den innan kunde vi hålla oss rätt bra på ledning, trots att vi spelmässigt många gånger var lika bra eller sämre än motståndarna.
+ 6
Föregående · 21 · Nästa
Bäst på planen Hållander och Juel. Men det skönaste var nog ändå att Wedin fick spräcka målnollan, hoppas på fler mål av honom framöver.