1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Aik - Modo 2020-12-20

« · 2115663 · » Till forumet


Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Axle San: Tror nog MODO är mer känt i Kanada än Greenwille Swamp Rabbits och den här gången är det inte till MODOs fördel.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Adam Rockwood från Greenwille Swamp Rabbits, det låter coolt måste jag säga.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Gavelo:

För det första: Tur det finns sökfunktion eftersom jag hade för mig att det var det vi diskuterade en tidigare säsong. Oj se vad jag hittade, du har alltså aldrig skrivit något om honom? Har du dåligt minne eller någon som lånar ditt konto?

Märkligt at Sointo var en spetsvärvning för oskarshamn när dom ledde serien men Rockwood ska på förhand ses som skräp för ett lag på plats 12.

#1924512 · Gavelo 20x20-logo-modo-hockey.gif · 2018-11-22 21:25
Oskarshamn förstärker med spets på klar 1:a plats, Modo ligger 7:a men är helnöjda!

#1924524 · Rytter 20x20-logo-modo-hockey.gif · 2018-11-22 21:43
Gavelo:

Hur fan kan du påstå att det är spets? Har du ens sett han spela? Stats från finskaligan och ebel skrämmer ju inte. Kan säkert producera i ha men tvärsäkert skrika spetsvärvning blir ju löjligt.

Med ditt resoneman värvade vi ju en riktig stjärnmålvakt från samma liga så påståendet att vi är nöjda stämmer ju inte fullt ut.

Undra vad du sagt om Oskarshamn värvat elvenes.

Rytter: Nog fan är det en bra värvning, går inte heller att jämföra meriter med Lundin.
Eftersom sportchefen nyligen klart och tydligt sagt att Modo inte planerar några nyförvärv i dagsläget så vet jag inte vad fan du syftar på.

Elvenäs.... Du kan ju för fan inte jämföra denna skåning med Matias,
Nr1 Elvenäs har knappt levererat på annat plan än i ungdomshockeyn!
Nr2 Matias har varit frekvent uttagen i finska landslaget och levererat i SM liiga,
Skärp dig för fan

Gavelo:

Du har inte ens sett han spela och kallar det sjärnvärvning. Sedan hittar du på att han varit frekvent uttagen i findskalandslaget. Orkar du leta upp när han spelade där senast?

Kan upplysa dig om att han inte har en enda a-landskamp. Tror du på fullaste allvar att en spelare i ebel tar plats i finskalandslaget? Statsen i finska ligan är inte heller imponerande senaste säsongerna.

Att kalla det stjärnvärvning är bara löjligt. Det är en chansning som kan falla väl ut, men skulle modo värvat honom skulle jag vara besviken, ser detta som en riskfylld värvning och ingen på förhand given stjärnvärvning.

För det andra:

Är man som Olofsson värvad som topp6 är man en ledande spelare och inte utfyllnad. Hur ska du ha det? Är Olofsson utfyllnad eller ledande spelare?

Du säger ju emot dig själv, han var tänkt att användas i topp 6 men var inte en bärande spelare. Väldigt svårt att greppa vad du skriver och vad du menar.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga vem vår andracenter var förra året när vi värvade Olofsson som utfyllnad.

Sedan det där med att du läst på om Rockwood verkar också vara taget ur luften, du säger att han inte beskrivs som snabb, kollar man runt finns bland annat följande rapport i och med Vancouvers development camp.

"described him as “explosive” at the time, saying, “Speed allows Rockwood to create separation from opposing defenders, then he uses great vision to distribute with incredibly crisp feeds off the rush, catching teammates on the tape in stride."

Du kan ju inte klassa honom som stjärnvärvning innan Glader fått svara och visa hur han tänkt med värvningen och visat hur han agerar framåt, kanske kommer vår stjärncenter senare och han nu värvat en spelartyp vi saknar, eller så värvar han inte mer och detta är ersättaren till Gagnon. Facit får du efter transferfönstret och inte nu.

Jag argumenterar inte emot vad du tänker, du får tycka och tänka vad du vill. Men blir så löjligt när man som dig ska slänga in ogrundade påståenden som "inte levererat på AHL nivå", "spets värvningen matias sointo", "utfyllnaden Olofsson" bara för att få lite tryck i sina argument, blir löjligt när det inte ens stämmer och det är den typ av retorik jag främst vänder mig mot och kommenterar kring.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Rytter: Sen undrar man ju om vissa spelare har sviter kvar från Covid...trots allt 9 spelare som testades positiva. På elitnivå kan några procents nedsatt ork spela roll.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Rytter: För det första, jag jag aldrig nämnt Mattias Sointu så där har du nog blandat ihop mig med någon annan.

Olofsson ville ha en nu utmaning, en nystart och någon som man kunde förädla och dra nytta av , såklart var ha tänkt att kunna användas i någon av dom 6 första forwardsplatserna men inte som en bärande spelare, obegripligt att du inte ser skillnaden!
Modo plockade in Tamby och kangas, varför gjorde man det om nu Olofsson var ett sådant stjärnskott enligt dig?!
Jag har inte sett Rockwood men inte någonstans nämner man att han är en supersnabb spelare och därför får man anta att han kommer få problem i det fysiska spelet, men såklart kan han vara otroligt starkt eller vara bra i närkamperna ändå och då kan han såklart komma undan med mycket men även där väcks stora frågetecken varför han inte kommit någon vart i sin karriär, han är trots allt 25 om han nu har dessa skills?!

Sen har Glader sagt idag att man letat center rätt länge så att detta är en direkt ersättare till Gagnon känns helt självklart, och att han även hoppas att Heponiemi kommer tillbaka, så ja detta är vad jag förstår en direkt ersättare till Gagnon som var våran 1a center och därför klassas han som stjärnvärvning och det är nog endast du som har svårt med att det är så.


Sen blir jag lika irriterad när man ska argumentera emot vad andra tycker och tänker, vi är väldigt många som är skeptiska till denna värvning just för att han inte ens etablerat sig i Ahl, och senaste säsongen blev ett bottennapp i ligan, visst ska man inte döma någon på förhand men det anser jag inte att någon gjort, men en viss skepsis har nog dom flesta.

Jag kan nog tala för alla när jag säger att jag hoppas innerligt att han blir en fantastisk spelare för laget och att han kan stanna ett par säsonger så vi har något att bygga på, det finns såklart en stor skepsis men slår detta väl ut så har Glader jävlaranamma fingertoppskänsla delux
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Monno:
Ja de hann inte med tillräckligt lång tid, det är nog mest det det faller på.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Tarasov: Han är saknad 😢, förhoppningsvis kommer han tillbaka och skapar magi med Karla igen.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Tarasov: För övrigt, Karla ska ha cred för hur han jobbar i matcherna.
Han har ju fått en del kritik för att försvinna under dåliga matcher.
Och denna match var väl spelet allmänt under kritik. Men Karlkvist jobbade verkligen stenhårt hemåt.
Han är ingen som glider tillbaka inte.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Tarasov: Nja, Tambo och Fillpula är dom enda två jag kommer på som nog dom flesta gillat hela tiden.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
modomille:

Det är klart att man hade förväntat sig ett mer etablerat namn eftersom det sägs att marknaden är så god. Problemet är att jag tror att man fastnat i ett litet vakum nu, de bra AHL spelarna kommer inte ta beslut nu utan vill avvakta, de som kan tänka sig ta beslut är de från t.ex ECHL.

Och vi behöver förstärka nu inte fram i Januari/Februari när vi vet vad som händer med AHL, väntar vi är risken att vi står där utan om AHL drar igång som planerat.

Kan tänka mig att man värvar nu för att sedan förstärka ytterligare längre fram beroende på hur detta faller ut. Rockwood skulle förmodligen kunna gå ytter också, så mycket väl kan vi förstärka längre fram med en riktigt vass center om AHL inte kommer igång eller om finska lag släpper spelare och ekonomin tillåter.

Så lite beroende på vår tuffa situation i tabellen är vi tvungen att ta in någon direkt efter Kaut och Heppo lämnade och de riktigt bra spelarna är inte redo att ta beslutet än.

Kan ju falla ut så att Rockwood faktiskt kan så på skridskor och hålla i en klubba och slå ett pass eller två och Heppo återvänder.

Min gissning är att det ska in 2-3 nya forwards i truppen innan värvningsfönstret och Rockwood är en av dessa.Sedan är det upp till honom att bevisa att han kan leda en offensiv enhet.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Tarasov:
Förresten är det så att Heponiemi saknas som förstecenter😝😝
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Gavelo: Dom kan ju inte mena allvar med Rochwood som vår bärande förstacenter, det är ju inget mer än en collegespelare.
Trodde han var tänkt som nån sorts utfyllnad och nån "riktig" skulle presenteras imorgon
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Monno:
Har någon spelare klarat av att inte bli mosad på forumet? Kanske Tambellini då.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Rytter: Rockwood är säkerligen skicklig, det tvekar jag inte på. Men jag förväntade mig en mer beprövad spelare, en som har varit med ett tag och har bevisat sig i fler ligor. Gärna en som har några kilon under bältet.

Vi får se vad Glader har att säga om honom.

Någon här nämnde att Toby rykten florerar på twitter, kan någon som sett länka?
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Gavelo:

Var Olofsson tänkt som utfyllnad i laget? Då är jag intresserad av vem i förra årets trupp som var tänkt som andracenter bakom JJ. Snälla upplys mig om det, då jag tycker det är solklart att han var värvad som en topp6 forward och inte utfyllnad.

Jag gissar att man värvade Olofsson förra året för att ta plats i en andrakedja eller aspirera på förstakedjan beroende på hu JJ presterade och Olofsson utvecklades.

Glöm att han var värvad som utfyllnad.

Du vet fortfarande inte vad Rockwood är tänkt som, är han tänkt att ta in nu för att sedan avvakta ifall vi får lös något bättre från AHL eller kanske ett SHL lån och ska spela i andrakedjan som Olofsson. Eller ifall vi får tillbaka Heppo som ska leda förstakedjan.

Det är ju bara du som förutsätter att han ska klassas som en stjärnvärvning och vår förstacenter ända till slutet av säsongen, det vet vi inte innan säsongen är slut och man har fått se vilka planer Glader hade.

Om Söderlund lever på snabbheten, har du sett Rockwood kan han vara tillräckligt snabb och spelsmart för att komma undan det fysiska och skapa ytor åt sig och sina lagkamrater.

Det är en chansning ja, men det jag irriterar mig på är att man på förhand ska vara så jävla negativ och komma med konstiga påståenden som att "han har aldrig lyckats leverera i AHL" när han bevisligen presterat bättre än många andra som är poängspelare i HA. Vad får man ut av att vara överdrivet negativ, är det att få chansen att säga vad var det jag sa? Kan man inte vänta och låta honom visa vad han går för först och främst.

Du hyllade ju Matias Sointu som en bra värvning när Oskarshamn värvade honom och detta var ju spets och ifrågasatt varför inte Modo värvade liknande när vi låg illa till, jag vågar lova att Rockwood kommer göra mer poäng än honom och är betydligt mer spets på pappret och i verkligheten.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Rytter: Det är väl en faslig skillnad att värva Olofsson som tänkt mer som utfyllnad i laget kontra att värva en Rockwood som skall axla 1a centerrollen redan på förhand, han värvas alltså på helt andra premisser än tex Olofsson, även du måste väl förstå skillnaden eller?!

Sen att jämföra med Söderlund som mest lever på att han är vindsnabb blir också lite missvisande, skulle Söderlund inte vara så snabb som han är så skulle han förmodligen få det otroligt svårt även i As eftersom han är så lätt.

Jag är skeptisk men en center in är fortfarande bättre än det vi har idag så det kan iaf inte bli sämre, om det blir bra får tiden utvisa men
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Gavelo:

Ok, bra då vet jag att 7p på 7m och sedan 2p på 8m för 0.66 PPG är att "inte lyckas leverera i AHL". Du har höga krav du på produktion.

Som jämförelse så låg Aagaard på 0.33 PPG och Olofsson hade gjort 2 AHL matcher och 0p.

Jämfört med Olofsson har Rockwood iaf bättre stats både i NCAA och i AHL och Olofsson lyckades ju bidra helt ok sitt första år hos oss. Nu är det ingen garanti för att han kommer lyckas eller lyckas bättre.

Själv är jag försiktigt positiv då det är en spelartyp vi behöver för att servera Karla och etablera någon typ av offensiv, om han nu är klar ser jag fram emot vad han kan bidra med och ifall vi kan få in lite kreativitet.

Foresten är Tim Söderlund 175cm och 74kg, är han också för liten för HA? Kan nämna att hans snitt i AHL är grymma 0.1 PPG.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
J F K: Tycker man är för snabb att döma ut ledarna med tanke på att det såg annorlunda ut innan coronauppehållet.

Man är fegare på bortaplan och kanske ännu tydligare i kvällens match när truppen är så tunn och vi tvingas förlita oss på juniorer som just nu får för mycket istid.
Att dessutom hitta en tränare som på allvar kan utveckla laget och stanna över tid lär vara ruggigt svårt just nu.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Rytter: Ja jag tycker inte att 1 mål och 6 ass på 7 matcher för 2 säsonger sedan är speciellt anmärkningsvärt, 0+2 på 8 matcher senast i samma liga och lag säger också en del.

Det jag absolut köper är att detta är en budgetvärvning och förmodligen kostnadsmässigt något i stil med Austin Farley.
Får vi tillbaka Heppo så tror jag denna Rockwood kan bli användbar som 2-3 center och då känns det bättre.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
J F K:

Precis. Vi pratar om att det är kaos i försvaret men problemet börjar högre upp än så. Vi får inte stopp i spelet med vår forecheck, motståndarna spelar enkelt bort gubbe ett och två och får komma med fart, då är det inte lätt att vara försvarare när man alltid kommer på mellanhand och får möta 2-3 forwards med fart i en spelvändning. Även om vi får hem alla i laget tar det ett tag innan vi kommer i position och det blir rörigt och farliga lägen.

Vi måste bli bättre att få bett med vår forecheck, faktiskt såg dessa delar bättre ut under Ville och mittzon var inte lika jävla öppen som den varit i de tre senaste matcherna. Ska man spela aggresivt försvarsspel så måste detta sitta, det får inte gå att spela igenom våra forwards med 1-2 enkla pass och sedan kontra.

Sedan är ju försvararna passiva och vågar inte stå upp så det blir oceaner av is i mitten för motståndarna att utnyttja. Det är tränarens jobb att se till att de vågar ifall det är självförtroende det sitter i. Vi kan ju om vi vill, tänker tillbaka på SSK matchen där vi var riktigt bra och lyckades precis med detta.

Tror det skulle se betydligt bättre ut försvarsmässigt om vi lyckades med detta, samt att vi skulle ha mer ork och närmare till mål när vi vinner puck och ställer om. Nu får vi jaga upp och ner och sedan upp och ner igen.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Nooky: Tycker dock ni är överdrivet pessimistisk. Bortaspelet denna säsong har varit dåligt överlag, men jag tror vi får se ett annat lag i Fjällräven.
Sedan saknas det centrar, det kan nog alla se, samt att våra juniorbackar har fått spela för mycket.
Men vi får tillbaka folk till nästa match samt ett nyförvärv(förmodad center)
Idag var ett bottennapp, men nog fan är vår nivå högre. Lite iaf..
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Monno:

Jo jag vet kritiken mot honom här, Dock tycker jag personligen att han gjorde en helt ok första säsong med sina 37p. Det man var skeptiskt mot vad dock ifall han skulle klara att vara 1:a center, som andra var han rätt given inför förra året.

Sedan att han hade utvecklats så mycket att han satt poängrekord var ju över alla förväntningar.

På tal om JJ undra om man skulle kunna locka honom tillbaka, han är ju inte en spelare för tredje/fjärde i SHL, och SAIK är väl knappast nöjda att poängkungen från HA endast gjort 9p på 23m trots spel i toppkedjorna och PP. Nu har ju dom dessutom förstärkt upp med Melker Karlsson så det bli ännu tuffare om platserna i toppkedjorna och PP.

Glader får gärna presentera JJ och Rockwood imorgon =)
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
puffe: Jag var på väg att börja gilla honom efter några bättre matcher, men den här trippen har det gått över till att jag inte tycker att tränartrion räcker. Det är egentligen inte bara Styf som ska ha kritik, men då han står som huvudtränare blir det i första hand honom jag vänder mig emot.

Jag ser inte hur vi ens försöker stoppa motståndarna i anfallszon eller mittzon. Vi faller hem och gör intenting för att ligga nära deras forwards för att förhindra uppspel på dem. Det finns inte tillstymmelse till att stå upp på blå, utan när motståndarna vunnit pucken i egen zon får man i princip åka med pucken helt oattackerade hela vägen in i vår zon.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
J F K: Räknade lite snabbt, du hade bara 8 inegativa inlägg om Styf i denna tråd. Har väl varit fler andra matcher? Finns tendens till att du börjar gilla honom skarpt
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Gavelo:

Ok du har läst på, men tycker ändå att 7p på 7 matcher i AHL är dåligt och motiverar kommentaren att han inte ens lyckats leverera i AHL.

Sedan verkar du inte läst på, du skriver att han aldrig har spelat på stor rink. Hans collage lag har europeiska mått på sin rink tydligen så nog lär han ha vana av den stora isytan.

Vi vet inte innan ifall han kommer klara att leda offensiven, men det som är intressant är att det är en spelartyp vi helt saknar i laget så möjligheten att han får fart på offensiven finns iaf. Det positiva är väl att man verkar se vad som saknas iaf och söker sådana spelartyper till laget.

Ja jag tycker det är en chansning, men troligen en väldigt billig sådan i väntan på vad som händer med AHL. Vi kan inte vänta fram till januari att ta in någon med hopp att AHL inte ska komma igång eller vissa lag lägger ner säsongen. För drar det igång så står vi där. Men visst jag hade helst sett en etablerad AHL stjärna även om det kan gå åt helvete det med.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Rytter: "JJ var en bra värvning"
Japp, men kritiken var inte nådig efter hans första år. Den säsongen kände vi ju att vi saknade 1a center också. Sen undrade man hur JJ skulle klara centra 1a.
Och det gick väl helt ok.

Problemet nu är att vi inte kan vänta på att Aagard ska göra en liknande resa. Tanken var ju att Olofsson skulle bli den där diamanten vi polerat upp. Och ser man hur han presterar i SHL hade han nog blivit det också.
Om man inte har en Dahlen som stannar mot alla odds så är vår bästa chans att få en topp center (en vanlig säsong) att hitta ett okänt guldkorn som tar stora kliv av att träna och spela på heltid.
Känns det som iaf.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Rytter: Jag har läst på, möjligtvis kan jag sansa mig men helt oavsett så är jag inte direkt exalterad på förhand.

Killen kommer ju in som en stjärncenter, den som ska leda första kedjan och lyfta laget, är detta en sådan spelare?, som aldrig spelat på stor rink och inte en match denna säsong....
jag tycker det osar flopp lång väg men jag hoppas verkligen jag har fel för annars har vi problem.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Har har ni lite från Rockwood:

Ett SH mål efter en snygg dragning som lurade bort försvaret:
www.echl.com/en/video/2020/1/adam-rockwood-greenville-swamp-rabbits-T68sKvQT

En straff, dock 7år sedan så han var väl 17-18då, men kyligt och fint på straff i övertid:
www.youtube.com/watch?v=qpSs218BLAQ

Friläge förvaltat på ett snyggt sätt från 2018.
www.youtube.com/watch?v=lg_ZxybG9po

Finns inte så mycket klipp och highlights med honom.

Andra jämförelser. I BCHL gjorde Tamby 1.13 PPG och Rockwood ligger på 0.93 PPG, I ECHL har han producerat 0.71 PPG.

Det jag främst gillar är scoutrapporterna (dock ska vi ha i åtanke att dessa är från en lägre nivå). Han verkar vara en riktigt playmaker som hela tiden vill sätta upp andra och värderar assist högre än mål, sedan att han har arbersmoral och hjälper laget, han spelar t.ex BP. Verkar inte heller vara långsam:

"describe him as “explosive” at the time, saying, “Speed allows Rockwood to create separation from opposing defenders, then he uses great vision to distribute with incredibly crisp feeds off the rush, catching teammates on the tape in stride.”

Har haft lite otur han missade en del av säsong pga en sjukdom, sedan blev han avstängd från NCAA ett år pga deras transferregler när han bytte universitet.

Jag tror detta är en riktig playmaker men han har såklart storleken emot sig annars hade han troligen spelat bofast i AHL.

Men är ändå försiktigt positiv och ser gärna en sådan center som kan skapa offensiv och få en kedja att parkera i offensiv zon och flytta upp spelet.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
jag vet inte vad man ska säga bu eller bä eller bra jobbat modo.
Samt denna värvning om det nu är Adam, tror jag kommer lyfta mer offensivt , men det kommer inte lösa det stora problemet som modo har just nu. försvarsspelet
samt i mitt tycke så bör ingen av MoDo's spelare få vilo dagar, hem och träna nu på direkten hur man slår ett pass för t.om min 3 åriga systerson kan slå ett pass bättre än några spelare i modo , tänker inte nämna några namn för ni lär nog lista ut vilka jag pratar om.

sen tycker jag det måste vara nog med att ge så mycket speltid till junior som back, när problemet ligger i att era junior som ni har på backen just nu inte håller måttet tänker inte bara vara en elak person emot just dom , men ni fattar nog poängen.
sen att ni har en viss Öhman som spelar med verkligen lågt självförtroende att det gör nästan ont att se hur en spelare kan ens försöka mer

vissa forwards ser loj ut i försvaret med, som ni ser i mitt inlägg just nu kommer jag in på rätt mycket angående erat försvar. Hade jag varit eran målvakt Peters i detta nu hade jag velat bryta kontraktet , för Peters får verkligen inte mycket hjälp, snarare att han får mer jobb när hela laget är i målburen

aja nu är ska jag ta mig en julöl och tänka på bättre tider
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Robin Ztorken L: Ohlsson var ingen särkilt bra spelare , körde alltid på chans , hans vapen var fart, . 3-4 kedje kille , en medioker spelare som ingen saknar när han lämnar .
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Axle San: 176cm
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Rytter: Ove Molin är 170cm...
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Gavelo:

Du får nog läsa på lite eller sansa sig tills du sett honom spela och fått visa upp sig.

Har han inte klarat att leverera i AHL? Första gången han provade så gjorde han 7p på 7m, är inte det att leverera. Andra gången var lite sämre med 2p på 8m men det ger ändå ett snitt på 0.6PPG, dock med väldigt litet underlag.

Du vet att Tambellini hade 0.46 PPG och Dahlen t.ex. 0.59 PPG (dock över betydligt fler matcher). Nu tror jag inte han är i närheten av dem, men det jag vänder mig mot är ditt påstående att han inte klarat att leverera i AHL.

Visst han är liten, men spelare från nordamerika som är små brukar ha hårdheten då spelet där är på liten rink och mer fysiskt, så har han klarat sig där ser jag goda chanser att han klarar HA också på stor is. Tips kolla bilder på hans instagram, han ser rätt bra tränad ut, så han är nog ganska hård i kroppen för att vara så liten, bara han har balansen och fart i benen kommer han klara sig bra.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Ingram:

Har vi ytterligare en nyreggad lövensupporter här.

Du får nog läsa mina inlägg, står där i vad jag tycker om Gladers arbete och vad han missat och gjort fel.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Foppatofflan: Synd om Ohlsson , han har för veka o dåliga kedjekamrater, tyvärr.
Han behöver annat
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Ingram: Tycker inte laget är speciellt dåligt, betydligt mycket bättre än 50% av lagen i ligan men eftersom han fått leta ny tränare 2 ggr på ett lite mer än ett halvår så har det såklart inte blivit optimalt.
Glader har inte övertygat men just nu underpresterat hela laget pga att det saknas en styrning och en vettig spelidé.

Ser för övrigt att Rockwood även nämns av Allehanda och Glader erkänner att han är ett av namnen som man diskuterat, det som skrämmer mig är att han är 75kg , har inte spelat hockey denna säsong och har inte klarat av att leverera ens i AHL.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Från Hörnefors: så han har haft otur och borde få fortsatt förtroende?
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Ingram: Glader fick ingen möjlighet att göra en bra rekrytering av en ny huvudcoach för han trodde att redan hade en, men fick i slutet på april reda på att så var inte fallet ,och att han hade två månader på sig att scouta och rekrytera en huvudcoach(på en obefintlig marknad) som ska Björns spel med Björns lag.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Gavelo: jamen så bra då! Då finns det ju inget att klaga på. Tycker han värvat ett dysfunktionellt lag och redan fått entlediga tränare. Otroligt svagt.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
jonsson:
Så låter det alltid... Är lite tveksam till den typen av analys.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Nisse på Mon or: Det krävs att Viklund tillfrisknar, även Enström då backsidan läcker
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Ingram: Han har plockat in spelare som Sveningsson vilket var en jäkla dragkamp mellan många klubbar, han övertalade Hedberg att gå från Khl till allsvenskan, han plockade in Peters en av ligans bättre målvakter, han fick hem karlkvist, och lånade Heppo och Kaut från Nhl, corrado och Lindgren anslöt tidigt.
Sen att Ville blev en flopp och att Gagnon slutade är såklart inte bra men materialet i Modo är definitivt bättre än vad man fått ut.
Problemet sitter i att vi saknar en vettig tränare, sen att vi tappat våra 2 bästa centrar och flera ordinarie backar är såklart förödande.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Foppatofflan: var det för att göra mål i bp?
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
modomille: Ja han är ju van att vända bottenlag till kval vinnare.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Rytter: anser du att Glader gjort ett bra jobb med aktuell trupp inkl tränare?
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Foppatofflan:

Nej han var nog tänkt att producera i en andrakedja eller ta en roll i en tredje. Men det jag menar är att han inte är en som driver kedjan själv han är väldigt beroende av sina två kedjekamrater att driva offensiven, han ska utnyttja sin fart och vinna puckar. I en offensiv kedja som är rätt sammansatt kan han nog producera om han får rätt puckar att jobba med.

Det stora problemet är som så många tidigare år vi har ingen 1 eller 2 center utan laget består av centrar som i bästa fall duger som 3 eller 4 center. Vi har gjort detta misstag så många gånger så man blir förvånad att vi gör det igen och igen.

Till kommande år hoppas jag att man börjar här och värvar spelare som man vet med säkerhet håller. Gärna svenska centrar som man har följt och ser potential i, JJ var en bra värvning.

Vi skulle gått hårt efter t.ex Ljunggren som Tarasov rekommenderade inför säsong.
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
jonsson: In med Perra..
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Ett axplock ur det Styf sa efter matchen

”– Vi har inte rätt inställning till den här matchen tycker jag”
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
Foppatofflan: Svårt att göra nått när han spelar med brunkare
Låst ämne

Sv: Aik - Modo 2020-12-20
jonsson:
Jag tänker att ledningen faktiskt bör ha lite koll på vad som skrivs här, iofs har man andra sociala medier och men de är väl inte helt omedvetna om
Snacket.
Låst ämne

« · 2115663 · »