1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Aik

« · 1937776 · » Till forumet


Sv: Modo - Aik
Axle San: Det var Säcken själv som avbröt kontraktet (1+1?), Modo ville behålla honom.
Men jag håller med dig, Björn måste få tid på sig att vända det här.
Frågan är dock om Sundlöv ska vara kvar, hans värvningar har verkligen inte fallit väl ut. Gäller egentligen samma för hans position, kontinuitet, men frågan är om han brinner tillräckligt för att hitta fynd i div. 1 osv? Tycker Ivandrago är inne på något, han känns lite bekväm.
Om han lämnar skulle jag vilja se någon som fortfarande vill uppåt i karriären, och jobbat som sportchef i en mindre klubb tidigare.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Axle San: Han drog frivilligt...ja just det. Oavsett så tror jag på kontinuitet och byts tränare så bör det finnas en röd tråd, någon kommer hin och fortsätter det som är påbörjat och utvecklar spelet i den riktning som föreningen bestämt.
Modos hockey måste hittas och definieras tror jag, det är en bra startpunkt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Tarasov: Alltså ffick han inte det? Ej förlängt kanske... Kompetent tränare helt klart liksom Björn i alla fall och såklart att det inte är deras fel att Modo inte blivit ett topplag. Det behövs en plan för hur Modo skall spela till att Börja med och det kanske Björn och Micke har just nu med det gäller att hålla fast vid den och värva utifrån hur man vill att laget skall spela.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Axle San:
Nja kontinuitet med fel personer kan vara riktigt dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Axle San:
Fick Säcken sparken?
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Robin Ztorken L: Det är kontinuitet som gäller i alla fall tills det finns en god grund att stå på. Du har rätt det går inte att sparka tränare gång på gång, speciellt när det är bra tränare som sparkas för de växer inte på träd.
Säcken hade ni för kort tålamod med och nu börjar en del surra om att Björn skall bort.
Det går liksom inte att nå toppen innan man bygger grunden och att gång på gång rasera det som byggts leder ingen vart.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Loket: Än en gång, det är inte tränarna som är för dåliga, det är spelarna som är för kass.
Orkar inte rabbla namnen på alla nu men det är fler än 10 som måste väck snarast möjligt. Jag tror vi hade ambitionen att nå SHL inför säsongen, i alla fall utmana om en plats.
Det går inte när man inte har en enda spelare som skulle kunna spela i en fjärdeline i SHL, man måste ha ett lag där fler av spelarna har kvaliteter för SHL- spel.

Som sagt nu är ju den drömmen skrinlagd denna säsong, eftersom vi inte ska värva några nya och då är de bra att ge junisarna chansen.
Tycker dock att det är en dum ide att matcha 6 st i stöten, det fick vi ett bra kvitto på mot AIK.
Det var män mot små pojkar, ruskigt pinsamt!
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Rytter: Jag funderar på om dagens Modo skulle ha en chans i en match mot sig själv som de var de första tio omgångarna.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Loket: Har du inte fått se meriterande coacher genom åren menar du?
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Loket:
Var brithen så kass? Eller kanske Pirro som gjorde jobbet o tog oss till final
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Loket: Endå har han tagit Rögle till Shl och gjorde ett bra jobb med Oskarshamn så förstår inte riktigt hur du tänker där. Det handlar om att han inte har de rätta spelarna för hans spelsystem. Dessutom går det inte att fortsätta sparka tränare efter varje säsong det måste man ha märkt vid det här laget. Det måste vara kontinuerligt och stabilitet.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gäsp: Han har ingen utstrålning, verkar inte ha någon spelidé, inget engagemang, Inte spelat hockey på hög nivå, ett par matcher för Rögle och uttagen till pojklandslaget ett år. Typ som Jim Brithen.
Jag vill se coacher som Bulan Berglund, Per Bäckman, Lückner mfl några som får grabbarna att jobba hårdare, eller spela i B-laget, inte någon som går omkring i båset och stryker sig på hakan.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Senaste nytt!!!

Modo slutar med träningar.
Enbart matchning resten av säsongen
Man har gjort den utvärderingen att ingenting blir bättre av träning.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Loket: Jag tror att självgodhet i en förening fixas inte på en säsong. Jag vet att det genomsyrar hela föreningen inte bara A-laget. Jag har ett praktexempel när det var pojklagscup i Timrå bodde alla lag i en byggnad utom MoDo dom bodde på hotell och då snackar vi p11-12. Vart fan lär man sig om gemenskap mm om man bor på hotell redan på den tiden istället för att sova i en gympahall som 11 åring? Det var ju nästan hela grejen förutom matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Rytter: Såg bara första halvan av matchen ungefär. Men var ju avgjort då redan.
Men tycker våra special teams är en av de stora anledningarna till vår förlust.
Vi tar inte tillvara på något av PP möjligheterna vi har i början och släpper in 2 i BP direkt.
Sen har AIK en del flyt i sina mål men brukar vara så med bra lag, SAIK i sin prime kändes som att allt möjligt gick in ibland. Men efter att AIK får in 1-3 Så tycker jag vi helt tappar självförtroende och tron på att kunna vinna.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Hur kommer det sig att vi har nästan samma biljett priser som DIF, inte konstigt att det kommer så få på matcherna. Det handlar om att få publik till matcherna, ha som mål att få slutsålt varje match. Titta på DIF dem har nästan slutsålt varje match och dem hade även oerhört bra med publik när de var i HA, det är för att de har olika kampanjer och rabatter när de märker att de kommer för lite till matcherna. Om vi skulle få mer publik hade det hjälpt pusha laget mer och få en bättre ekonomi.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Smetovish:

Huvudet på spiken. Varje match modo spelar hoppas jag på vinst, varje underläge hoppas jag ska vändas, varje gång vi oförtjänt reducerar hoppas jag vi ska få in kvittering i sista sekund. Varje förlängning eller straffar hoppas jag vi tar hem.

Detta är för mig att supporta och hålla på ett lag. Jag skiter ifall det är rättvist eller ej det är poängen som räknas.

Sedan kan man tycka att motsåndarna var bättre och vann rättvist i slutändan (som idag), men att under pågående match sitta och hoppas på förlust finns inte i min värld.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: Vi har ju helt olika syn på vad blåögt är! Blåögd är man väl ändå då man vägrar inse att motståndarna spelar bättre och ska hitta andra anledningar till varför man förlorar? Men det är ju inte det vi diskuterar? Vi pratar om hopp på vinst eller förlust och jag kommer alltid hoppas på det förstnämnda, oavsett om mitt lag är det sämre eller bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Tarasov: Sundlöv har nog varit bra för Modo på den ekonomiska biten, inga utsvävningar och slöseri med pengar.

Jag hoppas Modo får in en sportchef som har ambitioner att stanna länge i klubben, någon som får tid på sig att bygga upp en hållbar organisation
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Rytter: Laget är felbyggt igen det ser man, finns ju ingen stabilitet sett över 60 minuter heller från match till match. Hellkvist är en bra tränare inget snack, skulle vilja påstå att det är Modos självbild som är vår största akilleshäl. Sen hur pass kunniga hockeymässigt är ledningen och styrelsen i Modo? år av felrekryteringar och dålig scouting, det tar ju aldrig slut. C sidan skulle prioriteras inför förra men det gjorde den ej, man körde med Molin(vilket va succé men räckte ju ej) sen bakom han så va det inte mycket mer att hänga i granen, samma inför i år man skulle prioritera C sidan, man tog in Johnsson, som åkte ur med Troja, man litar på wahlgren o Öhman, DET HÅLLER INTE! för ett lag med SHL ambitioner. Sen tror man allt ska ordna sig med Hedman, och bröderna Enström i truppen. jag tycker att vi i många år har vi saknat spelare med storlek, tycker vi ser för små ut i defensiven. Vart är Modo om 5 år? och ska Jocke fysen bäckström va kvar?
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo:
När det gäller Sundlöv så tror jag det är bara är positivt pm han försvinner, tycker inte han är särskilt bra på att värva. Känns som om han är rätt bekväm när det gäller att kolla upp spelare.

I övrigt ser jag gärna att vi behåller övriga ledare, gärna förstärka med ass tränare.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Smetovish: Jag vet vad det handlar om, det gör säkert du också, det du däremot har missat är att man faktiskt kan tycka att ett annat lag spelar bättre och förtjänar en seger, allt annat anser jag är blåögt!

Jag har tex inte suttit och hejat nämnvärt på Modo ikväll, AIK var kraftigt mycket bättre och det är helt rättvist att dom vann, jag tänker inte blåögt sitta och tjurhålla på Modo i 60 minuter när AIK mer än väl förtjänade segern redan efter halva matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: Det är inte jag som inte förstår innebörden av att heja på ett lag! Du verkar ha missförstått det mesta vad det gäller det!
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Axle San: Lite förvånad att du kunde stava till det ordet faktiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Confusius:

Först och främst ja, prioritet 2 borde vara en rejäl back med Hedberg så han kan få uppbackning. Sedan Berglund med hedman och tommy som sjunde back. Räknar med att norlinder fortsätter med te.

Sedan är inte bara försvarsspelet backarnas fel, tycker forwards har stor del i att det ser ut som det gör. Vi blir utspridda och ramlar ner i knä på målisen. Här måste vi snarare ändra spelsätt för tror inte någon ny spelare enbart löser problemet.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Loket: Ja att sparka tränare varje säsong har ju visat sig funka! Det är materialet som inte håller måttet!

Och Hellkvist har ju helt jävla rätt när han snackar om att självgodheten måste bort.
Vi kan ju börja med oss supportrar, varje jävla säsong sitter majoriteten härinne och pumpar upp varandra om att vi minsann ska bli ett topplag, att truppen minsann håller hög klass, likt förbannat blir vi ett bottenlag varje säsong = självgodhet

Utgå från verkligheten vi befinner oss i idag! Dom två senaste säsongerna har vi varit ett bottenlag i Allsvenskan, acceptera det och utgå därifrån, då först kan vi sätta rimliga målsättningar! Tittar vi på tabellläget idag så har MoDo överpresterat den här säsongen!

Vi har tagit två tabellplaceringar per säsong, så logiken gör ju då gällande att vi ska bli 8 den här säsongen. Vi måste komma ner på jorden och utgå från verkligheten, det är DET Hellkvist snackar om!
Kommentera

Sv: Modo - Aik
hockey_21: Vi har ju ingen kontinuitet någonstans, vi kan ju inte ena behålla en sportchef mer än 2-3 säsonger.
Byter man ut ledningsgruppen så ofta så kommer det aldrig att fungera, det tar minst ett år att sätta sin organisation i både tid och pengar, nu sticker väl sundlöv snart så då ska vi ha in en ny sportchef som skall börja jobba med organisationen och sätta ihop den och jobba efter de sättet han stakar ut för bolaget.

Ja nä läget känns ganska hopplöst, det enda riktigt positiva är väl att Modo till synes verkar ha en stabil och bra ekonomi
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: En liten hungerstrejk kanske skulle kunna hjälpa?
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Loket: Vi behöver kontinuitet, inte fler tränare på den redan långa listen på dem som fått kicken
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Smetovish: Åh herregud, hissarna går inte ändå upp idag, blåser röken västerut från Östrand?!

Heja du på Timrå så blir allt bra
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gäsp: Hellqvist kroppsspråk kan få vem som helst att se att det inte står rätt till.
Han ser ut som en "lame duck" i båset
Det är väl hans jävla jobb att ta bort självgodheten, eller?
Har han inte lyckats med det på 37 matcher lär det inte ske framöver.
Att han på 37 matcher har minus 7 i målskillnad, sämst i serien på powerplay, är ju ingen smickrande facit heller. Säsongen är körd, å det enda rätta är att kicka Hellqvist
//Loket.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Rytter: Så du tycker alltså på fullaste allvar att det enda vi behöver förstärka med är en ny förstecenter? Ok!
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Rytter: Ja jag bara konstaterade att i DAGSLÄGET är Berglund bedrövlig i defensiven, det behöver ju inte betyda att han är det nästa säsong eller nästa. Det jag försökte säga var att man nog bör sålla ordentligt ur den grupp jag nämnde, inte alla.
Självklart ska men ge dom unga chansen, och så även Berglund. Konstaterade bara att just nu är hans defensiv usel.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Axle San: Nä du har lite svårt att förstå har jag märkt!

Ta tex riksdagsvalet, man röstar blankt för att markera att man är missnöjd, fångar som är trötta på olika saker matstrejkar för att visa missnöje, publiken går hem för att visa missnöje, publik som inte ens går på matcher för att visa missnöje , det är så friktansvärt självklart i en företagsvärld så det finns inte.
En tyst aktion kan i många fall höras mycket mer än skrik, bråk och upploppsaktioner som dessutom ofta är olagliga och förenade med brott.

Jag hyllar publik som visar sitt missnöje mot modos lag och ledning genom att resa sig och gå, i allehanda har man samma tankegång där man säger sig att det är förvånande att folk öht var kvar efter halva matchen.

Matchen blev en pinsam historia och det är sällan man faktiskt ser ett lag genomföra en 3e period utan att ens försöka rädda lite av hedern till klubbmärket och till dom som ser till att dom kan försörja sig på att spela hockey.

Fruktansvärt, obegripligt och fullständigt oacceptabelt!
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Confusius:

Svårt att ta dig på allvar när du pratar om att skeppa victor berglund. En av de mest lovande backar vi har i truppen och han utvecklas fortfarande framförallt defensivt.

Vi kan ju inte släppa varje junior som inte slår sig rakt in och blir en ledande spelare direkt. Vi måste bygga långsiktigt och ha tålamod.

Däremot håller jag med att en sådan som tobias ericsson hade man nog kunna släppa och få en bra center istället, hagelin har inte heller växt ut till en nyttig spelare, där kan vi ersätta med karlström som är samma typ och faktiskt bidrar mer till billigare peng just nu, dessurom en vi kan få behålla ett tag. Öhman är som nyttig som fjärdecenter och kan nog stanna ett tag, det enda jag skulle vilja se är en center mellan karla och jj.


Det viktiga nu är att vi försvarar femteplatsen och tar oss till topp8, gör vi det är jag nöjd med säsongen så som den artat sig.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Confusius: Kommer ta ett tag för laget att släppa spelet dom körde innan Hellkvist kom. Dom går ofta tillbaka till ja, vette fan. Inget spel alls.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: Eller så underpresterar man inte alls varje säsong, utan är precis så bra som tabelläget visar?

Det är OMÖJLIGT att underprestera 10 säsonger i rad, man är inte bättre helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: "-Bara för att man håller på ett lag kan man hoppas att ett annat lag ska vinna eftersom Jag tyckte dom var bättre, vad FN är det för konstigt med de?!
Jag sitter inte och tycker att Modo är världens bäst lag jämt bara för att jag håller på dom, det är ju bara blåögt"

Förlåt, men det dummaste jag läst någonsin tror jag! Jag har då aldrig hoppats på förlust för Timrå.. Du beskriver det precis som att bara för att man hoppas att sitt lag ska vinna så tycker man dem är bäst också!
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Gavelo: Förtjänar eller inte, entrépengen är betald så det är ju upp till var och en om de vill stanna eller ej. Modo förlorat ju inte med flit så jag förstår inte riktigt vitsen med någon form av protestaktioner.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
pean: Var väl ungefär det dom förtjänade, det var ju inte applåder direkt.
Eller???😦😦
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: "ne modo är som alla år i ha. Tokrasar lite hela tiden. Vad är felet?????? Verka ju inte spela roll vilka spelare eller tränare vi har. Måste sitta någon annanstans. Tar vi totalt fel spelare?"

Ja vi tar fel spelare!!!

Nu riskerar jag att låta som en skiva som hakat upp sig, men återigen är backuppsättningen och centeruppsättningen på tok för svag defensivt. Så länge vi inte prioriterar det viktigaste i ett hockeylag kommer det att se ut så här, OAVSETT hur bra ytterforwards vi har!

Tyckte inför förra säsongen att jag såg ett vettigare tänkt, men det gick åt helvette. Inför den här säsongen såg det lika illa ut som tidigare, halva backuppsättningen totalt odugliga defensivt, detsamma gällande centersidan.

För allvarligt talat, Spelare som Tobias Ericsson, Tommy Enström, Victor Berglund, Victor Öhman, Kristian Jakobsson, Johan Eriksson ska ju inte platsa i ett lag med SHL-ambitioner! Rensa, gör rätt! Satsa på spelare som är etablerade på Allsvensk nivå, det håller inte att spela med halva J20-laget
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Axle San: Tycker du fortfarande att Modo var förtjänta av att ha 2600 kvar i sista perioden?!
Modo går ut i 3:e och har fullständigt gett upp, man skjuter 1 skott på mål ( 1 jävla skott ) och visar verkligen upp avsaknaden av jävlar anamma och vilja för sina betalande fans.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: fan vad aik har filmat hela matchen!!! Svikar marklund. ser ingen besvikelse i modo bara deppande spelare...
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Heyerdal: Gör lite ont att titta klart på detta när hemmapubliken hånar sina egna spelare vid varje lyckat pass :/
Kommentera

Sv: Modo - Aik
wolper: Huras 2....
Kommentera

Sv: Modo - Aik
juggenlil: Klart man inte gillar att åka ur det har ju även du erfarenhet av. Men bitter nej! Ärligt talat så hade man uttåget på känn rätt länge.
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Robin Ztorken L: man kanske borde inse att modo är inte bättre än vad de är. De dippar så sjukt all år i ha. Dock har de ändå en av de bättre budgetar. Men kanske är så att förening och supportrar måste släppa lite på förväntningar och förhoppningar. Dock släpper det ju intresset lite. Kanske är föe kaxig förening och spelare. Hoppas hellqvist och ledning kanske kan få ordning på det. Modo kanske måste ha båda fötterna på jorden. Känns som noll krut i modo. Kanske scoutas fel. Dags för sundlöv och gå om han ändå inte vill vara här?
Kommentera

Sv: Modo - Aik
”Kan inte se så mycket sämre ut nu”... och så kan det det!
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Axle San: Tycker Modo skall betal tillbaka entrepengen till de få själar som letade sig till arenan.
Så djävla uselt.
Så illa får man bara inte upoträda😦😦😦
Kommentera

Sv: Modo - Aik
Rytter: Ja det var inte riktat mot dig.
Kommentera

« · 1937776 · »