1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Modo - AIK x2

« · 1866549 · » Till forumet


Sv: Modo - AIK x2
Amitiel: lågt...men bättre andra iaf från mitten, blir säkert hårt tryck fr AIK i sista Modo backar hem så kommer kvitteringen o sen lutar det åt bortaseger
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Tarasov: gå nu emot tidigare matcher och inte backa hem så förbannat
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Odds på 1-1 mål vid runt 17:00 och sen 1-2 i sista minuten
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
J F K:
Sitter vid AIKmålet och det har sett rätt bra ut nu på senare tid
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
S-vikaren: har de typ 11 raka skott på mål? Efter deras u5visning alltså.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Robin Ztorken L: Hellre bortplockad från tekningarna än att förlora dom.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
J F K: Inte mycket blev bättre, tyvärr.
Nu är det dags att plocka bort # 12, han måste nu blivit bortplockad 1000 ggr från tekningarna!
Vad håller han på med?

Upp tre nivåer nu inför andra...
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Heyerdal: det är definitivt en åtgärd för att väcka laget. Om de lottade eller gissade spelar mindre roll. Hoppas bara att det fungerar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
J F K: eller så lottade på vägen hem igår...;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Eller: jo, det är en rätt tydlig signal att nu jäklar får spelarna skärpa sig. Att man inte är nöjda med hur det sett ut.
Kanske något sent, men bättre än att bara acceptera att det ser ut som det gör.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Tarasov: Våga prova, nåt måste göras.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Smurfen:
Många nya kedjor idag.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
J F K: Om det nu är det förstnämnda du beskriver (som jag själv är helt inne på) då är det en stor skandal kan jag tycka .

Då är det ju fel på spelarnas jäkla inställning och även fel av dom som bestämmer i föreningen som inte ställer större krav på dom !!!!
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
J F K: håller med dig ja!
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Jaca: Problemet just nu handlar inte om vi har ett ålderdomligt spelsystem eller inte. Problemet är, hur får vi spelarna att maximera sin insats oavsett spelsystem. Det är som att det antingen saknas en vilja att prestera max eller så år det en mental låsning som gör att det mesta energin går åt på fel saker.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
27Pärssinen27:
Fan vad kloka ord, håller med dig i vad Du skriver..
Måste bara tilläga att om det kommer in en spelare i ett lag som nyligen spelat i SHL så kan det hända att denna spelare mer tänker på att han spelar i ett före detta SHL lag..
Spelaren kan mycket väl presterat bättre i t.ex. Almtuna för där får de inte samma status utåt sett som de får i MoDo..
Och jag måste säga att personligen är jag imponerad att ni ligger där ni ändå ligger för så många spelare som lämnade MoDo när ni ramlade ur så kunde det ha slutat i en än värre trasige..
Hade vi i Löven haft fler såna som t.ex. Peter Andersson som fast han trillat ur Elitserien blev ett år till uttagen till Tre kronor så hade vi förmodligen sluppit att ett par göra en Leksand och ta hissen upp och ner ett par år...
I mina ögon så gör MoDo helt rätt i det dom gör, spelare som t.ex. Marklund, Ritola eller Hedman är kanske inga spelare som kan spela upp ett lag till SHL men ger stabilitet till spelare som Hanses, Wernblom m.fl. som definitivt har hungern att göra det..

Om Säcken är rätt namn att leda MoDo ska jag låta vara osagt, kanske lite för old school, på gott och ont..
Det "gamla" som han har med sig ser man hur han leder laget, han ställer krav som kanske inte moderna tränare gör som inte vågar göra det som han gör, frågan är nog mera om han har tagit till sig det moderna hockeyn?
Viktigaste av allt, klarar de att ta dessa krav och tar dom till sig det han säger...
Är inte så säker på det, lär visa sig efter säsongen...

Sen kan det vara att idag spelar de yngre mer för sin egen karriär och laget blir lite sekundärt, svårt att gå upp då oavsett vad som står på tröjan....
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Nucky: Jag tror att även den bäste tränaren kan misslyckas i ett lag. Det är väldigt mycket som ska spela in för att det ska bli riktigt bra.
Om säcken och freddan fått samma resultat om man bytt lag är helt omöjligt att sia om. Nu har vi säcken och hittills har han verkligen inte fått ut så mycket ur laget som man kan förvänta sig.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Från Hörnefors: Tänk dig att vi har harvat på i Allsvenskan sedan säsongen 13/14. Vi har 3 säsonger mer arbete från Allsvenskan än er kan man säga, om nu det är positivt då tanken att åka ur inte ens finns, men när det väl händer så ligger man lite i lä gentemot de andra allsvenska klubbarna som har sin trupp 10x stabilare än ett f.d SHL lag som får plocka spelare från höger & vänster för att få ihop ett någorlunda bra lag till seriestarten.

Med det sagt, det kommer lyfta sig för er så småningom.

13/14= Missade Topp 7 (Som det var då) Slutade 8a
14/15= Missade Slutspel, slutade 10a
15/16= Slutade som 8a & tog oss till slutspelsserien.
16/17= Slutade 6a.
17/18= 1a än så länge...

Som ni ser så var det runt säsongen 15/16 det började lyfta för oss, då vi fick ordning på grejerna efter degraderingen. Ha inte så bråttom, er tid kommer!

Angående Freddan så måste jag bara säga att jag är GRYMT IMPONERAD av honom!
Vilken hjälte! Han har verkligen fått ut 110% av laget och lite därtill.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Robin Ztorken L: Vad blir han, 10:e tränaren på 10 år och du vidhåller fortfarande att det hänger på tränaren?

Låt Särki göra sitt jobb.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Från Hörnefors: Med facit i hand så har ju timrå en betydligt bättre sammansatt trupp. Så nej Freddan hade inte lyckats bättre i Modo men säcken hade definitivt lyckats i timrå.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Robin Ztorken L: Såhär i efterhand så skulle vi ha signat Fredrik Andersson.Han hade säkert varit bättre och billigare. Han har gjort ett bra jobb i Timrå.
Men det är ju lätt att va efterklok.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Från Hörnefors: Med facit i hand kan väl lugnt påstå att Säcken INTE var rätt men, heller.
Vi är det lag som förlorar mest av alla, tillsammans med Västervik.
Inte bra alls och han har faktisk gjort laget lika dålig som föregående säsong, egentligen ännu sämre för truppen är bättre i år.
Byt ut nu!
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Nucky: Med det här resonemanget så är det idrottsspsykolloger som ska anlitas.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Från Hörnefors: Har aldrig sagt att VI har det, sa bara att det är så Säcken vill spela.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Nucky: Men vi är näst sämst i bp. Han spelar 67,17 och 27 i alla lägen (som enligt mig ska ha max 10 min/ match). Vi kör fast i uppspelen, och vi släpper in motståndarna i våran zon alldeles för lätt. Vi får jobba oss trötta i försvarszon så vi orkar inte ett längre anfall. Målvakterna har räddat oss från många mål i baken. Så en urstarkt defensiv har vi inte. Jag har tappat förtroendet för Säcken.

Modo kanske curlar spelarna för mycket, och få dom att tro att dom stjärnor, och inte får dom att inser att dom är medelmåttor som måste träna hårdare och mer fokuserat än alla andra för att ha en chans att bli en stjärna.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Sputnik:
Får vi fram 3 spelare som går i draftens förstarunda två år på raken, så kan det nog släppa på en del knutar😀
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Nucky: Nej du utgår ju från den trupp ni besitter idag. Jag har redan från försäsong känt att ni varit lite överhypade om man sett till eran trupp. Ni har väl dessutom en av de största spelarbudgetarna så nånstans måste det ju fela.. Alla tjatar om Leksands storhet hit och dit. Visst de kanske kommer gå upp i år men kommer åka ner igen lika snabbt. Det ligger liksom i deras natur. 😉

Som sagt så känns det som att ni behöver starta om på nått sätt. Slicka såren jobba stenhårt som förening och få fram en kravbild på vilket sätt man skall spela, vilken karaktär man vill ha på spelare och hitta rätt ledare för uppgiften. Se till att organisationen har en röd tråd och är redo för SHL när den chansen kommer på allvar och kan stanna där för evigt sen. 😀

Kan ärligt talat säga att för Timrås del är vi inte riktigt mogna att gå upp än, även om vi tar chansen om vi får den givetvis. 😀
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Sputnik: Tror inte vi kommit längre med "modern hockey". Säcken förespråkar en urstark defensiv med spelare som hela tiden rör på fötterna och hugger när tillfälle ges.
Djurgården spelade riktigt bra under honom, trots en betydligt svagare trupp än vad de har idag.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Från Hörnefors: Tycker Karlkvist är jävligt saknad, han driver en lina helt själv med sin pondus.
Återigen är det de unga spelarna som ska bära hundhuvudet enligt många, men hur fan tänker man när man förväntar sig att juniorerna ska komma in i A-laget och köra 50 stabila matcher?!
Det är återigen stommen, de erfarna spelarna som sviktar. De som ska bära laget över en hel säsong klarar inte av det.
Tror Gavelo är inne på rätt linje när han säger att trycket på A-laget blir för högt.
Man förväntar sig att matcher som Pantern hemma eller Troja borta ska städas av utan bekymmer, just för att vi är Modo. Vi har ju förfan 2 SM-guld och 40 år i högsta serien, hur kan vi INTE vara favoriter mot dessa lag?
Sanningen är ju att vi IDAG är ett HA-lag, och vi är inte bättre än så.
Om detta lag hade spelat för Västervik hade man legat topp 5, det är jag övertygad om.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Gavelo:
Sen får man gärna bli bättre på att rekrytera underifrån, typ div 1/Norge/Danmark. Sen bara på vilka i vårt lag som lirat hela säsonger i div 1, Carnestad/Karlqvist/Johan E. Det är ju inte alltför långt till att kolla på Övik hockey eller ta bilen till hudik och kolla matcher där.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Från Hörnefors: Även nr 12 är en otroligt begränsad spelare som dessutom verkar ha en fysik som pokjlagsspelare , väldigt lätt att flytta på för motståndarna. Förstår inte riktigt resonemanget på forumet att pressen från fansen skulle vara för stor, okej om det vore AIK eller Djurgården som har riktigt stora supporter grupper och inte alltid så trevliga när det går dåligt för det egna laget. Men Modos fans består ju av inte allför många och de allra flesta tämligen välartade, knappast något att ligga sömnlösa för.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Rytter: Många här på forumet tyckte att vi hade en tillräckligt bra trupp innan säsongen. Jag tyckte då att Röymark och Häggström inte vad Modo behövde. Jag tyckte att vi behövde en första center. Då fick jag mycke mot hugg, för vi har ju Molin som första center.
Jag påpekade att om Molin spelar center så förlorar vi ju våran bästa ytter, och om han skulle spela center så behövde vi ändå en första center. Jag tyckte också att VÖ inte var tillräckligt bra men hoppades på en utveckling. Han har inte utvecklas alls.
Jag tyckte att vi skulle värva Rob Schremp ( som var kontraktslös) och en bra back.
När säsongen hade börjat så hoppades jag att vi skulle vara tillräckligt bra och att många skulle utvecklas. Men nu är vi där, på gränsen till avgrunden, och jag ser inte något som ska förhindra fallet. Att värva en finne som ingen annan vill ha är inte lösningen. Vi behöver inte fler HA medel spelare, vi behöver klass. Vi behöver en tränare som bänkar spelare som inte duger ( 67,17,27,33). Och ger dom som bäst för stunden mer speltid.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Rytter: bra ideer. Jag tycker man ska sätta maxtak på lån. Kanske fler om det e hela säsongen. Och högre ersättning. Det ska kosta för shl om de tar spelare från ha som har kontrakt. Där måste det verkligeb göras nå. De kan inte få plocka sönder trupper för skitpengar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Rogersson:
Ja det stämmer har för mig att värdet var ”extremt”.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
En annan sak, borde man göra om delar av avtalet mellan HA och SHL så att ifall spelaren har ett kontrakt i HA och går till SHL så har HA klubben första rättigheterna till lån.

T.ex Sellgren skulle han gå till Luleå och inte ta plats där direkt så borde han lånas ut till Modo (förutsatt att han hade ett gällande kontrakt med Modo) och förutsatt att Modo inte säger nej pga högre lön eller full trupp. Säger Modo nej kan Luleå låna ut honom till annan klubb.

På detta sätt skulle det vara värt att skriva längre kontrakt med unga spelare (juniorer), dels så får spelaren en trygghet och ser att klubben vill satsa på honom genom att skriva ett 2-3 års kontrakt. Går utvecklingen bra finns ju möjligheten att gå till SHL tar man inte plats där så kan man komma tillbaka till samma klubb. Detta ger dessutom klubben trygghet genom att inte bara utbilda juniorer som direkt lämnar för SHL och man får inget ut av det.

Vill man gå ännu hårdare åt detta och hindra SHL lagen från att köpa på sig för många unga spelare så kan man reglera detta genom att HA klubbens kontrakt gäller och det är vad HA klubben betalar i lön, har sedan SHL klubben gett 5ggr mer så får dom stå för mellanskillnaden i lön, på så sätt kan man motverka att dom tar för många spelare som ligger på gränsen och platsar dom inte kan dom just nu lätt låna ut dem till HA lag som täcker hela lönen.

Tror att det finns många varianter som kan vara intressanta och hindra att SHL klubbarna köper sönder HA lag.

Ett annat alternativ är att summan för att ta en spelare som har långa kontrakt stiger beroende på år kvar på kontraktet. Har vi en spelare som har 3år kvar så ska denna vara väldigt mycket dyrare än en spelare som har 1år kvar eller som är utan kontrakt. Då kan det vara värt för HA klubbarna att skriva längre kontrakt med spelarna, problemet är väl att agenter och spelare då inte kommer acceptera något annat än 1-års kontrakt, så då är vi ju tillbaka på ruta 1 igen. Ingen spelare eller agent vill väl missa SHL pga att det är för dyrt att lösa kontraktet.

Nej enda alternativet är väl att införa en rejäl höjning av ersättningen som betalas ut vid övergång samt minimera lånen mellan ligorna så att SHL klubbarna får så där med en för dyr och stor trupp ifall dom köper på sig för mycket spelare från HA.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Rogersson: syreupptagningen var det Bengtsson hade väldigt bra värde av.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Golden boy :

Just tekningarna och centersidan är ett stort problem. Hade goda förhoppningar på att Molin/Häggström/V Öhman och Wahlgren skulle vara en riktigt bra centerlinje på denna nivå.

Tyvärr har dessa inte gett stabilitet till laget. En riktigt förstacenter är vad vi behöver typ Fredric Andersson i Löven, Castonguay (även om han går ytter i AIK ibland), Friesen i Leksand osv.

Får vi behålla Wahlgren så ska han ha en chans som center för tycker han har mycket hockey i sig men är tyvärr lite ojämn. Öhman har några fina kvalitéer men det går lite för långsamt för honom, vill gärna ge honom minst en säsong till då det är en spelare från staden samt att han är en sådan som kommer vara för dålig för NHL/SHL och vi kan ha nytta av honom länge.

Tror dessutom att Molin och Marklund skulle vara grymma med en annan center. Känns ibland som det går lite långsamt för Molin att bygga spel när han ska ner djupt och hämta puck och sedan själv åka in med den i offensiv zon. Bättre om han kan vara ytter och få pucken i fart mellan blå och röd samt ha en center som sköter det defensiva bättre.

Är nästan beredd att offra Karlkvist nästa år för att frigöra en stor lönepost som kan läggas på en riktig bra center. Får vi sedan bort Ericsson och Röymark kan vi ta en bra andra center och en bra defensiv back. Yttrar har vi bra kvalitet på ifall vi nästa år kan köra med Molin, Björklund, Eriksson, Marklund.

Angående Sellgren så tycker jag han är bra. Kolla igår när han åker ikapp och med kropp trycker undan sin spelare och vinner pucken. Skulle gärna se honom 1 säsong till. Tror han får det svårt i SHL redan nästa år. så där borde vi vara ute tidigt och lobba för ett lån om han inte tar plats.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Sputnik: Sen har vi inte direkt någon fysträning som är att hänga i julgran.

Vissa fans påstår att "jo men dom har ju skitbra resultat i testerna", haha jo visst. men vad gör det om dom inte klarar att spöa motståndarna på plan.

C. Bengtsson vill jag minnas hade riktigt bra av någonting, nånting med andningen. Men var inte alls lika bra som han är nu på plan.

Förändra fysen helt och hållet vore snart på sin plats. Hur testerna är skiter jag fullständigt i. RESULTAT är vad som räknas i tabellen.

Samt är det flertalet som gått från Modo till ett annat lag och tyckt träningen har varit betydligt jobbigare och byggt på annat vis.

Det är dags att förändra fysen snart. ALLT är utbytt förutom JB.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Sputnik:
Det är givetvis bra att vinna Guld med J-lagen, men samtidigt så betyder inte den framgången något om man inte spelarna i sig är tillräckligt bra för a-lagspel. Många duktiga juniorer kan dessutom vara upptagna av annat under tiden för j-slutspelen. Skrivet utan att ta ifrån j-spelarna deras prestation. Sen är det är en sak att göra 10 bra min i a-laget i 5 matcher, vilket jag sett många juniorer göra. En helt annan att ta en plats och bidra.

Vilket vi ändå har två juniorer som gjort denna säsong i både Wallin/Sellgren och även Wahlgren i viss mån. Så jag vet inte om direkt känner att jag vill klaga på den biten. För visst är det orimligt att förvänta sig att 4-6 juniorer skall kunna göra avtryck i a-laget som ordinarie en säsong. Så kanske en viss övertro på bredden.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Sputnik: Är inne på samma sak i mitt inlägg ovan, eller ja under detta blir det ju såklart ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Petosöjä: Jag bara måste tro att det är en lång rad olika anledningar till att Modo år efter år misslyckas.
1.Det börjar nog med modos historia, en klubb som tagit fram så oerhört många superstars sätter nog omedvetet press på både spelare och ledare, ja nog även uppe i styrelsen.
2. Fansen har alltid höga förväntningar oavsett hur laget spelat tidigare säsonger, dessutom har vi alltid väldigt hög tilltro på våra nyförvärv och kanske överskattar många rätt hårt.
3.Juniorlagen och danerna levererar år efter år vilket nog sätter sin press på A-laget.
4. Modo är i topp bland anrika föreningar i högsta ligan, det skapar nog en måltavla på ryggen.
5. Modo har haft dåligt tålamod och aldrig haft mycket till kontinuitet, se bara hur vi fans redan gnäller på spelare och att man kanske borde byta tränare (igen), egentligen är det väldigt positivt att säcken, sundlöv, styf ändå kör samma lag utan att värva och mixtra för mycket, förtroende kan vara jobbigt länge men även betala av sig bra i slutändan.
6. Av erfarenhet vet jag att många spelare under åren varit ganska duktiga på att kröka under säsongen och hänga på krogen, säkert inget unikt men jag någonstans tycker att man bör undvika det när man har kontrakt med en klubb, det ställer såklart också krav på klubben att se efter sina arbetstagare och få dom att inte göra så.
7 och sista pusselbiten tror jag är Modos kanske största problem. Modo har mest hittat på meningslösa slogans genom åren men man har sällan för att säga aldrig förmedlat sin vision och sina mål till fansen, det är pga oss fans som laget i stort öht kan hålla på.
Modo måste ha en realistisk målsättning vilket man kansk inte haft tidigare, man har siktat så högt att målet varit långt utom räckhåll år efter år, man bör sänka målsättningen och kanske ha delmål på vägen, detta ska naturligtvis klargöras till fans och media så alla vet vad som sker och hur klubben tänker, varför inte tex ha ett ”månadsbrev” där sundlöv eller Vd’n går ut på hemsidan och förklarar allt från månadens ekonomi, framtid, skador på spelare, eventuella nyförvärv, målsättning, hur ledningen tänker etc etc, detta skulle skapa en bättre och tryggare relation till de som föder hockeyn både kommunpolitiskt och besöksmässigt, detta tror jag dessutom skulle sänka för högt ställda förväntningar från alla håll så länge föreningens målsättning är realistisk!.

8. Okej det blev en sista liten punkt som ändå kanske är lite viktigare än alla andra tillsammans!

”Det ska vara roligt att spela hockey, är det roligt att spela i Modo hockey?!
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Gavelo: Hur kan luften gå ur ett lag med så många omgångar kvar o alla möjligheter att ta sig uppåt i tabellen? Var på matchen igår o fick en ganska klar bild av i mitt tycke problemet. Många spelare förlorar kampen man mot man i sargdueller.
Slutsats:För klena?
Förlorar många viktiga teckningar.
Slutsats:Dålig kompetens?
Slarviga/fel passningar i uppspel .
Slutsats: Brist på speluppfattning/brister i kompetens?
Skulle kunna göra listan längre men ska ner på gymmet men sammantagna intryck är att spelarna är för DÅLIGA, ser ingen spelare som skulle kunna platsa i något Shl lag. Sellgren som är så hypad är inget annat än en medelmåttig spelare, låt vara att han är junior men som allsvensk spelare är han högst medelmåttig.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Gavelo: Ärligt talat så tror jag att föreningen i stort skulle behöva ändra eran vision och syn på er själva lite. Just nu blir det bara ett Ok för spelarna att alla kräver dom skall upp i år.

Visst ni har SM guld och allt det där och inte vi, men känns som vi är i lite samma situation som när vi åkte ner.

vi hade också haft det tungt i SHL ett par säsonger och det blev inte bättre I Allsvenskan. Efter att vi nästan konkade så gjordes det ett krafttag och man styrde upp hela organisationen och tänket med unga svenska spelare med allt vad det innebär föddes.

Ni har ledande spelare på juniorsidan, både guld i J18 och J20 förra säsongen, men det verkar vara för rörigt i A-laget så när man skall forslas in i A-laget så verkar man inte finna sin roll riktigt.


Modos kulle behöva gå ihop och arbeta ihop en framtidsplan hur det skall se ut från juniorer upp till A-lag.

Är lite frågande om Säcken med sin oldschool hockey är rätt man att leda ett lag som skall spela en modern hockey? Visst han har gamla fina meriter men allt har sin tid.

Bara lite tankar från en "hobby expert" 😀
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Petosöjä: ah känns som de rasa för minsta lilla motgång. Hur kan gruppen vara så mentalt svaga? Sittet detdjupt inträngt i föreningen? Om modo skulle kunna få bort det skulle de vara sjukt bra. Måste ju skrämma bort nyförvärv. Men vad behöver göras? Kan de sluta tänka så mycket och spela och ha kul istället
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Gavelo:
Emil Molin sätter lite omedvetet fingret på ett av Modos mentala problem:
”– Vi gjorde en riktigt bra förstaperiod, men deras 1–0-mål kom som en käftsmäll för oss och de kunde få energi från publiken. Precis det vi hade pratat om att det inte skulle ske.”

Hur kan ett mål i baken komma som en käftsmäll? Ett mentalt starkt lag fortsätter köra även om man så ligger under med 2-3 mål. Nu får inte Modo någon energi av att leda med några mål heller, men helt klart är att de har en del hjärnspöken som bara en skillad exorcist tycks kunna rå på 🤔.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Tarasov: Alla tummar hålls.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Gavelo:
”Spot on” där
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
Gavelo: Svårt att argumentera emot dig.
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
J F K: Det instämmer jag fullt i, har man 2 färska årskullar med dubbla SM guld så bör man kunna plocka upp 2-3 som tillför på en bra nivå i AS, det juniorer som fått speltid har inte alls varit förberedda och har snarare gått bakåt i utvecklingen ist för framåt.

Sen finns det så mycket annat kring laget som man kan diskutera i dagar, men det låter jag vara osagt just nu.
Jag tror att luften gått ur Modo, man verkar inte kunna studsa upp till den nivå man själv hade förväntat sig och särki har inte fått ut ens i närheten av mångas kapacitet tyvärr.

Sett till den genomsnittliga prestationen så är nog Modo spot on i tabellen, man har inte förtjänat ett slutspel men man har samtidigt inte förtjänat att spela ett negativt kval.

Tidig semester att vänta? !
Kommentera

Sv: Modo - AIK x2
J F K:
Han har bara kontrakt säsongen ut, så all kan hända där. Läge att flytta upp Omark kanske, och Sebastian Byström till J18?
Kommentera

« · 1866549 · »