1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 2019-12-29

« · 2019088 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: Ja, utan er kommun så hade ni varit i konkan redan. Läs mitt förra inlägg...ödmjukhet..
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gavelo: Det som man kan tycka är märkligt med Modosupportrar är att ni inte lärt er ngt av historien.
Ni tog ett SM guld och satte er som härskare över hela hockeyvärlden.
Det slog tillbaka rejält, och ni har varit timmar från konkurs, en hårsmån från Div1...Ändå, så fort det vänder liiite...så märker man att ni direkt är uppe på härskartronen igen.
Inte ledningen mfl som tur är, men supportrarna.
Tål inte kritik på ngt sätt, vi är bäst, våra spelare är bäst, bla bla bla.
Går det fel så är det domarens, skador eller ngt annat det beror på.
ALDRIG att motståndaren är bättre..aldrig.
Tänk på det, liiite ödmjukhet skadar inte.
Ni är lååååångt från Heart of Hockey fortfarande. Och ni kmr aldrig att bli heller.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Marschaller utanför socialkontoret och gratis tomtebloss till de 100 första gästerna. Man får ju ändå förstå dem, denna vinst är ju det närmaste de någonsin kommit ett SM-guld😂
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Tyvärr finns det inga pengar i Timrås kommun att kosta på något så man får låna in guldhjälmar från några som redan har ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: Vad irriterande.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Jag tror inte på att Dahlén kmr till NHL nånsin. Kanske ett par svängar i SHL max.
Det som Timråiter retar upp sig på, vilket ni inte verkar kunna förstå, är erat häcklande på honom. Lägg ner det så slipper ni diskussionerna.
Dahlén betyder mycket för Timrå, punkt. Oavsett vad ni tycker.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza:
Japp, vi har utnämnt oss till det nya heart of hockey efter derbyt.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nucky: Hörde att det kommer vara en kortege genom Timrå till helgen, där man kommer att hylla laget för den storartade bragden. Kommer att vara guldhjälmar, påkostat uppträdande på scen och annat som kommer att gå till historien.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs:

Tyvärr är Dahlén inte seriens bästa spelare, det är bara media som går på namnet på tröjan som tycker det. Största namnet är han, men inte den spelare som presterat bäst under säsongen. Nu väger jag inte in potential utan tittar enbart på prestation och vad man betyder för sitt lag.

Finns en del spelare som är mer kompletta och spelar en bättre ishockey. Väger då in allt som defensiv, spel utan puck osv, och inte bara poäng.

Cannata är en som presterat bättre, Tambellini spelar på en högre nivå än Dahlén, förutom att ha ett bättre poängsnitt är han mer komplett som spelare och jobbar hårt i defensiven och spelet utan puck, producerar i 5 mot 5. Stor och stark och skapar ytor åt medspelare och starkt bidragande till kedjans framgång. Skulle även säga att JJ i år har spelat en bättre hockey än Dahlén.

Skulle aldrig byta Tambellini eller JJ mot Dahlén. Tror inte heller att du skulle vilja byta cannata mot Dahlén. Sedan undrar jag ifall inte lundin varit timrås viktigaste spelare, utan honom hade inte Dahlén kommit undan med att fuska i defensiven, det är lundin som balanserar upp den kedjan och dessutom bidrar framåt, så tror han är extremt viktig för Dahléns framgång och Timrås framgång.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: Alltså vad är det med er?
Så FORT Timrå slagit Modo så är ni här och slår er för bröstet, skriver saker som ni kallar ”tjivas” men som såhär flera dagar efter match mest blir jävligt irriterande!

Jag är ursprungligen från Härnösand och bosatt i Sundsvall så många i min bekantskapskrets håller på Modo, Timrå, Luleå, Brynäs ,Leksand, det tragiska är att det helt uteslutande bara är 45+ karlar som är som 14 åringar på sociala medier när det gått bra för Timrå, men helt osynliga annars, ännu lustigare blir det att det ALDRIG är några andra lags fans mer än något enstaka undantag som är lika barnsliga på sociala medier, vuxna människor som helt seriöst lever efter ”min pappa är starkare än din pappa” och grinar över att modos alla framgångar med SM guld och utvecklade spelare inte räknas längre för det är gamla meriter, i nästa mening så kluckar man om att Timrå är bättre för ni vann alla 4 möten mot oss senaste säsongen ni spelade i As, det är då man begriper att många verkar ha gått ”livets hårda skola”.

Det finns såklart bra och dåliga fans i alla föreningar, det tråkiga är att det är en överhängande majoritet i mina ögon barnsliga Timråiter som blir erat ansikte utåt och dom ”normala” håller sig undan så känslan blir ju att hela föreningen är efterbliven?!

Men Grattis nu för sista gången till utklassningen 3-7, det var ren och skär utklassning, ett lag på banan, borde nog blivit 8-10 mål till för er storebror, vi modolider är chanslösa mot stora starka Timrå även hemma i fjollröven center.
Nu ska jag gå och spela banjo framför mitt altare med Jonathan Dahlén prylar för ni begriper väl att vi egentligen är så fruktansvärt avundsjuka så att vi inte kan sova.

Önskar dig och alla andra Timråtattare, Modorövar, Gatustenar, ryggkliare mfl en väl utförd säsong och ett Gott Nytt År.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
bisterfinnen: Beror på hur man ser på det. Jag tycker det grövsta övertrampet är att sätta sig på höga hästar och kalla sig "heart of hockey". DET är ett övertramp om ngt.
Tack och lov slog det tillbaka som en herpes från helvetet för er.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Jockz: Vi håller tummarna för Jonathan, mot Shl!
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
hockey_21: Men han har ju fortfarande inte klippt navelsträngen och släppt hockeyallsvenska snuttefilten på senare år, kommer aldrig bli något tyvärr.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Jockz: Eran glider runt lite i banan kass defensivt och går aldrig in i sarghörnen, medan våran är en center som sätter upp spelet perfekt för sina lagkamrater och spelar boxplay och är hyfsad defensivt. Dessutom leder han skytteligan.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Jockz: Man får hoppas att han spelar i Timrå resten av hans karriär, så man får se mer av honom. Det är min åsikt. Perfekt i intervjuer behöver man inte var. Kolla på Per Ledin. Det gick ju bra ändå.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
hockey_21: 26 år och slösat bort hela karriären i hockeyallsvenskan, kommer aldrig bli någon bra spelare. Såklart inte min åsikt men ett välkänt resonemang. :)

Gav ett riktigt tafatt intryck under intervjun i paus igår också, får nog gå en kurs i mediaträning med Gavelo och Guidetti.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Bragd-Birger: Vår Jonte är bättre!
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Bragd-Birger: Bättre det än Håkan Loob i alla fall. Det var en mardröm.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
hockey_21: ja, vi har förstått att ni helst haft Dahlén i SHL eller NHL. Men tyvärr, han är i samma serie som er, och ni kommer få möta honom flera gånger.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
hockey_21: Kolla Dahlén nu, han harvar på i något mittenlag i allsvenskan. Bromé och Ejdsell är topplirare i shl och Jacob Nilsson krigar på i ahl till skillnad från Dahlén.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Nucky:
Jaha där förstörde du för mig👏🏻
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Gulligt att du kommer in för att försvara dina nya vänner😆
Har du överhuvudtaget sett honom spela?
Byggd som en räka verkar han vara allergisk både mot gymet och närkamper. Glider runt aldrig närmare än 5 från sargen och väntar på att hans kedjekompisar ska gräva fram pucken åt honom.
Bemödar sig aldrig med någon större defensiv. Gör mycket poäng, men mest för att han har helt fria tyglar från Freddan.
I Modo hade aldrig Hellkvist tolererat sådant uppträdande, vilket jag är glad för.
Hyfsad på rören och riktigt bra skott. Vek som få. Djävulskt överskattad.

Tambellini är ett par klasser bättre.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs: Att säga att Dahlén var bättre än ejdsell, jacob Nilsson och Mattias Bromé är bara befängt
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
goleafs:
Överskattad beror nog på vilka halmgubbar man vill bygga. Men som du säger en mkt bra spelare. Däremot så vet inte han är ”klart” bättre än alla andra av det Tambellini visat hittills så kan iaf argumentera för att han är lika bra om vi bortser från historik/potential.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: MoDo Hockey är ju så helt otroligt mycket större och bättre än alla andra lag. Dumdryga Löven-fans kan sitta ikväll och titta på sina torra VHS-klipp med Tore Öqvist. Själv minns jag bara Linje 19 och 6-0. Ingen i gröngult fick låna pucken.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: kom nu ihåg att det var etik, inte erotik
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Seriöst hur kan ni tycka Dahlén är överskattad? Inte som att någon påstått att han håller NHL-klass just nu.

Sanningen är att Dahlén är seriens klart bästa spelare. En nivå över alla andra. Tambellini och JJ måste bevisa betydligt mer innan de ens kan jämföras med Dahlén.

Seriens bästa spelare 16/17, 17/18 och nu 19/20.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Just precis! Så måste det vara. Om jag håller en etikkurs kan väl du hålla en om självinsikt?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: Hoppas att du håller en etikkurs internt först. Vi är vana att bli hånade här dagligen bara för att vi är den största mest framgångsrika klubben. Finns ingen större klubb än MoDo Hockey.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
kulltorp: Timrås supportrar är för alltid diskvalificerade från att anmärka på hån mot deras spelare. Ni har gjort de grövsta övertrampen genom tiderna, tillsammans med apsekten.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Jag väljer att svara på ditt inlägg genom att följa HS uppsatta regler.

Det är tråkigt att du tycker att Jonathan Dahlén är en mindre duktig ishockeyspelare. Du har såklart rätt till din åsikt och jag tänker inte säga emot dig.

Jag rekommenderar dock att du i framtiden undanhåller dig från att försöka förlöjliga diverse spelare oavsett vilket lag dessa må spela för. Detta är ett direkt regelbrott mot användarvillkoren här på HS.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
J F K: Haha, du förstår verkligen ironi, när du kallar någon annan för Bror Duktig.

Funny man!!

Ledsen att jag inte trodede att du kunde vara ironisk
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: Foppas fot och en trött Brashear undrar fortfarande var storstjärnan Dalle är...Det finns fortfarande 1000 NHL-poäng att ta ikapp efter att Dalle lärt sig det här med spel utan puck och att lyssna på dumdumma coacher.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gäsp: Var i Timråforumet står det att Dahlén håller NHL klass?Det finns väl ingen som kan tro det oavsett hur färgad man kan vara!?

Ni hittar ju bara på, samma med att ngn kallar Enström alkoholist. Jag har inte sett eller skrivit det nånstans iallafall,
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: Gå hem till ert forum nu och fortsätt måla.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Rytter: Vem har skrivit att han är alkoholist???
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Gäsp: Du behöver inte nia mig, jag är en vanlig sketen knegare. Media styr jag inte över heller.

Vill dock minnas att unge herr Dahlén var med i snacket inför Channel one och tre kronor... men det kanske bara är dåliga spelare i landslaget.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: I NHL för det är ju den nivån ni och media målar upp att Dahlén håller.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: Kan inte du snacka lite Löven på deras sprakande nya forum. Där kommer du dominera vad gäller intellekt kan jag lova..
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Costanza: Vart hade han spelat då då?
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: Jo, det är väl bra att det diskuteras. Men vänd dig gärna till den det berör.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: Hade Dahlén varit bra hade han ju inte spelat i Timrå.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
NuMo: I att det diskuterats timråspelare här inne de senaste timmarna? Jo, det har jag nog faktiskt rätt i. Trevligt tycker jag det är.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan:

Ungefär lika mycket skriverier här om Dahlén som det är i er bok om Tobbe enström och att han är alkoholist. Ställ frågan i er bok varför det inte skrivs om Anton Karlström istället.

Blir lite löjligt att gå in och peka finger i vår bok, hade varit annat ifall vi tagit denna diskussion hos er.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
19 år är han här, osympatiskt.

youtu.be/ilvmd_DIc7A?t=527
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
J F K: Detta var lågt, även för Dej. Måste man vara super-subjektiv för att skriva härinne? Jag försöker vara objektiv(korrekt om du vill). ser du det som ett problem? Måste man vara enögd för att man håller på sitt lag? Du är väldigt personlg mot mej nu, alltså förstår du inte ironi, men jag tycker om dina objektiva inlägg ändå. Jag står över din fientlighet.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Hassan: Jag förstår inte varför du vill att det skall bli uppenbart för mig. Du har säkert rätt i din upplevelse. Det du upplever gör du ju.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
NuMo: Jag vill helt enkelt göra det uppenbart för dig att mycket av de senaste inläggen här handlar om en spelare i ett annat lag. Det får mig att misstänka att du tycker denne är väldigt duktig. Annars skulle väl liks mycket tid lagts åt att diskutera Emil Berglunds intervju där han också tyckte och tänkte en del om Modo. Märkligt nog har jag inte sett ett ord om detta.
Låst ämne

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
puffe: Förlåt, men jag brukar definitivt förstå ironi, men på forumet uppträder du som vår bror duktig och sätter dig på höga hästar när du alltid verkar försöka vara så korrekt (modo-fomumets Huge).

Dessutom har du en förträfflig förmåga att lägga ord i andras munnar, vilket jag inte vet om det är så att du medvetet missförstår, är ironisk eller om det är bror duktig-syndromet som spelar in.

Så, nej. Jag trodde ironi inte var din grej.
Låst ämne

« · 2019088 · »