1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480243 inlägg · 4078 ämnen

Modo vs Troja-Ljungby 17/2

« · 1872563 · » Till forumet


Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Förstår exakt hur du menar och vad du vill ha sagt, svårt att inte gör det faktiskt.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Bragd-Birger: jag skrev truppens styrka på det sätt journalister beskriver det. Jag motiverade länge varför det inte är liktydigt med lagets styrka. Förmodligen menar du samma sak som mig, men någonstans låser det för dig så.du kan helt omöjligt förlika dig med det. Du bara måste missförstå.

Jag kan tycka att Leksand om de verkligen får ihop laget har störst chans mot Karlskrona där deras possessionhockey kan passa. Annars är Leksand felbyggda för en serie mot ett lag med ännu mer individuell skicklighet. Då är faktiskt Timrå det lag med mest chans, då man kan spela en säker defensivt och kontra.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Bragd-Birger: Man kan inte förutse framtiden. Ingen trodde att Timrå skulle toppa tabellen inför säsongen. Väljer man att vara efterklok, så kan man välja att se orsakerna till Timrås framgång.

Tips till folket. Läs Den svarta svanen, skriven av Nassim Taleb. Varsågoda.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Bragd-Birger: jösses. Du har fortfarande inte fattat. Läser du ens inläggen eller är det cherry picking av lösryckta rader och sedan fullständigt härdsmälta när du sätter dem samman.

Birgit. Vad skrev jag här:
"Nu vet väl alla här att endast en spelartrupps högstanivå är inte det enda som spelar roll...Man behöver tränare, man kan ha psykologer. Spelare presterar bättre eller sämre i olika omgivning, i olika spelsystem, med olika förtroende osv. Ja, så resonerar i alla fall jag."
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: 'kopiöst jobbigt'...haha. Nä, du får tycka vad du vill. Likväl som du får stå ut med att jag påpekar det jag uppfattar vara dumheter.

Så, om jag förstår ditt resonemang rätt är alltså 'en bra trupp' enbart en summering av spelarnas individuella skicklighet? Eh, ok. Då förstår jag varför du a) har väldigt svårt att bedöma modos och andra lags slagstyrka, och b) varför du ofta är så förbannad och frustrerad när hockeysäsongen är igång och resultaten blir sådär oförutsägbara och konstiga.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
S-vikaren: no doubt. Men gör man det 'trots att man inte har trupp för det', eller beror det på felaktiga förväntningar?

Det är ju samma visa varje år, i alla lagsporter och alla ligor. Man tittar på nyförvärv, förluster, tränare och stomme, därefter försöker man uttala sig om hur dessa komponenter ska prestera ihop när dom sammanförts. Det är sjukt svårt. I synnerhet bedöma exvis hur spelare som värvas till en ny roll kommer prestera. En 20-årig fjärdelajnare från ett topplag i SHL, hur kommer han lyckas om han värvas till Timrå för att bli ett offensivt vapen?

Som sagt, svårt är det. Och endast facit kommer visa vilka trupper som faktiskt lyckas bäst och vilka som lyckas sämst. Vad gäller Timrå har man seriens bästa defensiv, inklusive seriens bästa målvakt. I övrigt har man ett brett, skridskoskickligt kollektiv kryddat med ett fåtal stjärnor. Inget dåligt framgångsrecept i hockey om du frågar mig.
Så, jo: nog anser jag att Timrå har en trupp som förtjänar att ligga i toppen. Tycker man AIK eller Leksand har större chanser att nå SHL - fine. Jag kan köpa det, beroende på motivering. Men fråga för all del Leksand eller AIK om deras bild av saken efter att ha mött oss ett antal matcher. Tror knappast att dom önskar att dom får möta oss istället för varandra i en allsvensk final.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Bragd-Birger:
Tar upp tråden an truppsammansättning och byter lite ämne inom ämnet:)

Om man tittar på lag som generellt gått bra så är ofta kärnan i truppen mellan 22/23-27/28. Dock närmre 23-27 än 22-28. Sen kan det finnas undantag, exv Sellgren i Modo/ Hållander, Olofsson i TIK. Deras talangnivå är såpass hög att den kompenserar för åldern. Det gäller även Dahlen. I princip är hela er forwardssida bestående av spelare som samlat på sig erfarenhet på seniornivå, samtidigt som det fortfarande finns en uppsida. Backsidan är med det resonemanget lite tunnare men där har ni även kinnvall som jag tycker verkar gjort det riktigt bra. Tyckte man såg den här åldersfördelningen förra året hos Mora, även hos Pantern detta och förra året, Frölunda när de tog Guld. Däremot inte så tydligt med HV förra året.

Sen är mitt intryck att när man värvar från ”högre”liga skall man väldigt försiktig när spelarna närmar sig de 30. Sannolikt betingar de en hög kostnad, ofta på nedgång en tendens de verkar ta med sig till nästa liga. Hellre att man värvar spelare från en lägre liga som man har lite koll på. Gärna mellan 21-24, i Modo trupp så kommer Johan E/Karlqvist/Carnestad via div 1 spel till allsvenskan. Nu har Johan fått en del kritik men han håller ändå rätt hög nivå i sitt spel även om det gått lite troll i produktionen. Så gärna några spelare från div 1 till truppen. Sedan finns det givna undantag skulle exv Sedins komma hem så pratar vi ändå om såpass hög talangnivå att man troligen kan bortse från att de är på nedgång.

Så till nästa säsong så skulle jag se det som ett positivt tecken om vi plockade upp någon från div 1, sen är det några andra pusselbitar som skall läggas på plats oxå men det får vi ta senare.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Axle San: Timrå-iter och tydligen du också.
Ja, Timrås spelare har presterat bättre än Leksands. Det har jag skrivit i sju inlägg på raken typ, men det går alltså inte in.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Fel, leksand har många spelare som varit bra tidigare men denna säsong har det visat sig att Timrås spelare varit bättre. Bara för att ”experterna” tror någonting så behöver det ju inte bli så.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Bragd-Birger: om du läser tidningar osv så inser du att man skriver inför säsongen ett antal kvalificerade gissningar. Man bedömer truppens styrka. Dvs, den undividuella skickligheten spelare för spelare. Jag vet att en trupp också består av ett team tränare och annat runtomkring, men det är inte vad man brukar mena.

Vad jag menar är att spelare för spelare är inte Timrå i topp. Det enklaste exemplet är Leksand som spelare för spelare har högre individuell skicklighet. Det är också därför det laget kostar mycket mer pengar i form av löner och vad det skulle kosta att införskaffa motsvarande spelare.

Hur kan det vara så kopiöst jobbigt att höra detta? Tror du att jag är annorlunda som anser att Leksand har på papperet en bättre trupp? Är alltså det fog för att bli så djupt sårad?

Nu vet väl alla här att endast en spelartrupps högstanivå är inte det enda som spelar roll. Ja, tydligen alla utom timråsupportrar. Man behöver tränare, man kan ha psykologer. Spelare presterar bättre eller sämre i olika omgivning, i olika spelsystem, med olika förtroende osv. Ja, så resonerar i alla fall jag. Just i år har Timrå lyckats väldigt bra, njut av det.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Bragd-Birger: Vad som förväntas av ett lag beror på hur deras tidigare resultat varit. Timrå har överträffat förväntningarna. Det sker oväntade händelser hela tiden.
Timrå var inget förväntat bottenlag. Det är inte det jag säger. Men man är bättre än förväntat.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
hubbenorlen: Komiskt att läsa dina kommentarer där du medvetet missförstår gång på gång😂
Vad gäller Modo’s värvning av poängkungar vet jag inte riktigt vem du syftar på, kan det vara Häggström? Han gjorde trots allt ett hattrick när han fick spela bredvid Foppa för knappa 10 år sedan..

Fokusera på din ”2 tallar”-tatuering istället, den kommer se sjukt ball ut.. Skulle passa perfekt i svanken.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Handlar väl inte så mycket om att missförstå som att anse att du resonerar lite eljest. Men det var ju ingen nyhet, du har väl kanske inte gjort dig känd som den skarpaste hockeyanalytikern på hockeysnack.

Ditt påstående 'Timrå har inte trupp för att leda serien' är det som diskuterats. När du blir ifrågasatt (och bemöter med coola repliker om att 'torka tårar') börjar du prata om kvaliteter 'spelare för spelare'. Och ungefär där börjar det bli lite obegripligt. Vad ä r en bra trupp egentligen? Hur ska en trupp se ut för att passera JFK:s nålöga och vara bra nog att leda serien?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Axle San: Om man ser till lag som får utbmax av sina trupper så måste man ju lyfta Panten, en liten pluttförening där kaos är deras mellannamn, spelare pratar öppet om att vilja annanstans mitt under säsong och tränare får gå, klubben har inga pengar , saknar juniorverksamhet och är ständigt hotade av konkurs, ändå ligger man topp 5 varenda säsnong sista åren!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
hubbenorlen: Såklart att Timrå har bästa spelarna i serien, JFK är nog bara avundsjuk.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Men herregud. Klart det inte var djupt sårande, haha.
Jag ville bara guida dig rätt.
Modo: Nej :(
Timrå: Ja :)
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
hubbenorlen: vad är löjligt att tycka att Timrå inte har spelare för spelare den på papperet starkaste laguppställnigmem? Jag är ledsen om det var djupt sårande och hade jag kunnat torka dina tårar skulle jag gjort det.

För att göra det som måste för alla varit fullständigt klart från mitt första inlägg, förutsatt att man inte medvetet vill missförstå. Timrå har varit seriens bästa lag såhär långt.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
hubbenorlen: då jag nästan aldrig diskuterat någon som inte ens verkar visa det minsta tecken på att förstå vad jag skriver, men här går inte ett enda ord fram till dig. Hur är det ens möjligt att du inte ens verkar vilja förstå mig?

Bragd-birger är inte mycket bättre.
Hela min poäng birger är ju att en spelares kompetens är densamma. Forsberg var enligt det vedertagna sättet att prata om truppen precis lika bra i Leksand. Han fick dock ut väldigt lite relativt hans maximala preststionsförmåga. Det är precis där jag tycker Timrå lyckats. Här tror man tydligen att jag bara bedömer freddan, när jag skrivit betydligt fler anledningar fast det verkat saknas läsförmåga.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Nej. Jag är inte sjukt fokuserad på att gnälla på Modo. Jag har bara nämnt laget två gånger.
Jag reagerade på när du sa: "man är rätt avundsjuk på Timrå som får ut så fruktansvärt mycket ur en trupp som inte är topp tre i serien."
Tycker det var så in i helvete löjligt och barnsligt skrivet.

Det var det jag reagerade på, med tanke på att vi leder serien med åtta poäng och har släppt in 20 mål färre än tvåan AIK.
Att påstå att vår tränare är anledningen till att vi får ut maximalt ur varje spelare, som att dom annars vore helt mediokra, är så jävla löjligt att det inte är sant.
Timrå IK idag är en långsiktig satsning på unga spelare.
Jag har aldrig varit så stolt över mitt lag.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Det känns som att din bedömning av en trupps 'egentliga styrka' är lite skev. Om en spelare i klubb A presterar dåligt, men sedan flyttar till trupp B och presterar bra - är han egentligen dålig då?

Lagbyggen är otroligt komplexa historier. Och att få ut max av en spelare likaså. Du verkar bedöma spelare efter någon form av statisk 'mall', där spelaren är lika bra eller dålig oavsett hur han presterar. 'I Leksand sög han, eftersom han är dålig'. 'I BIK är han en stjärna, men det beror på spelsystem och förtroende'.

Sen kan man ju inte enbart bedöma en hockeytrupp utifrån spelarnas individuella skicklighet helt oberoende av spelartypssammansättning. Skulle ett lag bestående av exvis fyra femmor med klonade Molins vara 'den bästa truppen'? Var Real Modos 04/05-lag 'elitseriens bästa trupp'? Nope. Självklart inte. Minst lika viktigt som spelarnas individuella skicklighet är det sammanhang dom ingår i, och på vilket sätt deras skicklighet bidrar till lagets spel (och framgång).

Och, slutligen: det finns olika nycklar till framgång för ett lag. Jag skulle inte påstå att Timrå är seriens bästa lag offensivt, men vilket lag slår oss på fingrarna defensivt? Och när det gäller offensiv slagstyrka i relation till defensiv dito, vilket annat lag skulle du hålla framför Timrå då?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
hubbenorlen: jag har inte ens diskuterat Modo. Jag har till och med berömt Timrå för att ha ett system och en miljö där spelarna presterar riktigt bra.

Du är bara så sjukt fokuserad på att gnälla på Modo för att ens märka att jag inte ens behandlat Modo i diskussionen. Vad är din hangup på Modo? Mindervärdeskomplex?
Passa på att njuta nu, medan ni är bra.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Har du över huvud taget funderat på hur mycket en spelare kan utvecklas från en säsong till en annan? Tror du att det är en slump att vi producerar nya lovande unga spelare från vår egen organisation varje säsong, dom senaste åren?
Vår framgång i år beror på lika delar bra ungdomsverksamhet och lyhörd tränarvärvning.
Ni å andra sidan, fortsätter att värva gamla uttjänta tränarnamn och förlita er på poängmaskiner utan klubbkänsla.
Jag fattar inte hur du ens kan argumentera emot det.
Särkilt med tanke på att Timrå IK:s metod funkar så in i helvete mycket bättre än Modos
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
hubbenorlen: fast det där med förutsättningar är ju precis det jag skrev, men som du uppenbarligen inte förstod...

Sedan hade ni inte freddan klar innan nästan hela truppen värvades, så att alla skulle passa in i det system han implementerat är givetvis en efterhandskonstruktion.

Men för all del. Njut medan ni ligger där uppe.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Eller så tar vi det här exemplet:
Timrå har värvat spelare med utvecklingspotential, spelare man scoutat väl, och som man känner kan bli bättre under rätt förutsättningar.
Man ger spelarna dessa förutsättningar och får valuta för pengarna.
Vad tror du om det?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
hubbenorlen: tar vi Fredrik Forsberg så var han en medelmåtta i Leksand, men en stjärna i BIK. Det är samma spelare och han har ju inte över en natt blivit fantastiskt mycket bättre. Han presterar helt enkelt bättre i BIK för han har förtroende, passar bättre in i spelsystemet osv.

Det är alltså samma spelare, men som presterar helt olika under olika förutsättningar. Det är just där jag tycker Timrå "skapat" bäst förutsättningar för sina spelare så att de alla kommer närmare sitt max än något annat lag lyckats med.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Confusius: Dövblinda organisationen MoDo har kontinuerligt kunnat gömma sig och lägga sin inkompetenta skit på nya tränare, nya sportchefer och nya importer som får ta skulden år efter år. Fegt och slött att inte ansvara för sin misskötta organisation, den utan några tydliga krav och utan styrning.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
hubbenorlen: nu räknade jag inte in Modo i toppen, men helt korrekt. Timrå leder serien för att man får ut mest av varje spelare enligt mitt sätt att se det. Leksand och därefter AIK har de två bästa trupperna om man tar spelare för spelare.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Så Timrå leder serien eftersom vi får ut oväntat mycket ur varje spelare?
Och Modo ligger typ sist, trots att ni hade seriens på papperet bästa lag?
Så, hur mycket är dina teorier värda egentligen?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Tarasov: Rätt av dig, klart som fan att det inte är Säckens fel att det sett ut som det gjort dom senaste 10 säsongerna, det borde ju en normalintelligent förstå.

Men så länge vi inte styr upp back- och centersidan kommer det att se ut såhär oavsett tränare.
Den är tillsammans med målvakten dom viktigaste delarna i ett lag. Men i den här klubben har vi gjort tvärtom, vi har satsat på vassa ytterforwards av någon jävla anledning. Det ger ju som ingenting att ha vassa ytterforwards om dom inte har en stark stomme att falla tillbaka på.

Med dom yttrar vi har kan jag lova att vi hade varit ett topplag med en ok back- och centersida.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Sven Tuta: förmodligen gör Fredrik andersson ett väldigt bra jobb. De fick en bra start så man har självförtroende att våga spela som man bestämt. Man har en väldigt bra grupp som drar åt samma håll och förmodligen pushar varandra.

Ifjol var det väl ännu värre för oss, men jag hade verkligen hoppats vi skulle vara mycket bättre. Första perioden ikväll var väl bland få exempel på hur vi borde kunna spela.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Sven Tuta: Undra om Modo själva funderar samma som vi gör ?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Ditt citat "Jag tycker att Timrå välförtjänt leder serien just för att man får ut så mycket ur varje spelare. Just nu är varje spelare väldigt bra, men det beror ju på att man köper spelsystemet", varför är det inte så hos Modo?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo:
Vem fick Ekarv lira med?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
hubbenorlen: nej, jag tycker inte Timrå har trupp för att leda serien.
Ditt resonemang tyder ju på problem med läsförståelsen.

Jag tycker att Timrå välförtjänt leder serien just för att man får ut så mycket ur varje spelare. Just nu är varje spelare väldigt bra, men det beror ju på att man köper spelsystemet, systemet medger att man åker väldigt mycket skridskor och har fart i spelvändningar åt båda håll. Man har väldigt bra självförtroende och vågar spela ut samt vara aggressiva.

Annars är resonemanget att Timrå har bäst trupp för att man leder serien, som att säga att usa hade bästa spelarna och den bästa truppen i os 1980 för att man vann.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Smurfen: Sven Tuta , undra om vi har någon expert här inne som kan svara på denna svåra fråga ?

För jag tror knappast att någon inom föreningen verka kunna ge oss det svaret !
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Sven Tuta: Den fråga är du nog inte ensammen om att fråga !!

Vad är felet ?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Tarasov: sista 5-6, tog även målvakten med 30 sekunder kvar av PP med ca 2,5 min kvar av matchen. Satte även in Ekarv i slutet vilket gav Modo bättre tryck i offensiven, dessa förändringar skulle kommit långt tidigare, redan i början av 3:e borde man gått ner på 3 formationer och släppt på Ekarv, nu höll det ju på att gå ändå, en tveksam hög klubba satte stopp för poängen men jag tycker det visar vilken feg tränare säcken verkar vara, för lite vinnarskalle och det är ju märkligt med hans meriter?!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Confusius:
Kanske de testar detta
Bjöka - Frycken - Molin
Karla - Ekarv - KJ
JE - Tobbe - Marklund
Alba - Wahlgren-Häggström/Öhman

Ekarv funkade bra med Karla och KJ innan kansk värt att pröva igen.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L:
Gick inte säcken ner på folk i sista perren? sett till den officiella statistike ang istid verkar set så iaf.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Rytter:
Tror Popovic kan göra en Sellgren och bli ordinarie nästa säsong.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Tarasov:

Problemet med juniorer är att det är en chansning. Slår det väl ut kan man få enorm utväxling på investerat kapital.

Men tyvärr har ju Alba och OSL inte tagit de steg man trodde, Wahlgren tycker jag är värd att köra vidare på 1 säsong till om han vill stanna. Han har potential att bli en stabil tvåvägscenter.

Sedan tycker jag inte man ska spela alla juniorer i samma kedja, bättre att sprida ut dessa så de får draghjälp och erfarna runt sig.

Men är väl främst backsidan man måste hålla senior, finns som jag ser det två som är värda att satsa på och kan vara 7-8 backar och jobba sig uppåt, dessa är Walfridsson och Berglund som båda kan bli stabila spelare, speciellt Berglund har ju en offensiv uppsida. Aronsson och Deutsch är det bara att skeppa, ser inte att vi har plats för dessa i laget.

Nej se till att säkra kontrakt, fortsättningsserien är bonus, sedan börja bygga för nästa år.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
J F K: Har Timrå en trupp som inte är topp tre i serien? Uppenbarligen är truppen topp ett i serien.
Eller bedömer du alltid folk utifrån gamla meriter eller hur bra dom är på papperet?
I så fall kommer du aldrig ha rätt, eftersom idrottsmän alltid är exakt så bra som dom är för stunden, och inte så bra som dom var i fjol.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Tarasov: vi kan vända och vridas på säsongen, men bokslutet är det som gäller, varken mer eller mindre. Med detta mtrl så ställer jag frågan till alla Modofans, varför är inte vi bättre än så här?. Varför får sådana klubbar som Almtuna, Vita Hästen, Troja m. fl. uuuuuut så mkt mer av sitt mtrl än Modo?
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L:
Kanske mer komplicerat än att man bara kastar in en tränare som fixar allt? Som du själv varit inne på så håller inte materialet högsta klass i alla delar. Särki har trots allt gjort ett rätt bra jobb i många klubbar så vi kanske inte skall leta felet där i första hand.

Såhär i efterhand så är de många hemmaförlusterna kring jul/nyår mkt kostsamma. Och en del felbeslut, Häggströms centerkarriär/Tobbe E på backen, samt att man gick in med lite för stor tilltro till juniorer.

Nästa år vill jag inte se att vi spelar 4-5 junisar kontinuerligt, enstaka matcher går bra men över en säsong klarar de flest sikte det. Wallin/Sellgren/Whalgren har fixat det, övriga har varit ok som komplement.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Sven Tuta: Exakt för våra grabbar är ju knappast påslagen så då behöver ju SSK bara vara lite på för att enkelt ta sina tre poäng !
Sen gammalt !!!!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
kulltorp: Det handlar inte om SSK är på spelhumör, utan om Modos knektar är det.
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo: SSK var riktigt bra idag i 2 perioder. Överraskande bra. Tror ni får fullt upp med dem om de är på samma spelhumör..
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Rip Kirby:
Ja varför komplicera det hela!
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Robin Ztorken L: Har alltid tyckt att det har och är bra med en bred trupp men för våran del så verka ju det bara vara tvärtom eftersom dom fortsätter att mata med samma spelare i match efter match typ som Alba , Wahlgren å Öhman .
Kommentera

Sv: Modo vs Troja-Ljungby 17/2
Gavelo: Gå ner på folk???
säcken har nog inskrivet i kontraktet att Öhman måste spela i alla väder.
Som någon skrev, Frycklund var en värvning bskom hans rygg .
Kommentera

« · 1872563 · »